Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie szanownych kolegów,

mam problem z autkiem żony, BMW X3 2.0D 09/2007r

 

Wiem, że bez podłączenie do komputera, to wróżenie z fusów, ale może ktoś spotkał się z takim problemem i może mnie trochę naprowadzi na prawidłowy tor myślenia :)

Mechaników "normalnych" w obrębie 1500 km brak, mieszkam w Hiszpanii.

Autko z przebiegiem 115000, serwisowane w tutejszym ASO, kupione jakieś 5000 km temu od znajomych (pierwsi właściciele).

 

Objawy:

Auto straciło moc, pojawił się charakterystyczny dla turbiny świst.

Okazało się, że wyciekło prawie litr oleju z silnika, ale na zewnątrz, tj po zdjęciu osłon silnika wszystko było mokre.

Z góry silnik suchy, turbina, przewody, suche.

Z bagnetu, korka wlewu oleju wieje dymem, a więc gdzieś jest nieszczelność.

Oczywiście uzupełniłem olej (minęło kilka dni, ale jeszcze nie zlokalizowałem wycieku, pewnie wycieka gdy olej ma temperaturę).

Wiatrak turbiny ma niewielki luz (około 1-2mm).

 

Podłączę do komputera, będę wiedział więcej, ale mam pytanie do kolegów, czy to faktycznie będzie padnięta turbina (przebieg oryginalny), czy też inne nieszczęście?

 

Wideo, ale raczej do posłuchania :)

http://vimeo.com/88517884

 

https://vimeo.com/88517888

Opublikowano
Tak na logikę to turbina a przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem.Podłącz pod kompa i wszystko wyjdzie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Na wszelki wypadek to dobrze kierowcy dać instrukcje jak zadusić silnik na wypadek zapętlenia.

Jak z powodów mechanicznych jest wyciek to komputer nie wychwyci.

Dobrze sprawdzić gdzie jest ten wyciek i ile go jest bo mogą być dwie różne sprawy.

Są tu macherzy co Ci zdalnie mogą zrobić komputerową diagnostykę.

Na temat luzów na turbinie to jest sporo napisane i nawet są video.

Ten luz to masz poprzeczny czy wzdłużny ?

A jak odkręcasz korek wlewu ojeju w czasie pracy silnika to Ci przypadkiem ciśnienie nie pozwala go założyć z powrotem? .

Mam na myśli czy niema dużego przedmuchu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zdalnie komputerową diagnostykę? To możliwe, czy kolega żartuje?

Myślałem o podlączeniu do INPA, sprobuje w najblizszym tygodniu.

Mam swoje e46 z 98r (2.0d), przebieg pod 300000 i zero problemów z silnikiem,

poza drobiazgami, które na bieżaco robilem.

Myślałem, że problem oleju to turbo tudzież doprowadzajacy do niej wężyk :)

ale sucha turbina i wyciek na silnik, a nie do filtra dpf :) naprowadza na inny trop :)

Umylem silnik spod spodu, może obaczymy skąd wycieka olej.

Za uwagi kolegow serdecznie dziekuje.

Opublikowano
Zdalnie komputerową diagnostykę? To możliwe, czy kolega żartuje?

Dam Ci linka do naszego forumowicza

viewtopic.php?f=5&t=201381

Powiem szczerze że tego nie robiłem ale możesz popytać dodam że są też inni.

Przedmuch jest na tyle duży, że jest problem z założeniem korka

To nie wróży dobrze i tu można się dopatrywać spadku mocy, a olej to Ci pewnie ciśnienie wydmuchało.

Mechanior to pewnie zacznie od pomiaru ciśnienia na cylindrach.

A w zbiorniczku płynu chłodzenia nie widać śladów oleju ?

Może ktoś tu wpadnie co to ostatnio przerabiał na własnej skórze.

O odmie to nie wspominałem bo to tu często jest wałkowane ale od tego byś nie miał spadku mocy.

Dalej trzeba pamiętać o turbosprężarce.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Użyłem BMWhat z cichą nadzieję, że wyskoczą jakieś błędy, ale błędów brak.

Może coś nie tak z programem, nie wiem. Tzn. na pewno coś nie tak, bo nie sądzę, żeby nie było błędów w komputerze.

 

Gdy auto stoi, brak wycieku oleju.

Uruchomiony silnik, do obrotów 2.500 korek wlewu oleju zamykam bez problemu, ale <> jest dość mocny.

Po kilku minutach od uruchomienia silnika zaczęło coś jakby grzechotać z przodu silnika, od strony kierowcy, świstać, potem się uspokoiło.

Zacząłem szukać wycieku no i jest, Przewód powietrza doładowującego instalacji AGR na dole cały w oleju.

Zdjąłem przewód, przepustnica w oleju.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/v/242.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Być może masz nieszczelny układ dolotowy

 

W ASO mozesz kupic te oringi 8 i 7 koszt około 25 zł za sztukę

Ja u siebie miałem jeszcze przedmuch na połączeniu dolnej gumy z rurą alu ( poniżej czujnika temp).Trzeba wywalić tą oryginalna opaskę i zamontować skręcana .Cała nowa rura to koszt 750 zł

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W sumie o tym również myślałem, a że od jutra w końcu bede miał czas na zajęcie się autem, zaczniemy od najtańszych wariantów :)

 

Dzięki!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie chce Cie martwic ale te silniki maja wade i pekaja im bloki silnikow :) Poniewaz (z informacji jakie posiadam) te silniki byly produkowane przez rok to sa szalenie ciezko dostepne na rynku. Wlasnie jestesmy w trakcie wymieniania takiego silnika ale juz mamy dosc, bo 2 silnik, ktory do nas dotarl z "pewnego zrodla" to tzw. ulep i bedziemy go odsylac do sprzedawcy... Jedna wielka masakra.. :mad2:
Opublikowano

Jesli masz silnik N47D20A to wielce prawdopodbobne jest to co pisze papik.

Poczytaj wątki o problemach z tym silnikiem w dziale E90 i E60.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Blok pęka ale między cylindrami i efekt jest taki że ubywa płyn chłodniczy.

Słupek można śmiało brać nowszy bo wszystko pasuje.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Turbina była faktycznie padnięta, niestety to tylko poczatek góry lodowej :(

Turbinę wymieniłem sam, z wymianą oleju, filtrów,czyszczeniem agr itd jeden dzień.

 

Niestety, ten silnik to jedna wielka porazka, przebieg oryginalny, 124 tys, cylindry jakby po 800 tys

Zostaje szlifowanie lub wymiana silnika :(

Rozumiem, że nowszy silnik nie wchodzi w rachubę z powodu elektroniki?

Masakra :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.