Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obojetnie czy lejesz taka czy taka :D na 98bedzie czuć róznice niby te 3 oktany ale roznice widać ale nie mysl ze odrazu bo wlaniu bedzie z tego rakieta , pozatym jeszcze kwestia ceny 98 wychodzi drozej :8) a wtrysk tu nie ma znaczenia czy posredni czy bezposredni, producent nie podaje ze trzeba lac tylko 98 ale 95 tez, :D tylko lać dobre paliwko z dobrych stacji :wink:
Opublikowano
Chciałbym wiedzieć jakie jest stanowisko producenta bo jeśli zaleca 95 to lanie 98 nie ma najmniejszego sensu.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Mam ten sam silnik on ma kontrole spalania stukowego i na 98 chodzi tak jakby bardziej miękko niż na 95. Co do spalania to właśnie testy trwają ale jak widzę to za te same pieniążki zatankowane przejeżdża się te same kilometry więc pali mniej bo 98 paliwo droższe więc mniej wlałem. Czy warto hmmm leje 98 bo mam kartę floty i tyle :). Ale najważniejsze to jest to co zostało napisane wyżej lać dobre paliwo, a nie jakiś syf.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Obojetnie czy lejesz taka czy taka :D na 98bedzie czuć róznice niby te 3 oktany ale roznice widać ale nie mysl ze odrazu bo wlaniu bedzie z tego rakieta , pozatym jeszcze kwestia ceny 98 wychodzi drozej :8) a wtrysk tu nie ma znaczenia czy posredni czy bezposredni, producent nie podaje ze trzeba lac tylko 98 ale 95 tez, :D tylko lać dobre paliwko z dobrych stacji :wink:

Nic nie czuć, „lepsze paliwo jak placebo – tuż po zamknięciu klapki wlewu paliwa i odjechaniu od dystrybutora, człowiek z reguły zauważa, że auto jeździ lepieJ". To tak jak z olejem... czytając wątki na forum napotkałem dużo wpisów jak to silnik ładnie, aksamitnie pracuje :). Ludzie leją ciut droższy olej i od razu silnik nie wiadomo jak pracuje. A co do paliwa to producent też dopuszcza z tego co pamiętam i nawet na klapce wlewu jest 91 oktanów.

Opublikowano
Jak pisałem tutaj chodzi o spalanie stukowe bo im mniej oktan tym paliwo spala się bardziej w niekontrolowany sposób. Żeby poprawić osiągi to nie oktany w paliwie się liczyć tylko dodatki uszlachetniające, a najbardziej tlen. To daje efekt, oktany to tak naprawdę efekt uboczny niepożądany w tworzeniu takich paliw. Liczy się tlen i te dodatki zmieniają ciepłotę spalania itp. W sumie nie zaleca się takich paliw do starych i zużytych silników bo mogę one wypłukać nagary które go uszczelniają. Jakby coś więcej trza było proszę pytać ja o tym pisałem inżynierkę :D.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

W polsce lejac jakies markowe 98 (verva, suprema, itp) masz wieksze szanse ze paliwo bedze lepszej jakosci i bedzie mniej chszczone...

oprocz tego bedziesz mial troche podwyszone spalanie na 98 (komputerowo miezalne ale nie odczuwalne) i nic wiecej.

 

Mozesz jechac BMW na 90 oktanow tez dziala.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W polsce lejac jakies markowe 98 (verva, suprema, itp) masz wieksze szanse ze paliwo bedze lepszej jakosci i bedzie mniej chszczone...

oprocz tego bedziesz mial troche podwyszone spalanie na 98 (komputerowo miezalne ale nie odczuwalne) i nic wiecej.

 

Mozesz jechac BMW na 90 oktanow tez dziala.

Niestety nie jest to prawda. Mam sporo wspólnego z tym tematem i powiem Ci szczerze,że na stacjach kontroluje się w 99,9% przypadków zwykłe ON i PB95 kontrola innych paliw jest praktycznie niespotykana i jak ktoś chce sprzedać coś złej jakości to najlepiej właśnie jako paliwo premium lub 98.

Opublikowano

ja tam leje 98 w PL...w DE 102 Ultimate...nie wyobrażam sobie żeby ktoś wlewał do np. dużej benzyny z turbo

coś słabszego...a jeśli tak...no to krzyż na droge :duh:

co do marki stacji...ja tam osobiście zachaczam o BP i Orlen...czasem Statoil,co do Shella...nie dajmy się

zawariować z ceną...nikt tu się po torach nie ściga,a nawet jakby...to polecam coś mocniejszego dedykowanego :8)

Back to the roots...
Opublikowano

Z moich obserwacji wynika ze znaczenie ma zarowno jakosc paliwa jak i ilosc oktanow.

 

Przytocze Ci kilka testow:

 

M3 E46, zalane paliwo 95 z BP, pomiar 100-200: 15.0s i wiecej.

Na orlenowskim 98, 100-200: 12.6s (taka roznica w osiagach to PRZEPASC)

 

335i E92, zatankowane BP 95: kontrolka "check engine" wlaczala sie za kazdym mocniejszym kickdownem. (na shell Vpower racing 100 mialem to samo)

Tankowana Verva 98: jazda bez problemu.

