Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od 2 tygodni kombinuje, żeby połączyć sie Inpą z silnikiem N47 i trace juz wiare...

 

Ostatni błąd jaki mi sie pojawia wygląda następująco:

 

http://www.gazobronny.pl/aukcja/2.png

 

Auto: BMW e90 320d 163KM ED

 

Może ktos pomoże rozwiązać ten problem?

Opublikowano

1. Odzaluj te 10 zl na transfer na Chomiku

2. Sciagnij gotowaca INPY od trandolfa

3. ???

4. Profit

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Mam wszystko ściągnięte od trandolfa i tamta wersja też mi sie nie łączy. Tamta Inpa w ogole nie jest przygotowana pod N47 i na niej też już kombinowałem na różne sposoby. Najpierw dopisałem to linijke z silnikiem to wyskakiwał jakis błąd SYS-0012, później jak podogrywałem pliki to coś takiego jak ponizej:

 

http://www.gazobronny.pl/aukcja/1.png

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto: BMW e90 320d 163KM ED

A kto Ci powiedział, że ty masz N47, pewnie że się nie połączysz, bo to nie jest N47 tylko M47N2 łączysz się przez DDE6 dla M47TU2 ,a nie przez DDE7 to jest dla silnika po 2007.02 177KM, dwa dni temu pomagałem przez tel. koledze połączyć się z tym motorem w E90

Opublikowano
Auto: BMW e90 320d 163KM ED

A kto Ci powiedział, że ty masz N47, pewnie że się nie połączysz, bo to nie jest N47 tylko M47N2 łączysz się przez DDE6 dla M47TU2 ,a nie przez DDE7 to jest dla silnika po 2007.02 177KM, dwa dni temu pomagałem przez tel. koledze połączyć się z tym motorem w E90

 

Przecież e90 320d Ed to nie jest silnik m47 tylko silnik n47 184 PS po zmianach które miały sprawić ,że cała jednostka ma mniej palić i właśnie deklaruje moc 163 km

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sory, nie dopatrzyłem się, masz rację, 2010 BMW 320d Efficient Dynamics {E90} technical specifications ,

320d ED[27] R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,5:1 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 380 N•m przy 1900-2750 obr/min 8,0 s 228 km/h 4,1 l / 100 km

 

więc prostuję w INPIE FXX jest więcej DDE7

spróbuj przez

jak masz inpe FXX

dopisać w CFGDAT \ E90.ENG i spróbować czy się połączy przez

któryś z nich możesz próbować:

ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 dla N47 ,

ENTRY= n47tuds,DDE 7.X dla N47TUDS 2009r,

ENTRY=N47t, N47t dla DDE7 ,

ENTRY= dde7uds,dde7uds (2012 Engine),

 

wygląda to tak w EC-APPS\INPA\ CFGDAT\E90.ENG jak masz wersje niemiecką zamiast E90.ENG to zapisz w E90.GER

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Motor

ENTRY= D50M47,DDE 5.0 dla M47 TU,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 dla M47 TU2,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 dla N47 ,

ENTRY= n47tuds,DDE 7.X dla N47TUDS 2009r,

ENTRY=N47t, N47t dla DDE7 ,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE7UDS,DDE 7.X dla N47UDS 2012r,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE73N57,DDE7.3 FOR N57,

ENTRY= dde7uds,dde7uds (2012 Engine,

ENTRY= dde73n57,dde73n57 (2009) Engine,

ENTRY=,,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 dla M57 TU,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 dla M57TOP / M57TU2,

ENTRY=,,

 

 

ale w INPA\SGDAT musisz mieć pliki ipo DDE7N47.IPO N47t.IPO N47tuds.IPO (będzie chyba ten jest ) jak ich nie masz to ściągnij nowszą INPE_with_FXX ona jest do FXX i do najnowszych EXX sądząć po wersji pliku to masz starszą wersje pliku, ale w menu nie ma zapianych wszystkich silników dlatego że menu pochodzi z 2007 roku i

W EDIABAS\ECU \ musisz mieć odpowiednie pliki jak nie to Update z SP-DATEN E89 pliki ECU

 

Twój błąd to BIP-0009: Fehlerhafte BEST-Version der Beschreibungsdatei (Uszkodzony BEST wersja pliku opis) .może dlatego że z stary plik do tego auta, w pierwszym zdjęciu bardziej wskazuje na braki w Ediabas \ECU (pliki prg i d_) też za stare.

 

EDIT : najnowsza wersja pliku DDE7N47 którą mam z FXX plik z 2010 roku wersja pliku 4.10 cytuję wycięte za pomocą DECODEIPO:

008F: string Nacharbeitsscript DDE7 N47

0090: string 4.10

0091: string BMW TI-431 Unverdorben

0092: string D70N47A0,D70N47B0,D71N47A0,D71N47B0,D71N47C0,D71N47D0

0093: string D_MOTOR

0094: string DDE7N47

0095: string LAR;FLASH;UIFM;-ROMI;-ROMX;-RAMIS;-RAMIL;-RAMXX;-NVRAM

 

Jak masz starszą wersję pliku DDE7N47 to się nie połączysz po to były aktualizacje, aby z nowszymi samochodami się łączyć za pomocą tego samego pliku

-ten jest w wersji niemieckiej.

dla przykładu w wersji inpa 5.02 Update w (wersja angielska) plik DDE7N47.IPO ma 106KB w INPA EA-90 ma 160KB a w INPA_with_Fxx ma 292KB te nowe KB są nie po to aby w starszych modelach rozszerzyć diagnostykę, tylko aby obsługiwać nowsze modele (ale jak pisałem wcześniej bez plików w Ediabas \ECU też nic się nie zdziała)

ale jak masz nowsze ECU z SP-DATEN można użyć TOOL32, zrobiłem małe streszczenie viewtopic.php?f=97&t=140788

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A, jak to nie pomoże to musisz wydać 20zł na ściągnięcie ISTA RHEINGOLD 3.41 jest np. tutaj http://chomikuj.pl/

tam jest też INPA_with_FXX z tymi plikami co opisuje, tylko nie ma w menu .

