Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale grzeje ci sie jeszcze?? jak wyglada dolny waz od chlodnicy? ciepły czy cały czas zimny? odpal test 7 na zegarach i obserwuj temp. zagrzej ja tak zeby sie wiatrak włączył.. jak bedzie wszystko działało to wszystko jest dobrze i na ten przelew nie patrz.. aaaaa i odpowietrz jeszcze raz jak sie termostat otworzy :wink:
Opublikowano

Masz Gaz?

 

Opisz procedurę odpowietrzania jaką zastosowałeś.

Jak masz przelew to trzymaj auto dalej na obrotach i sprawdzaj czy strumyczek jest cały czas. Trzymaj tak na obrotach minutę, dwie.

 

Test nr7 też sprawdź jak kolega radzi.

 

Masz jakąś nieszczelność, wyciek?

Opublikowano
Ale grzeje ci sie jeszcze?? jak wyglada dolny waz od chlodnicy? ciepły czy cały czas zimny? odpal test 7 na zegarach i obserwuj temp. zagrzej ja tak zeby sie wiatrak włączył.. jak bedzie wszystko działało to wszystko jest dobrze i na ten przelew nie patrz.. aaaaa i odpowietrz jeszcze raz jak sie termostat otworzy :wink:

 

 

Silnik to diesel 136 ps.

 

Stram się odpowietrzać według poradnika z tego forum .

 

Odkręciłem wszystkie odpowietrzniki w momencie kiedy wylewa płyn się przez odpowietrznik ten po prawej stronie (nie daleko filtra paliwa) zakręcam go wraz z pozostałymi zostawiam tylko odkręcony korek spustowy + odpowietrznik za zbiorniku wyrównawczym , leje płyn dalej aż zacznie się wylewać ostatnim odpowietrznikiem , gdy zaczyna to go zakręcam , odpalam auto temp na max , dolewam płynu , gaz mu daje , później gaszę czekam ok 5 min odpalam na temp min.

 

 

Dolny waż zimny , górny hot - po ręcznym przepompowaniu i dolny nabiera rumieńców , dopóki się nie przejadę

węże twarde

Opublikowano
Ale temperatura wykracza ci za pion??

 

Wczoraj zrobiłem jakieś 10km i nie nie wychodziła za pion .

 

Zaraz odpale auto i pojadę zobaczyć jeszcze raz ...

Opublikowano
Ale grzej ja na postoju jak jedziesz to ped powietrza zawsze troche schładza i ciezko zagrzac mocno

 

teraz zrobiłem jakieś 25 km przy 140 temp doszła do 101 - ale wskazówka wciąż w pionie, przy odpuszczeniu gazu i prędkości 90 km/h jest jakieś 94-97 stopni.

 

Wcześniej przy 95 stopniach to już autko miałem zalane płynem chłodzącym - dziś otwieram maskę z przekonaniem , że już mokro , a tam suchotko , zaraz pogrzeje ją na postoju.

 

P.S

 

Wąż dolny złapał temp .

 

Jestem dobrej myśli - założyłem dziś stary korek od zb. wyrównawczego ,

Opublikowano

Przepraszam za post pod postem , ale chciałem oddzielić obie wiadomości .

 

Dziękuje Wam za pomoc , każda z Waszych wypowiedzi dodawała mi otuchy i odsuwała od myśli ściągania głowicy (jak radzili fachowcy)

Po wielu dniach , godzinach męczarni - w autku zaczyna pracować układ chłodzenia tak jak powinien!

 

Na postoju autko udaje się zagrzać do momentu odpalania wiatraka , w momencie uruchomienia temp spada do momentu wyłączenia wiatraka , później znów wzrasta i znów spada co wydaje się być normalnym zachowaniem wiatr wieje temp spada, przestaje i rośnie etc ;)

 

Oczywiście nie ma mowy o wyrzucaniu jakiegokolwiek płynu chłodzącego .

