Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli stać Cię na spalanie w mieście w okolicach 20l to bierz 50i. Będzie cichszy, szybciej będzie się nagrzewać zimą i dzwięk silnika na wysokich obrotach będzie cud miód i orzeszki. :wink:

Jazda po mieście F15 jest znacznie przyjemniejsza niż F25 tylko problem się robi przy parkowaniu. :P

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź tak też myślałem z tym spalaniem że to będzie w tych okolicach ale poza miastem i w trybie mieszanym będzie można zejść poniżej 20l na pewno, a jeszcze pozostaje kwestia przebiegów co innego jak ktoś robi 25 tys km rocznie i ma auto które mu spala powiedzmy 10l, a co innego jak ktoś robi tak jak ja czyli 7-8 tysięcy km rocznie i auto pali 25l suma sumarum i tak na tym wyjdę lepiej :)
Opublikowano

Srednie spalanie na X3 F25 2.0d 184 KM z manualem miałem na poziome ok 8 l/100. ( Trasa 7,5 Miasto 9 )

 

F15 M50d : średnio mam na razie 10.4 l/100 , ( trasa 9,5 Miasto minimum 11) Decyduje ilość startów ze świateł , szczególnie dość szybkie przyśpieszenie robi wynik. Największe spalanie w mieście zaobserwowałem na poziomie 16l/100 .

 

Co do mojej oceny auta: jestem zadowolony :D Kupiłem to co chciałem w wersji jaką chciałem wg mojej konfigracji. Trochę mam kłopotów z parkowaniem ze wględu na promień skrętu i wielkośc auta (zdecydowanie pomagają kamery i czujniki parkowania )

Większość problemów z autem opisałem w temcie "Usterki fabryczne F15 " , w miedzyczasie był ( mam taka nadzieję ) jeszcze problem z uruchamianiem silnika - elektronika nie widziała kluczyka

 

Ale jako jest to temat F15vs F25, dodam że w F25 mie miałem żadnej usterki :cool2: . F15 od dnia wydania wymaga dopracowania - w dalszym ciągu mam problem z Bluetooth.

Doświdczenie mówi mi że im droższe auto tym słabszy serwis. Być może boją się cokolwiek zrobić, co może powodować roszczenia osobowe.

 

Auta zmieniam co max 3 lata. Od 1998 już tylko nowe, pierwszym był Fiat Brava (jeszcze z kontygentu :mrgreen: ).

Opublikowano

ViFan1 : Napisz jeszcze jeżeli możesz jakie roczne przebiegi pokonujesz, czy posiadasz jeszcze jakieś auta w rodzinnie, czy to twoje jedyne, czy dajesz żonie prowadzić F15 bo powiem szczerze że moja by chciała po zakupie pojeździć a ja na to przecież będziesz jeździć nasza starą Corsą 1.0 powinna ci wystarczyć.

 

Oraz co myślisz o silniku benzynowym w X5 czy np. twoim zdaniem silnik 50i z pakietem sportowym M to dobre rozwiązanie jeżeli ktoś rocznie robi 7000 km. Oraz czy ty gdybyś miał podobne priorytety do moich to zdecydował byś się na benzynę czy jednak wybrałbyś diesla, jeszcze dodam od siebie że nigdy nie jechałem autem z silnikiem diesla czy to byłby pewien dyskomfort dla mnie. :)

Opublikowano

Decyzje o X5 M50d podjąłem po jeździe testowej X6 M50d. Fajnie się zbierał ale jak na moje potrzeby był zbyt ciasny na tylniej kanapie i mało funkcjonalny bagażnik. Auto kupowałem raczej z myślą o wekendach i wyjazdach wakacyjnych gdzie jeżdzimy całą czwórką domowników. Max będziemy robili 20.000 km/rok tym autem. Liczę że zatem pojeżdzę nim kilka latek

 

Do codziennej jazdy/pracy posiadam obecnie Passata kombi 2.0 TDI - znakomity "wół" roboczy z przebiegiem ok 50.000 km/rok , a żona jeżdzi na codzień Aurisem D4D ( max 7.000 km/rok - tylko miasto)

 

Co do X5 M 50i nie brałem ze względu na spalanie - mój dobry znajomy posiada X6 M 50i i nie schodzi poniżej 20 l/100. Na dieslach jest jednak zauważalnie mniej - ale jak kto woli.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź pytanko przed Passatem miałeś X3 2.0d F25 mam rozumieć.