Mi się do swojego chomika ISTY (nie będę reklamował, aby być bardziej wiarygodnym) nie chce tyle godzin przesyłać, działa na zwykłym D-CAN (KK też) bez Vmware prosto na systemie Windows (podobno najlepiej na WIN 7bit ja mam taki, uruchamia się 30 sekund) obsługuje wszystkie model do 12.2013 roku.

Ale będziesz zmuszony wydać 20zł na przesył plików oczywiście :mrgreen:

 

PS. jak poradzisz sobie z INPĄ to napisz którym skryptem IPO się połączyłeś, dla większości to nadal nierozwiązana zagadka :?:

Błędy możesz czytać w silniku i kasować za pomocą TD-530_E.ipo

czyli:

ENTRY=TD-530_E, Test wszystkich modułów EXX & FXX,

 

oczywiście jak masz w sgdat, ja mam w wersji angielskiej V4.13 (plik z 2012 roku) z końcówką E jest w wersji angielskiej zrób identyfikacje modułów przez TD-530 zobacz jaki inpa widzi DDE (TD-530 V3.73 też da rade )

Opublikowano
Podaj mi swojego maila to Ci podesle przygotowany plik pod ten silnik i bedzie Ci na 100% dzialac.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj mi swojego maila to Ci podesle przygotowany plik pod ten silnik i bedzie Ci na 100% dzialac.

A możesz się podzielić z innymi informacją przez który to plik IPO w INPIE się połączysz z tym silnikiem ????

Mam twoją INPE_with_Fxx i ciekawi mnie który jest do ED , czy może ktoś użył Tool32 aby stworzyć własny plik .IPS albo .TST ???

Opublikowano

Oczywiscie Panowie:

 

Dodajcie sobie te pozycje do plikow E90.GER i E90.ENG w katalogu inpa\CFGDAT

 

ENTRY= N47tuds, DDE 7.x for N47TÜ,

ENTRY= N47t, DDE 7.x for N47TÜ,

 

Na pewno ktorys zadziala. oczywiscie sprawdzcie czy macie te pliki N47tuds i N47t.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A już panie Mlodzik18 myślałem, że ściągnąłeś gdzieś jeszcze nowsza INPE, z tego co pisze w Standard Tools 2.12 w historii plików, to nowa INPA będzie INPA 5.10,

i te wszystkie starsze pliki nie będą z niż współpracować, jak na razie to tylko widziałem nowsze TD-530 ,a o najnowszej IMPIE nikt nic nie mówi, nawet za granica,

Podobnie jak o haśle do NCS 4.0.1, już dwa lata i nie wyciekło???

Opublikowano
Wszystko dziala, NCS tez juz jest zhackowany i mozna edytowac profile.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, większość już wie, ale pewnie nie wielu umie je edytować, a raz popełniłem błąd i wpisałem datę, myślałem że to tylko data edycji profilu , a okazało się że to data ważności profilu w NCS

A w sprawie INPY FXX 5.06 to jest więcej plików które nie znalazły się w Menu, a na pewno są do czytania i diagnozowania sterowników najnowszych aut, zrobiłem taką małą listę, utworzyłem listę w pliku INPA\CFGDAT\ SONDER.ENG

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Special tests 2009-2013 skrypt

 

ENTRY=,,

ENTRY=,,

ENTRY= aag_f15, aag_f15 (2012 FXX,

ENTRY= ACSM, ACSM Crash Safety Module(2010)arbaig E70 E89X,

ENTRY= acsm3, acsm3 Crash Safety Module(2010)arbaig E70 E89X,

ENTRY= acsm4, acsm4 Crash Safety Module(2011) arbaig FXX,

ENTRY= acsm4i, acsm4i Crash Safety Module(2011) arbaig FXX,

ENTRY= ahm_01,ahm_01 Trailer module (2012) karoseria FXX,

ENTRY= ahm_70,ahm_70 Trailer module(2010) karoseria E89X E70 E60 E65,

ENTRY= amptlr13,amptlr13 (2011)(amplifier) komunikacja FXX,

ENTRY= amptuds,amptuds13 (2009)(amplifier) komunikacja FXX EXX ?????,

ENTRY= amphhb20,amphhb20 HI-Fi amplifier (2012) FXX,

ENTRY= asd, asd Active Sound Design(2011)

ENTRY= asa_71, asa_71 Active Steering 2008,

ENTRY= autdsc1,autdsc1 (2010)Automatyczna Selekcja Hamulce EXX DSC 56 60 65 87 DXC70 90,

ENTRY= autdsc2,autdsc2 (2011)Automatyczna Selekcja Hamulce FXX RR4 DSC_01 10 DXC25,

ENTRY= AUTEGS1,AUTEGS1 (2009) Automatyczna Selekcja skrzynia EXX EGS SMG_60 DKG90 TCM72 GS19 ,

