Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie tak szybko i orientacyjnie, ponieważ nie będę szukał dziury w całym dopóki chodzi :cool2:

 

 

A mianowicie auto chodzi dość przyzwoicie, mowa o BMW e90 2007r sinik M47 163km, przebieg 208tyś.

 

Ostatnio wymieniłem termostaty, miałem problem z DPF lecz wypaliłem i wsio hula wszystko, lecz od pewnego czasu już przed zapchaniem się DPF, zauważyłem pewien problem.

 

Dokładnie zaobserwowałem go dziś (wcześniej myślałem, że to DPF, ale wypaliłem więc nie on), a dokładnie jechałem dziś do domku i był podjazd pod dość sporą i długą "górkę", miałem wbity 4ty bieg i prędkość coś koło 95-105km/h obroty silnika ponad 2tyś rpm, rozpocząłem wyprzedzanie i ku mojemu zdziwieniu prędkość rosła dość wolno, jak również przyśpieszałem tak samo przy 50% wciśnięciu pedału co przy 100% wciśnięcia (deska),

i czasem czuć było jakby powiewy mocnego powietrza z przodu, które autko wyhamowywały :cry2:

 

I teraz pytanie, ten silniczek po prostu nie ma, aż tyle mocy aby ostro wyrywać do przodu ponad 100km/h, pod sporą górkę czy znów się coś zaczyna pierdzielić ? :mad2:

 

Z góry dzięki za pomoc. :)

Opublikowano
Pewnie nikt CI nie bedzie umial odpowiedziec czy wszystko jest ok bo zalezy jak mocno byla stroma ta gorka i co oznacza Twoje "wolno" ;) Ktos juz kiedys tutaj pisal, ze 2 i 3ci bieg auto ciagnie bardzo mocno ale na czwartym widac roznice - wyraznie slabiej przyspiesza (163km).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam co prawda n47 ale na czwórce w automacie ładnie ciągnie i szybko nabiera predkosci :P
Opublikowano
Mi tak zaczynała siadać turbina . Byłem na wakacjach w górach i od takiego objawu się zaczyna . Po 200 km. serpentynami był efekt , że gaz w podłogę a auto prawie stoi . Ostygło i była poprawa ale po 1200 km. już nic jej nie pomagało . Była oryginalna i padła przy przebiegu 240.000 km.
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Skoro pod górę nie miał mocy na 4 biegu to chyba sprawdzałeś potem przyśpieszenie na prostej ? Było tak samo ?

 

Ogólnie 4 bieg w 20d jest taki trochę mułowaty,przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie w wielu silnikach o takiej pojemności.Jednak to wtedy jak lecisz z 60km/h,od 100 z 4 powinien iść ładnie.Z mojego doświadczenia z silnikami 2.0 z grupy VW do 140km/h idzie spokojnie na 4.Przy Twojej mocy powinno iść dobrze nawet pod górkę.

 

Sprawdź auto parę razy przy wyprzedzaniu z 4 na normalnej drodze.Bo prawdopodobnie górka była spora i możliwe że wiatr mocno wiał,wtedy silnik może sobie nie radzić.Kiedyś jadąc autostradą Golfem VI,z wiatrem mieliśmy +20KM a z powrotem jechało dużo gorzej niż zazwyczaj,silnik mały i mocny wiatr od przodu robi swoje :)

Opublikowano
Zamontuj gdzieś kamerkę aby mogła nagrywać licznik i nagraj filmik na prostej w zakresie 60-140 km/h na tym biegu. Następnie porównaj z tym co znajdziesz na youtube lub z oficjalnymi danymi. Jesli rzeczywiście jest problem to różnice bedą do wychwycenia nawet przy pomocy takiej metody. Najprawdopodobniej jednak pada turbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No górka stroma, lecz już nie raz nawet na prostej zauważyłem lekkie falowania obrotów przy wciśnięciu deski, w zakresie 2.2tyś - 3.5 tyś, rpm. tak jakby właśnie wiały mocne wiatry i od dołu samego nie ciągnie tak jak kiedyś.. :|

 

Dzisiaj jeszcze doszedł pewien objaw, a mianowicie stałem sobie na parkingu, auto dogrzane na 90C, po czym wpakowałem mu na jałowym deskę i doszedł do 4tyś rpm :shock: Myślę sobie, że znów DPF się zapierdzielił, wiec od razu bym to wyciął wsio, lecz później na każdym biegu kręcił się do 4,700 czyli normalnie. Przedmuchałem go na powrocie do domu i taka sprawa, na biegu jałowym podczas wolnej jazdy lub postoju wkręca się do 4000rpm :O a jak jedziemy szybciej ponad 50km/h wbijemy luz to kręci się do 4700rpm :mad2:

 

I teraz pytanie to normalne, czy serio pada turbina albo znów DPF ? :cry2: Podczas jazdy, wrzucamy luz i mamy obroty do końca, a jak jedziemy powoli lub stoimy to kręci się do 4000. :duh:

Opublikowano

U mnie prawie do 5.000 kręci podczas jazdy a na postoju do 4.500 i jest to norma .

Te objawy co piszesz to właśnie tak turbawka pada . Łopatki zmiennej geometrii się zacierają i w różnych zakresach obrotów nie pompuje co powoduje zamulenie i brak mocy. Gdyby zapchał się dpf to auto by straciło 1/3 mocy i jechało tylko do 3500 obrotów.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Dziwne, że kręci się tylko do 4rech tysi a nic więcej :)

 

A co do tego turbo to pochodzi ono jeszcze trochę z takimi objawami braku mocy, czy po prostu raz coś trachnie i będzie koniec ?

 

No i jak z regeneracją ? Regenerują je, czy trzeba iśc w koszta z nową dmuchawką ? I jeszcze podczas wymiany, powiedzcie potrzebne będzie podpięcie pod kompa i coś programowac, czy zwykły mechanik załatwi sprawę?

Opublikowano

Kurcze, masakra jak ja się zawiodłem na tym samochodzie :duh: człowiek sobie myślał, że jak się kupi "porządną" markę to to chodzi będzie, a tutaj przy 200tyś, (co moim zdanie na diesla powinna byc połowa życia) wszystko pada :mad2:

 

Fajne samochodziki ale niestety wsio przereklamowane :( same wydatki, wydatki, one chyba są do oglądania w garażu a nie jazdy :| Fokusik ten sam rok ponad 320tyś nachukane i kto by tam myślał o wymianie turbo gwizda, aż miło :cool2:

 

a tak przy okazji orientuje się, ktoś czy w małopolsce regeneruje ktoś dobrze turbiny ? I czy pojeździ ona jeszcze trochę, gdy się jej ta geometria zwiesza, czy też za chwile to szlak trafi ?

Opublikowano

Ja na swojej jezdziłem jeszcze dwa tygodnie ale na małych odcinkach .

Gdy się nagrzała to zaczynała bardziej szwankować .

Z regenerowana jest tak jak pisałem w tamtym temacie - nie zdała egzaminu a nie zawsze można oddać .

Ja bym nie ryzykował czasu , pieniędzy i nerwów .

Kup nową na allegro koszt 3700 zł . i daj do dobrego warsztatu na wymiane .

Powinieneś zamknąć sie ze wszystkim + oleje , filtry w 5.500 zł .

Potem już czekasz do nastepnej awarii ( sorki ale nie mogłem sie powstrzymać) :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.