Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy warto? Myślę, że za 1500zł tak. Jak na razie to mój drugi samochód w którym zwiększyłem moc, poprzedni to VW Passat TDI 110km, tam przyrost w liczbach był mniej więcej taki sam, ale procentowo dużo lepiej to wyglądało i różnicę czuć było dość dużą. Przy X3'ce wyniki tyłka nie urywają, ale tego się mniej więcej spodziewałem. Póki nie ma możliwości remapowania sterownika to dobre i to. Mam nadzieję, że w końcu rozgryzą jak się zabrać za sterownik i będzie można zrobić jak Bozia przykazała, a wtedy box zrobi out :)

 

Hamowany na drodze na 4-tym biegu.

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ten wykresik od Maciej_MMP duzo bardziej mi sie podoba. I jak tak bedzie przy kazdym egzemplarzu to jest to warte te 6tys. Tym bardziej ze tu odczujemy zmiany w jezdzie.

Czy te wykresy dotycza jednego z forumowiczow?

Opublikowano
Ten wykresik od Maciej_MMP duzo bardziej mi sie podoba. I jak tak bedzie przy kazdym egzemplarzu to jest to warte te 6tys. Tym bardziej ze tu odczujemy zmiany w jezdzie.

Czy te wykresy dotycza jednego z forumowiczow?

 

11KM i 13Nm za 4500zl to jak dla już nie warto, to jest komplet dobrych, nowych opon do X3, ale to już każdy musi sobie po swojemu przeliczyć.

Opublikowano

Wydaje mi sie ze te 4500 to nie tylko 11km i ..... wiecej ale chociazby w moim polrocznym X rowniez pewne bezpieczenstwo, wiarygodnosc doswiadczenie i fachowosc producenta boxu. Nie wiem jakiej firmy jest tamten box ale to chyba tak jakby do X zalozyc, jak nawiazales, opony debicy lub jakies chinskie. Oczywiscie na nich tez X pojezdzi ale jak z bezpieczenstwem i wlasciwosciami samochodu to juz nie bardzo. Wydaje mi sie ze cena podobnie jak za nowe X z czegos sie bierze i Hartge tez wydaje pieniadze na testy i stosuje sprawdzona mam nadzieje bezawaryjna elektronike.

Z innej strony nie zdazylem podpytac czy MM-Performence ma autoryzacje i certyfikat Hartge.

A wracajac do ceny to jak od 6tys odliczymy Vat i podatek liniowy :) 19% to cena staje sie znosniejsza a wrecz promocyjna :)

Opublikowano

Cóż każdy ma swoje przemyślenia :) Ja zamontowałem box V-tech'a, który sprzedaje je w dużych ilościach pod własną marką jak również przez dealerów pod ich własnymi nazwami. Jakby coś się z nimi działo to fora pełne by były psioczeń i narzekań.

 

Zasada działania box'a jest w głównej mierze taka sama (oszukać sterownik silnika) i nie wydaje mi się żeby Hartge odkryło w tym temacie Amerykę. Ja już nauczyłem się, że wraz z wysoką ceną w parze nie idzie jakość produktu i obsługi. Dla mnie montaż box'a Hartge za 6000zł byłby jedynie uzasadniony kiedy robiłbym to w w serwisie Niemieckim, Austriackim, Holenderskim itp. Niestety życie nauczyło mnie nie ufać polskim pośrednikom, zresztą daleko nie trzeba szukać, vide przypadek problemu maja22 z uwalonym modułem AC Schnitzer, który znalazł nowego właściciela w Polsce.

 

Swoją drogą box'a traktuję raczej przejściowo mając nadzieję na rozpracowanie sterownika z zrobienie remap'a :)

 

ps. z 1500zł też da się odliczyć vat i odpisać 19% podatku :P, a wtedy to już prawie darmo :)

Opublikowano

Rozmawialem kiedys o mapach, nie o boxach z pewnym " slawnym " tunerem z Nadarzyna i powiedzial ze vtech sporo przesadza w sowich modyfikacjach i on nie bardzo poleca ich speeda . Tlumaczyl ze jakosc oraz przyszle wyniki po przerobce nie sa zblizone do oczekiwanych a on boi sie je stosowac. Nie twierdze ze sa awaryjne ale jak popatrze jakie " furki" przerabia MM-P. to u nich skuchy tym bardziej nie ma. Wydaje mi sie ze Hartge robi tylko samochodu z pod flagi szachownicy rowniez RR i mini a to BMW, i dlatego bardziej warto zaufac im niz temu co robi do wszystkiego jak leci. Kazdy producent ma inne silniki i inne graty sa do nich pogrzebne .

Kazdy ma swoje auto i kazdy robiac to jakos ryzykuje. Jezeli ktokolwiek przejechal sie na jakims boksie to zobacz na forum ile osob przejechalo sie na X3. Ja niestety przeczytalem posty na forum dopiero po zamowieniu i krew stanela mi w zylach. Do tej pory jezdzilem Audi i postanowilem ugryz BMW! Wiesz jakie bylo rozczrowanie:) . Narazie wszytko OK i mam nadzieje ze tak zostanie.

