Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam .

 

Wciąż walczę z układem chłodzenia - w ciąż zapowietrza mi się !

Termostat agr - sprawny nowy , termostat główny wyrzucony (beru padł po pół roku ;/) więc tymczasowo jeżdżę bez termostatu , niestety układ wciąż się zapowietrza ;/

 

Już jedynym dla mnie wyjaśnieniem jest to , że uszczelka pod głowicą padła i dmucha w układ.

Pytanie do Was gdzie się udać by ktoś mi to zdiagnozował - byłem u kilku mechaników i oprócz tego , że podejmą się wymiany uszczelki nie usłyszałem nic , nie wiem czy udać się na sprawdzenia ciśnienia na cylindrach - jaka metoda diagnostyki będzie skuteczna i da 99% pewności co do diagnozy ?

 

P.S

 

Auto sprawuje się normalnie , olej w normie , nie kopci.

Tylko zapowietrza się i wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy

 

P.S 2

 

Odpowietrzam za pomocą poradnika na forum , silnik m47 2.0d 136ps

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Edytowane przez asotek
Opublikowano
Powiedz może najpierw jaki masz silnik model i rocznik...

 

och wybacz ;D rzeczywiście zapomniałem ;/

 

2.0d m47 2000r

Opublikowano
Hmm tez mialem taki problem duze cisnienie bma sie grzala dolny waz od chlodnicy zimny stale... nagrzewnica ciepla parownik od gazu tez.. w zime bylo ok ale zaczyna sie robic cieplo i juz zaczynala sie grzac maszyna poprzedni wlasciciel poinformowal mnie ze wyrzucil termostat bo byl popsuty mysle sobie ok nic sie nie dzieje.. spedzilem godziny na odpowietrzaniu a ciagle to samo... wkurzylem sie i rozebralem troche auto az doszedlem do termostatu.. przemyslalem obieg wody i okazuje sie ze w silniku tak sa poprowadzone kanaly wodne ze bez termostatu woda do chlodnicy sie tak jakby mieszala.. byla wpychana do chlodnicy gornym wezem jak i dolnym przez co nie bylo obiegu auto osiagalo duza temperature a co za tym idzie robilo sie duze cisnienie..mialem stary termostat wsadzilem go ale zrobilem tak ze jest caly czas otwarty zalozylem i jak reka odiał wentylator sie załącza prawidlowo.. aktualnie czekam za nowym termostatem bo wiadomo dlugo sie nagrzewa teraz auto.. ale to tyczy sie M43 1.9 nie wiem jak jest to rozwiazane w twoim silniku musisz przejrzec to dokladnie i przeanalizowac w ktorym miejscu pompa wody zaciaga a w ktorym wypycha... moze to jest przyczyna
Opublikowano

podjedź do mechanika który sprawdzi Ci zawartość CO2 w płynie chłodniczym.

jeśli wyjdzie obecność CO2 to masz już odpowiedź czy robić uszczelkę pod głowicą

Opublikowano
Hmm tez mialem taki problem duze cisnienie bma sie grzala dolny waz od chlodnicy zimny stale... nagrzewnica ciepla parownik od gazu tez.. w zime bylo ok ale zaczyna sie robic cieplo i juz zaczynala sie grzac maszyna poprzedni wlasciciel poinformowal mnie ze wyrzucil termostat bo byl popsuty mysle sobie ok nic sie nie dzieje.. spedzilem godziny na odpowietrzaniu a ciagle to samo... wkurzylem sie i rozebralem troche auto az doszedlem do termostatu.. przemyslalem obieg wody i okazuje sie ze w silniku tak sa poprowadzone kanaly wodne ze bez termostatu woda do chlodnicy sie tak jakby mieszala.. byla wpychana do chlodnicy gornym wezem jak i dolnym przez co nie bylo obiegu auto osiagalo duza temperature a co za tym idzie robilo sie duze cisnienie..mialem stary termostat wsadzilem go ale zrobilem tak ze jest caly czas otwarty zalozylem i jak reka odiał wentylator sie załącza prawidlowo.. aktualnie czekam za nowym termostatem bo wiadomo dlugo sie nagrzewa teraz auto.. ale to tyczy sie M43 1.9 nie wiem jak jest to rozwiazane w twoim silniku musisz przejrzec to dokladnie i przeanalizowac w ktorym miejscu pompa wody zaciaga a w ktorym wypycha... moze to jest przyczyna

 

Bez termostatu nie zamierzam jeździć to stan przejściowy - auto musi jeździć każdego dnia ;/ więc potrzebą chwili zostało złożone bez termostatu , ale nowy już zamówiony i jutro powinien być więc w niedziele powinien się już znaleźć w aucie.

 

Pompa wody u mnie nówencja siedzi więc jej awarie wykluczam , aczkolwiek czym się może objawiać jej uszkodzenie to chętnie się dowiem - może warto pójść i w tym kierunku ...

