Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem tylko tyle, że przy komfortach to jest bo i czasem ustawiałem. Nie pamiętam czy można ustawić temperaturę, na pewno można ustawić siłę grzania np. co bardziej siedzisko czy oparcie.

Temperaturę można z pewnością ustawić kodowaniem, bo na tył sobie też zmieniałem.

spacer.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znany tamat mam niestety tak samo,jak znajdę chwilę to się za to wezmę.
Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

spacer.png

Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

 



Robiłeś to już kiedyś? Tapicerka schodzi łatwo? Czy trzeba ciąć coś a potem spinac na trytytki? Ma może ktoś jakiś instruktaż?


Właśnie próbowałem zajrzeć do mojego fotela i powiem szczerze nie ma jakiejś wielkiej filozofii. .. ale problem polega na tym ze mata grzewcza jest zintegrowana z tapicerka skórzana i pokryta taka gombczastą siatka czy materiałem i zeby znaleźć przerwany obwód trzeba wszystko zrywać. . Wiec nie wydaje mi się zeby to była praca na 3-4 godz. Złożyłem wszystko spowrotem i temat narazie zamrożon... jak ktoś zna jakiś leprzy sposób. .. dawać tutaj

Opublikowano
mi sie dwa razy fotele prawie zapalily,dawno temu raz w volvo 740 na bezowej skorzanej tapicerce, zostal slad po kablach pod skora. drugi raz w renault, zaczal sie palic przy laczeniu z oparciem, fotel byl z matterialu i powstala duza dziura wielkosci 5 złotych. bal bym sie cos grzebac przy matach.
Opublikowano
u mnie siedzisko nie grzeje i wysuwana czesc fotela z przodu. grzeje tyl i boczki na dole. pytalem sie serwisanta i powiedzial ze srednio co 50 tys km padaja. naprawa okolo 1500ojro albo wiecej.

odpuszczam sobie. podobno znany temat.

Padają jak ludzie kolanami na siedzenia siadają albo oddają auto do czyszczenia w środku. Moje całe szczęście już 100k km wytrzymały i działają bez zarzutu.


Odpięcie baterii, wyciągnięcie fotela (4 śruby), zdjęcie tapicerki i zaizolowanie przepalonego miejsca porządnie da się zrobić samemu. Koszt parę złotych i 3-4h czasu.

 



Robiłeś to już kiedyś? Tapicerka schodzi łatwo? Czy trzeba ciąć coś a potem spinac na trytytki? Ma może ktoś jakiś instruktaż?


Właśnie próbowałem zajrzeć do mojego fotela i powiem szczerze nie ma jakiejś wielkiej filozofii. .. ale problem polega na tym ze mata grzewcza jest zintegrowana z tapicerka skórzana i pokryta taka gombczastą siatka czy materiałem i zeby znaleźć przerwany obwód trzeba wszystko zrywać. . Wiec nie wydaje mi się zeby to była praca na 3-4 godz. Złożyłem wszystko spowrotem i temat narazie zamrożon... jak ktoś zna jakiś leprzy sposób. .. dawać tutaj

 

Nie na szczęście jeszcze nie musiałem. Z tego co wyczytałem to tak jak mówisz nie ma wielkiej filozofii, nic nie trzeba ciąć. Najczęściej przepala się przewód doprowadzający a nie gdzieś w środku maty. Tu masz np. częste miejsce


https://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDcyMA==/z/RcgAAOSwxc5cpAtA/$_10.JPG

https://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDcyMA==/z/zn4AAOSw3JxcpAtA/$_10.JPG


to jest w miejscu gdzie leży zapalniczka.



A tu jeszcze instrukcja z etisa


https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-m550d-xdrive-tou_201304/repair-manuals/52-seats-motorcycle-seat/52-17-front-seat-comfort/1MMpvNY8

spacer.png

Opublikowano

Ooo... wielkie dzięki. .. to juz jest nie zła podpowiedź. Dzięki kolego. Spróbuję jeszcze raz sie zabrac za to w wolnej chwili... nie wiem kiedy ale postaram się porobić jakieś fotki



