Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę do swojej X5 dołożyłem więc mogę coś powiedzieć. W związku z faktem, że kupowałem pełen "Pakiet sportowy M" to dołożyłem do niego Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Dynamic (2VP). Nie zmienia to sztywności w Comfort a jedynie usztywnia auto w Sport i Sport+.

Dla mnie reflektory adaptacyjne LED to inna bajka w stosunku do ksenonów. Światło bardziej białe, dużo jaśniejsze i zdecydowanie w nocy lepiej widać. Do tego połączone z automatem ( choć nieraz trzeba ręcznie zmienić bo samochodu za zakrętem lub pod górkę może nie zawsze zauważyć ) bajka.

Funkcja Night Vision z dynamicznym doświetlaniem to następna rzecz ( wg mnie ) warta dopłaty; ona ma za zadanie informowanie o możliwości kolizji ze zwierzęciem lub człowiekiem ( przewidywanie przez kierowcę sytuacji ), a nie że kolizja nastąpi. Ten system działa na podczerwień, a więc na zasadzie różnicy temperatur. Jeżeli jest baardzo gorąco to temperatura człowieka jest zbliżona i wtedy działa gorzej, jeżeli człowiek jest szczelnie odziany to również odprowadza znikomy ślad temp. na zewnątrz. Trzeba mieć świadomość działania tego systemu i jego ograniczenia.

Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

W BMW warto też doposażyć auto w "pakiet dla palących", nie chodzi o popielniczki a o dodatkowe gniazda zapalniczek; zawsze można podłączyć zasilanie do telefonu lub innych urządzeń.

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

 

 

właśnie się zastanawiałem jak to działa we mgle, a nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, czy np. wilgoć nie wpływa na radar ?

Opublikowano
Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

 

 

właśnie się zastanawiałem jak to działa we mgle, a nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, czy np. wilgoć nie wpływa na radar ?

 

 

Miałem do tej pory 2 razy okazję z tego korzystać i działa bardzo dobrze :); przy deszczu zresztą też nic się nie dzieje.

Opublikowano
Zastanawiam sie też na panoramicznym dachem nigdy nie miałem i stąd dylemat- myślę że gdybym miał wcześniej to juz bym nie chciał. Szczególnie po dzisiejszej przejażdżce kiedy przyłożyłem dłoń do podsufitki wyraźnie było czuć gorąco - nawet nie ciepło a naprawdę gorąco ( było 32 stopnie) jak wasze odczucie w kwestii panoramy warto- nie warto?

 

 

Panorama to IMO bajer, ale wysokich lotów :lol:

u mnie mam czarną skórę i rozjaśnienie wnętrza przez dach jest wskazane :mrgreen:

roleta dachu daje sporo - przy dużym słońcu ciężko wytrzymać, ale zasunięcie rolety wystarczy

 

ale w dni nie tak słoneczne jak teraz to wygląda super

Opublikowano
Panowie, mam krotki konkret. Czy da sie jakos ustawic, zeby pamietal ostatnie ustawienie systemu start/stop? Domyslnie jest zawsze ON, a ja bym chcial albo wylaczyc na trwale na OFF albo, zeby zapamietywal, ze bylo na OFF kiedy odpalam ponownie po postoju.
Opublikowano
jasne, że się da...możesz to zrobic w ASO za grubą kase lub tu na forum u chłopaków, którzy zajmują się kodowaniem (za dużo mniejszą kasę)...
Opublikowano
dzieki thomas. o kodowaniu oczywiscie slyszalem, na razie to jest zbyt drobna sprawa, ale pomysle co jeszcze bym chcial i zglosze sie z pakietem zyczen do zakodowania :-). Myslalem, ze moze przeoczylem cos w instrukcji, tak jak to, ze przytrzymujac przycisk na pilocie mozna domknac szyby i zlozyc lusterka (bez kodowania!! :cool2:).
Opublikowano
Nie zmienia to sztywności w Comfort a jedynie usztywnia auto w Sport i Sport+.

