Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdy założyłeś oryginały i znów pojawiło się bicie, to może zrób ich przetoczenie u doświadczonego tokarza, lub zleć przetoczenia tarcz na aucie (bez ich demontażu).

 

Gdy kupiłem auto prawie 4 lata temu, to na krótko przed sprzedażą / moim kupnem zostały zamontowane nowe oryginalne tarcze i klocki (w serwisie Bmw w Niemczech). Po ok 8 miesiącach i dwu tygodniowym postoju auta, tarcze niespodziewanie zaczęły bić przy hamowaniu. Nie wiedziałem od czego pojawiło się bicie i obstawiałem problemy z zawieszeniem lub kołami. Pojechałem do sprawdzonego diagnosty i ten sprawdził tarcze - były skrzywione i zalecił montaż nowych. Z racji tego że moje tarcze były praktycznie jak nowe, postanowiłem je przetoczyć u tokarza który ma w tym doświadczenie. W 01.2011 kosztowało mnie to 40zł!!!

Na tym komplecie tarcz i klocków jeżdżę do dziś i zrobiłem 75 tyś km.

 

Proponuję ci abyś zaczął od konkretnego sprawdzenia i wyczyszczenia zacisków (czyszczenie, przesmarowanie odpowiednich elementów), później wyczyszczenie styku piast z tarczami na lustro ;-) i przetoczenie tarcz (najlepiej na aucie bo wtedy nawet przy skrzywionych piastach powinno być ok).

 

To bicie też masz od razu (gdy ruszysz "zimnym"autem) czy po przejechaniu jakiegoś odcinka (np kilku / kilkunastu km)? U kolegi w X5 nie odbijały dobrze cylinderki i po przejechaniu kilku km nawet bez hamowania, jego tarcze nagrzewały się i pojawiało się bicie. Bezpośrednio po ruszeniu autem z jeszcze zimnymi tarczami bicie nie występowało.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Minęło trochę czasu od założenia przeze mnie tematu, lecz problem nie jest rozwiązany do końca, ale opiszę co się dzieje aktualnie i może uda się coś wykluczyć i postawić jakąś trafną diagnozę.

 

Po przeczytaniu podpowiedzi kolegów jakiś miesiąc temu byłem nastawiony na sprawdzenie piast i zacisków , ale .... Zrobiło się ciepło i postanowiłem wcześniej zmienić koła na letnie, po zmianie kół ku mojemu zdziwieniu nastąpiła zmiana. Nie to że przestało bić tylko całkiem odbywa się to w inny sposób. Wcześniej przed zimą biło na letnich i biło na zimowych bez zmian. Teraz przy ponownej zmianie wygląda to tak że przy normalnej jeździe gdy zbliżam się do 90 - 100 km/h zaczyna delikatnie trząść kierownicą , gdy patrze na nią widzę minimalne kilku milimetrowe ruchy w lewo i w prawo. Lecimy dalej przy przyspieszaniu do ok 130 km/h jakby drgania kierownicy maleją , aż przy granicy 140 - 150 - 160 zaczynają się pojawiać drgania nie tyle co może kierownicy co całe auto zaczyna drgać , nawet jak dotknę ręką tapicerki czy gdziekolwiek to czuje że auto drży, lecimy dalej powyżej 170 km/h znów robi się cisza i nic się nie trzęsie, a może częstotliwość jest już na tyle wysoka że nie odczuwalna, co to za cuda ???? Wcześniej nie było takich akcji :( Jeśłi chodzi o bicie przy hamowaniu , wczesniej latała kierownica dość mocno i czułem na puls na pedale hamulca, teraz poz zmianie kół czuję drgania jakieś 75 % mniej niż wcześniej. Czasami nawet wcale nic nie czuć a czasami jak się tak ułożą jakoś dziwnie że troszke mocniej zatrzęsie ale to przy ostrzejszym nagłym hamowaniu z dużej prędkości.

