Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
po podlaczeniu mojej e 90 320i n46 do kompa wyskoczyl mi blad 2a61 valvetronic adaptation 1 ma ktos pomysły o co chodzi i jak to naprawic bo nie da sie go skasowac chcialem jeszcze dodac ze samochud ostatnio strasznie duzo pali komputer pokazuje 13 l a jeszcze dosc spokojnie. dzieki z gory Edytowane przez daru25-03
Opublikowano
Wykonaj adaptacje valvetronica.

 

Adaptacja valvetronica polega na skasowaniu adaptacji ? W inpie jest sporo adaptacji możliwych do skasowania w tym silniku .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, adaptacja valvetronica polega na "nauczeniu" silniczka vvt miejsc maksymalnego wychylenia walka vvt. Dis albo icom. Inpa tylko wartosci kasuje.
Opublikowano

Mógłbyś napisać coś więcej o tym .

 

Na e90post znalazłem tylko to o kasowaniu adaptacji i po tym auto samo się uczy od początku. Jest też możliwość sprawdzenia inpą aktywowanie silnika vvt aby się odchylił , ale to chyba tylko sprawdzenie czy wszystko działa jak powinno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie bardzo jest o czym pisac :D . Procedura sama to wykonuje. Trzeba " nauczyc" silnik vvt maksymalnych wychylen, zakresu pracy. Tak jak pisalem wczesniej tylko dis, icom lub autologic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Icom powiadasz... wiesz ze icom to glowica diagnostyczna a nie soft ? kasowanie adaptacji pewnie nic nie da ale mozesz to spokojnie zrobic, jezeli rozrzad sie ptzestawi/rozsypie sie gorny slizg lancucha tez wali bledy valvetronica
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszyscy wiedza o co chodzi ale dla sprecyzowania ista/d. :D
Opublikowano

Dlaczego miałby się rozrząd przestawić ? Znam silniki n46 z e46 co mają po 300k km i mają seryjny rozrząd .

Ok widziałem parę tematów o jakichś problemach z rozrządem ale tylko w jednym była wina łańcucha . Jeżeli auto jeździ to wszystko będzie ok z rozrządem, w tym silniku przestawienie nawet o jeden ząb powodowało by poważny problem.

Nie to co w starym audi 80 z 1,8 benzyną . Tam kiedyś przeskoczył mi o parę zębów pasek i chodził jak traktor. Ale za nim zachciało mi się za to zabrać to zrobiłem tak 700km :norty:

 

Vanosy często hałasują .

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy ktos moglby mi podpowiedziec jak przeprowadzic adaptacje servomotoru vvt? Domyslam sie, ze INPA nic poza odczytem wartosci nie zrobie? INPA wskazuje mi wartosci od 0-250mm, ktore niby moge ustawic jako pozycje startowa i przyciskiem 'programm' niby zapamietuje wartosci, czyli moge ustawic pozycje startowa motoru na np 100mm w inpie, ale po ponownym wlaczeniu znow zaczyna od 0mm. Jaka pozycja jest w takim razie idealna dla silnika n46 2.0i - 0mm czy 250mm?

No i czy sam sobie poradze z adaptacja w DISie (czy lepiej w innym programie).

Raz BMW, zawsze BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W disie poradzisz sobie bez problemu. Dlaczego chcesz to zmieniac? cos sie dzieje z silnikiem?
Opublikowano
wyskoczyl mi blad 2a67, ktory z tego co sie orientuje ma do czynienia z adaptacja vvt? czy da sie przeprowadzac adaptacje na motorze, ktory juz byl w samochodzie czy jedynie na nowym? Chce po prostu wyeliminowac wszelakie bledy zanim wymienie motor vvt.
Raz BMW, zawsze BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten blad to raczej jest od silnika valvetronica. Pewnie kuleje powoli. Adaptacje, ustawienie zatrzyman vvt przeprowadzisz na starym jak i na nowym.
Opublikowano
Dziekuje. Na razie probuje uporac sie z DISem. Ale jest to mozolny i dlugotrwaly proces... W kazdym razie, czy adaptacje w DISie da sie przeprowadzic automatycznie klikajac na jakis przycisk i komputer wszystkim sie zajmie, czy musze znac jakies wartosci odchylen?
Raz BMW, zawsze BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko kliknieciem...automatycznie, trwa to jakies 10sec...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Podpowie ktoś jak dokładnie wykonać tą adaptacje w disie?

Ps icom wymagany jest tylko dla Ista p choć można pracować przez icom emulator na interfejsie k+d can

Ista d działa na zwykłym interfejsie modele do 2007 i na k+d can po 2007

 

Chyba że ta adaptacja jest też gdzieś w Ista d?

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, odświeżam temat, mam podobny problem a mianowicie błąd 2A61, proszę o informacje czy wystarczy adaptacja vvl, i/lub czy wymiana vvl na nowy załatwi sprawę, pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
A jeśli błędu nie da się wykasowac.? Czy spotkał się ktoś z sytuacją kiedy czujnik wałka mimośrodowego powodował wyżej wymieniony błąd.2a61? Dodam że mam dwa błędy 2a61 i 2a59 ten drugi to właśnie błąd czujnika. Czy źle złożony rozrząd mógłby spowodować takie błędy? Dodam że auto jeździć dobrze więc to chyba raczej mało prawdopodobne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.