 

Tymczasem umówiłem się na test CO2 w układzie chłodzenia i może coś mi to powie , aczkolwiek z gościem z którym rozmawiałem na temat tego "testu" twierdzi , że nie powinienem sobie zbyt wiele po nim obiecywać i radzi ściągnięcie głowicy .

 

Może dodam , że moje wszelkiego rodzaju problemy zaczęły się gdy "ruszyłem" termostaty , więc trochę zbyt duży zbieg okoliczności żeby w tym samym momencie padła uszczelka , nie doprowadziłem do sytuacji gdzie wskaźnik poziomu temp wjechał na czerwone pole...

Opublikowano

Dalej pewnie jest zapowietrzona. W tym silniku są odpowietrzniki z tego co wiem. Ogrzewanie działa? Przelew jest?

Jak by to była uszczelka która wali w układ spaliny to nie ma bata.. Na zimnym gdybyś na odkręconym odpalił auto widział byś bańki.

Ale widzę że mechanicy chcą zarobić i ściągać głowicę bez potrzeby. Prawdopodobnie bez potrzeby.

Opublikowano
Dalej pewnie jest zapowietrzona. W tym silniku są odpowietrzniki z tego co wiem. Ogrzewanie działa? Przelew jest?

Jak by to była uszczelka która wali w układ spaliny to nie ma bata.. Na zimnym gdybyś na odkręconym odpalił auto widział byś bańki.

Ale widzę że mechanicy chcą zarobić i ściągać głowicę bez potrzeby. Prawdopodobnie bez potrzeby.

 

Przelew powinien być cały czas?

 

 

Odkręcam wszystkie odpowietrzniki podczas odpowietrzania.

Za bardzo baniek na zimnym nie ma .

 

To , że jest zapowietrzona to ja wiem , bo potrafi zniknąć ciepłe powietrze i stanąć obieg , odpowietrzam według poradnika...

Opublikowano
Noo to kolego 99,99% założysz termostat i bedzie git bo twoj termostat jest podobny do M43 tylko obudowa sie rozni maja ten sam element ktory zaslepia ten kanal wodny ktory odpowiada za prawidlowy obieg.. ale jak założysz odpowietrzysz to pochwal sie czy pomoglo :wink: a o uszczelce pod glowica spokojnie zapomnij :norty:
Opublikowano
Ktoś gdzieś pisał, że musi być strumyk w przelewie pod korkiem. Można spróbować poruszać tam drucikiem co by ewentualnego patrocha usunąć :idea:
Opublikowano
Ktoś gdzieś pisał, że musi być strumyk w przelewie pod korkiem. Można spróbować poruszać tam drucikiem co by ewentualnego patrocha usunąć :idea:

 

przelew czasem jest a czasem nie ;/

 

Oby kolega piszący o tym termostacie miał racje

Opublikowano
ma rację a od tego idioty mechanika uciekaj :mad2:

 

Ta byłem u trzech + w jednym serwisie (nie aso ;p) gdzie za oględziny powiedział mi 300 zł oczywiście z rachuneczkiem , może i bym się zgodził gdyby auta nie chcieli na dwa dni.

Opublikowano

Nie będę powielał to co już było wałkowane tu na forum dziesiątki razy ale chciałem zwrócić uwagę na mały szczegół że napisałeś

wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy

Jak masz wodę w układzie chłodzenia to przy nie sprawnym układzie woda się szybko gotuje co w przypadku odpowiedniego płynu tak szybko nie nastąpi.

Dla lepszego zrozumienia działania systemu chłodzenia to poczytaj :

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf

Przyjemnej i pożytecznej lektury.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie będę powielał to co już było wałkowane tu na forum dziesiątki razy ale chciałem zwrócić uwagę na mały szczegół że napisałeś
wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy

Jak masz wodę w układzie chłodzenia to przy nie sprawnym układzie woda się szybko gotuje co w przypadku odpowiedniego płynu tak szybko nie nastąpi.

Dla lepszego zrozumienia działania systemu chłodzenia to poczytaj :

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf

Przyjemnej i pożytecznej lektury.

 

Nie wiem czy i w ogóle płyn chłodzenia miesza się z wodą (koncentraty tak ;p) , ale temp w nocy spadają na minus więc w układzie nie znajduje się sama woda .

Druga kwestia ok płyn może pomóc kwestie wygotowywania się wody - ale jak sam wspomniałeś "przy nie sprawnym" a ja właśnie dążę do wyeliminowania tej usterki .

 

A co do lektury - powiem tak pierwsze naprawy w aucie zlecałem komuś , dziś już zakupiłem dość sporo narzędzi i staram się sam walczyć - więc jestem laikiem i czysto teoretyczne zasady działania nie wiele mi mówią , bo owszem doczytałem zasadę działania układu chłodzenia , pracy termostatów , porównania woda vs płyn chłodzący - ale wciąż jestem w tym samym miejscu.

 

 

Jedno wiem trzeba poskładać termostat , zalać płynem i wtedy będę wiedział coś więcej .