 

Dodam jeszcze że te drgania auta podczas jazdy miedzy 140 -170 km/h o których pisałem powyżej nie są cały czas takie same tylko przechodzą raz mocniej , za kilka sekund nikną, znów za 20 sekund nachodzą , zmieniają się też w długich zakrętach pokonywanych tez w tym przedziale prędkości, naprawdę nie wiem już co o tym myśleć. Najbardziej nadal jestem za tymi zaciskami że coś z nimi jest nie tak i może przy zmianie kuł coś tam się minimalnie poruszyło i jakoś inaczej biorą te tarcze , nie mam już pojęcia co to może być. Starałem się opisać najdokładniej jak się dało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Przed założeniem były wyważane dokładnie, nie na aucie ale standardowo na maszynie jak to u wulkanizatora :(
Opublikowano

Jeszcze jedna rada. Znajdź wulkanizację, która ma maszynę do układania opony feldze. Samo wyważenie może nie dać efektu gdy felga i opona mają minimalne nierówności pionowe. Koło będzie idealnie wyważone a nadal kierownica będzie biła. Ja też jak tylko znajdę chwilę pojadę na takie ułożenie opony na feldze. W dwoma kompletami kół byłem już w kilku wulkanizacjach i kicha. Ale wiem, że to wina kół bo za każdą zmianą bicie jest inne, w innym zakresie prędkości, z inną siłą.

Jeden z wulkanizatorów mi powiedział przy poprzednim komplecie, że koła są wyważone idealnie ale obracając koło na wyważarce ręcznie, powoli widzi, że opona ma w jednym miejscu minimalne wybrzuszenie...

Opublikowano

To i ja podepnę się pod temat. Może ktoś mi wytłumaczyć jak to się dzieje że wyważam koła, po przejechaniu kilkudziesięciu km jadę i koła niewyważone..??

przy pierwszym wyważaniu pomiary na 0 a póxniej odchyły 5-15g i pokazuje że odważniki powinny być w zupełnie innych miejscach.

 

Kolejny temat chciałbym wyprostować felgę na maszymie na oko widac że bije :/

juz zaliczyłem 3 wulkanizatorów i efektu brak, auto trzęsie się przy prędkosciach 120-150

Już wydałem 300pln a efektów zero

Ostatni wulkanizator powiedział mi że mam skrzywiony otwór centrujący i nie jest w stanie prawidłowo zapiąć felgi na maszynie do prostowania.

Potrzebuję namiary na jakiegoś speca od prostowania felg w wawie lub jej okolicach. Jestem gotów wydać kolejną stówe wyle temat załatwić.

 

Wracając do kolegi problemu z tarczami. Nie myłeś czasem auta zimną wodą zaraz po trasie na rozgrzanych tarczach..??

Pytam ponieważ ja w taki sposób załatwiłem swoje nowe tarcze :/

Mam korbę na punkcie czystego lakieru, myje auto kilka razy w tygodniu :/

nie pomyslałem aby poczekać i stało się

 

Lekarstwem było przetoczenie tarcz na aucie. Przejechałem już 15tys i problem nie wraca.

Toczenie na aucie to super sprawa, tylko warsztat musi mieć sprawną nierozjechaną tokarkę. Inaczej psu na budę cała robota.

Opublikowano
proponuje czujnikiem zegarowym zmierzyć bicia tarcz hamulcowych oraz piast i porównanie z dopuszczalnymi normami. Jeżeli wszystko jest w normie to zainwestować w lepszy zestaw tarcz+klocków bo może po prostu ten się przegrzewa i nie daje rady - temat szeroko poruszany na forach wszystkich marek.
Opublikowano
To i ja podepnę się pod temat. Może ktoś mi wytłumaczyć jak to się dzieje że wyważam koła, po przejechaniu kilkudziesięciu km jadę i koła niewyważone..??

przy pierwszym wyważaniu pomiary na 0 a póxniej odchyły 5-15g i pokazuje że odważniki powinny być w zupełnie innych miejscach.