Obecne motory sa troche wyzylowane i dlatego nie bardzo ufam vtech.

A jezeli chodzi o miejsce montazu to uwazam Polakow za bardziej rozgarnietych od sasiadow z zachodu. Nieraz az za bardzo:)

Opublikowano

Dokładnie, ryzyko zawsze jest, odpukać wszystko będzie dobrze. Co do rozczarowania X3 to jak na razie doskwiera mi fotel i trochę prowadzenie powyżej 150kmh, ale tragedii nie ma. Mam za to pretensje do poprzedniego właściciela, że nie zamówił pakietu oświetleniowego i nawet lampek oświetleniowych pod daszkami przeciwsłonecznymi i do czytania z tyłu nie ma.

 

Ja nie mam nic do rozgarnięcia Polaków i znajomości tematu, a bardziej do sposobu prowadzenia biznesu i brania odpowiedzialności za swoje usługi/produkty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie troche temat przerabialem z boxami - kazdy dobry tuner powie ci ze box to male zlo.

 

Jesli ktos chce miec dobry box to uwazam na rynku PL Hartge jest no.1 jakosc/cena.

 

Natomiast jesli kto chce miec normalny chip tylko ciagle czekamy na TO to warto wydac 1500 za V-techa i czekac....

 

Pamietajcie rowniez przy automatycznej skrzyni biegow ZF8 dla silnikow do 2.0 xd 143/184KM max Nm jest to 450Nm( dla ZF 2.0d) i warto tej wartosci nie przekraczac bo moze byz zong .....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.... male sprostowanie do ZF8 - max. 450Nm jest dla silnikow benzynowych dla ON jest max 500Nm

 

w silnikach 2.0sd/xd jest skrzynia ZF8 GA8HP45Z ta sama skrzynia jest rowniez w 2.3/2.5xd

 

wszystkie dane sa:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Opublikowano

Wklejony wykres z hartge dotyczy mojego samochodu. Pierwsze wrażenia na pewno bardzo pozytywne. Przy czym w zakresie od startu do powiedzmy 80 km/h różnic specjalnych nie odczuwam. I mam odpowiedź, dlaczego na stronie Hartge nie ma podanych osiągów w "tradycyjnym" przedziale, tj. 0-100. Po prostu marketingowo nie wyglądałoby to jakoś specjalnie superaśnie. Pewnie jakieś ułamki sekundy różnicy, co w realnym świecie ma znaczenie encyklopedyczne.

Natomiast od 80 w górę różnica jest bardzo odczuwalna. Daje silnikowi ten błysk, którego mu brakuje w standardzie. Oczywiście nie czyni to z X-trójki sportowego bolidu, ale daje znacznie większe poczucie pewności. Momentu jest naprawdę dużo i jest odczuwalny.

Łyżka dziegciu - to zachowanie skrzyni (u mnie automat). Wydaje się, że w serii wyciska ona 105% możliwości silnika. A po box-ie już tylko 100% :D Mówiąc serio, to przecież na poszczególnych przełożeniach, w całym przedziale prędkości obrotowych momentu nie jest mniej. Jego przyrost jest jednak nieco inaczej rozłożony wraz ze wzrostem obrotów. I skrzynia zmienia biegi jakby nie zauważając tych nowych wartości. Po przerzuceniu w ręczny tryb zmiany biegów jest już OK (nawet jeżeli tych biegów nie zmieniać ręcznie - ale silnik jest trzymany dłużej, w większym zakresie obrotów na danym biegu, co pozwala skuteczniej wykorzystać nowy potencjał). Myślę, że box w manualu byłby jeszcze bardziej odczuwalny.

Czy warto wydać więcej? Cóż, to jest indywidualna decyzja a to czy to jest dużo więcej czy tylko więcej - to zależy od punktu odniesienia, pokładanych oczekiwań itd. itp. Ja póki co jestem zadowolony i jeżeli ktoś mógłby powiedzieć, że zwiększanie mocy w 3,5d byłoby fanaberią (choć ja tak nie uważam :D ), to w przypadku 2,0d is the must. Przekonuje mnie też to, co mówili mi w MM-P, że - tu cytat "jakby coś się zadziało, to przecież nie tylko my jesteśmy od ratowania, ale po drugiej stronie linii jest technik z hartge z całą swoją wiedzą".