ENTRY= AUTEGS2,AUTEGS2 (2010) Automatyczna Selekcja skrzynia FXX RR4 GWS_1,

ENTRY= AUTEKP ,AUTEKP (2007)Automatyczna Selekcja EXX EKPM_60

ENTRY= autemal2,autemal2 (2011)Automatyczna SelekcjaEMA Elektromotorischer Gurtaufroller Links FXX RR4 EMA_LI ,

ENTRY= autemar2,autemar (2011)Automatyczna Selekcja EMA Elektromotorischer Gurtaufroller LinksFXX RR4 EMA_RE,

ENTRY= auteme2,auteme2 (2010)Automatyczna Selekcja FXX Electrical machine electronics EME_04 EME_10,

ENTRY= autemf2,autemf2 (2009)Automatyczna Selekcja FXX Podwozie E65 Electromechanical Parking Brake EMF_01 EMF_10,

ENTRY= auteps2,auteps2 (2009)Automatyczna Selekcja FXX Electromechanical power steering EPS_10 EPS_01 EPS_20 EPS_25 ,

ENTRY= autfzd2,autfzd2 (2009)Automatyczna Selekcja FXX BODY FUNCTION CENTRE ROOF FSD3 FZD_20,

ENTRY= AUTGWS1,AUTGWS1 (2009)Automatyczna Selekcja EXX Gangwahlschalter Dźwigni zmiany biegów GWS_60 GWS _70 GWS_90,

ENTRY= AUTGWS2,AUTGWS2 (2011)Automatyczna Selekcja FXX Gangwahlschalter Dźwigni zmiany biegów GS100A GSB231 DKG10,

ENTRY= authkl2,authkl2 (2010)Automatyczna Selekcja FXX RR4 automatic luggage compartment lid actuation HKFM11 HKL_01,

ENTRY= auticm2,auticm2 (2008)Automatyczna Selekcja fxx RR4 ICMQL ICM_25

ENTRY= autihka2,autihka2 (2010)Automatyczna Selekcja KLIMA FXX RR4 IHKA01 IHKA20 IHKA25,

ENTRY= autkomb2,autkomb2 (2010)Automatyczna Selekcja Instrument clusterKOMB01 KOMB25,

ENTRY= AUTLMV2,AUTLMV2 (2008)Automatyczna Selekcja FXX LMV_01,

ENTRY= autkafa2,autkafa2 (2011)Automatyczna Selekcja FXX RR4 KAFAS01 KAFAS20,

ENTRY= austme2,austme2 (2010) Automatyczna Selekcja FXX SME_04 SME_10,

ENTRY= autvgsg1, autvgsg1 (2009)Automatyczna Selekcja EXX VGSG70 VGSG90 VGSG83 VGSG84,

ENTRY= autmot1,automot1 (2011)Automatyczna Selekcja EXX FXX ,

ENTRY= AUTOMOT2, AUTOMOT2 (2012)Automatyczna Selekcja FXX ENGINE D73N57AO MSD87 S55 XXX????,

ENTRY= AUTOMOT2S, AUTOMOT2S (2012)Automatyczna Selekcja FXX ENGINE MSD87_LO N63TU_LO,

ENTRY= autsm2 , autsm2 (2010) Automatyczna Selekcja FXX FAS_01 BFS FAS_12 BFH_12 SM,

ENTRY= autsme2, autsme2 (2010)Automatyczna Selekcja FXX SME_04 SME_10

ENTRY=,,

ENTRY= AUTLW, AUTLW EXX Skriptselektor MMC_07 MMCH70 CDCH70 CDC_46 ,

ENTRY= AUTMCGW, AUTMCGW MASK2_GW RAD2_GW CICR,

ENTRY= auticm2, auticm2 Automatischer INPA-Script-Aufruf der SGs mit Adresse 0x1C,

ENTRY= AUTMMC, AUTMMC EXX MMC_65 MM CH70 ,

ENTRY= autnav, autnav EXX E60 CICM CICR CCCA60 NAVL60,

ENTRY= AUTLMV2, AUTLMV2 FXX LMV_01,

ENTRY= autrdc,autrdc (2008) rdc_1 rdc_60 RDC_53,

ENTRY= auttvm ,auttvm (2008) Exx VIDEO TVM_01 TVM_89 VID65,

ENTRY=,,

ENTRY=,,

ENTRY= bpcm72,bpcm72 (2009) E70,

ENTRY= bdc, bdc (2012) FXX BODY Domain Controller BDC ,

ENTRY=,,

ENTRY= cdm_rr4,cdm_rr4 RR4,

ENTRY= Cgw_rrs2, Cgw_rrs2 (2012),

ENTRY= cic90, cic90 (2013) komunikacja Computer/ Infotainment Computer,

ENTRY= cmedia, cmedia (2009),

ENTRY= ctm_89, ctm_89 (2009')Składany dachu CVM,

ENTRY= cvm_12,cvm_12 (2010) Składany dachu CVM,

ENTRY= cvm_88, cvm_88Składany dachu CVM,

ENTRY= cvm_r57,ccm_r57Składany dachu CVM,

ENTRY= CFG-PL2_20070823, CFG-PL2_20070823,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 (2010) Engine,