 

Mam nadzieje , że jest to stała tendencja i już będzie dobrze .

Nie omieszkam pojechać do mechanika i obalić jego tezy

Opublikowano
Nooo całe szczęście ze nie dałeś sobie wmówić uszczelki pod głowicą i popytałeś na forum co kilka głów to nie jedna :lol: pozdr :cool2:
Opublikowano

Na pewno sporo z nas śledziło twoje zmagania z układem chłodzenia i jest ulga że sie powiodło.

Co do

Nie omieszkam pojechać do mechanika i obalić jego tez

to ja Ci radził w dobrej wierze to go oszczędź , chyba że chciał cię naciągnąć,może jest dobrym mechanikiem wymieniaczem i jeszcze sie może przydać do konkretnych zleceń.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra trzeba odświeżyć temacik .

 

No cóż zrobiłem już dość kilometrów - by stwierdzić jedno problem wciąż występuje , da się żyć póki jest zalany płynem chłodniczym (musi być większa temp wrzenia)

 

Po odpowietrzeniu układu przez jakiś czas jest ok , później znów łapię powietrze , przez co nie otwiera się termostat i układ znów nie ma obiegu , więc mogę sobie jeździć wokół komina , ale oczywiście zero innych objawów autko jedzie zdecydowanie dobrze...

 

Wiem , że zrobię to uszczelkę - bo już nie mam pomysłów , boję się tylko , że będzie to kasa wyrzucona w błoto .

 

 

Straciłem serce do tego auta - kupę siana w nie władowałem i końca nie widać , cóż decyzja jest chyba jedna zrobię to autko i sprzedaje a zarazem kończę przygodę z najukochańszą marką chyba czas na coś młodszego bardziej banalnego - a na bmw z lat 2004/5 po prostu mnie nie stać ;)

 

Muszę jeździć dlatego każdy przestój auta to dla mnie ogromny problem ..;(

Opublikowano
a powiedz mi czy przyglądałeś się chłodniczce spalin ? być może jest dziurawa . spala płyn ( wodę ) układ się zapowietrza

 

Powiem tak nie znam zasady działania owej chodniczki i nie mam pojęcia jak ona wygląda w środku .

Wycieku na zewnątrz na pewno nie ma , ale wnioskuje , że nie o to Ci chodziło, tylko o jakiś wewnętrzny przepływ ?

 

Hmm autko w zasadzie nie kopci - może troszkę rano - ale przy tych temp to normalne , po rozgrzaniu nic , a dodam że mam wydech przelot

Opublikowano
tak chodzi mi o wewnętrzne przepływy , są tam takie rurki , zresztą odkręć i sprawdź ... dla testów możesz ją pominąć , czyli odciąć wraz z całym układem egr

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tak chodzi mi o wewnętrzne przepływy , są tam takie rurki , zresztą odkręć i sprawdź ... dla testów możesz ją pominąć , czyli odciąć wraz z całym układem egr

 

czekaj czekaj - chodzi Ci o ominięcie chłodniczki na zasadzie wpięcia jakiegoś węża ? czy w jakiś sposób mam zablokować przepływ?

Opublikowano
musiałbyś odkręcić od kolektora wydechowego rurkę spalin egr i zaślepić specjalną blachą albo włożyć coś aby zablokowało dopływ spalin , ale musisz też obejść i odłączyć termostat egr

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
musiałbyś odkręcić od kolektora wydechowego rurkę spalin egr i zaślepić specjalną blachą albo włożyć coś aby zablokowało dopływ spalin , ale musisz też obejść i odłączyć termostat egr

 

Dzięki wielkie rzeczywiście wydaje się to być dość logicznym rozwiązaniem mojego problemu ;) będę kombinował z tym obejściem ;)

Opublikowano
no cudów nie ma ;) gdzieś leży rozwiązanie

 

No dobra ale czy gdyby była faktycznie nie szczelna to czy autko nie powinno kopcić ?

Tak czy siak warto sprawdzić ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.