Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na wstępie siema! Jestem tu nowy. :)

2 Dni temu przywiozłem BMW 528ia + LPG STAG 300-6, powiedziano mi, że parę rzeczy jest do roboty. Więc zacznę tak jeśli chodzi o moje problemy:

- Auto czy na benzynie czy na gazie ma problem z utrzymaniem obrotów tzn, trzyma.. Ale około 500! Budą aż telepie i zdarzy się że wcisnę gazu i gaśnie.. Ogólnie jakiś zmulony jest, wymieniłem oleje i filtry, dodam ze auto ogólnie ma jakiś brak mocy, raz jest raz nie ma... Zastanawiam się nad wymianą świec ale teraz trochę ciężko z $$$ i zastanawiam się czy łatwo je wymienie sam z tym że na pokrywie silnika zamontowana jest cała sekwencja. ahh, na benzynie auto chodzi lepiej niż na gazie. :) I teraz tak się zastanawiam czy może kupić całą listwe wtryskiwaczy do benzyny + świece :) Przeplywka sprawna, jutro podepnę się pod kompa to może coś więcej będe wiedzial.. Robiłem reset ECU, trochę te obroty się podniosły..

- Mam zatkaną obudowę filtra powietrza tzn od góry powinna taka rura wychodzić u mnie jest obcięta i zaślepiona, nie wiem czy to odetkać? Może tym jest to spowodowane?

- Schowek... Cały czas się sam otwiera docisne go to chwilę jest okej ale zaraz znów wyskakuje, i zastanawiam się czy rozebranie go i złożenie od nowa jest trudne i czy mogę coś spieprzyć.

 

Czytałem już trochę i wiem że może byc wiele przyczyn, krokowy raczej odpada bo silnik na różnych obrotach ma problem, raz ruszy płynnie raz nie... Nurtuje mnie ta zatkana rura.. Domyślam się że auto miało jakiegoś dzwona bo brakuję paru plastikowych elementów pod maską, obudowa filtra powietrza ma urwany zaczep i nią też ładnie telepie na niskich obrotach... Parę złotych musze chyba wsadzić a teraz cięzko ... :(

Opublikowano
Ja Ci nie pomogę niestety, bo też dopiero co zostałem właścicielem E39 2.8, ale chłopacy z forum na pewno Ci pomogą. Ja mam tylko pytanie. Ile dałeś, bo jak czytam o twoich problemach to zaczynam utwierdzać się w przekonaniu, że ta moja nie jest taka zła :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana swiec jest prosta, musisz zainwestowac w specjalny klucz nasadowy tylko jaki rozmiar potrzebujes to niestety nie wiem. Jak z kasa kiepsko to radze najpierw porownac nowa ze stara jesli odstepy nie sa za duze to spokojnie mozesz je zostawoc (nawet lekkie docisniecie kontaktow jest mozliwe) co do reszty to niestety nie wiem :(

ale na pewno ktoss Ci pomoze, powodzenia z odzywianiem samochodu, po wlasnych naprawach zawsze najlepiej jezdzi i wiesz co masz :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze świecami bywa różnie.

Czasem nie jest wcale łatwo.

Klucz do świec masz < znaczy powinieneś mieć> w fabrycznym zestawie.

 

Myślę , że nic ci ta wymiana nie pomoże.

 

Jedź na kompa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja ci polecam zacząć od sprawdzenia odmy, gdyż przez nią auto bywa słabe, buja obrotami, nie trzyma ich i gaśnie.

Ja nie była dawno wymieniana, to dobrze było by ja wymienić.

Sprawdź węże które do niej idą, bywa że są sparciałe, i są nieszczelności.

Ogólnie może być też nieszczelność na samym dolocie, więc zaopatrz się np w zmywacz do hamulców, odpal auto, i psikaj po kolektorze, po łączeniach, w okolicach odmy, jak zauważysz zmianę w obrotach, to masz nieszczelność, a tutaj wszystko musi być na tip-top, inaczej będą takie jaja jak masz teraz.

Pod schowkiem masz 2 śrubki, na klucz 10, są to te na zawiasach, poluzuj je, ustaw schowek, w sensie zamknij, ustaw szczeliny i dokręć, może być krzywo poskładany i nie łapie dobrze zatrzask.

Opublikowano
Jak w asortymencie intercarsu maja filtr odmy to dzis go wymienię. Jak nie to bede czekac... Chciałem dodać,że gdy samochód jest zimny to jedzie ładnie i ładnie trzyma obroty.. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po rozgrzaniu cyrk?