 

M3 E92 GPower:

Zatankowane VPowerRacing 100 (pelny bak, wyjezdzone 200km) - silnik szarpal, i gorzej przyspieszal, pracowal nie rowno, jakby nie byl przystosowany do tego paliwa

100-200: nie mozna bylo zejsc ponizej 9.0s.

 

Verva98: auto pracuje rowno i 100-200: bez problemu schodzi ponizej 8.5s (rekord 8.2)

 

 

Wnioski wyciagnij sam ;)

Opublikowano
W polsce lejac jakies markowe 98 (verva, suprema, itp) masz wieksze szanse ze paliwo bedze lepszej jakosci i bedzie mniej chszczone...

oprocz tego bedziesz mial troche podwyszone spalanie na 98 (komputerowo miezalne ale nie odczuwalne) i nic wiecej.

 

Mozesz jechac BMW na 90 oktanow tez dziala.

Niestety nie jest to prawda. Mam sporo wspólnego z tym tematem i powiem Ci szczerze,że na stacjach kontroluje się w 99,9% przypadków zwykłe ON i PB95 kontrola innych paliw jest praktycznie niespotykana i jak ktoś chce sprzedać coś złej jakości to najlepiej właśnie jako paliwo premium lub 98.

 

 

Czyli de facto radzil bys tankowac zwyczajna benzyne ? chetnie poslucham rady bo temat benzyny jest dla mnie stresujacy jezeli masz jakies wskazowki aby ograniczyc przynajmniej szanse zatankowania jakiegos babiola to wytlumacz :)

 

Z moich obserwacji wynika ze znaczenie ma zarowno jakosc paliwa jak i ilosc oktanow.

 

Przytocze Ci kilka testow:

 

M3 E46, zalane paliwo 95 z BP, pomiar 100-200: 15.0s i wiecej.

Na orlenowskim 98, 100-200: 12.6s (taka roznica w osiagach to PRZEPASC)

 

335i E92, zatankowane BP 95: kontrolka "check engine" wlaczala sie za kazdym mocniejszym kickdownem. (na shell Vpower racing 100 mialem to samo)

Tankowana Verva 98: jazda bez problemu.

 

M3 E92 GPower:

Zatankowane VPowerRacing 100 (pelny bak, wyjezdzone 200km) - silnik szarpal, i gorzej przyspieszal, pracowal nie rowno, jakby nie byl przystosowany do tego paliwa

100-200: nie mozna bylo zejsc ponizej 9.0s.

 

Verva98: auto pracuje rowno i 100-200: bez problemu schodzi ponizej 8.5s (rekord 8.2)

 

 

Wnioski wyciagnij sam ;)

 

Ma dokladnie takie same obserwacje : Verva super, paliwo na BP i Shell (czy to normalne czy premium) jakies strasznie slabe, paliwo premium statoil ok bez jakis wodotryskow

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

 

moja bejca lepiej lata na lepszym paliwie.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

ja to lubie weryfikowac te mity, sam po wlaniu VpowerRacing100 "czułem że auto lepiej szło" - dopóki nie zrobiłem pomiarów i tutaj zaczęła się weryfikacja mitów ;)

 

Subiektywne odczucia można sobie wsadzić między bajki i nie ma co siać nieprawdziwych informacji, jeśli silnik nie jest przystosowany do benzyny 98/100 to osiągi mogą się nawet pogorszyć.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
ja to lubie weryfikowac te mity, sam po wlaniu VpowerRacing100 "czułem że auto lepiej szło" - dopóki nie zrobiłem pomiarów i tutaj zaczęła się weryfikacja mitów ;)

 

Subiektywne odczucia można sobie wsadzić między bajki i nie ma co siać nieprawdziwych informacji, jeśli silnik nie jest przystosowany do benzyny 98/100 to osiągi mogą się nawet pogorszyć.

 

nie miałem przyjemności, oczywiście subiektywne odczucia, w mondeo nie czułem żadnej zmiany-moze jakby ciszej chodził silnik, to samo w ojca szmelcvagenie a tu w si zaskoczenie... szczególnie miedzy orlenem a shell-em róznica jest zdecydowanie odczuwalna, szybciej sie wkręca/przyspiesza, jakby bardziej gładko, czuć juz na 2 biegu, powyżej 4200 lepiej ciągnie.

ostatnio nie leję za często na shell-u, bo szybsze spalanie i wyższa temperatura to nie dla pękających bloków Si,

z tego co pamiętam M3 ma wyższy stopień sprężania niż si więc powinna różnica być mierzalna...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • 3 lata później...
Opublikowano
wujek walduś ma rację jeżeli producent przewidział do silnika stosować 95 oktanów to ma być 95 oktanów jak 98 to 98 .Zwiększanie lub zmniejszanie liczby oktanowej na pewno pogorszy proces spalania w komorach.Tak nawiasem głównym czynnikiem jest kalorycznośc paliwa, gdyby decydowały oktany to ropa ma ich połowę mniej niż benzyna czyli ropniak byłby bardzo słaby a jednak tak nie jest, dizel jest mocniejszy a w dodatku mniej pali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dizel jest mocniejszy a w dodatku mniej pali.