Widzę że też macie Aurisa ja właśnie po odbiorze F15 sprzedam Toyotę a żonie zostanie Corsa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy zaden Mod nie moze nic z tym zrobic?! Dzieciak zawraca glowe ludziom, rozwlekaja sie tematy a wszystko g... warte.

Dzieciaku won do nauki lub do Corsy rodzicow zapiac pasy w foteliku na tylnej kanapie!

Opublikowano
Czy zaden Mod nie moze nic z tym zrobic?! Dzieciak zawraca glowe ludziom, rozwlekaja sie tematy a wszystko g... warte.

Dzieciaku won do nauki lub do Corsy rodzicow zapiac pasy w foteliku na tylnej kanapie!

Przecież ludzie odpowiadają ... więc sami sobie winni :duh:

Opublikowano

No właśnie, po co odpowiadacie jak czujecie że to troll, skoro to troll to nie odpowiadajcie i sami sobie przeczycie mądralińscy.

A jak troll odbierze nówkę F15 50i M z salonu i wrzuci zdjęcia najdroższej fury na forum to sobie wtedy odpowiecie czy to troll czy może normalny człowiek. :o

  • Moderatorzy
Opublikowano
i wrzuci zdjęcia najdroższej fury na forum

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Onions.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, po co odpowiadacie jak czujecie że to troll, skoro to troll to nie odpowiadajcie i sami sobie przeczycie mądralińscy.

A jak troll odbierze nówkę F15 50i M z salonu i wrzuci zdjęcia najdroższej fury na forum to sobie wtedy odpowiecie czy to troll czy może normalny człowiek. :o

 

Jak dla mnie nie ma znaczenia czy bedziesz pisal ze odbierzesz najdrozsze BMW czy Bentleya czy tez Poloneza Atu Plus tylko wk...mnie ze smiecisz na tym forum opowiadajac bajki. Nie wierze ze masz Corse o ktorej wspominasz nie mowiac juz o zonie czy prawie jazdy. Amen. Juz skonczylem "karmic trola" . Sorry koledzy!

Opublikowano
Panowie, bądźmy poważni. Pisałem wcześniej, olać, nie odpowiadać, kręcić z niego bekę. Za jakiś czas (pewnie w poniedziałek, jak trzeba będzie wrócić do szkoły po przerwie na egzaminy gimbazjalne) sam zniknie z tego forum jak nikt go nie będzie cytował ani nic do niego pisał. A moderatorzy postów nie kasują, bo podejrzewam, że sami mają dobry ubaw.
Opublikowano
No właśnie, po co odpowiadacie jak czujecie że to troll, skoro to troll to nie odpowiadajcie i sami sobie przeczycie mądralińscy.

A jak troll odbierze nówkę F15 50i M z salonu i wrzuci zdjęcia najdroższej fury na forum to sobie wtedy odpowiecie czy to troll czy może normalny człowiek. :o

 

Tego iksa z tektury to chyba sobie obok łóżka postawisz .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W związku z tym że nadszedł czas zamawiania mam kilka pytań odnośnie wyposażenia.

Aktywny tempomat ze Stop&Go a systemy asystujące plus-rozumiem że różnica jest taka że ten ze stop &go zatrzyma samochód i poźniej ruszy a ten w systemie plus działa tylko do 30km/h a do 40km/h trzeba użyć asystenta jazdy w korku- czy fizycznie trzeba przełączyc przyciskiem czy robi to automat-kto ma nie sie wypowie bo doradca w serwisie zdaje sie nie widzieć różnicy a dla mnie to ważne czy samochód sam sie zatrzyma czy poniżej 30 km/h stwierdzi że już go prędkośc nie interesuje i zostawia mi obowiązek hamowania- nie chciałbym sie zdziwic na kilka metrów przed przeszkodą.

