Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście do tego silnika (N43 - 143KM) leję wyłącznie Vervę 98, z kilku powodów - Zawiera dodatki dla poprawy pracy układu paliwowego, mniej siarki (podobno lepiej dla NOX), trochę ciszej pracuje silnik. Najważniejszy powód to ten, że paliwo 98 to tylko kilka procent ogólnej sprzedaży benzyn, jest mniejsza szansa na paliwo z lewych dostaw, bo raczej nikt nie będzie ryzykował fałszowania paliwa które ma w zbiorniku tygodniami (mała sprzedaż), niż zwykłej E95 której dostawy ma co klika dni. To samo dotyczy ON w wersji zwykłej i premium. Kilka lat temu jadąc na wakacje zatankowałem w Orlenie (nowa duża stacja na ekspresówce) E95 i niestety miałem następnego dnia problemy z uruchomieniem silnika. Było to ewidentnie wina paliwa bo jechaliśmy dwoma samochodami drugi z silnikiem N46 i tez były podobne problemy. Dopiera dolanie paliwa poprawiło sytuację, ale niestety krótko potem musiałem wymienić wtryskiwacze. Na Vervie 98 nigdy nie miałem problemu. Oczywiście można też BP, Shell-a, itp. ale paliwa w wersji premium. Odradzam zwykłą E98 na stacjach innych marek, bo często o czym napisane jest małym literkami zawierają spore dodatki biopaliw - nawet do 10%.

Chciałbyś żeby tak było.

Sprawdź raporty UOKiK. Paliw premium nie sprawdzają.

Więc może byc nalane to samo co w 95

Opublikowano

Postanowiłem zrobic bardziej naukowy przegląd tematu i odciąć się od subiektywizmu ocen , potencjalnych efektów placebo i chwytów marketingowych producentów .

- wartość opałowa (energetyczna) benzyn oscyluje wokół 42 MJ/kg i tyle samo ma nawet paliwo lotnicze . Wszystkie więc efekty typu "power" lub obniżenia zużycia mogą polegać wyłącznie na zwiększeniu EFEKTYWNOŚCI spalania a nie samego skladu paliwa .

- efektywność spalania zależy od stopnia sprężania . W silnikach BMW deklarowane wartości to 10 - 11 , a więc nic specjalnego . Dlatego zalecenie LO 98 wydaje się być wyłącznie ukłonem w kierunku podwyższenia kultury pracy i subiektywnego odczucia komfortu . Tym bardziej że LO 95 jest także w pełni akceptowalne wg tych samych zaleceń

- efektywność spalania można potencjalnie podnieść przyspieszając zapłon do granic wystąpienia stukowego (który zależy od LO paliwa) - ale takiego mechanizmu nie ma . Czujnik spalania stukowego najwyżej opóźnia zapłon jęsli taki efekt nastąpi . Zatem podniesienie LO jako takiego niczego nie daje poza subiektywnym odczuciem podwyższenia kultury pracy .

- efektywność spalania można podnieść poprzez lepsze dyspergowanie (rozpylenie) paliwa przed spaleniem . To zależy od różnych parametrów , między innymi lepkości , a także kondycji wtryskiwaczy . To jest temat dla dodatków do paliwa , a więc także zanieczyszczeń . I tutaj wydaje sie być pies pogrzebany . Producenci nie mówią co dodali a tylko opisują potencjalne efekty w samych superlatywach . Jednak widać że ilość tych dodatków zwiększa się w paliwach typu Premium , więc właśnie o podwyższonej LO .

 

Zatem myśląc długofalowo w kategoriach trwałości silnika oraz bieżącego komfortu dobrze jest tankować LO 98 - czyli typowa opcja dla bogatych , bez zbytnich nadziei na power . Z drugiej strony LO 95 też daje radę za mniejsze pieniądze .

Opublikowano
efektywność spalania można potencjalnie podnieść przyspieszając zapłon do granic wystąpienia stukowego (który zależy od LO paliwa) - ale takiego mechanizmu nie ma . Czujnik spalania stukowego najwyżej opóźnia zapłon jęsli taki efekt nastąpi

 

Jak to nie ma? Jest.

Zapłon jest przyspieszony w mapie. Jeśli zalejesz 95, sterownik to wyłapuje knock sensorem i ECU opoznia zapłon, moc robi się mniejsza.

Nie ma czegoś takiego, że przy 98 dostajesz magicznego kopa. Po prostu albo masz znamionowe osiągi (przy 98), albo pogorszone

 

CZy to czuć? TAK.

Zawsze jezdziłem 98. Ostatnio zalałem 95 w przeświadczeniu, że to może placebo. Nie, to nie jest placebo.

Jestem skłonny założyć się i sprawdzić to na hamowni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
efektywność spalania można potencjalnie podnieść przyspieszając zapłon do granic wystąpienia stukowego (który zależy od LO paliwa) - ale takiego mechanizmu nie ma . Czujnik spalania stukowego najwyżej opóźnia zapłon jęsli taki efekt nastąpi

 

Jak to nie ma? Jest.

