Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zamierzam zakupić BWM Seria 3 F31. Mam następujące pytania:

 

1. Ile da się maksymalnie wytargować z dilerem? Moja konfiguracja w przybliżeniu kosztuje 168 tyś.

2. Czy wersja 318d xDrive posiada 6 biegów?

3. Czy samochód wraz z silnikiem 318d xDrive będzie co najmniej tak samo szybki jak obecny Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 140km (2009)? Nie potrzeba mi rakiety, ale żeby się dało wyprzedzać tak sprawnie jak w chwili obecnej.

4. Jak wygląda jazda tym samochodem 4x4 , chodzi mi o rozkład sił na przód/tył - czy ręcznie czy też automatycznie się włącza kiedy potrzeba (i czy kiedy nie trzeba to sam tył ciągnie)?

5. Mieszkam w górach, w zimie jeżdżę samochodem po wzniesieniach i czasami po serpentynach, ale głównie po terenach płaskich. Czy napęd na tył temu podoła czy też trzeba xDrive?

6. Jak porównacie to auto do Mazdy 6?

 

Jeżeli znasz odpowiedź na chociaż jedno pytanie - pisz! Twoja rada mi się bardzo przyda!

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Napęd na tylko tył w górach zima moze byc wyzwaniem, jesli je lubisz ( i przy okazji radochę z jazdy) i masz kase na dobre opony najlepiej co sezon to można spróbować. Ludzie kiedyś jeździli dużym fiatem i dawali radę . Xdrive to nie jest stały napęd. Głownie napęd idzie na tył, jak trzeba to dołączany jest przód. Wszystkie BMW maja skrzynie 6biegow ręczne lub 8 automat (polecam). O ile nie ma jakichś jeszcze egzotycznych konfiguracji ze skrzynia dwusprzęgłowa 7 biegow, ale to nie dotyczy diesli.

 

Mazda 6 ma napęd na przód, jezdzi nawet niezle jak na fwd i ma sporo wiecej miejsca z tylu, a do tego jest tańsza. Jesli masz problem z rabatem to skontaktuj sie ze mną na PW postaram sie coś wytargować dla Ciebie.

Jesli chodzi o porównanie dynamiki z Mondeo to pewnie będzie podobnie, a jesli wybierzesz napęd na tył to moze nawet ciut lepiej, ale odczucia mogą byc inne. Trzeba pamietać, ze diesla BMW kręci sie do 4,5 tysiąca obrotow jesli ma jechać. Niestety xdrive troche osiagow przy wyprzedzaniu zabiera, ale mimo wszystko nie powinno byc zauwazalnie gorzej od Mondeo. Nie wiem na ile Ci sie spieszy z kupnem auta, ale za kilka miesięcy będzie zmiana silników i 318 d będzie miał nieco wiecej dynamiki - 150 KM. Debiutował będzie w X3 po lifcie, gdzie przyspieszenie poprawiło sie całkiem sporo bo ok 0,5s do setki, a spalanie katalogowo spadło o ok 0,5 litra/100 Niestety nie wiem dokładnie kiedy będzie w F31

 

A tak w ogóle to 318d występuje w wersji xdrive w f31???

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wg. Konfiguratora na stronie bmw - tak, w kombi można wybrać wersję 318d xDrive.

 

Wg. Statystyk 318d xDrive ma do setki 9,6 sek i vspeed 210, a Mondeo 9,8 i 205, więc jeśli wierzyć tym danym to bmw jest szybsze.

 

Ale ile procent można wytargować od tej kwoty 167 000. Czytałem na forum, że max to 8-9%, czy zgadzacie się z tym?

 

Czy przy tej zmianie silników sa kilka miesięcy zmieni się także auto z zewnątrz? Mówię o liftingu.

 

Miałem brać mazdę 6 2.2 175km full wyposażenie za 150tyś., ale stwierdziłem, że lepiej jednak słabo wyposażone bmw.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja tez bym wolał BMW. Mowię Tak dla mazdy za 90-100 tysięcy z silnikiem benzynowym 2.0, ale 150 tysięcy ??? Chyba ze ktoś potrzebuje większego auta. BMW jest ciasne przy mazdzie.