NIght vision- jak bardzo użyteczne - czy kogoś kiedys uchroniło przed spotkaniem ze zwierzyną czy tylko niepotrzebnie denerwuje jak pokazuje że coś stoi przy drodze a w sytuacji gdy wyskoczy i tak nie ma czasu na reakcję

Pakiet zawieszenia prof- na razie jeździłem z zawieszeniem komfort i mi bardzo odpowiada czy dołożenie dynamic nie utwardza samochodu zbyt mocno że zaczyna jeździc jak taczka. Z góry uprzedzam że lubię komfort i nie uważam F10 za kanapowóz jak niektórzy dla których 20 cali na M zawiasie jest "za miękkie"

Opublikowano

Nie wypowiem sie na temat night vision ani pakietów zawieszenia, poniewaz ich nie posiadam. Jestem natomiast absolutnym fanem aktywnego tempomatu Stop&Go by BMW, tak jak wiekszosc uzytkownikow, ktorzy go zamowili. System dziala w praktyce przy kazdej predkosci. Ustawic mozna zapewne predkosc od 30 wzwyz, ale samochod w razie potrzeby zwolni nawet do calkowitego zatrzymania, a nastepnie sam wznowi jazde jesli chocby sie tylko troche turlal, albo jesli zatrzymanie bylo bardzo krotkotrwale, powiedzmy sekunde lub dwie. Jesli zatrzymanie bylo dluzsze trzeba go nieco "popchnac" naciskajac pedal gazu aby ruszyl. To sprawia, ze system mozna uzywac w jezdzie miejskiej ustawiajac tempomat na przyklad na 55 km/h i wtedy samochod sam bedzie dostosowywal predkosc do rytmu ulicy na danym odcinku.

 

Na autostradzie Stop&Go jest sparowany z asystentem jazdy w korku choc aktywacja obu systemow jest osobna dwoma roznymi przyciskami. W praktyce wyruszajac w trase od razu na poczatku podrozy uruchamiam Stop&Go oraz asystenta jazdy w korku. Z predkosci 150 km na godzine samochod bez problemu wyhamowal do calkowitego zatrzymania przed bramka poboru oplat i samoczynnie przeszedl w tryb asystenta jazdy w korku. Wyswietla sie specjalna ikonka i wyczuwalne jest przejecie kierownicy przez automat. Istotna kwestia byc moze byloby sprawdzenie, czy przycisk RES (resume) na kierownicy wznawia zarowno Stop&Go i asystenta jazdy w korku (jesli oba systemy byly zaincjowane wczesniej) czy tez tylko jeden z nich a drugi trzeba wznowic dedykowanym przyciskiem. Niestety tego nie zdazylem zauwazyc jeszcze, ale mysle, ze jednak wznawia oba za jednym razem.

 

Jesli finanse Ci pozwola nie odpuszczaj head-up display i adaptacyjnych reflektorow z inteligentnym systemem zmiany dlugich na mijania. Bardzo fajne bajery.

 

Pozdrawiam i zycze dobrych wyborow.

Opublikowano

Dzięki za super opis zasady działania - o to mi chodziło. Rozumiem że masz asytenta kierowcy plus a nie sam aktywny tempomat? Head up i aktywne światła mam w F11 - oczywiście będą w X5 tylko że tym razem w LEDach- a propos masz może LED i możesz je ewentualnie porównać do ksenonów. Ksenon w F11 jest fantastyczny i nie wiem jak można zrobić cos lepszego ale ufam BMW i wierzę że chyba można. Myślałem nad trzecim rzędem foteli i nawet udało mi sie usiąść w trzecim rzędzie i powiem szczerze że się zmieściłem i dałbym radę tak przejechać z 50 km (a mam 190 cm 96 kg) ale ostatecznie odpuściłem dochodząc do wniosku że lepiej jechać dwoma samochodami że względów bagażowych jeśli zajdzie potrzeba. Biorę 40d z opcjami na 150 tysięcy więc większość zabawek będzie chyba poza Night vision i domykaniem drzwi.