 

Kolejny temat chciałbym wyprostować felgę na maszymie na oko widac że bije :/

juz zaliczyłem 3 wulkanizatorów i efektu brak, auto trzęsie się przy prędkosciach 120-150

Już wydałem 300pln a efektów zero

Ostatni wulkanizator powiedział mi że mam skrzywiony otwór centrujący i nie jest w stanie prawidłowo zapiąć felgi na maszynie do prostowania.

Potrzebuję namiary na jakiegoś speca od prostowania felg w wawie lub jej okolicach. Jestem gotów wydać kolejną stówe wyle temat załatwić.

 

Jeśli skrzywiony jest otwór centrujący, to teoretycznie za każdym razem felga na maszynie jest inaczej ustawiona, i pokazywane wartości wyważania będą zawsze inne.

Moim zdaniem bez załatwienia sprawy ze skrzywionym otworem centrującym, wyważanie nie ma sensu. Nie wiem na 100% jak naprawia się skrzywiony otwór centrujący, ale moim zdaniem trzeba go przetoczyć i dorobić tuleję. Tylko gdy będziesz to robił, to poszukaj sprawdzony warsztat, bo kiedyś byłem świadkiem jak zakład to krzywo przetoczył (oryginalne felgi Bmw R18 od E60) i strasznie trzęsło autem i potrzebne było drugie przetoczenie (poprawkowe).

Co to za felgi, oryginalne, jaki rozmiar?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tak to oryginalna felga BMW rozmiar 17" qrcze juz dawno kupiłbym inną jakąś uzywkę np na allegro, ale nikt nie chce mi sprzedać jednej sztuki :/

Miałbyś namiar na jakiś warsztat który kompleksowo załatwi mi sprawę..??

Opublikowano
Napisz jaka to felga lub daj ogłoszenie w odpowiednim dziale. Może ktoś pomoże znaleźć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pomiar i ewentualne przetoczenie tarcz(nie na aucie)powinno pomóc.Co do leżakowania to dotyczy to stopów żeliwa a ma na celu zniwelowanie naprężeń wewnętrznych.To raczej odpada.Dostawca żeliwa lub producent tarcz raczej tego przestrzegają.Docieranie tarcz przez 500km-mój móżdżek nie ogarnia tego tematu.Podobnie jak ludzi wydających serwisówki i zalecenia eksploatacyjne do BMW.Trzy hamowania w określonych warunkach i tarcze są ułożone.Tak praktykuję i raczej jest ok.Raczej bo mam komplet Jurida i po mocnym,powtarzam mocnym rozgrzaniu hamulców pojawiają się minimalne bicia.Toczenie na aucie jest o dupę potłuc(a widzialem logiczno-merytoryczne uzasadnienie obu metod)Toczenie na aucie raz ,że jest dużo droższe a dwa że tarcza jest toczona pod zawiechę.Każde mocniejsze zużycie jednego z elementów zawieszenia lub co gorsza wymiana go na nowy element powoduje,że toczenie robic by trzeba od nowa.Tak to widzę.

A do kolegi camel1010-to akcję z rozważaniem kól(nie wiem jak to inaczej nazwać)co ok.200 km miałem po zakupie używanych opon.Bieżnika było z 5,5mm lecz miały 13 lat.Mea culpa-nie sprawdziłem.Kosztowało mnie to z 200 pln.Wyważanie,sprawdzanie zawiechy,geometria.Kupiłem nowe i koniec.Wyważam z 4 razy w roku-jak pojawiają się lekkie drgania w przedziale80-120km/h.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ja mam taki sam problem jak u Pana już drugi komplet i to w dodatku orginalny aso mi padł bicie i bicie

Proszę napisz czy udało się znaleść przyczynę

Opublikowano

Sprawdz luzy na piastach, to po pierwsze.

