Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Szukam szukam i nie moge znalezc, mam pytanie, na jakiej zasadzie dziala RDC w BMW E46 2005r????? cos tam mi wpadlo ze niby sa jakies inne zaworki w kolach, jednak u mnie sa normalne, a system mam napewno, czy moze poprostu poprzedni wlasciciel je wywalil i zalozyl zwykle???? Jednakze tez podejrzewam ze gdyby ich nie bylo, to kontrolka od tego cisnienia by sie palila na desce non stop?? Pytam tak, bo mam oponki Michelin Run Flat i troche poczytalem ze bez tego czujnika w sumie ani rusz.....

 

 

Dzieki za ew. pomoc;)

Opublikowano

ok, pytanie zadalem ze wzgledu na to ze mam poprostu inne zaworki na zewnatrz niz np. te http://allegro.pl/zawor-rdc-wkrecany-do-felg-bmw-e38-e39-e46-f10-f01-i3978485599.html

 

no dobra, a gdybym nie mial tych czujnikow to kontrolka powinna sie swiecic caly czas tak? ze niby blad? troche lamerskie pytania, ale jestem zielony wtym temacie....

Opublikowano
E46 miało dwa rodzaje systemu RDC. Starszy ma swój moduł, anteny i czujniki w kołach oraz przycisk. Nowszy obsługuje system DSC, nie ma anten i czujników w kołach, też ma przycisk do kasowania ustawień. DSC bada prędkość kół i jeśli coś się nie zgadza to wyskakuje kontrolka. Od 09/2001 był ten nowszy system, ale montowano też chyba ten starszy przez jakiś czas. Od 06/2003 chyba można zakodować tą funkcję nawet bez montażu przycisku bo numer pompy/sterownika DSC się zmienił. Były też trzy rodzaje przycisków, z napisem RDC, z logo opony wraz z wykrzyknikiem oraz taki jak wcześniej z logo opony i wpisanym w trójkąt wykrzyknikiem.
Opublikowano
  mr18 napisał(a):
...Od 06/2003 chyba można zakodować tą funkcję nawet bez montażu przycisku bo numer pompy/sterownika DSC się zmienił. ...

W jaki sposób można sprawdzić czy da się zakodować RDC?

Opublikowano
  malacz330 napisał(a):
no dobra, a gdzie te anteny sie znajduja????

U Ciebie nie ma anten i zaworki są standardowe.

Anteny były w modelach przed 06/2003.

 

Tutaj opis jak zakodować i dołożyć przycisk RDC.

http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php?11072-OEM-TPMS-Retrofit-The-full-package-doityourself

Jest tam też opis do czego służy przycisk RDC.

Milej lektury. :D

Opublikowano

Poniższe opcje zmieniamy w KMB czyli KOMBI, jest to dziwna nazwa licznika w nomenklaturze BMW:

Zmianiemy z nicht aktiv na activ.

1. Tire Pressure Control System (RDKS)~RDKS~aktiv / (nicht_aktiv)

2. Can-Bus Tire Pressure Control (RDC)~CAN_RDC~aktiv / (nicht_aktiv)

3. Tire Pressure Control System (RDKS) Warning Gong~AKUSTIK_RDKS~aktiv / (nicht_aktiv)

4. Output Device for tire pressure control system (rdks) warning~WARN_MEDIUM_RDKS~gong / (piezo)

 

Tą opcję zmieniamy w sterowniku DSC (MK60):

1. Tire Pressure Control System (RDKS)~REIFENDRUCKWARNSYSTEM~aktiv / (nicht_aktiv)

 

Wszystko robimy programem NCS Expert. Jak opcję się zakodują poprawnie to kontrolka zapali się wraz z innymi i zgaśnie podczas przekręcania kluczyka, ma dwa kolory, czerwony i żółty. Potem odpalamy Inpę lub Disa i patrzymy czy działa. W moim aucie z 5/2003 sterownik nie chciał się uczyć nowych danych, DIS nie pokazywał też żadnych nowych danych. Menu DSC chyba pod przyciskiem F8 w Inpa nie włączało się. Zakodowałem RDC jako opcję, która wyszła z fabryki i też nic to nie dało. Myślałem, że to uruchomię kosztem kodowania i przycisku do resetowania, ale nic z tego przy modelu mojej pompy.

Forumowicz 330ci dał obrazek do starszego systemu.

Opublikowano
  malacz330 napisał(a):
Witam.

 

Szukam szukam i nie moge znalezc, mam pytanie, na jakiej zasadzie dziala RDC w BMW E46 2005r????? cos tam mi wpadlo ze niby sa jakies inne zaworki w kolach, jednak u mnie sa normalne, a system mam napewno, czy moze poprostu poprzedni wlasciciel je wywalil i zalozyl zwykle???? Jednakze tez podejrzewam ze gdyby ich nie bylo, to kontrolka od tego cisnienia by sie palila na desce non stop?? Pytam tak, bo mam oponki Michelin Run Flat i troche poczytalem ze bez tego czujnika w sumie ani rusz.....

 

 

Dzieki za ew. pomoc;)

 

Tak właściwie z czym masz problem.

