Skocz do zawartości

Opony nie-runflat do BMW F10


Zodiac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po 2 sezonach na runflatach 19" mówię dość i miałem wczoraj dość spory dylemat, które opony ze zwykłych wybrać. Ja mam trochę niepopularne podejście, że bezpieczeństwo jest najważniejsze :wink: więc w grę wchodził tylko nowy komplet i tylko klasa wyższa. Po nieprzyjemnych doświadczeniach z Dunlopami Sport Maxx GT - po 6 mies normalnej jazdy autem, które było z założenia do jeżdżenia "lokalnie" (czyli dziur nie widziało, jazda tylko i wyłącznie po znanych drogach) pojawiły się bąble na 2 przeciwległych oponach. Tym razem więc wybór padł na montowane seryjnie w M5 :mrgreen: Micheliny Pilot Super Sport.

 

Moje pytania brzmią:

 

1. Czy ktoś zmieniał już w F10 opony RFT na zwykłe? Jakie wrażenia, czego mogę się spodziewać? Mam zawieszenie M-sport wiec licze na przynajmniej lepszy komfort :)

 

2. Jakie rozwiązanie polecacie w razie przebicia? Wiem że są jakieś rozwiązania pompujące taka oponę. Runflaty wymieniam m.in. dlatego że przebiłem jedną opone, na której spokojnie 20km powoli i bez stresu dojechałem do domu.

 

Pozdrawiam

Zodiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadzę serwis więc o oponach wiem (nie chwaląc się) troszkę więcej

 

Po pierwsze - bomble z boku są TYLKO wtedy gdy wjedzie się w dziurę. Pękają osnowy opony (potocznie: druty) i zonk, opona złom

 

Chcesz kupić jakieś 19` przyzwoite? Doradzę ci, daj sobie spokój z Michelinem, opona przereklamowana, a PSS od seryjnego montażu w M5 służy do jazdy jaką przewidziano dla M5, czyli szybko, sportowo, ale i nie za długo na komplecie, pójdą w mgnieniu oka.

 

Z prestiżowych polecam śmiało (w kolejności): Pirelli P zero, lub P zero rosso, Dunlopa Maxx GT (RT słaby jest), Goodyear FI seria 2 . Potrzebujesz jakąś ofertę zapraszam na priv.

Odradzam Run Flat, bo jak przebijesz taką oponę, to raz że jej już prawdopodobnie nie zakleisz, a dwa że jest o 30% droższa. A jak się trafi zwykły "kapeć" wystarczy zadzwonić do ubezpieczyciela i w ramach AC za free cię lawetą dowiozą do wulkanizatora, bez stresu i brudu związanego z awarią na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem PSS, okazały się jednak za miękkie, zatęskniłem za idealnym jazdą "jak po torach" na runflacie :mrgreen: i wymieniam na Primacy HP. Trochę mnie czeka jazdy po EU w tym roku i po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, wolę nie ryzykować, że gdzieś na trasie w środku nocy trzeba będzie się zatrzymać i pompować oponę...

 

Na runflaty wziąłem ubezpieczenie (AGA International S.A.), mają zwrócić kasę w razie przebicia, zobaczymy, czy to działa :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.