 

Sprawdz luzy na wahaczach, sprawdz tuleje, niestety nie sugeruj się szarpakami, wyjmij wahacz i rzuć okiem na tulejke.

 

Moim zdaniem masz problem w zawieszeniu, wiem, bo kiedys przechodzilem to samo w e90.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
dzięki za odpowiedź ale po założeniu nowego kompletu przez pewien okres czasu około 3-miesięcy było dobrze i bicie z powrotem narastało
Opublikowano
Sprawdz luzy na piastach, to po pierwsze.

 

Sprawdz luzy na wahaczach, sprawdz tuleje, niestety nie sugeruj się szarpakami, wyjmij wahacz i rzuć okiem na tulejke.

 

Moim zdaniem masz problem w zawieszeniu, wiem, bo kiedys przechodzilem to samo w e90.

 

 

Rok temu mialem ten sam problem w e46 330xd.Zalozylem najpierw tarcze Boscha po 500 km pogiete, reklamacja nastepne byly Brembo mialy byc takie dobre 300km pokrzywione.. Sprawdzali piasty itp itd W koncu sie wkur..i zmienilem tuleje na wachaczach okazalo sie ze byly juz sparciale, zalozylem Brembo po raz drugi i po problemie...

Opublikowano

Witam problem rozwiązany zawieszenie w idealnym stanie problem z tarczami orginalne w serwisie zakupione w listopadzie i jednak pokrzywione dodam że to już drugi komplet załatwiłem ale tym razem przetoczyłem i wszystko ok. dodam jeszcze że data produkcji to lipiec 2014 a ja je zakupiłem w listopadzie więc okres 6miesięcy leżakowania w styczniu wychodzi więc serwis jak to może sprzedawać.

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, mi też zaczęło bić trzasc a wręcz wyrywać kierownicę z rak. Wymieniłem na Bosch Nowe tarcze i kolocki. Był spokój pół roku i znowu zaczęły bic i byłem pewien ze to tarcze teraz włożyłam oryginalne z serwisu textar tarcze przód i i klocki textar przód tył i po 3 miesiącach dzisiaj znowu zaczęło mi szarpac kierownica? Pomóżcie gdzie szukać problemu dodam że pokonuje trasy 1300km co 3 miechy do pl i nazat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mi też zaczęło bić trzasc a wręcz wyrywać kierownicę z rak. Wymieniłem na Bosch Nowe tarcze i kolocki. Był spokój pół roku i znowu zaczęły bic i byłem pewien ze to tarcze teraz włożyłam oryginalne z serwisu textar tarcze przód i i klocki textar przód tył i po 3 miesiącach dzisiaj znowu zaczęło mi szarpac kierownica? Pomóżcie gdzie szukać problemu dodam że pokonuje trasy 1300km co 3 miechy do pl i nazat.

 

klocki Textar, a tarcze BMW masz odpowiedź + brak gwarancji na tarcze

Opublikowano

Mam ten sam problem drugi zestaw tarcz i klocków.

Mechanik sprawdził tarcze,są proste.

Problem leży prawdopodobnie w tej części 31122405861.

Za tydzień wymieniam więc zobaczymy.

Opublikowano
Gorik79 u mnie oryginalnie były textar tarcze i klocki ale założyłem klocki i tarcze Bosch zaczęło znowu bić to wrzuciłem do tarcz i klocków textar i znowu bije rozumiesz ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

hmm, z własnego doświadczenia:

E91 320d przejechane 120 tys km

E93 330d przejechane 180 tys km

E60 530d przejechane 240 tys km

Razem 540 tys km. zawsze zakładane oryginalne tarcze i klocki (klocki z tyłu dwałaem zamienniki)

Nigdy nie było problemu z tarczami. Nawet po jeźdźie na torze Poznań, gdzie tarcze był fioletowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.