Zapłon jest przyspieszony w mapie. Jeśli zalejesz 95, sterownik to wyłapuje knock sensorem i ECU opoznia zapłon, moc robi się mniejsza.

Nie ma czegoś takiego, że przy 98 dostajesz magicznego kopa. Po prostu albo masz znamionowe osiągi (przy 98), albo pogorszone

 

CZy to czuć? TAK.

Zawsze jezdziłem 98. Ostatnio zalałem 95 w przeświadczeniu, że to może placebo. Nie, to nie jest placebo.

Jestem skłonny założyć się i sprawdzić to na hamowni

 

To ja się chętnie założe.

Czy możemy przyjąć 3% jako błąd pomiarowy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście do tego silnika (N43 - 143KM) leję wyłącznie Vervę 98, z kilku powodów - Zawiera dodatki dla poprawy pracy układu paliwowego, mniej siarki (podobno lepiej dla NOX), trochę ciszej pracuje silnik. Najważniejszy powód to ten, że paliwo 98 to tylko kilka procent ogólnej sprzedaży benzyn, jest mniejsza szansa na paliwo z lewych dostaw, bo raczej nikt nie będzie ryzykował fałszowania paliwa które ma w zbiorniku tygodniami (mała sprzedaż), niż zwykłej E95 której dostawy ma co klika dni. To samo dotyczy ON w wersji zwykłej i premium. Kilka lat temu jadąc na wakacje zatankowałem w Orlenie (nowa duża stacja na ekspresówce) E95 i niestety miałem następnego dnia problemy z uruchomieniem silnika. Było to ewidentnie wina paliwa bo jechaliśmy dwoma samochodami drugi z silnikiem N46 i tez były podobne problemy. Dopiera dolanie paliwa poprawiło sytuację, ale niestety krótko potem musiałem wymienić wtryskiwacze. Na Vervie 98 nigdy nie miałem problemu. Oczywiście można też BP, Shell-a, itp. ale paliwa w wersji premium. Odradzam zwykłą E98 na stacjach innych marek, bo często o czym napisane jest małym literkami zawierają spore dodatki biopaliw - nawet do 10%.

Chciałbyś żeby tak było.

Sprawdź raporty UOKiK. Paliw premium nie sprawdzają.

Więc może byc nalane to samo co w 95

 

Nie zrozumiałeś mojej argumentacji. Ktoś kto popełnia przestępstwo nie będzie trzymał jego dowodów tygodniami. Znajomy z tej branży kiedyś opowiedział mi, że miał takie zdarzenie, że kierowca cysterny podłączył do zbiornika z E98 paliwo E95 i zanim się zorientował kilkaset litrów poleciało. I co zrobili sprzedali parę tysięcy litrów E98 jako E95, aby jak najszybciej pozbyć się tego ze stacji. Oczywiście oszustwa mogą się zawsze zdarzyć, ale w przypadku paliw premium ryzyko jest znacznie mniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to to tak.

 

Ile razy było gdzie podchodził gościu i mówił:

 

Panie, jest 20 groszy rabatu na 98

Panie, nie chcesz Pan Vervy? Dzis jest w cenie zwykłego ON

 

itp.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Cała prawda o benzynie do silnikow z bezposrednim wtryskiem jest taka że można lać od 91 oktanów ważne żeby nie posiadało dodatków eko oraz siarki.Moje autko od zawsze chodzi na benzynie z BP 98 oktanow ,wymiana wtrysków po 98 tyś km i nic więcej a na liczniku 290 tyś km. prawda jest taka że pompa zaczyna niedomagać ,ale po 290tyś to nie jest żle .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

to sa silniki zaprojektowane pod 98 i taką trzeba lać.

mozna lać i 91, ale musisz sie liczyc ze ecu wchodzi w inną mapę i nie masz znamionowej mocy/momentu.


Gdzie ten typ od zalozenia się? Jestem sklonny podjąć się testu.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jeździłem ciągle na 98 i postanowiłem zalać 95. Samochód się dławi nie wkręca się na obroty. Znacznie gorzej się jeździ

Masakra..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no fajnie, ciągle leję 95 od 65 tys km i na hamowni przed modami w 330i wyszło mi 271 koni, czyli o koń mniej niż seria.. gratuluję świetnego placebo :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież 95 od 98 różni się tylko liczbą oktanową: https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

Wyższa liczba oktanowa tylko zabezpiecza przed spalaniem stukowym i jest konieczna przy mocno wysilonych jednostkach z dużym stopniem sprężania. W zasadzie determinuje to potrzebę wlania paliwa o określonej liczbie oktanowej. Tworząc/tuningując silnik musimy dokładnie obliczyć jaką minimalną liczbę oktanową będzie potrzebował, aby nie uszkodzić silnika.


