Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem ze swoją BMW E60. Mianowicie dzisiaj podczas jazdy.. gaz do dechy na każdym biegu do końca, rozpędził się do 170 km/h i nagle coś szarpnęło autem, pukło jakby, poleciała kupa siwo niebieskiego dymu i auto od razu zgasło. Po zjechaniu na pobocze próbowałem odpalić auto.. bardzo ciężko ale odpaliło i chodziło bardzo nie równo, jakby na jeden gar.. trzęsie autem i chodzi jak traktor, dymi nawet na postoju bardzo intensywnie. Po zgaszeniu i odpaleniu po 15 minutach odpalił od strzała ale chodzi tak samo jak traktor, trzęsie się, minimalnie falują obroty i jest ich gdzieś 600 obr/min, powyżej 2500 obrotów auto chodzi równo i da się nawet nim jechać lecz mocno kopci, a silnik pracuje lekko metalicznie. Po podłączeniu pod kompa nie wykazał żadnych błędów. Nie świecą się tez żadne kontrolki na pulpicie. W takim stanie przejechałem 100 km i poziom oleju jest taki sam. Po przekręceniu stacyjki gasną wszystkie kontrolki, a zostaje tylko kontrolka silnika. Po odpaleniu tez gaśnie.. nic więcej nie zaobserwowałem.. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc co to może być? Miał ktoś podobny problem? Z góry dziękuje za pomoc.
Opublikowano

przebieg 288 tkm i wszystko wskazuje na to ze oryginal.

Nie wymienialem kolektora ssacego. A co moglo sie z nim stac?

Opublikowano
przebieg 288 tkm i wszystko wskazuje na to ze oryginal.

Nie wymienialem kolektora ssacego. A co moglo sie z nim stac?

 

Aso zaleca co 100 000 tys km.

Więc powinien być wymieniony u Ciebie przy 100 000 tys km X 2 i ok 300 000 tys km

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano (edytowane)
Również obstawiam na urwaną którąś z klapek :cry: Edytowane przez hambo
Opublikowano
idąc dalej tym tropem... :( jakie moga byc tego skutki minimalne i maxymalne? co konkretnie moglo pouszkadzac w silniku?
Opublikowano

Mi jak urwało 3 klapki to nic szczególnego na poczatku nie odczułem........ale jakies 3tys km pozniej nowe turbo :cry2:

 

Puki co tak jak wyżej zdejmij kolektor i zobacz te klapki bo na 99% to jest to.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano
PiterKmt powiedz mi a jakie objawy miales jak ci padło turbo? nie wiedzialem ze w turbine tez one moga wpasc. Mi sie teraz przypomnialo ze jak stanąlem na poboczu i otworzylem maske to dymilo sie jeszcze troche z okolic turbiny wlasnie no i jak tam zagladalem to sie tam troche poci w okolicy turbiny. Kurde gdyby to byl tylko klektor do wymiany i turbo to git :)
Opublikowano
PiterKmt powiedz mi a jakie objawy miales jak ci padło turbo? nie wiedzialem ze w turbine tez one moga wpasc. Mi sie teraz przypomnialo ze jak stanąlem na poboczu i otworzylem maske to dymilo sie jeszcze troche z okolic turbiny wlasnie no i jak tam zagladalem to sie tam troche poci w okolicy turbiny. Kurde gdyby to byl tylko klektor do wymiany i turbo to git :)

 

 

Powiem ci ze jak dla ciebie git to wymiana turbo i kolektora to mega optymista z ciebie:)

U mnie na początku starsznie kopciło jak dodawałem gazu w koncu wywaliło mi jakies 200setki oleju tłumikiem i tak to wyglądało,na szczęście zdążyłem zgasic auto.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano

a na jaki kolor ci kopcil? rowno ci silnik pracowal? ubywalo ci oleju? Ile cie kosztowala ta impreza?

 

 

Wole turbine niz jakby mialy wpasc w cylinder i tlok rozwalic. Lepiej wymienic turbine niz motor rozbierac :)

Opublikowano

kalpka(i) wpladla do komory cylindra i wyleciala uszkadzajac prawdopodobnie turbine.

jakie szkody wyrzadzila w cylindrze, tloku zaworach to bedziesz widzial ja sciagniesz kolektor dolotowy i dysponujac dobrym endoskopem mozna cos zobaczyc.

tak czy siak auto nie nadaje sie do jazdy. radze zaczac od demontazu kolektora

Opublikowano
a na jaki kolor ci kopcil? rowno ci silnik pracowal? ubywalo ci oleju? Ile cie kosztowala ta impreza?