ENTRY= dde7uds,dde7uds (2012 Engine,

ENTRY= dde73n57,dde73n57 (2009) Engine,

ENTRY= n47t, n47t (2010) Engine,

ENTRY= dkg_10, dkg_10 (2011),

ENTRY= dme_bx8,dme_bx8 Digital Engine Electronics(2012),

ENTRY= dsm_72, dsm_72 Hybrid parking lock (2009),

ENTRY= dwa_12,dwa_12 antitheft alarm system (2010),

ENTRY= dxc_25, dxc_25 (2012),

ENTRY= DXCMK60, DXCMK60,

ENTRY=,,

ENTRY= ehc_01, ehc_01 Single - axle air suspension (2011) Podwozie Zawieszenie pneumatyczne ELECTRONIC RIDE-HEIGHT CONTROL (EHC) fxx,

ENTRY= EHC_2RR, EHC2RR Single - axle air suspension(2010) Podwozie ELECTRONIC RIDE-HEIGHT CONTROL (EHC) fxx,

ENTRY= ehc2rr4, ehc2rr4 Single - axle air suspension(2009)ELECTRONIC RIDE-HEIGHT CONTROL (EHC)rr,

ENTRY= ekk_72, ekk_72 Electric A/C compressor (2009),

ENTRY= AUTGWS1,AUTGWS1 (2009)Automatyczna Selekcja EXX GWS_60 GWS _70 GWS_90, EMA fxx,

ENTRY= eme_04, eme_04 Electrical machine electronics (2010) FXX,

ENTRY= eme_10, eme_10 Electrical machine electronics (2012) FXX,

ENTRY= emf_10, emf_10 (2010) FXX Podwozie E65 Electromechanical Parking Brake,

ENTRY= Energiediagnose_L6_V111,Energiediagnose_L6_V111 (2009),

ENTRY= eps_01, eps_01 Electromechanical power steering FXX (2010) Podwozie EPS EPS Electric Power Steering,

ENTRY= eps_72, eps_72 Electromechanical power steering(2009) Podwozie EPS Electric Power Steering,

ENTRY= ETC, ETC (2012) FXX,

ENTRY= , EGS Electronic transmission control skrzynia informacja dla mnie,

ENTRY= ECF_E65, ECF_E65,

ENTRY= EDC_K, EDC_K Electronic Damper Control,

ENTRY= empi72, empi72 Hibrid oil - pump activation,

ENTRY= EPKM60, EPKM60,

ENTRY= ekp360, ekp360 elektroniczna pompa paliwa,

ENTRY=,,

ENTRY= fla_01, fla_01 (2011) FXX HIGH BEAM ASSIST (FLA) BODY,

ENTRY= fla_20, fla_20 (2011) FXX BODY HIGH BEAM ASSIST (FLA),

ENTRY= fle, fle (2012)Frontlichtelektronik Links FXX,

ENTRY= fle_l, fle_l (2012)Frontlichtelektronik Links FXX,

ENTRY= fle_r, fle_r (2012)Frontlichtelektronik Links FXX,

ENTRY= FMD65DAT, FMD65DAT (2012) FXX,

ENTRY= frr_10, frr_10 (2009) FRR - Full-Range-Radar-Sensor FXX F10 ?,

ENTRY= frr_70, frr_70 (2011) FRR - Full-Range-Radar-Sensor E70 ?,

ENTRY= fzd_20, fzd_20 (2012) FXX BODY FUNCTION CENTRE ROOF (FZD),

ENTRY=,,

ENTRY= gen_most, gen_most (2009 FXX) MOST Check ZGW_01,CIC,CICM,CHAMP2,ENTRY,NBT,CICR_GW,CCCG60,CHAMPGW,MCGW60,MASK2GW,RAD2_GW,MC_GW

ENTRY= ghas10, ghas10 Regulated differential lock(2010) FXX,

ENTRY= gkehy23, gkehy23 (2012) FXX,

ENTRY= gsb231, gsb231 (2011) FXX,

ENTRY= GSB231_ea, GSB231_ea (2009) FXX,

ENTRY= gsb233, gsb233 (2012) FXX,

ENTRY= gws2, gws2 Gear lever switch (2011) GWS_70 Gangwahlschalter Dźwigni zmiany biegów,

ENTRY= gzal01, gzal01 Targeted illumination, left (2012) FXX,

ENTRY= gzar01, gzar01 Targeted illumination,right (2012 FXX,

ENTRY=,,

ENTRY= gw_rr4, gw_rr4,

ENTRY= gws_90, gws_90 Gear lever switch (selektor seitch GEAR BODY),

ENTRY= GS19d_EA, GS19d_EA SKRZYNIA AUT,

ENTRY=,,

ENTRY= hc2_01, hc2_01 (2012)HC2 - Heading Control HC2 - Dział Kontroli fxx ?

ENTRY= hcp_72, hcp_72 Hybrid master control module (2009) e70 ?,

ENTRY= him_72, him_72 Hybrid interface module (2009) e70 ? ,

ENTRY= hkfm11, hkfm11 (2010) Heckfunktionsmodul Heck moduł funkcji FXX ,

ENTRY=,,

ENTRY= hc2_01 ,hc2_01 HC2 - Heading Control HC2 - Dział Kontroli,

ENTRY= hkl_70, hkl_70 Rear - lid lift (automatic luggage compartment lid actuation) podnoszenie klapy bagażnika,