Ale wynka to z konstrukcji silnika i jego sprawności.

Na co duży wpływ ma turbosprężarka.

 

Silniki benzynowe z turbo palą tyle co bez turbo, a mocy mają więcej.

 

 

A dwa, popatrz sobie na silniki Sky Active Mazdy...

Opublikowano

aleście odgrzali temat..

 

Silniki benzynowe z turbo palą tyle co bez turbo, a mocy mają więcej.

Bzdura. Turbo to nie perpetum mobile, zasada zachowania energii obowiązuje nawet tu.

Mylisz konsumpcję paliwa obu wersji silników (turbo vs wolnossacy) przy tej samej (załóżmy spokojnej) jeździe, do jazdy z pełnymi osiągami tych silników. Mocniejszy silnik spali wiecej.

 

 

Potwierdzam też, ze badania sa przeprowadzane na zwykłym ON i 95, wiec jesli jest chrzczone paliwo, to tylko te premium

Oraz to, że ilekroć korzystałem z BP, tylekroć się rozczarowywałem, nieważne czy lałem ON jak miałem diesla, czy nawet benzynę do moto, które również dawało znać, że zalałem syf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aleście odgrzali temat..

 

Silniki benzynowe z turbo palą tyle co bez turbo, a mocy mają więcej.

Bzdura. Turbo to nie perpetum mobile, zasada zachowania energii obowiązuje nawet tu.

Mylisz konsumpcję paliwa obu wersji silników (turbo vs wolnossacy) przy tej samej (załóżmy spokojnej) jeździe, do jazdy z pełnymi osiągami tych silników. Mocniejszy silnik spali wiecej.

 

 

Potwierdzam też, ze badania sa przeprowadzane na zwykłym ON i 95, wiec jesli jest chrzczone paliwo, to tylko te premium

Oraz to, że ilekroć korzystałem z BP, tylekroć się rozczarowywałem, nieważne czy lałem ON jak miałem diesla, czy nawet benzynę do moto, które również dawało znać, że zalałem syf

 

Używam skrótów myślowych, które nie są zbytnio skomplikowane chyba?

Miałem na myśli to że dla przykładu:

Renault F4R i F4Rt - to samo, ale 1. bez turbo, drugi z turbo.

 

Pali tyle samo. Mowa o śrddnim spalaniu.

 

ALe oczywiście z gazem w podłodze, chwilowe będzie wyższe w turbo, gdyż więcej powietrza = więcej paliwa. Musi być zachowany AFR.

Opublikowano
No to podyskutowali tylko nie na temat pytanie brzmi benzyna 95 czy 98 oktanów do silnika z BEZPOŚREDNIM wtryskiem benzyny sam nie wiem co zaleca producent czyli bmw. Mam e90 325i z 2008 też z bezpośrednim wtryskiem leję 98 ale jakie zaleca producent? chyba udam się do serwisu po informację.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to podyskutowali tylko nie na temat pytanie brzmi benzyna 95 czy 98 oktanów do silnika z BEZPOŚREDNIM wtryskiem benzyny sam nie wiem co zaleca producent czyli bmw. Mam e90 325i z 2008 też z bezpośrednim wtryskiem leję 98 ale jakie zaleca producent? chyba udam się do serwisu po informację.

I tak bedzie najlepiej jak nie masz instrukcji obslugi w ktorej jest to opisane :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo zadzwonić :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście do tego silnika (N43 - 143KM) leję wyłącznie Vervę 98, z kilku powodów - Zawiera dodatki dla poprawy pracy układu paliwowego, mniej siarki (podobno lepiej dla NOX), trochę ciszej pracuje silnik. Najważniejszy powód to ten, że paliwo 98 to tylko kilka procent ogólnej sprzedaży benzyn, jest mniejsza szansa na paliwo z lewych dostaw, bo raczej nikt nie będzie ryzykował fałszowania paliwa które ma w zbiorniku tygodniami (mała sprzedaż), niż zwykłej E95 której dostawy ma co klika dni. To samo dotyczy ON w wersji zwykłej i premium. Kilka lat temu jadąc na wakacje zatankowałem w Orlenie (nowa duża stacja na ekspresówce) E95 i niestety miałem następnego dnia problemy z uruchomieniem silnika. Było to ewidentnie wina paliwa bo jechaliśmy dwoma samochodami drugi z silnikiem N46 i tez były podobne problemy. Dopiera dolanie paliwa poprawiło sytuację, ale niestety krótko potem musiałem wymienić wtryskiwacze. Na Vervie 98 nigdy nie miałem problemu. Oczywiście można też BP, Shell-a, itp. ale paliwa w wersji premium. Odradzam zwykłą E98 na stacjach innych marek, bo często o czym napisane jest małym literkami zawierają spore dodatki biopaliw - nawet do 10%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.