 

 

Wole turbine niz jakby mialy wpasc w cylinder i tlok rozwalic. Lepiej wymienic turbine niz motor rozbierac :)

 

Prawdopodobna wersja to uszkodzenie silnika, więc (nie chcę być złośliwy) nie ciesz się, że to tylko turbo :|

Opublikowano

Z mojego punktu widzenia najlepiej pojechać do mechanika lub (jeśli się znasz) odkręcić kolektor ssący i zobaczyć w jakim stanie są klapki.

Jeżeli nie bedzie klapki to masz odpowiedź. Cięzko jest określić co mogło się stać...

Jeżeli wszystkie są klapki w kolektorze ssącym to problem masz z głowy i trzeba dalej sprawdzać co może być przyczyną, aczkolwiek nie obejdzie się bez demontażu poszczególnych elementów mechanicznych w silniku...

Nie zauwazyłeś żeby gdzieś lało się z silnika? był zapocony? Ewentualnie nie był w oleju?

Ogólnie można tak ocenić w 50% stan kolektora ssącego...

 

Slychać jest jak coś metalicznego uderza w silniku?

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
A może ktoś opowie podobna historie z wlasnego doswiadczenia?

Z mojego doświadczenia mogę ci powiedzieć ze jest to turbo...

Takie same objawy miałem w E53 3.0d po lifcie.

Tez wszyscy pisali a to uszczelka pod głowica,a to klapki itd.U mnie padła turbina a samochód miał 143 kkm wiarygodnego przebiegu.

Najprostsza rzecz to ściągnąć wąż od turbiny i organoleptycznie sprawdzić wirnik jaki ma luz...

Opublikowano

Juz wszystko wiem. 3 klapka w polowie tylko zostala z korozji 4 nie ma wogole i 5 tez w polowie.

Zablokowany jeden zawór, głowica to szlifierza na ogolny przeglad, planowanie, i sprawdzenie zaworów i popychaczy, a dzis mój mechanior bedzie rozbieral i ma sprawdzic czy tloki i cylindry nie sa porysowane. W związku z powyższym mam pytanie: Czy ktoś się orjentuje gdzie można zregenerować kolektor ssący w jakimś profesjonalnym zakładzie?

Opublikowano

zregenerowac? kolektor masz dobry - wyrzuc pozostalosci klapek, zaslep je i masz lepszy niz kupiony nowy w serwisie. teraz masz wieksze problemy - nowy tlok, pierscienie, regeneracja glowicy, regeneracja turbo...

 

pzdr

Opublikowano

a co ty chcesz tam regenerowac w tym kolektorze. kup sobie nowy i bedziesz mial spokoj.

tansza opcja wywalic klapli i wstawic zaslepki w ten kolektor co masz. no chyba ze sam kolektor jest pekniety gdzies?

Opublikowano
A można gdzieś kupić same te klapki? nie zaślepki tylko klapki? Dzwoniłem do BMW to nie maja jedynie sam kolektor 2200 mi powiedzieli.
Opublikowano

Kolego,

 

jestes pierwszy, moze nawet jedyny na swiecie, ktory po przygodzie z klapkami zastanawia sie nam ich powtornym montazem. To duza rzecz!

 

Sugeruje poczytac watek o klapkach. twoje auto, twoja decyzja. sam zdecydujesz , czy chcesz je wywalic czy potrzebujesz nowego kolektora. Z tego, co sie orientuje nie kupisz samych nowych klapek. Moze rozgladnij sie za uzywanymi :)

Opublikowano
ok, w takim razie rzuca wam po gaszeniu silnika jak nie macie klapek? jakies inne objawy ich braku? uzywane sobie sam zaloz :)
Opublikowano
ok, w takim razie rzuca wam po gaszeniu silnika jak nie macie klapek? jakies inne objawy ich braku? uzywane sobie sam zaloz :)

 

Nic się nie zmieniło u mnie po wywaleniu klapek zarówno jak miałem m47 jak i m57. Gaszenie tak samo łagodne.

 

P.s mówiłem że się coś uszkodziło w silniku :mad2:

Opublikowano

A tak z ciekawosci to urwalo Ci klapki w tej e60 co ja wrzuciles do oceny??

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.