ENTRY=,,

ENTRY= icam_f15, icam_f15 (2012 FXX podwozie ????),

ENTRY= ihka25, ihka25 (2009) FXX klimatyzacja BODY,

ENTRY= ihka_f15, ihka_f15 (2011) FXX Klimatyzacja,

ENTRY= ihkarr4, ihkarr4 (2011) RR4 klimatyzacja BODY,

ENTRY=,,

ENTRY= ICM_71, ICM_71 DYNAMIK integrated MANGAMENT CHASIS,

ENTRY= IHKA46, IHKA46 KLIMATYZACJA

ENTRY=,,

ENTRY= kafas70, kafas70 (2009) BODY KAFAS01,Drive assistence/ Camera based KAFAS,,

ENTRY= komb25, komb25 Instrument cluster (2010) FXX Zegary BODY,

ENTRY=,,

ENTRY= ldm_70, ldm_70 (2010) Dynamics Management/Longitudinal LDM, ,

ENTRY= lhm2_l, lhm2_l (2011) FXX LED_Hauptlichtmodul Links LED_ Moduł światła główne lewy,

ENTRY= lhm2_r, lhm2_r (2011) FXX LED_Hauptlichtmodul Links LED_ Moduł światła główne prawy,

ENTRY= lmv_01, lmv_01 (2009) FXX Verteilergetriebe L6 Skrzynka L6,

ENTRY= lmv_84, lmv_84 (2009) X1 Verteilergetriebe L6 Skrzynka L6,

ENTRY=,,

ENTRY= lmvr60, lmvr60 LMV für R60 Verteilergetriebe Skrzynka ,

ENTRY= lm_ahl_2, lm_ahl_2 Lichtschaltmodul 2 moduł świateł Moduł przełącznika światła 2,

ENTRY=,,

ENTRY= mcpa72, Hybrid electric - motor control 1 mcpa72 (2009) e70 ?,

ENTRY= mcpb72, mcpb72 Hybrid electric - motor control 2 (2009 e70 ?,

ENTRY= me17r4, me17r4 (2010) Silnik,

ENTRY= MED17_2, MED17_2 (2009) silnik,

ENTRY= MEVD17KW, MEVD17KW (2012) silnik,

ENTRY= mevd172, mevd172 (2012 silnik,

ENTRY= mevd172_alt, mevd172_alt (2009) silnik ,

ENTRY= mevd174k,mevd174k (2012) silnik,

ENTRY= mevd176k, mevd176k (2012) silnik,

ENTRY= mevd1724, mevd1724 (2012) silnik,

ENTRY= mevd1725, mevd1725 (2012) silnik,

ENTRY=,,

ENTRY= mmc_uds, mmc_uds (2009) multimedia Changer / Multimedia-Changer,

ENTRY= msd80-german, msd80-german (2012) silnik,

ENTRY= msd80n43, msd80n43 (2010) silnik,

ENTRY= MSD85, MSD85 (2012) silnik,

ENTRY= MSD85L6, MSD85L6 (2012) silnik,

ENTRY= msd87_12, msd87_12 (2012) silnik,

ENTRY= mv1722, mv1722 (2010),

ENTRY= mvd1722, mvd1722, (2012) silnik

ENTRY= mvd1746k, mvd1746k (2011) silnik,

ENTRY= mvd17245, mvd17245 (2011) silnik,

ENTRY= M_ULF, M_ULF (20..)TELEPHONE - HANDS FREE (ULF),

ENTRY=,,

ENTRY= MAC_GW, MAC_GW,

ENTRY= MASK2_GW, MASK2_GW MOST CAN NAVI User interfejs ,

ENTRY= MEx17_2N, MEx17_2N silnik,

ENTRY= ME9_N62, ME9_N62,

ENTRY= mmb2rr, mmb2rr,

ENTRY= mriabs3, mriabs3,

ENTRY= mrfzg, mrfzg,

ENTRY= mrabs2, mrabs2,

ENTRY= mrbmsc2, mrbmsc2,

ENTRY= mrkmsk16, mrkmsk16,

ENTRY= msd87_r0, msd87_r0 silnik,

ENTRY= msd87_l0, msd87_l0 silnik,

ENTRY=,,

ENTRY=,,

ENTRY= n47t, n47t (2010) silnik diesel,

ENTRY= n47tuds, n47tuds (2009) silnik diesel,

ENTRY= n63tu, n63tu (2012) silnik ,

ENTRY= nivi2, nivi2 (2012) komunikacja,

ENTRY=,,

ENTRY= pma_20, pma_20 parking assistant (2012) FXX,

ENTRY= pma_10, pma_10 parking assistant (2010) FXX,

ENTRY= pcu_f15, pcu_f15 (2012)Power Control Unit F01, FXX Sterownik mocy FXX,

ENTRY= pdc_01, pdc_01 (2012) FXX PARK DISTANCE CONTROL (PDC),

ENTRY=,,

ENTRY= pcu_10, pcu_10 Power Control Unit F01, F10, F11, F12, F13 F01 Sterownik mocy, F10, F11, F12, F13,

ENTRY= PGS_65, PGS_65,

ENTRY=,,

ENTRY= qsgf15, qsgf15 (2011) FXX skrznia ,

ENTRY= qsk_71, qsk_71,

ENTRY=,,

ENTRY= radioe39, radioe39 (2012) komunikacja,

ENTRY= radioe46, radioe46 (2012) komunikacja,

ENTRY= roaioe50, radioe50 (2012) komunikacja,

ENTRY= rdc_gen3, rdc_gen3 (2011) Kontrola ciśnienia w oponach RDC,

ENTRY= rdc_01, rdc_01 (2009) FXX Kontrola ciśnienia w oponach RDC,

ENTRY= rema_li, rema_li REMA LI - Zwijacz lewy pas(2011) REMA LI - Gurtaufroller links (REM rear electronic module) FXX,