jeszcze raz dzięki

Opublikowano

Tak, mam caly pakiet z systemami bezpieczenstwa, nie tylko aktywny tempomat. LED-ow nie mam, bo poskapilem. Tlumaczylem sobie, ze zalezy mi bardziej na inteligentnym asystencie swiatel drogowych i skoro w europejskich modelach funkcja ta jest dostepna takze z xenonami, to uznalem, ze przyoszczedze. Poza tym obejrzawszy jakis filmik na youtube i poczytawszy opisy uznalem, ze wole jednak rownomierne i rozproszone swiatlo xenonow niz wyrazna granice swiatla i cienia (na styku obszaru oswietlonego i nieoswietlonego) jaka podobno daja LED-y. Dzis jednak zamowilbym z LED-ami, chocby z ciekawosci i dla estetyki. Co nie zmienia faktu, ze xenony swieca swietnie. Co do wersji siedzeniowej to ja postawilem na maksymalizacje przestrzeni bagazowej na zimowe wyjazdy. Opony runflat i brak kola dojazdowego daje pokaznej wielkosci przestrzen pod podloga bagaznika.

 

Mysle, ze z tym co zamierzasz zamowic na pewno bedziesz zadowolony, a silnika 40d juz zazdroszcze :cool2: .

Opublikowano
NIght vision- jak bardzo użyteczne - czy kogoś kiedys uchroniło przed spotkaniem ze zwierzyną czy tylko niepotrzebnie denerwuje jak pokazuje że coś stoi przy drodze a w sytuacji gdy wyskoczy i tak nie ma czasu na reakcję

Pakiet zawieszenia prof- na razie jeździłem z zawieszeniem komfort i mi bardzo odpowiada czy dołożenie dynamic nie utwardza samochodu zbyt mocno że zaczyna jeździc jak taczka. Z góry uprzedzam że lubię komfort i nie uważam F10 za kanapowóz jak niektórzy dla których 20 cali na M zawiasie jest "za miękkie"

 

nigth vision możesz mieć włączony na głównym ekranie i widzisz na żółto cieplejsze objekty,

co ciekawe i nie informowali o tym sprzedawcy ( pewnie nawet nie wiedzą ) system działa nawet jak nie masz na ekranie, a zauważyc mozna to gdy kamera rozpozna i doświeli objekt ( jest specjalny reklektor zamiast przeciwmgielnych ) oraz ostrzeżenie na HUD,

co do skuteczności to trudno powiedzieć, bo system nie wszystko dobrze wychwytuje, np. słabo sobie radzi np. z rowerzystami - nie zawsze rozpoznaje - myśle, że jest to kwestia zdefinowania postaci czy kształtów zwierząt i to działa, natomiast postać na rowerze nie koniecznie. Normalne postacie wychwytuje dużo wczesniej niz jesteś w stanie dostrzec. Ostrzeganie na HUD jest gdy jest bardzo blisko toru jazdy, na poboczach nie reaguje - widzisz to tylko patrząc na główny ekran.

W przypadku zawieszenia komfort, które mam, ja chciałbym aby w trybie sport było jednak trochę sztywniejsze - szczególnie na małych rondach mógłby sie mniej przechylać

Opublikowano
Night vision odpada więc kosztem zawieszenia. trzeba brać pełen zawias professional by mieć komfort bez przechyłów nadwozia. Pytanie czy ktoś może to potwierdzic że w professional resorowanie jest takie samo jak w comfort ale bez przechyłów czy jednak dodanie dynamic powoduje utwardzenie zawieszenia i komfort trafia szlag. Zastanawiam sie też na panoramicznym dachem nigdy nie miałem i stąd dylemat- myślę że gdybym miał wcześniej to juz bym nie chciał. Szczególnie po dzisiejszej przejażdżce kiedy przyłożyłem dłoń do podsufitki wyraźnie było czuć gorąco - nawet nie ciepło a naprawdę gorąco ( było 32 stopnie) jak wasze odczucie w kwestii panoramy warto- nie warto?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Duzo tu chyba zalezy jakiego jestes wzrostu. Mam doswiadczenie z dachem w E70 gdzie przy moim (190cm) wzroscie bylo slabo z miejscem nad glowa przez ten dodatek. Poza tym osobiscie nie jesten fanem tego rozw8azania i w moim przypadku 99%czasu jezdze a raczej jezdzilem z zaslonietym dachem. Jest jednak wielu co to od dachu zaczynaja konfiguracje tworzyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.