No i udało się :D Dzięki instrukcji i zdjęcia na którym bylo rzekome przepalenie kabla które wysłał kolega powyżej okazało się ze przepalony był dokładnie ten sam kabel co ze zdjęcia. Niestety kable są powtapiane w piankę i są bardzo cieniutkie.. gąbka była lekko przypalona co świadczy o tym ze mogło się zapalić pod tyłkiem. Trzeba bardzo lekko i starannie i powoli podcinac te piankę bardzo ostrym nozykiem żeby dostać się do przepalonego kabelka. Potem dokładnie polutowac wszystko. Żeby całość była w jednym miejscu obkleilem to hot gunem lekko na gorąco potem ubytki wycietej pianki w miejscu gdzie są kable wypelnilem silikonem i nakleilem na to wszystko łatkę z dętki żeby wszystko zasłonić. Wszystko złożyłem do kupy i do auta. Działa jak ta lala. Grzeje w tylek aż miło. Porobilem fotki tego przepalonego miejsca i efektu końcowego ale bladego pojęcia nie mam jak je tu wrzucić . Podziękowania dla kolegi "comeasyouare:. :cool2:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Też byłbym zainteresowany technologią naprawy i efektem długotrwałym.

Proszę o info na priv jeśli możesz.

Opublikowano
Nie czekając na informacje dziś naprawiłem grzanie maty siedziska. Trwało to z 40 minut, a miałem dokładnie taki sam przypadek przepalenia jak na zdjęciach. Naprawdę prosta sprawa, polecam. Od 4 lat nie działało, a od teraz mam znów grzanie :lol:
Opublikowano
Kolego podpowiedz proszę jak to robiłeś. Rozumiem że wymontowujemy fotel i działałamy jak rozumiem od dołu ale tam jest gąbka czy ją trzeba wyciąć w miejscu zasilania maty?
Opublikowano

Bez wyciągania fotela. Mam comforty, więc wyjąłem zaślepkę pod fotelem, potem odkręciłem wysuwane podparcie ud, wypiąłem kostkę i wyjąłem drugą zaślepkę spod niej.

Bierzesz wąskie kombinerki i zdejmujesz spinki od poszycia. Odchylasz i widzisz przypalony przewód. Ja nic nie musiałem wycinać. Polutowałem, założyłem koszulkę termokurczliwą i podkleiłem izolacją z takim meszkiem. Test wykonałem za własnej skórze. Poskładałem i już. Zdjęć nie robiłem.

Opublikowano
Wysuwane podparcie ud to chyba jest w sportowych fotelach. Ja takie właśnie mam. Komforty chyba tego nie mają. Rozumiem że trzeba tą wysuwaną poduszkę zdemontować a pod nią są blaszki mocujące skórę poszycia i dostałeś się do drutów od góry. Ja zakładałem że jedyna droga dostępu jest od dołu. W sobotę coś podziałam.
Opublikowano
Ok to to samo co u mnie tylko moje są brązowe. Te zaślepki to rozumiem że jest to ten element między kanapą główną a wysuwanym podparciem pod kolana?
Opublikowano
Witam Panowie, rozebrlaem swój fotel I mam też przrpalony kabelek w tym miejscu gdzie łączy się z oparciem na uda z tym że mam pytanie gdzie jest kabelek zasilajacy bo ten widzę że idzie tylko od fotela do tego oparcia na uda
Opublikowano

Panowie, jeśli ktoś z Was posiada dokumentację zdjęciowa jak sprawdzić te kabelki to chętnie obejrzę.


Zastanawiam się czy jak mam dokładane komforty i nie mam w komputerze pokładowym opcji ustawienia grzania dupy to może po prostu z jakiegoś kompa diagnostycznego trzeba to włączyć? Bimmertool?

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, jeśli ktoś z Was posiada dokumentację zdjęciowa jak sprawdzić te kabelki to chętnie obejrzę.


Zastanawiam się czy jak mam dokładane komforty i nie mam w komputerze pokładowym opcji ustawienia grzania dupy to może po prostu z jakiegoś kompa diagnostycznego trzeba to włączyć? Bimmertool?

 


Szkoda, że nie doczekałeś się odpowiedzi. :(

[edit]

Przepraszam, ale musiałem wykasować swój wcześniejszy bełkot. :wink:

Właśnie jestem po ponownym demontażu foteli. Zrobiło się późno i prace ustały na etapie zdejmowania poszycia. Ze wstępnych oględzin wychodzi, że z wysuwaną częścią jednak jest coś nie halo.

Na łączeniu siedziska i oparcia nie zauważyłem "przysmażonych" miejsc. Mata siedziska wygląda jak nowa. :?

Cdn.


[edit]

Aby nie dublować tematu... istnieje wątek równoległy.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=394359&p=2856865#p2856865

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.