ENTRY= rema_re, rema_re REMA RE - Zwijacz prawy pas(2011) REMA RE - Gurtaufroller links (2011) FXX,

ENTRY=,,

ENTRY= RAD2_GW, RAD2_GW CAN BRAMA RADIO,

ENTRY= RLSS70, RLSS70 Rain / driving lights sensor czujnik zmierzchu i deszczu,

ENTRY= REK, REK KAMERA,

ENTRY= RK_HR, RK_HR,

ENTRY= RK_HR, rk_hr,

ENTRY= RK_VL, RK_VL,

ENTRY= RK_VR, RK_VR,

ENTRY=,,

ENTRY= S63tu, S63tu (2012) engine,

ENTRY= s55, s55 (2012) engine,

ENTRY= sec1, sec1 Supplementary control module(2010) Supplementary control module,

ENTRY= sec2, sec2 Supplementary control module 2008,

ENTRY=,,

ENTRY= sm_01, sm_01 (2010) Pamięć siedzenia,,

ENTRY= sm_12, sm_12 (2010) Pamięć siedzenia,,

ENTRY= sme_04, sme_04 Accumulator - management electronics(2009) Accumulator - management electronics,

ENTRY= sme_10, sme_10 Accumulator - management electronics(2011) FXX,

ENTRY= svt_01, svt_01 Servotronic (2011) podwozie Układ jezdny svt_83,Servotronic,

ENTRY= svt_70, svt70 Servotronic (2010) podwozie svt_83,Servotronic,

ENTRY= svt_rrs2, svt_rrs2 Servotronic (2012) svt_83,Servotronic,

ENTRY=,,

ENTRY= tbx5_01, tbx5_01 (2011) FXX,

ENTRY= tcm_72, tcm_72 Hybrid - transmission control (2009) EXX,

ENTRY= TD-413, TD-413 (2013) EXX-FXX,

ENTRY= TD-413na, TD-413na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-413st, TD-413st (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-530, TD-530 (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-530_E, TD-530_E (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-531, TD-531 (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-533, TD-533 (2013)EXX-FXX,

ENTRY= td-533na, td-533na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-533_E, TD-533_E (2013)EXX-FXX,

ENTRY= td-535na, td-535na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-600, TD-600 (2013)EXX-FXX,

ENTRY= tef1, tef1 (2009),

ENTRY= tms3_l, tms3_l (2012) FXX,

ENTRY= tms3_r, tms3_r (2012) FXX,

ENTRY= tpa, tpa (2009) ,

ENTRY= trsvc01, trsvc01 allround - view camera (2012) BODY TRSVC01 Drive assistence/ Top/rear/side ,

ENTRY= trsvc70, tesvc70 allround - view camera(2009) BOdy TRSVC01,Drive assistence/ Top/rear/side ,

ENTRY= tfe1, tfe1 Hybrid pressure tank electronics (20..),

ENTRY=,,

ENTRY= TLC_60, TLC_60 ,

ENTRY= TSVC01, TSVC01 allround - view camera,

ENTRY=,,

ENTRY= vdc_25, vdc_25 (2009)FXX komunikacja,

ENTRY= video, video (2012) FXX komunikacja,

ENTRY= vid_uds, vid_uds,

ENTRY= vsw_70, vsw_70,

ENTRY=,,

ENTRY= zbe5_01, zbe_01 (2011) FXX BODY zamek ,

ENTRY= zbe5f01, zbe5f01 ((2011)FXX BODY zamek,

ENTRY=,,

ENTRY= zbe_kwp2, zbe_kwp2,

ENTRY=,,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto: BMW e90 320d 163KM ED

 

Przecież e90 320d Ed to nie jest silnik m47 tylko silnik n47 184 PS po zmianach które miały sprawić ,że cała jednostka ma mniej palić i właśnie deklaruje moc 163 km

 

Kolego zibi-M nie napisałeś czy powiodło ci się z INPĄ z tym silnikiem, pomógł byś w ten sposób innym, co będą czytać i szukać informacji na ten temat !!!

Zresztą sam jestem ciekawy????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, ja mam ten sam problem co kolega. Nie wiem czy w tym watku padlo juz rozwiazanie bo juz setny raz to czytam ale z racji ze jestem naprawde zielony w tym temacie nic nie czaje. Aktualizacje tez juz robilem

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/aktualizacja_zps1f6dac4d.png

 

INPA smiga, moge wyczytac bledy i je skasowac ma polaczenie z modulami ale nie moge polaczyc sie z silnikiem (N47D20C E61 520D 2/2009).

Do wyboru mam N47

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/modelesilnika_zps7cd056ce.png

 

 

ale podczas pruby polaczenia wyskakuje ten blad:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/bladinpa_zpsd7b8b55a.png

 

INPA

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/inpamenu_zpsb5c12c03.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A masz te pliki w INPA \SGDAT DDE7N47tuds DDE7N47t jak masz to dopisz w folderze INPA\CFGDAT plik otwórz w notatniku E60.ENG i wpisz w tym miejscu to menu dla silników w E60 te których Ci brakuje i sprawdź nie masz nic do stracenia, jak się nie połączysz to będziesz miał ten sam komunikat co wcześniej

ENTRY= n47t,n47t DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds DDE7,

 

A będzie to wyglądało tak: w E60.ENG jak masz wersje angielską jak niemiecką to E60.GER