Niestety liczba oktanowa ma też swoje efekty uboczne; im bardziej zabezpieczona mieszanka (wyższa liczba oktanowa) tym mniej gwałtownie się detonuje, co tłumaczy powszechnie znane zjawisko, że na 95 mamy trochę więcej mocy niż 98 czy 100.


Podsumowując, lejemy zawsze paliwo o najniższej, dozwolonej liczbie oktanowej. Lanie wyższej jest zupełnie bez sensu.


Uprzedzając fakty, wiem, że użytkownicy, którzy leją całe życie 98 do silnika wyliczonego na 91 będą czuć się teraz trochę... "zagubieni". Mogą się pojawić "odczucia z jazdy", "przekonania szwagra". Z miejsca odsyłam do lektury źródeł technicznych.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dziękuję, że wreszcie ktoś to napisał :)!


bezpośredni wtrysk ma to do siebie, że ma fantastyczną rozpiętość i możliwości stosowania paliwa o rożnej LO, nawet na klapce u mnie w N53 pisze -> 91-98, a w nawiasie (95 RON) co sugeruje stosowanie 95 jak tylko to możliwe. Dla mnie lepiej - 95tka jest najczęściej kontrolowanym paliwem na stacjach przez UOKiK, więc najmniejsza możliwość wy*ebki, dodatkowo dochodzi fakt, że to paliwo najbardziej schodzi, więc w zbiornikach zawsze jest świeżo. Jak komuś mało polecam Millers Petrol Power ECO MAX, który podbija liczbę oktanową o 2 punkty i dodatkowo czyści, smaruje i zabezpiecza wtryski i pompę (jest to dosyć tłusty dodatek, więc świetnie smaruje)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
dziękuję, że wreszcie ktoś to napisał :)!


bezpośredni wtrysk ma to do siebie, że ma fantastyczną rozpiętość i możliwości stosowania paliwa o rożnej LO, nawet na klapce u mnie w N53 pisze -> 91-98, a w nawiasie (95 RON) co sugeruje stosowanie 95 jak tylko to możliwe. Dla mnie lepiej - 95tka jest najczęściej kontrolowanym paliwem na stacjach przez UOKiK, więc najmniejsza możliwość wy*ebki, dodatkowo dochodzi fakt, że to paliwo najbardziej schodzi, więc w zbiornikach zawsze jest świeżo. Jak komuś mało polecam Millers Petrol Power ECO MAX, który podbija liczbę oktanową o 2 punkty i dodatkowo czyści, smaruje i zabezpiecza wtryski i pompę (jest to dosyć tłusty dodatek, więc świetnie smaruje)

 

Tu nie chodzi o więcej mocy, tylko czas palenia się paliwa.

Ja odnosze wrazenie ze na 98 pojade dłużej niż na 95. Ostatnio na 98 trasa 420km wroclaw- mielno spalilem niecałą polowe baku na 98,

a na 95 w podobnym trybie znacznie wiecej xD

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano (edytowane)

W silnikach o niskim stopniu sprezenia wyzsza liczba oktanow niewiele wnosi. Co jest wazne, to jakosc paliwa (np. stan fizyczny zbiornikow na stacji) oraz dodatki. Gdy mialem jeszcze benze zauwazylem roznice w spalaniu powiedzy zwyklym 95 a VPower okolo 0.5l/100, a ja sobie to dosc dokladnie wyliczalem (wolnossacy japonczyk 1.8 czyli Celica gen7). Czyli finansowo wychodzilo z grubsza na to samo, za to lalem lepsza wache.

Obecnie jezdze na gnojowce i z tego co czytalem, przy ON roznica jakosci jest jeszcze istotniejsza. Kumplowi ostatnio zapchal sie DPF w lexusie. Facet wyczyscil mu chemicznie i powiedzial, zeby juz nie lal wiecej gownianego supermarketowego paliwa. To bylo w UK.

Edytowane przez pesti
[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Gdy okazuje się, że w supermarketach paliwa są właśnie najczystsze. Przynajmniej w Polsce.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co patrzyłem to po nonameach to właśnie przy różnych Auchanach paliwo nie spełnia którejś normy.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd takie informacje? Jakie testy, kiedy robione? - konkrety proszę.


Wyrywkowe testy paliw UOKiKu z których ja korzystałem: https://www.uokik.gov.pl/kontrola_paliwa.php

Najczęstszy powód zanieczyszczeń paliw w Polsce ostatnimi czasy to zanieczyszczenie PB dieslem i odwrotnie. Ma to podobno bezpośredni związek ze zamianą zbiorników w przeszłości. W marketach takich problemów najwyraźniej nie ma, przynajmniej w poznańskim Auchan.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja mam w instrukcji obsługi, że moje auto zostało przystosowane do 98, aby zapewnić osiągi, spalanie bla bla należy lać 98.

Inne dostępne to 95... Tak mam w instrukcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.