Niestety połowa tej kwoty to podatki. Te 8 procent jest realne. Moze ciut wiecej moze mniej ale to sie zawsze zmienia zależnie od sytuacji. Silniki BMW zmienia także bez liftu (zmiany wyglądu ). Jak wspomniałem nie wiem kiedy ta zmiana wejdzie w f31. Podejrzewam ze na jesień, ale to tylko domysły.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Mi udało się wycisnąć 10% + jakieś drobiazgi (dywaniki, zmiana kół, rabat na akcesoria, na serwis itp.). Tylko zamawiałem F34 za katalogowo 258 tysięcy. Nie wiem czy przy podstawowej wersji taki rabat będzie możliwy.

 

Mada 6 jest moim zdaniem nieporównywalna z 3 bo to zupełnie inny segment, inna wielkość. Też myślałem nad mazdą ale ostatecznie dołożyłem kilkadziesiąt tysięcy do F34 (porównywalna wielkość) bo mazda nie miała napędu na 4 koła, nie miała BLISSa, no i BMW to BMW :-)

Jeżeli chcesz wydać porównywalną kwotę na oba samochody to ja osobiście brałbym mazdę na full wypasie a nie gołe BMW ze słabszym silnikiem.

Opublikowano
A co niby jest złego w wielkości f31. Rozstaw osi ma 3 cm większy od mazdy, 3 cm węższy, 5 cm niższy i 25 cm krótszy. Przy czym samochodem i tak zazwyczaj jeżdżą 2 osoby, a czasami bardzo okazyjnie 4. Czekam na opinie na temat 318d xDrive i ogólnie na temat całego samochodu. Bardzo mi się podoba. I wolę słabiej wyposażone f31 za ~168tyś. Niż full mazde 6 za 150tyś. No wiecie, prestige i te sprawy.
Opublikowano

Ależ nic nie jest złego w wielkości F31 ale porównujesz go z samochodem sporo większym jakim jest mazda 6. 25 cm na rozstawie to według Ciebie mało? To przepaść :D

Konkurentem (mówię o segmencie a nie o marce) f31 jest mazda 3 czy focus a nie mazda 6 czy mondeo. Jeżeli jeździsz mondkiem i bierzesz pod uwagę f31 to zastanawiam się czy w ogóle w nim siedziałeś bo różnica w przestrzeni jest KOLOSALNA!

 

I nie odbierz tego jako ataku na Ciebie - po prostu dziwi mnie to, ze porównujesz zupełnie różne samochody.

Opublikowano

W poniedziałek wybieram się do salonu na jazdę próbną.

 

Miejsca tak dużo jak w Mazdzie czy Mondeo nie potrzebuję - bmw ma porównywalną szerokość i rozstaw osi, a i tak max jeździ się we 2 osoby więc miejsca na nogi z przodu będzie wystarczająco.

Swoją drogą dziwne, że wszędzie znajduję informacje, że BMW F31 to segment D czyli tak jak Mazda 6 czy Mondeo.

 

BTW. BMW na zdjęciach z zewnątrz prezentuje się świetnie i wygląda na całkiem spore.

BTW2. Tylko Mazda 6 i BMW F31 w segmencie D posiadają prawdziwy hamulec ręczny, który jest bardzo przydatny w górach, a nie jakieś zabawkowe przyciski.

BTW3. Myślałem także nad Mercedesem C kombi czy Audi A4 Avant, ale to już samochody dość dawno zaprezentowane.

Opublikowano
A co niby jest złego w wielkości f31. Rozstaw osi ma 3 cm większy od mazdy, 3 cm węższy, 5 cm niższy i 25 cm krótszy. Przy czym samochodem i tak zazwyczaj jeżdżą 2 osoby, a czasami bardzo okazyjnie 4. Czekam na opinie na temat 318d xDrive i ogólnie na temat całego samochodu. Bardzo mi się podoba. I wolę słabiej wyposażone f31 za ~168tyś. Niż full mazde 6 za 150tyś. No wiecie, prestige i te sprawy.

Tak naprawde musisz doliczyć koszty serwisu mazdy i cena wychodzi prawie taka sama, bo w BMW masz gratis serwis na 100 tysięcy km lub 5lat. Po rabacie na poziomie 8 procent BMW wychodzi nawet sumarycznie ciut taniej, bo w mazdzie rabat to raczej marzenie.

