Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem X3 z 2004 roku. Jednak mam problem. Nie działa mi wycieraczka przednia po stronie pasażera. Odkręcałem wycieraczki wczoraj i widzę, że napęd działa bez problemów, wycieraczka po stronie kierowcy działa. Z tego co udało mi się ustalić zjechany może być stożek, który wkładamy w ramie wycieraki i całość osadzamy na tym "trzpieniu" (nie wiem jak to nazwać) od mechanizmu i przykręcamy. Próbowałem znaleźć coś takiego na allegro, ale w większość to wszyscy mówią, że mają tylko całe pióra albo nie mają tych stożków. W ASO chcą 1400zł za cały nowy mechanizm wycieraczki. Macie jakieś propozycję co z tym zrobić? Może pod nakrętkę wsadzic jakąś podkładkę dodatkowo, która dociśnie mocniej całość?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdź to dobrze bo zazwyczaj to w ramieniu wycieraczki sie wyrabia lub potrafi pęknąć .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Sprawdziłem, nic nie jest pęknięte. jak obserwowałem elementy to widzę, że ten stożek jest mocno wytarty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyspawac to mój jedyny pomysl.

 

Zamocowanie/wbicie metalowych klinow nie bedzie dlugotrwale chyma ze masz jeszcze czesc zabkow.

Klej odpada bo na pewno nie bedzie trzymac chyba ze ktos zna jakis specjalny bo ja nie :mrgreen: .

 

Ps.

Przewiercic po srodku i wsadzic zawleczke ale to bedzie mialo chyba za duzo luzu

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Przyspawac to mój jedyny pomysl.

 

O tym też pomyślałem, to chyba dobre rozwiązanie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też tak mysle, szczególnie ze to sa dwa koła ktore wczesniej byly sztywno trzymane przez zabki ktore znowu dzialaly jak kliny i nie pozwalaly im sie ruszyc, obrucic ani drgnac (tym dwom elementom). W momencie ztarcia zabkow jest praktycznie niemozliwe usztywnienie tego na tyle aby one sie nie przesunely czym efektem by bylo dalsze zuzycie trzonu i przesuniecie ramienia co znowu prowadzilo by do nierownej pracy wycieraczki lub calkowitej odmowy pracy (tak jak teraz).

 

Na pewno jest jeszcze jedno wyjscie jak np. dospawanie brakujacego materialu i zrobienie nowych zabkow ale to bedzie pracochlonne (zdemontowanie calego mechanizmu wycieraczek) i malo ekonomiczne (cena takiej uslugi)do tego dochodzi znalezienie specjalisty ktory sie na tym zna i posiada odpowiednie nazedzia.

 

Jest jeszcze opcja znalezienie producenta mechanizmu napedu wycieraczek i zamowienie wadliwej czesci (jesli jest to mozliwe) ale tu pewnie potrzeba umiejetnosci Sherlocka Holmesa :mrgreen:

 

Ps.

Ha, jednak cos znalazlem :D

http://www.ebay.de/itm/Neu-Wischergestange-Top-/251472433108?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item3a8ceccfd4

 

Referenznummer(n) OE:

61617051669, 2190141, V20-1446

 

http://www.ebay.de/itm/BMW-X3-E83-2004-Wischergestange-Scheibenwischer-vorne-3397020617-61-61-7051669-/400676850860?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item5d4a338cac

 

http://www.ebay.de/itm/Scheibenwischermotor-Gestange-BMW-X3-E83-2007-67636914577-Wischermotor-Motor-/251295904177?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item3a826731b1

 

Teraz widze ze to sruba i nie ma zabkow :mrgreen: sie rozpisalem a tu polowa sie nie zgadza :mad2: wiec moze da sie ja wymienic :mrgreen: albo po prosyu brakuje jednej z dwoch podkladek bo troche ciezko jest mi sobie wyobrazic ze to sie wyrobilo.

 

Producent to Metzger

http://www.werner-metzger.de/

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No więc Panowie wziąłem się za rozebranie podszybia i miejsca gdzie znajduje się filtr z węglem aktywnym i udało mi się w miarę sprawnie wyciągnąć mechanizm. Okazało się że cały element na ramieniu, do którego dokręcamy ramię wycieraczki był "pomielony" - powinien w miarę sztywno być przymocowany do podszybia plastikowego a latał jak latawiec podczas włączenia :) Z ciekawości dodam, że poprzedni właściciel chcąc ratować mechanizm, usztywnił go zastosowując chromową nakrętkę używaną przy bateriach od kranów.. nie wiem co miał na myśli, może chciał całość przymocować w jakiś magiczny sposób do plastiku podszybia i sztuka ta się nie udała :lol:

 

Dziś chcę go doprowadzić do stanu używalności - mam używany mechanizm. Dam znać jak mi poszło, może komuś się przyda :D

Opublikowano

Panowie po długim dumaniu nad całym mechanizmem udało się go zrobić. Ostatnio pogoda u mnie deszczowa więc i mechanizm sprawdziłem i działa tak jak należy. W dużym skrócie: po zdemontowaniu plastików przy podszybiu (filtra kabinowego itp.) udało się bez większych problemów wyciągnąć mechanizm. Poprzedni właściciel już próbował coś naprawiać z marnym skutkiem. Uszkodzeniu uległ cały element na którym mocujemy ramie wycieraczki po stronie pasażera i dalej całość do plastików okalających szybkę przednią (był połamany). Zastanawiałem się długo razem z sąsiadem mechanikiem i szukaliśmy dawcy na ten element: wybór padł na mechanizm wycieraczki z Renault Master :mrgreen: Przeszczepiliśmy co potrzeba, zamontowaliśmy i wszytko pasuje i działa :lol: :lol:

 

Poniżej zdjęcia zamontowanego mechanizmu:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db805e8ef3dfccd3.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4875a1782ad5b777.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e9da9246affb9b4.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faa5c82090b6582a.html

Opublikowano
Brawo , sprawa doprowadzona do końca.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2: dobrze i tanio :mrgreen:

A jak doszedles do tego ze renault pasuje?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Tylko pogratulować cierpliwości i wytrwałości mechanikowi. Nie każdy mechanik chce poświęcać się dla takiej usterki :cool2:

 

To prawda, mógłbym powiedzieć, że niezły z niego "magik" :mrgreen:

 

Ogólnie to zdemontowaliśmy cały mechanizm i porównaliśmy ten z mastera co do wielkości tego elementu, na który zakładane jest ramię wycieraczki. Mechanizm z mastera został rozłożony tak samo mój i z drobnymi modyfikacjami dopasowany, muszę przyznać, ze dla osoby nie znającej się wygląda tak jakby miało być :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.