Opublikowano

co do zrzucania głowicy to trzeba uważać na niektórych mechaników.

jak byłem wczoraj na sprawdzeniu właśnie CO2, gdzie jedyny objaw to ubywanie płynu z 300ml raz na miesiąc i tego aktualnie też do końca nie jestem pewien, bo na pewno sączyło się z czujnika temp przy chłodnicy, a to było z miesiąc temu robione, więc może się nie odpowietrzyło tak jak powinno i stąd ubytek płynu teraz.

więc pojechałem czysto kontrolnie, z autem nic się nie dzieje.

jeden mechanik stwierdził, ze wszystko w porządku nie ma co panikować, ale nei słyszał tego drugi i jak drugi przyszedł to już zaczął marudzić, że to nie zawsze ten test pokaże, że może warto by zrzucić głowicę i takie gadki, a mechanicy tacy, że na 90% nigdy w życiu vanosa nie rozbierali, ale głowicę można by zrzucić, jakby to był koszt 100zł i prosta robota.

Opublikowano
co do zrzucania głowicy to trzeba uważać na niektórych mechaników.

jak byłem wczoraj na sprawdzeniu właśnie CO2, gdzie jedyny objaw to ubywanie płynu z 300ml raz na miesiąc i tego aktualnie też do końca nie jestem pewien, bo na pewno sączyło się z czujnika temp przy chłodnicy, a to było z miesiąc temu robione, więc może się nie odpowietrzyło tak jak powinno i stąd ubytek płynu teraz.

więc pojechałem czysto kontrolnie, z autem nic się nie dzieje.

jeden mechanik stwierdził, ze wszystko w porządku nie ma co panikować, ale nei słyszał tego drugi i jak drugi przyszedł to już zaczął marudzić, że to nie zawsze ten test pokaże, że może warto by zrzucić głowicę i takie gadki, a mechanicy tacy, że na 90% nigdy w życiu vanosa nie rozbierali, ale głowicę można by zrzucić, jakby to był koszt 100zł i prosta robota.

 

Z tym zrzucaniem to masz racje , bo byłem u kilku mechaników i ich diagnoza była natychmiastowa , w ogóle nie biorąc pod uwagę innych możliwych awarii , a z zasady chyba powinno się zacząć od eliminowania tych najprostszych/najtańszych .

 

Wracając do tematu - wysyłka termostatu niestety się opóźniła i dopiero dziś dzwonił kurier , że będzie - więc przez weekend temat stał w miejscu i niestety postoi do soboty , pogoda kiepska żeby się brać za to na dworze , a garaż z kanałem u kolegi niestety dziś zajęty , a jutro wracam już zarabiać na kolejne naprawy ;p , ale jestem już niemalże przekonany, że wymiana termostatu pomoże bo pomiar CO2 nic nie wykazał - choć usłyszałem jakieś pierdu pierdu - że warto ściągnąć głowicę , ale do tego to już mnie przez telefon namawiali więc nie uznaje to za obiektywizm ...

Opublikowano

Warto ściągnąć głowicę? A co to głowicę się profilaktycznie wymienia że warto to zrobić? TEn mechanik jest jakiś niedorozwinięty. Najpierw trzeba poczekać na termostat a nie człowieka namawiać na ściąganie głowicy :duh:

Nie jedź już do tego mechanika bo on Ci zrzuci czapkę tak czy inaczej zobaczysz..

Opublikowano
dokładnie rozbieranie silnika to jest ostateczność. Poczytaj sobie o problemach ludzi po zdejmowaniu głowicy

 

Na przykład moich :mad2:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
dokładnie rozbieranie silnika to jest ostateczność. Poczytaj sobie o problemach ludzi po zdejmowaniu głowicy

 

Na przykład moich :mad2:

 

Śledziłem Twój wątek ;) Akurat u mnie w domu też było auto gdzie wymiana uszczelki nie wiele pomogła i dlatego ja tam się nie porywam ,

 

Ogólnie nie śpieszy mi się do ruszania głowicy , założę termostat w sobotę , zaleje płynem chłodzącym , odpowietrzę i zobaczymy jeśli to nie pomoże to najpierw znajdę jakiegoś ogarniętego mechanika , który najpierw zechce sam spojrzeć na wszystkie "etapy" ukł. chłodzenia ;) na dzień dzisiejszy autko sprawuje się bez zarzutów , początkowo po wyrzuceniu termostatu się zapowietrzał , dziś już nie

 

P.S

 

Ogólnie straciłem zaufanie do mechaników i jeszcze pół roku temu pewnie bym zlecił komuś usługę "grzebania" dziś staram się jak najwięcej sam , na forach jest dużo informacji , są pdf-y z sam naprawiam

i nikt mnie w wała nie robi nawet jeśli coś mi zajmuje 5x czasu niż mechanikowi..

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam .

 

Udało mi się założyć ten termostat dziś - niestety wciąż problem ten sam.

 

Brak przelewu - nawet jeśli uda się go przywrócić i przez chwilę jest, to zakręcenie zbiorniczka krótka testowa jazda , powoduje , że obieg staje i brak przepływu , to chyba jednak ta uszczelka ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.