Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Czy ktoś może jeżdzi/jeżdził na oponach o rozmiarze 215/60R16? Proszę o opinie i wrażenia. Czy w ogóle taki rozmiar można założyć do E60, bo tabliczce na progu nie widzę takiego rozmiaru. Dziękuję. Pozdrawiam

Opublikowano
Ja jeździłem, ale nie na oryginalnych felgach (trochę węższe i głębiej osadzone). Większy komfort na polskich drogach i lepsze zachowanie w koleinach. Trochę bujało autem na zakrętach przy wyższych prędkościach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz autocasco to lepiej nie zakładaj takich opon bo ubezpieczalnia nie wypłaci odszkodowania w razie jakiejś szkody.
Opublikowano
W swojej E60 mam założone 225/50 R16 zimówki i nie widzę problemów. Jeśli chodzi o ubezpieczenie to nie ma znaczenia rozmiar a wysokość bieżnika i stan opon. Zgłaszałem ostatnio szkodę to mierzyli bieżnik tył przód i sprawdzali stan opon ... Nie przejmuj się tylko zakładaj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W swojej E60 mam założone 225/50 R16 zimówki i nie widzę problemów. Jeśli chodzi o ubezpieczenie to nie ma znaczenia rozmiar a wysokość bieżnika i stan opon. Zgłaszałem ostatnio szkodę to mierzyli bieżnik tył przód i sprawdzali stan opon ... Nie przejmuj się tylko zakładaj.

 

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności, z resztą już był tu na forum temat że komuś odmówiono odszkodowania przez nie prawidłowe rozmiary i indeksy.

Opublikowano

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności,

 

 

a co ma rozmiar do indeksu nośności ?? Są opony w tym rozmiarze z różnymi indeksami nośności a Kolega nie napisał z jakim indeksem nośności chce założyć opony.

Co do rozmiaru 215/60 R16 to używam takich na kołach zimowych, a dokładnie 215/60 R16 99 H czyli indeks nośności do 775 kg a prędkości do 210, letnich używam 225/55 R16 95 W czyli indeks nośności nawet mniejszy bo 690 kg za to większy indeks prędkości bo do 270.

 

Co do wrażeń z jazdy na 215/60 to powiem że nie widzę różnicy między nimi a 225/55 no może poza tym że są bardziej miękkie ale to pewnie też dlatego, że to zimówki.

 

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności,

 

 

a co ma rozmiar do indeksu nośności ?? Są opony w tym rozmiarze z różnymi indeksami nośności a Kolega nie napisał z jakim indeksem nośności chce założyć opony.

Co do rozmiaru 215/60 R16 to używam takich na kołach zimowych, a dokładnie 215/60 R16 99 H czyli indeks nośności do 775 kg a prędkości do 210, letnich używam 225/55 R16 95 W czyli indeks nośności nawet mniejszy bo 690 kg za to większy indeks prędkości bo do 270.

 

 

Chodzi o to że rozmiar R16 215/60 nie posiada homologacji dla E60, ma za niski indeks prędkości i ubezpieczalnia się przyczepi.

 

Edit: Można przeczytać o tym tu, punkt 7 : http://m.auto-swiat.pl/1-10-pytan-opony-czyli-wszystko-co-chcialbys-wiedziec-oponach/2

Opublikowano

guzior2 bez obrazy ale pierdoły piszesz. Najpierw sugerujesz, że opony 215/60 r16 maja za niski indeks nośności teraz natomiast, że za niski indeks prędkości. Rozmiar opony nijak się ma do jej indeksów prędkości i nośności można kupić oponę w danym rozmiarze z różnymi indeksami i tyczy się to tak samo opony 215/60 r16 jak i 225/55 r17 a także wszystkich innych dla przykładu Goodyear EFFICIENTGRIP 215/60 R16 95 W indeks prędkości W - do 270, nośności 95 - do 690 kg.

W linku do poradnika auto-świat jest napisane: ..."zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury pojazd powinien być wyposażony w ogumienie o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz o indeksie prędkości odpowiednim do osiągów pojazdu." I zgadzam się z tym całkowicie trzeba zwracać uwagę aby indeksy spełniały wymogi producenta samochodu. Ja kupując opony biorę to pod uwagę. Indeks prędkości dla opony zimowej zalecany przez producenta dla mojego auta to H lub wyższy, moje opony zimowe maja H natomiast indeks nośności to 95 lub większy, moje opony zimowe mają 99.

Producent zaleca także minimalna szerokość 225 przy wysokości 55 no i tu jest różnica bo 215/60 są minimalnie węższe i wyższe i dlatego je wybrałem na zimę - zawsze to trochę większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg i kilka mm wyżej nad ziemią.

Czy to pomaga? - szczerze nie jestem pewny, raczej też nie przeszkadza. Czy kupię takie ponownie? Jak będą odpowiednio tańsze od takich samych w rozmiarze 225/55 to tak. Jeśli nie to pewnie nie.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kowal ale mi tego nie musisz pisać, gorzej będzie z ubezpieczalnią która wymaga opon z homologacją i to chciałem przekazać koledze który założył temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.