Moim zdaniem seria 3 jest niesłusznie przypisana do segmentu D. Owszem rozstaw osi ma duży, ale to zasługa rwd a nie wielkości auta. Jak dla mnie to jest duży segment C, a pod wzgledem miejsca w środku wiele kompaktów trojke przerasta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A Żona mnie dzisiaj zapytała na spacerze, dlaczego nie wybrałem XC60 (akurat przechodziliśmy obok niego - piękne auto). I szczerze powiem, że sam nie wiem. Chyba chciałem spróbować BMW. A Wy co sądzicie o XC60?
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

przyznaje, ze F3x jest dosc ciasne w srodku (szczegolnie z tylu).

 

sadze, ze warto poczekac na nowa C-Klasse (wg mnie wnetrze to przepasc jesli chodzi o linie i zakladam, ze bedzie tez lepiej wykonczone). Niestety spasowanie elementow w BMW to nie jest 'premium'.

 

Co do XC60 - sadze, ze to bedzie moje kolejne auto ;) lub V60

Opublikowano

A silnik 318d XDRIVE da radę? (Musi być 4x4, bo mieszkam w górach i Rwd nie da rady) Tak, aby dało się wyprzedzać i w miarę szybki jechać (moc obecnego mondeo 2.0 TDCI 140km całkowicie mi wystarcza).

 

Ile czekaliście na swoje f3X?

 

Btw. Nowa klasa c merca odpada z powodu braku prawdziwego recznego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
318d spokojnie da radę z napędem 4x4. Szału w osiągach nie będzie ale do codziennego użytkowania w zupełności wystarczy. Nie jest prawdą to co pisał kolega K8v8M, że napęd idzie głównie na tył. W najnowszym xDrive napęd jest standardowo rozłożony 55% tył, 45% przód i w razie potrzeby rozkład ten się zmienia. W starszym systemie to było 60/40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobry jesteś. :) Wiemy wszyscy, że nie potrafisz przyznać się do błędu, pokazywałeś to już nie raz. Dyskusja z Tobą to walenie głową w mur, ale teraz to żeś dał czadu. Oto Twoje słowa:

 

Głownie napęd idzie na tył, jak trzeba to dołączany jest przód.

 

Nawet nie chce mi się dalej komentować tego co napisałeś gdy zacząłeś się tłumaczyć, bo szkoda czasu. Ośmieszaj się dalej. :)

Edytowane przez mmw
Opublikowano
A Wy co sądzicie o XC60?

 

Ja miałem nawet zaliczkę wpłaconą na XC60, ale dostałem rewelacyjną cenę na X3. Teraz jak żona zobaczy XC60 to wzdycha :(

Jedną z wad Volvo jest archaiczny automat, ale za to silnik nadrabia, 5 cilindrowy diesel 215 KM dokładamy 4 tyś. i mamy fabrycznie 240 KM.

Wracając do tematu:

Zacytuję sprzedawce z BMW " Jak Pana nie stać na dobrze wyposażone BMW, to lepiej kupić auto mniej prestiżowe, ale dobrze wyposażone"

Na początku troszkę mnie to zirytowało, ale teraz jestem jemu wdzięczny za taką rade :cool2:

Opublikowano

Taka rada to dla sprzedawcy i koncernu czysty zysk. Koszt i wartość nawigacji 200 -500 zl. Klient płaci dychę i jeszcze dziękuje za dobre rady. Mocniejsze Silniki w BMW maja 6 a nie 5 cylindrów i znacznie większe moce.

@mmw. Bez komentarza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A Wy co sądzicie o XC60?

Jedną z wad Volvo jest archaiczny automat, ale za to silnik nadrabia, 5 cilindrowy diesel 215 KM dokładamy 4 tyś. i mamy fabrycznie 240 KM.

 

Podobno zaszła tutaj jakaś zmiana - nie wiem czy we wszystkich autach i z każdym silnikiem ale z tego co wiem Volvo oferuje jakąś nową skrzynię 8mio stopniową. Może to ten sam ZF co w BMW?

Znajomy niedawno odbrał V60 z takim automatem i bardzo sobie chwalił.

