Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jestem nowy na forum, to mój pierwszy post i chciałem się przedstawić. Mam na imię Łukasz i od dawna noszę się z zamiarem zakupu BMW z jakimś mocnym silnikiem. 3-ka jest dla mnie trochę za mała, a 7-ka za duża i pewnie bardzo droga w eksploatacji, dlatego wybór padł na 5-tkę. Zależy mi na mocnym silniku i choć niewiele jeżdżę (ok 15 kkm rocznie 90% trasa 10% miasto) pomyślałem o E39 530d – z tego co wiem, wersja znacznie trwalsza od kolejnych 530d (manual). Obecnie jeżdżę dieslem 1,9 tdi 160KM z chipem – nie wariuję, ale lubię czasem ładnie wyprzedzić. Auto jest jednak dla mnie za miękkie i bardzo kręci mnie tylni napęd.

 

Sporo czytałem o E39 530d w przeróżnych źródłach i ciągle nie mam pełnego obrazu tematu.

Zdaję sobię sprawę, że podobne tematy poruszane już były. Jednak chciałem podejść do sprawy trochę inaczej. Wiem, że do bolączek modelu należą m.in.:

 

* defekty maglownicy, problemy z hydraulicznymi popychaczami, czujnik poziomowania reflektorów ksenonowych, uszkodzenie czujnika temperatury układu klimatyzacji, wielowahacze + drążki reakcyjne + tuleje wahaczy + łączniki stabilizatora, wentylator chłodnicy ze sprzęgłem wiskotycznym, szczelność chłodnicy, obudowa termostatu, niesprawne podnośniki szyb, uszkodzone czujniki poduszek powietrznych w siedzeniach, zaśniedziałe przewody masujące i awaria zestawu wskaźników, wrażlia poprawność montowania przednich amortyzatorów, parujące reflektory przednie, czujniki ABS, rdzewienie w kilku miejscach, problemy z turbiną, … jeszcze jakieś inne istotne niebezpieczeństwa?

 

1) Moje główne pytanie to czy większość z tych problemów można sprawdzić / zdjagnozować przed zakupem? Ewntualnie, które są bardzo trudne do wykrycja (z tych poważnych i kosztownych). Uważacie, że tylko ASO, czy jest to na tyle znany silnik i model BMW, że można je sprawdzić u speców poza ASO? Są na forum namiary na jakieś sprawdzone warsztaty, czy może któryś koledzy mogliby pomóc przy oględzinach? (oczywiście za wynagrodzeniem)

 

2) Zdaję dobie sprawę, że przebieg to nie wszystko, ale czy jest szansa z dużą dozą pewności zweryfikować stan licznika auta krajowego / z zagranicy po VIN'ie? Potwierdzić autentyczność książki serwisowej prowadzonej za granicą? Jest jakaś międzynarodowa baza / współpraca między salonami w Europie?

 

3) Kolejne pytanie na temat wersji przed / po lifcie. Nie znalazłem żadnych informacji o „istotnych” zmianach w 530d (Czy przed liftem było zawsze 184KM, a po lifcie 193KM? Czytałęm niby, że starsze były lepsze, ale... czs też chyba robi swoje, więc lepiej celować w jak najnowsze roczniki, czy nie koniecznie? Oraz czy silniki M57DE30 E39 i M57DE30 E38 czymś się różnią prócz programu? / mocy? Czy któyś z nich jest wyraźnie lepszy w jeździe / eksploatacji?

 

4) ostatnie pytanie odnośnie kosztów. Czytałęm, że nawet mając zdrową jednostkę, rocznie należy się liczyć z kosztami (nie licząc paliwa) rzędu kilka tysięcy... Tylko czy chodzi bardziej o 3-4 tysiące czy 8-9 tysięcy rocznie – pytanie do właścicieli.

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi doświadczonych kolegów i mam nadzieję, że takie kompleksowe ujęci etematu będzie pomocne dla wielu forumowiczów. Pozdrawiam fanów 530d :-)

 

 

viewtopic.php?f=72&t=155407

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka linijek wyżej jest odpowiedni temat w tym dziale.

Radzę się z nim zapoznać i ewentualnie tam zadać pytanie, bo ten temat zaraz zostanie zamknięty.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.