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E60 V1.29

ENTRY= EXX,Functional jobs,

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG Functional jobs D-CAN FS,

 

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= MS450,MS 45.0 For M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 For N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 For N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 For N43 N53 & N54 with EWS4/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_N62,ME 9 For N62,

ENTRY=,,

ENTRY= MS_S65,MS S65 For S85,

ENTRY= MS_S65_2,MS S65 for S85 from 09/05,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 For M57,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 For M57TOP / M57TU2,

ENTRY=,,

ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 For M67 Master,

ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 For M67 Slave,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 For M47 TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= n47t,n47t DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds DDE7,

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY= DDE73N57,DDE 7.3 für N57,

ENTRY= dde7uds,dd7uds DDE7

ENTRY= VVT_14,Variable Valve Train Bank 1-4,

ENTRY= VVT_58,Variable Valve Train Bank 5-8,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_60,Fuel Pump EKP,

ENTRY=EKPM60_2,Fuel Pump EKP From 03/04,

 

jak ich nie masz to ściągnij sobie tą wersje INPA FXX-EXX NCS401 STANDARD TOOLS 2.12 na WIN7 8 64bit na 32bit też tam jest gotowa INPA z tymi plikami i nie musisz nic wpisywać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W INPA\SGDATA mam plik DDE7N47 i ma 162 KB (166.875 Bytes)

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DDE7N47_zpsbf7dbd81.png

 

 

A w INPA\CGGDAT\E60GER wyglada to tak (jeszcze nic nie zmienialem)

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Auswahl E60 V1.31

ENTRY= EXX,Funktionale Jobs,

ENTRY= TD-530,TD-530 I-Stufe/Gesamt FS,

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Motor

ENTRY= MS450,MS 45.0 für M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 für N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 für N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 für N43 N53 & N54 mit EWS4/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_N62,ME 9 für N62,

ENTRY=,,

ENTRY= MS_S65,MS S65 für S85,

ENTRY= MS_S65_2,MS S65 für S85 ab PU 09/05,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 für M57,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 für M57TOP / M57TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 für M67 Master,

ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 für M67 Slave,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 für M47 TÜ2,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7 für N47,

ENTRY=,,

ENTRY= VVT_14,Variabler Ventiltrieb Bank 1-4,

ENTRY= VVT_58,Variabler Ventiltrieb Bank 5-8,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_60,EKP Kraftstoffpumpe,

ENTRY=EKPM60_2,EKP Kraftstoffpumpe ab PU 03/04,

 

 

Dopisalem te trzy ktorych mi brakowalo w MENU w INPA (mam nadzieje ze o to chodzilo :wink: ). Narazie auto w drodze ale jak wroci to dam znac czy pomoglo :D

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Auswahl E60 V1.31

ENTRY= EXX,Funktionale Jobs,

ENTRY= TD-530,TD-530 I-Stufe/Gesamt FS,

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Motor

ENTRY= MS450,MS 45.0 für M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 für N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 für N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 für N43 N53 & N54 mit EWS4/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_N62,ME 9 für N62,

ENTRY=,,

ENTRY= MS_S65,MS S65 für S85,

ENTRY= MS_S65_2,MS S65 für S85 ab PU 09/05,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 für M57,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 für M57TOP / M57TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 für M67 Master,

ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 für M67 Slave,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 für M47 TÜ2,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7 für N47,

ENTRY= n47t,n47t DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds DDE7,

ENTRY= dde7uds,dd7uds DDE7

ENTRY=,,

ENTRY= VVT_14,Variabler Ventiltrieb Bank 1-4,

ENTRY= VVT_58,Variabler Ventiltrieb Bank 5-8,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_60,EKP Kraftstoffpumpe,

ENTRY=EKPM60_2,EKP Kraftstoffpumpe ab PU 03/04,

 

 

 

Ps. A masz moze ten plik DDE7UDS.ini u siebie w \EC-APPS\INPA\SGDAT\ bo u mnie brak, jest tylko DDE7UDS.ipo a wlasnie znalazlem tutaj ze dzieki tym plikom mozna rozwiazac problemn

 

DDE7UDS.ini

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cytuje z tej strony przez tłumacza google:

 

" Dla zainteresowanych jest był w stanie rozwiązać problemu, także dzięki nutami kilku osób (dziękuję!) tu z forum:

 

Udało mi się ściągnąć kilka pakietów, zobaczyć, gdzie były tam skrypty nowe. IPO INPA. Są one nazywane DDE7N47.ini/DDE7N47.ipo i DDE7UDS.ini/DDE7UDS.ipo.

Skrypty te muszą leżeć pod \ EC-APPS \ INPA \ SGDAT \

 

Miałem w moim oryginalnym opakowaniu, które od 2006 r. tylko, że może czytać jedyną N47 DDE7.0 z D70N47A0 warianty i D71N47A0.

Nowe pliki są od 2010 roku i może wszystko DDE7.0 i 7,1 odczytu, w tym D70N47A0 wariantach D70N47B0, D71N47A0, D71N47B0, D71N47C0, D71N47D0.

 

Ale jak powiedziałem powyżej, nie są dostępne w kilku ostatnich danych SP były aktualizacje, a ja miałem! Tylko do aktualizacji danych, która nie jest przybyłych tutaj!