Jak tak to raczej pozostanę przy samym zawieszeniu komfortowym chyba że można jakoś zapisać swój profil kierowcy i ustawić że np w trybie comfort silnik i skrzynia zostaje jak jest a jedynie utwardza sie zawieszenie. NIe będe jeździł cały czas na sporcie by mieć stabilizację przychyłów bo nie lubie jak skrzynia długo trzyma biegi. Czy w ogóle jest możliwość takich profili?

Opublikowano
Aktywna stabilizacja przechyłów w zawieszeniu Dynamic lub Profesional działa cały czas, niezależnie czy ma się włączony Comfort czy Sport. Dodatkowo można sobie edytować profil Sport według własnych upodobań i jest to zapamiętywane w kluczyku. Aktywna stabilizacja moim zdaniem najlepiej jest widoczna podczas hamowania na prostej, gdzie auto bez tego buja się przód tył kilka, kilkanaście razy, jak na statku i można dostać choroby morskiej, a z tą opcją raz max dwa i jest to bardzo przyjemne odczucie jak w windzie :)
Opublikowano

Wczoraj mnie naszło by sprawdzić ile wyszłaby 50d w podobnej konfiguracji i okazało się że różnica to tylko 15 tys. I następny problem- nie można wybrać zawieszenia komfort w M pakiecie- jest adaptacyjne M. Znalazłem taki wykreshttp://f15.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=940745&d=1384534095

z którego wnioskuję że na ustawieniu comfort M zawias jest tak pomiędzy comfort i sport z zawieszenia comfort czy ktos ma takie doświadczenie i może potwierdzić bo chyba zdecyduję się na 50d mimo głośniejszego silnika i braku możliwośći wyboru zawieszenia comfort.

Opublikowano

Mam co prawda 4.0D ale z pełnym M pakietem + dodatkowo Pakiet adaptacyjnego zawieszenia dynamik. Mam możliwość wyboru pomiędzy Eco Pro, Comfort, Sport ( tu mogę decydować czy ma być tylko zawieszenie, czy tylko silnik i skrzynia, czy razem napęd cały w tym trybie ), plus Sport+ ( tu jest ograniczenie trakcji ). Oczywiście skrzynię mogę ustawić na sport również w trybie Comfort. Polecam właśnie taki zestaw zawieszenia.

Niestety ale kiedy ja zamawiałem swój F15 obowiązywała najdroższa krata Swiata i z tych względów brałem 4.0 a nie 5.0 - jednak różnica 95.000 + 15.000 stanowiła 110.000PLN różnicy w cenie

Opublikowano

Jestem po paru dniach jazdy od odbioru i banan nie schodzi z twarzy ,

może nie z powodu prędkości bo tylko 25d ale komfort , prowadzenie ,

gabaryty , jakość środka robią super wrażenie.

Opublikowano
Pochwal się konfigiem i fotkami please. Ja właśnie się dowiedziałem że udało się wcisnąć na sierpniową produkcję mino że zamówiłem dosłownie tydzień temu. Pochwaliłbym dealera ale poczekam do odbioru. Jak zamawiałem 3 lata temu tez wybrałem ten silnik i jest spoko w f11 a często jeździmy w 5 osób i pełen bagażnik. Gdyby wtedy była taka możliwość na 100% wziąłbym x5 w 25d zamiast f11 mimo gorszego stosunku moc/masa. Zona zakceptowała M pakiet pod warunkiem zmiany podsufitki na jasną- tu też sprzedawca się wykazał i wymienią przed wydaniem - zobaczymy jak będzie ze świerszczami. Wysłałem ci wiadomośc na prv - może będziesz zainteresowany
Opublikowano
M50 d M zawias + Dynamic- jest spoko. Z ciekawostek napisze że jak tylko wyszła f15 to żona z założenia powiedziała że absolutnie nie chce kolejnego BMW. Ta postawa nasiliła się gdy na przejażdżkę x5 poszliśmy zaraz z salonu Range Rovera- X5 wydała sie strasznie toporna i twarda a był to ten sam model co zamówilismy LOL. Po około pół roku rozmyslań i jazd oraz 3 miesięcznym czekaniu na lift Cayenne by zobaczyc co i jak wybraliśmy X5. Lepszej rekomendacji dla tego samochody po prostu nie ma. NIe ma słabych stron- Porsche jest o wiele ciaśniejsze, RRS 292KM mulasty i technologicznie z tyłu. Z wyposażenia prawie wszystko prócz night vision soft close, webasto, tv i B&O
Opublikowano
Jak zamawiałem 3 lata temu tez wybrałem ten silnik i jest spoko w f11 a często jeździmy w 5 osób i pełen bagażnik. Gdyby wtedy była taka możliwość na 100% wziąłbym x5 w 25d zamiast f11 mimo gorszego stosunku moc/masa.