Opublikowano

Na F30 czekałem 2 miesiące. Upusty zależą od tego co bierzesz, od historii klienta itp itd...8% upustu przy dobrej konfiguracji powinieneś dostać na dzień dobry.

 

A co do Mazdy to miałem chwilę słabości wybierając auto dla żony i zahaczyłem właśnie o Mazdę6. Jeździłem wiele lat japońcami i pewnie dlatego :wink: Szybko się z tego na szczęście wyleczyłem. Odbyłem jazdę testową i szybko opuściłem dealer'a i grzecznie żonie zamówiłem BMW :cool2: Upust nawet udało mi się dostać kilka procent. Wersja 2.2 klekot w pełnej opcji (chyba SKYACTIVE), skóra OffWhite (chyba tak się nazywa), navi TomTom z kompletnymi kółkami zimowymi 18" i ubezpieczeniem na pierwszy rok wyszło 146tys. Lakier chyba też był za dopłatą. Jeśli ktoś na tym forum ma uprzedzenie do systemu AutoStartStop w BMW to powinien przejechać się Mazda6 z tym rozwiązaniem. Skrzynia automat, felgi 19", przejażdżka po kamienistej drodze miała mnie przekonać jak wspaniałe jest zawieszenie. Gdy dojechałem do świateł załączył się system i-Loop (odzysk energii z hamowania) i załączył się AutoStartStop. Odgłos przypominał uderzenie pałą o pusty blaszany śmietnik. Efekt powtarzalny na każdym stopie :duh: Na moją uwagę że ten hałas jest odrobinkę nie na miejscu w tym aucie usłyszałem że można to wyłączyćv :mad2: Do tego kultura pracy skrzyni automatycznej to brak kultury. Nie wiem jak sprzedawca mógł powiedzieć że ten samochód konkuruje z BMW 5er, Audi A4 i Mercedesem C (wim że BMW 5er nie pasuje do reszty :wink: ).

 

Kolego Tomaszwinner jeśli już rozważasz kupno BMW to zrób to :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

jako OT,

teraz Volvo ma automaty 8-biegów i nowy silnik 2.0d 181KM/400Nm, wiec bardzo podobnie do 320d, tylko tyle, ze jest jeszcze oszczedniejsze i chyba ciut szybsze (mowa o S60)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
JacoFK, jest dokładnie tak jak piszesz. Wszystkim da się jeździć, Dacią Logan też. Ale diabeł tkwi w szczegółach i trzeba samochodami pojeździć żeby wyczuć różnicę.
Opublikowano
A Wy co sądzicie o XC60?

 

Znajomy jeździ XC60 pre-LCI z silnikiem D4 z FWD z automatem. Całkiem niezle wyposażenie ale jazda nie powala, automat raczej tradycyjny i do BMW daleko. Na zakrętach przy większej prędkości trochę jak zaglowiec.

 

Niedawno znajoma :D odebrała XC60 LCI D5 AWD z nowym automatem. Silnik o niebo lepszy :cool2: skrzynia prawie jak w BMW ale jeden tryb pracy, wrażenia komfortu z jazdy analogicznie jak w/w D4.

 

W obu autach wkurza automatyczny hamulec zatrzymujący auto w brutalny sposób przed szlabanem na parkingu w firmie. Wiem że to nawet niezły system bezpieczeństwa ale przydałby się jakiś dzwięk ostrzegawczy że przeszkoda lub coś. To działa jak uderzenie z całej siły w hamulec gdy nikt się tego nie spodziewa.

 

Z wyglądu nawet nawet, zwłaszcza LCI. W wersji D5 LCI wydech wbudowany w zderzak prawie jak u mnie :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Oke, to jutro do bmw, jazda testowa i potem negocjacje z dilerem.

 

Dobra Rada :cool2:

W BMW jest promocja na automat 8-biegowy. Obowiazuje w F30/31, F10/11 i chyba w kilku X'ach. Po prostu dodajesz do konfiguracji standardowy automat 8-biegowy i dealer odlicza Ci to od ceny. Jesli chcesz sportowy z manetkami doplacasz kilkaset PLN. Warto doplacic za manetki :mrgreen:

Wejdz na strone bmw.pl w sekcję aktualne promocje.....tam sa szczegóły. Załapałem się na to przy obu moich autach :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.