 

Do pewnego momentu montowane byłe cztery anteny w nadkolach, po jednej na każde koło i cztery czujniki po jednym w każdej feldze.

Czujniki były przykręcane do felgi przy pomocy specjalnego zaworka.

Od 06/2003 wg. informacji kolegi mr18 BMW zrezygnowało z anten i czujników (zaworki standardowe) i korzysta z modułu DSC.

Pewnie badają prędkość obrotową kół na podstawie czujników ABS.

 

Prawdę mówiąc miła informacja, bo jak opanuję NCS'a to spróbuję sobie to zakodować.

Opublikowano
Patrząc na opisy RDC, to od 09/2001 RDC wychodziło bez anten dla najmocniejszych wersji jak 330i/330d, więc powodzenia w kodowaniu:)
Opublikowano
  mr18 napisał(a):
...więc powodzenia w kodowaniu:)

Dzięki :handshake:

Znając życie trochę to potrwa. :lol:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
  marcineddie napisał(a):
Witam,

również przymierzam się to aktywacji + montaż przycisku ze wskazanego linka

Jak to ogarniesz, to wrzucaj tutaj.

ja się za to jeszcze nie wziąłem. :lol:

Opublikowano
czy komus udalo sie doposażyć w rdc e46 z systemem dsc? bez czujników kodowaniem i montazem panelu z przyciskiem kasowania ?

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zakodowałem, na razie nie mam przycisku, przy zapłonie zapala się kontrolka od ciśnienia opon i potem gaśnie. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić jak ubędzie powietrza...potestuję i dam znać :)
Opublikowano
jak najbardziej daj znać - spusc powietrza troche z jednej opony i sie przejedz powinna zadzialac kontrolka i ew sygnal..... panele sa na allegro... to nie problem

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Ja też to próbuję uruchomić.

 

Mam zamontowany przycisk od kasowania ale nie mam wykonanego jeszcze połączania przewodem miedzy pompą a przyciskiem (kupiłem auto już z tym przyciskiem i kilkoma innymi) .

 

Dla testu aktywowałem tylko ncs - em te opcje i efekt jest taki że kontrolki po przekręceniu kluczyka zapalą się na żółto i czerwono a po kilku sekundach kontrolka od rdc zapala się i gaśnie po około 5 sekundach.

 

tu filmik https://www.youtube.com/watch?v=lw1U-Jlwavs

 

 

Czyli tak samo jak kolega wcześniej miał. Na razie dezaktywowałem te opcje bo walczę na innymi równie ciekawymi :

- buzer gdy mamy wsteczny

- skrócenie okresu inspekcji do 10 tysi

- powiększenie rezerwy do 12 litrów

i wiele innych

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ja dzisiaj u siebie też zakodowałem RDC.

U mnie kontrolka na początku zapala się jak na filmiku powyżej, ale jak zgaśnie to się powtórnie na żółto już nie zapala.

Teraz muszę jeszcze dokupić tylko przycisk oraz sprawdzić czy po spuszczeniu powietrza z którejś z opon RDC naprawdę działa.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, odświeżę trochę temat ale sprawa dość nietypowa.

 

Zgodnie z wyposażeniem auta moja becia jest wyposażona w ten że czujnik (S265A Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)) ale:

- zdarzyło się, że w trakcie jazdy zapaliły się kontrolki DSC i ręcznego - faktycznie w tych kilku przypadkach miałem ubytek powietrza,

- nigdzie nie mam ani przycisku, nie widzę anten, czujników itp

 

Tutaj pytanie w jaki sposób mogę faktycznie sprawdzić czy posiadam ten moduł czy też nie jest to "pomyłka" w wyposażeniu auta.

Opublikowano

Nie spodziewał bym się, żeby w VINie był błąd.

Prawdopodobnie auto z fabryki wyjechało z RDC, popsuł się panel gdzie powinien znajdować się przycisk i poprzedni właściciel wymienił na taki bez przycisku, czujniki mu się popsuły i dezaktywował tą funkcję.

Czujniki znajdują się w kołach, anteny gdzieś w nadkolach jeszcze gdzieś jest moduł, ale nie wiem gdzie.

Najważniejsze, w przypadku zadziałania RDC nie zaświecają się kontrolki DSC i ręcznego tylko taki symbol opony z wykrzyknikiem, tak jak na filmiku powyżej w prawym dolnym rogu.

Opublikowano

No to jeśli mogę prosić o sugestie gdzie i jak szukać.

 

Na "pasku" pod klimą mam tylko przycisk DSC i nigdzie więcej nie mam żadnych przycisków sugerujących aby ten moduł kiedykolwiek istniał - patrząc od wnętrza samochodu. Jedyna opcja to znalezienie modułu - tutaj pytanie gdzie go szukać. Jeżeli jest to jak można go ewentualnie aktywować i czy można dojść w jakiś "magiczny sposób" jak był on zamontowany i gdzie i dlaczego został wywalony.

Opublikowano
Jeśli był przycisk to jest też wiązka w postaci jednego kabelka w szerokiej kostce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.