 

 

Ze skryptami DDE7UDS prawdopodobnie powinien również DDE7.2 i 7.3 mogą być odczytywane przez N47TÜ z D72N47A0 wariantach D73N57A0, D73N57E0. Ale nie mógł spróbować, nawet nie

 

Dla zainteresowanych jest był w stanie rozwiązać problemu, także dzięki nutami kilku osób (dziękuję!) tu z forum:

 

Udało mi się ściągnąć kilka pakietów, zobaczyć, gdzie były tam skrypty nowe. IPO INPA. Są one nazywane DDE7N47.ini/DDE7N47.ipo i DDE7UDS.ini/DDE7UDS.ipo.

Skrypty te muszą leżeć pod \ EC-APPS \ INPA \ SGDAT \

 

Miałem w moim oryginalnym opakowaniu, które od 2006 r. tylko, że może czytać jedyną N47 DDE7.0 z D70N47A0 warianty i D71N47A0.

Nowe pliki są od 2010 roku i może wszystko DDE7.0 i 7,1 odczytu, w tym D70N47A0 wariantach D70N47B0, D71N47A0, D71N47B0, D71N47C0, D71N47D0.

 

Ale jak powiedziałem powyżej, nie są dostępne w kilku ostatnich danych SP były aktualizacje, a ja miałem! Tylko do aktualizacji danych, która nie jest przybyłych tutaj!

 

Ze skryptami DDE7UDS prawdopodobnie powinien również DDE7.2 i 7.3 mogą być odczytywane przez N47TÜ z D72N47A0 wariantach D73N57A0, D73N57E0. Ale nie mógł spróbować, nawet nie "

 

 

 

Tak mam te wszystkie pliki, moja INPA ma pliki ostatnie z 2012roku i jak pisałem wyżej najnowszy DDE7N47 i w tym adresie co podałem jest ta sama INPA co mam ja

DDEUDS.ini też mam to jest plik konfiguracyjny do skryptu DDEUDS.IPO, ale to tylko część musisz też mieć odpowiednie pliki w EDIABAS\ ECU to one łączą się ze sterownikiem, można pominąć inpe i za pomocą TOOL32 połączyć się tak samo z DDE7 za pomocą plików .PRG z EDIABAS\ECU zobacz viewtopic.php?f=97&t=140788

Chyba masz INPE EA-90 musisz mieć te pliki .IPO w folderze INPA\SGDAT plików bez nich to tylko nic nie znaczący wpis w menu e60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki INPA Fxx i pakietowi plikow od Din76 powiodlo sie wreszcie polaczenie z silnikiem :mrgreen:

 

Din76 wielkie dzieki za pomoc i cierpliwosc :cool2:

 

Tak na szybkiego przlecialem po opcjach i chyba wszystko dziala jak powinno. Podczas laczenia z silnikiem wyskakuje tylko okienko ze moga byc bledy ale wszystko dziala :D

 

Jak sie lepiej zapoznam z programem to jeszcze raz opisze :)

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wersjainpa_zps5c1cb0fc.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale za pomocą którego skryptu połączyłeś się z silnikiem DDE7N47 czy za pomocą DDE7UDS ?

Zainstalowałeś wersję INPY po niemiecku czy po angielsku jak po angielsku to może wyrzucać błędy o niezgodności wersji językowej skryptów.

Jak chcesz spolszczenie menu do tej INPY co ci wysłałem to jest na moim chomiku w dziale dokumenty, ale tylko do wersji angielskiej, do niemieckiej trzeba zmienić

nazwy plików z ENG na GER (uwaga czasami zmienia się na GER a plik pozostaje ENG i wygląda to tak np. E60.GER.ENG (ENG w ukryte rozszerzenie plików)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam, nie mialem za bardzo czasu odpisywac i sprawdzac jak sie laczylem z silnikiem bo ista sie zajmowalem :)

 

Wiedz tak, INPA instalowalem po angielsku (tak dla pewnosci bo pisales ze po niemiecku moze brakowac menu a chcialem jak najszybciej to sprawdzic) a z silnikikiem lacze sie za pomoca DDE7N47 for N47

Bledow mi nie wyzuca, przynajmniej na razie :) tylko odczyt powietrza mam bledy dlatego instaluje albo raczej mam juz zainstalowany ISTA Rheingold 3.41tak jak polecales :D

 

NCS tez sie laczy wiedz wszystko gra i buczy :cool2:

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, nie mialem za bardzo czasu odpisywac i sprawdzac jak sie laczylem z silnikiem bo ista sie zajmowalem :)

 

Wiedz tak, INPA instalowalem po angielsku (tak dla pewnosci bo pisales ze po niemiecku moze brakowac menu a chcialem jak najszybciej to sprawdzic) a z silnikikiem lacze sie za pomoca DD7UDS:

Bledow mi nie wyzuca, przynajmniej na razie :) tylko odczyt powietrza mam bledy dlatego instaluje albo raczej mam juz zainstalowany ISTA Rheingold 3.41tak jak polecales :D

 

 

 

 

Napisz dokładnie o co chodzi z tym powietrzem, pewne parametry w INPIE można zmienić, nawet próbowałem tylko w innym sterowniku DDE z dobrym skutkiem , czy da rade w DDE7UDS, nie wiem ale można spróbować.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popelnilem blad, lacze sie przez "DDE7N47 for N47" we wczesniejszym poscie juz poprawilem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Odgrzeje trochę kotleta. Instalacja Inpy poszła ok, komunikacja jest z silnikiem n47, ale podczas chęci odczytania live data wyskakuje poniższy komunikat.

 

001d3f42dfdbe58dgen.jpg

 

Komunikacja ze starszymi modelami bez problemu.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.