 

a jak przez te 3 lata sprawował się ten silnik 25d ? mało śledziłem fora BMW przed zakupem swojego, a różnie bywało z poprzednimi 2 litrowymi dieslami BMW :roll:

miałeś osobiście jakieś problemy, albo słyszałeś, że jakieś wady wyszły po czasie ?

Opublikowano
Nic nie widziałem nic nie słyszałem. Mam zrobione 65 tys km i odpukać absolutnie nic. Nawet ostatnio, przy okazji nowego zakupu, doszedłem do wniosku że był to w tamtym czasie i sytuacji najlepszy dla mnie wybór. Jak kupowałem f11 to czekałem na ten silnik- był wcześniej w x1 i miałem nadzieję że pojawi się w 5- jak tylko wyszedł to zamówiłem - wcześniej 525d to była osłabiona 204 konna 3 litrówka ze wszelkimi jej podatkowymi konsekwencjami a bez mocy. Co prawda miałem nadzieję że uda mi się go zchipować jak najszybciej ale cóż jaka jest sytuacja z możliwością chipowania wiemy. Wtedy zastanawiałem się tez nad 528i ale po jazdach próbnych nie zachwycił a odgłosem się prawie nie różnią. W 525dxd nigdy mnie nie zawiódł nie pojawiły sie żadne odgłosy - a jestem na to wyczulony- nie bierze oleju- zmieniam co ok 22tys km wg wskazań idrive tak mi wychodzi- miałem już 3 serwisy. NIdgy nie wydał dziwnego dźwięku czy szarpnięcia ze skrzynią chodzi super, potrafi mało spalić chociaż ja mam średnią od nowości 8.1 litra to znajomy na 5.8 ale to niemożliwe u mnie- inny styl jazdy. Nawet kiedyś myślałem że u mnie coś nie teges ze wzlędu na spalanie ale po próbie jazdy jego stylu u mni tez tyle wyszło. W X5 będzie szedł jak 20d w f10- a to wystarczy do sprawnego przemieszczania się bez szaleństw. Nie jest to taka nowość- jak pisałem był wcześniej w x1 jako 23d i nic mi nie wiadomo na temat jakichkolwiek problemów a jest cichszy od 520d i jeden z użytkowników x na forum ma go zchipowanego na chyba 260KM. Z czystym sercem mogą go polecić sam go rozważałem do f15 ale próżność wygrała mimo że rozsądek podpowiadał że naprawdę nic więcej nie trzeba- szczególnie teraz kiedy moje miasto zostało bardzo dobrze skomunikowane i mam 2pasmówki w każdym interesującym mnie kierunku- a tam każdy jedzie 130km/h niezależnie od mocy.
Opublikowano
Gratuluję! Piękna wersja!!! Super! :cool2:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
No I piękna. Wybrałbym ten sam kolor i koła jak konfigurowalem 40d. W 50d tego nie ma ze względu na m pakiet. Gratulacje i niech dobrze jeździ.
Opublikowano
Dzięki. Widzę, że z kolegą jtd mógłbym razem chodzić na dziewczyny :D. Sparkling brown jest kolorem wymagającym. Przykurzony i zaniedbany będzie kupowaty, ale wypucowany sealantem/woskiem i natarty quick detailerem bedzie bardzo elegancki. Wiem co mowie, bo jeżdżę już tym kolorem od kilku lat (na innym samochodzie) i tylko to było powodem, że wahałem się, czy przy okazji wymiany floty nie wypadałoby zmienić kolorystyki. Przeważyło jednak poczucie kolorystycznej spójności lakieru i tapicerki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.