Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

zakładam temat bo chciał bym usłyszeć kilka opinii na temat wymiany oleju oraz jakiś rad lub uwag jakie macie co do tego procederu, jakieś kłopoty itp

 

olej był wymieniany w lutym 2010 po 4 latach i około 60 tyś przejechanych na tym oleju auto ma teraz przebieg ponad 220 tyś, zastanawiam się nad wymianą, skrzynia zmienia biegi bez problemu, praktycznie nic nie czuć czy to do góry czy przy redukcji,gdyby nie liczyć to nie wie się na którym biegu właśnie się jedzie, wsteczny zawsze działa....ale olej to olej ma swoje właściwości które traci z czasem, więc pomysł nie wymieniania wcale oleju bo podobno BMW tak nie zaleca wydaję mi się co najmniej dziwny...

 

na stronie BMW jest zestaw do wymiany oleju wszystkie uszczelki i wszystko co potrzeba, chciał bym się dowiedzieć po prostu co ile lat lub tyś km ZF lub BMW zaleca wymianę, na jaki olej oraz gdzie to zrobić najlepiej w woj. Łódzkim

 

 

 

wiem że niektórzy nie wymieniają wcale a potem wymieniają skrzynie, ale chyba lepiej mieć pewną skrzynie w której samemu pilnowało się wymian i wie się że nie padnie za ileś km jak ta nowo wsadzona z nieznaną przeszłością..

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja słyszałem że vwymienia się co 100000km ale ja osobiście będę zmieniał co 60-70tys km. bo zmieniałem u siebie niedawno, filtr był z 2005r i niby zrobione 80tys ale olej już był dość ciemny i powiem szczerze że czuję różnicę choć przed wymianą skrzynia też była ok. Niektórzy wychodzą z takiego założenia że po co wymieniać olej za 500zł jak można kupić drugą skrzynię za ok 1000-1500zł. Ale ja myślę tak, a skąd wiem co ja kupię jakiś syf z pod płotu (chyba że z auta którym się da przejechać) a dwa to jak skrzynia zacznie szwankować to niepotrzebne nerwy, jednorazowy duży wydatek, ewentualnie laweta i jakiś czas brak auta :cry2: Ja mam u siebie mechanika ze specjalizacją BMW który 8lat pracował w serwisie bmw (dobry szpec od bmw) i on też mówił że olej kategorycznie trzeba zmieniać tym bardziej przy silniku który ma prawie 300KM. Kolega ma automat w E34 w którym nigdy olej nie był zmieniany... o trzeba mieć stalowe nerwy by tą skrzynią jeździć :mad2:
Opublikowano
Niektórzy wychodzą z takiego założenia że po co wymieniać olej za 500zł

to raczej Ty...za 500 to może się zmieścisz z wymiana w silniku ale nie w skrzyni.Chyba ze chcesz uprawiac druciarstwo i wymieniac sam olej,nie zapomnij o misce olejowej z filtrem oleju i tuleji,koszta wzrastają minimum trzykrotnie :wink:

Opublikowano

patrząc w fakturach to wymiana oleju ze wszystkimi uszczelkami oringami olejami filtrami to koszt trochę ponad 1700zl , jestem tego samego zdania że skoro ma się skrzynię to lepiej dbać i wiedzieć co się ma a kupować jakąś inną w której też nie wiadomo jak było wymieniane to trochę nielogicznie, skoro po takim zakupie i tak trzeba wlać olej...chociaż cena porządnej wymiany oleju to w sumie cena skrzyni... gdyby koszt wymiany naprawdę wynosił 500zl to można by było się zastanawiać czy zmieniać, chociaż wtedy też nie bo to tak tanio że głupotą było by go nie wymieniać

 

same paradoksy...ale ja skoro już miałem wymieniany to wymienię :)

 

przy okazji jaki olej najlepszy do tej skrzyni? oraz jaki do dyferencjału, bo wiem że są różne gdy jest szpera i jej brak a nie jestem pewny bo przeważnie gdy jest kontrola trakcji to nie ma wtedy, bo koła nie mogą wtedy kręcić się tak samo