To może być czujnik wału lub wałka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Doładnie, dopiero po rozgrzaniu zaczynaja sie dziac jaja. Na zimnym silniku silnik ma moc i wszystko, za jakas godzine podepne sie pod komputer to moze cos wiecej bede wiedzial...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przełóż cewkę z 3-go cylindra na któryś inny i zobacz czy problem nadal będzie występował na tym samym cylindrze. Jeśli nic się nie zmieni zamień również świece.

W ten sposób wyeliminujesz lub potwierdzisz sprawność cewki i świecy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swiece powinny dać sie lekko wykrecic wiec nic na sile!

 

W zaleznosci od srednicy swiec jest potrzebny odpowiedni moment zacisku.

10mm-15Nm

12mm-25Nm

14mm-35Nm

18mm-45Nm

 

Przy aluminiowych gniazdach (-)5Nm

 

Przy swiecach bez podkladki/uszczelki 15-20Nm

 

Ps. Wszystkie dane bez gwarancji :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Więc tak, cewka do wymiany. Juz zamowiona. Czy mozliwosc jest taka ze przez brak pracy na jeden gar bral olej?
Opublikowano
Witam dziś wymieniłem cewke, samochod chodzi jak nowy. Teraz dopiero czuje te 193km. Jutro jade wymienic wszystkie swiece oraz wyczyscic pokrywe zaworowa wewnatrz, prawdopodbnie kiedys strzelona byla uszczelka pod glowica i stad nieliczne slady wody, bo teraz uszczelka jest cala. Przy okazji wiadomo bedzie nowa uszczelka pod pokrywa, poki co 200km nie widze ubytku oleju, no ale poczekamy zobaczymy. Bede tez wymieniac filtr odmy zobaczymy co z tego bedzie. Dodam ze spalanie znacznie spadlo po wymianie cewki. Jak dalej bedzie bral olej, to wymieniam pierscienie bo uszczelniacze raczej sa cale, przynajmniej nie ma na to wskazan, samochod po nocy nie pusci dymku ani nic takiego, dopiero jak jest nagrzany i troche mu sie depnie :) A jak sie calkiem zdenerwuje to szukam zdrowego m52b28 :) Pozdrawiam serdecznie!
Opublikowano
Pierścienie najłatwiej sprawdzisz, jak na odpalonym, ciepłym silniku odkręcisz korek od oleju i położysz go luźno. Sytuacja idealna jest wtedy, jak nawet nie drgnie. Szukanie nowego silnika raczej nie ma sensu, z tego co piszesz, to Twój jest w całkiem niezłym stanie, zrobisz to, co go boli i masz na długie lata (plus wiesz czym jeździsz). Z używanymi bywa różnie.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie rozumiem tego testu z korkiem?

Co to ma pokazać?

 

Miałem silnik m52b20 z zapieczonymi pierścieniami. Brał olej i kopcił po rozgrzaniu. A korek był przyssany < nie drgnął nawet>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Powiem tak, mechanikiem nie jestem, a jeden z takich, który sam ma E39 523i mi tak poradził.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Niby oleju nie bierze, ale niebieska chmura sie pojawia jak mu depne :P Jutro wymieniam uszczelke pod pokrywa zaworowa i pokrywe wyczyszcze w srodku zobaczymy czy bedzie jakis nagar po czasie :) poki co samochod chodzi ladnie. Zastanawia mnie spalanie bo komputer potrafi pokazywac mi 22l w miescie? Ale jakos malo realne mi sie to wydaje...
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem raczej uszczelniacze zaworowe do wymiany bo wątpię że pierścienie by były zużyte. Tym bardziej że są to raczej zywotne silniki. Często jak puszcza niebieski dym przy ostrzejszej jeździe i bierze trochę oleju to są to tylko uszczelniacze. Pierścienie jak by były już zużyte to samochód nie miałby takiej mocy i brałby spore ilości oleju. Pozdrawiam
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Jak ci falują obroty to powinieneś sprawdzić reduktor lub parownik. Chyba że na benzynie masz ten sam problem. Wtedy musisz szukać w silniku przyczyny. Najlepiej na kompie sprawdzić co się dzieje, dowiesz się tam wszystkiego :)Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To są typowe objawy pierścieni.

Wcale nie jest to tak żywotne jak sie wydaje zwłaszcza jak ktoś leje 10w40 i uważa , że to dobry olej do tego silnika.

Pieścienie się zapiekaja w rowkach.

Miałem silnik w którym pierścienie olejowe się zapiekły i silnik brał olej. Kopcił po rozgrzaniu jak dostał po tyłku. Ale miał w zasadzie normalna moc.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dobra ktoś może polecić mechanika który to zrobi raz i porządnie? I jaki koszt? Wiecie ile czasu trwa taki zabieg? Bo moge jechac zaplacic zrobic i wracac :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Polsce jest duzo dobrych mechanikow a ceny sie wachaja :wink: :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.