Opublikowano
500 to tak mało? hehe ok to ja Ci proponuje za 800 ok? :) Ja Ci mówię że z filtrem, uszczelką i olejem mam wymienione za 500 i tyle nie wierzysz? zapraszam:) i ani filtr ani uszczelka ani olej syf, sam pracuje w handlu i wiem co to znaczy hurt i detal i nie każdy za tyle samo to samo kupi. chcesz to płać za wymianę 1000 :)
Opublikowano
co do oleju to Ci nie jestem w stanie powiedzieć, zależy to od naklejki na dole skrzyni.A płacenie 1700 za wymianę oleju to wał! mi kiedyś paprak w A8 zmienił rozrzad i olej w skrzyni i zaśpiewał 4000zł :mad2: Fakt faktem tyle nie dostał :norty: A ja Ci powiem jak to wygląda... mój mechanik od bmw (który 8 lat pracował w auto breczko w białymstoku tzn serwis bmw) ma następujące ceny: filtr 70zł, uszczelka 30zł i litr oleju po jakieś 38zł, ja po sklepach latałem to wyglądało tak: filtr 120, uszczelka 50 i olej po 47zł/l. A ilość wygląda tak, wymiana statyczna ok 8-9l wymiana dynamiczna 12-13l z tym że jak se zmieniasz co 60tys km to dynamiczna nie jest potrzebna a tylko wtedy kiedy np ktoś nie wymieniał ze 150tys km lub olej ma ponad 10lat. A niedowiarkom że za 500-600zł (w zależności ile oliwy pójdzie) da się wymienić to zapraszam z tym 1000 czy tam 1700 do mnie:) pare zł na pb do bumerka się przyda:)
Opublikowano
co do oleju w dyferencjale... hmm dobre pytanie i aż zapytam o to swojego szpeca od bawarek:) Ja mam w swojej E39 most od M5 ze szperą bo w E39 nie było tego fabrycznie NIESTETY :mad2: Się dowiem czy go zmieniać a jak już co ile i jaki to dam znać:)
Opublikowano

Co do cen mechaników to wiem że są różne w różnych miejscach...i są dobrzy mechanicy i są paproki i to niesamowite paproki...

 

patrzyłem na BMW store to zestaw do wymiany oleju wszystko co potrzeba to też koszt około 1700zl, co kiedyś w porównaniu z ceną auta lub częśćmi np sam wkład lusterka kosztuje więcej, choć wiadomo można by milej wydać nadmiar gotówki :)

 

dodaje mój scan rachunku za skrzynię

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/1fa56a908c.jpg

Opublikowano
Nie no musze ten skan pokazać dla mojego mechanika:) :) Taka ciekawaostka... termostat w serwisie bmw do 4,4 vanos kosztuje coś ok 500zł a dla bmw robi go firma behr, a org behr kupicie za 200zł:) To tak samo z tym olejem i filtrem do skrzyni. Nie mówię by lecieć na chinolach ale poprostu trzeba wiedzieć jakie zamienniki są OK i idą na pierwszy rzut do bmw. Tak samo jak ja robię z zawieszeniem, kupuje tylko lamfordera, 2x droższe od np febi ale i tak o połowę tańsze niż bmw z serwisu a lamforder produkuje dla serwisu bmw. To poprostu płacenie im za to że wezmą daną część w ręce i przepakują w białe pudełko z napisem bmw ;) Ale do tego by wiedzieć jakie zamienniki można stosować trzeba doświadczonego mechanika, mój pracował 8lat w serwisie bmw to wie jakie części można stosować a jakich nie. I nie jest tego typu szpecem co robi tak aby za tydzień znowu Twój samochód prawić bo i tak ma za dużo pracy, np dla mnie wpakował tuleje na banany od X5 bym se dłużej pojeździł i temu bo mam koła 18'/265/40 Jak macie jakieś pytania co do części to śmiało :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.