Zdecydowałem się na box-a, bo obawiam się, że dopóki ostatni 2,0d w aktualnej specyfikacji nie zakończy gwarancji, to programów nie będzie. Gdy jego następca się zadomowi, to cudownym zrządzeniem nagle droga do chipowania się otworzy. W końcu faceci z zarządu BMW też od czasu do czasu wchodzą na fora i widzą poziom frustracji... Odwrócić się d..pą nie mogą tak zupełnie. Mogą? Trochę teoria spiskowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Hernandes: Dzięki za post! :cool2:

 

I tu właśnie leży problem box'a, że on żyje swoim życiem (oszukiwanie reszty samochodu) - i jak pisze kolega, skrzynia nie czuje "bluesa", a zmienianie biegów manualnie, bez łopatek, to trochę nudne zajęcie...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

U mnie rzadzi M pakiet i manetki wiec moze byc fun :). A moze tez jest jakis program Hartge do skrzyni?

Jak ze spalaniem w normie czy moze cudownie spadlo?

Opublikowano
Podaj wartosci tego spalania chociaz moga byc subiektywne w zaleznosci od stylu jazdy. Moze jest to uzaleznione od checi sprawdzenia nowego boxa :)? Mnie interesuje miasto.
Opublikowano

Zużycie wzrosło o około 0,5 litra w mieście. Zresztą może to być absolutnie niemiarodajne, bo zdążyłem przejechać od montażu jakieś 200 km. Ponadto, poprzednio start-stop był prawie zawsze aktywny a teraz starałem się do wyłączać. Za kilka dni będę wiedział więcej.

Przy okazji chciałem dodać, że skrzynia nie to, że się nie dogaduje obecnie z silnikiem. Ta łyżka dziegciu to raczej takie moje narzekactwo :oops: Wiedząc jak się ZF-owi skrzynia udała można oczekiwać jeszcze troszkę lepiej... Z naciskiem na >troszkę<

A z łopatkami przy kierownicy byłoby super! Ech, trochę zazdroszczę....

Opublikowano

Przy okazji chciałem dodać, że skrzynia nie to, że się nie dogaduje obecnie z silnikiem. Ta łyżka dziegciu to raczej takie moje narzekactwo :oops:

 

Mam podobne odczucia. Tak jakby skrzynia nie wykorzystywała pełnego potencjału silnika. Oczywiście tragedii nie ma, ale mogło by być lepiej.

 

A co do systemu start/stop to właśnie go wczoraj, z pomocą jednego kolegi z forum, przeprogramowałem żeby pamiętał ustawienie po zgaszeniu silnika.

Opublikowano

Co do skrzyni. Dzis bylem na Moto Show w Poznaniu. Oczywiscie nie bylo BMW :), ale rozmawialem z gosciem z Jeepa i powiedzial ze skrzynie ZF sa teraz stosowane w Grand Cheerokem i sa to najlepsze skrzynie z jakimi mial doczynienia. Mam nadzieje ze bzawaryjne po zainstalowaniu boxa.

Jezeli spalanie uroslo o 0,5l to nie wzroslo :)

Ciekawy jestem jakie warazenia po zainstalowaniu boxa beda po przebiegu 1tys km.

Czy wedlug Ciebie dalbys rade sam wymontowac a pozniej zamontowac ponownie tak aby nic nie popsuc?

Opublikowano

Nie wiem jak box kolegi Pter, ale ja nie podjąłbym się samodzielnie go zdemontować. Niby tylko kilka wtyczek, ale tak paskudnie usytuowanych, ze trzeba zdemontować dość dużo części.

Jak się domyślam tła pytania, to jednak lepiej albo dogadać się z chłopakami z serwisu, żeby przy przeglądzie nie zauważyli tych kabelków (u mnie sam box jest blisko krawędzi przedniej szyby, za plastikowa pokrywa (to seryjne wyposażenie) albo demontować i zakładać go ponownie u tunera za "symboliczna opłatą". Zgoda, ze to trochę upierdliwe, ale cóż... Panie gotowe sobie wszczepiać jakieś silikonowe cośtam, to i my chyba możemy sobie coś zamontować, zdemontować i znowu zamontować... :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.. montaz i demontaż jest banalny - boxy 2 kanalowe ktore macie zainstalowane w silnikach R4 to albo sa 2 wtyczki lub 5 dla R6 2 wtyczki lub 7.

Dużo box-ow jest do samodzielnego instalowania - wy panowie macie instalacje z ustawieniem boxa i pomiarem na hamowni i :cool2:

Opublikowano
Samo odpięcie wtyczek na pewno nie jest skomplikowane i nie chciałem demonizować sprawy w stylu: och, jakie to ja mam high-tech urządzenie, że tylko technicy z Nasa to ogarniają :D . Trzeba tylko dostać się do tych wtyczek i to też nie jest pewnie skomplikowane dla kogoś, kto to już robił. Ja po prostu nie czuję powołania do śrubokręta... Ale po chwili zastanowienia muszę przyznać, że to musi być bardzo proste. Zatem i ta przeszkoda nie jest przeszkodą!
Opublikowano
Hernandes jak wrażenia i wnioski w trakcie eksploatacji boxa? :) Jak osiagi i spalanko? Silnik i skrzynia nie "kuca"?
Opublikowano

Już zdążyłem się przyzwyczaić.... Tj. nie do jakichś niedomagań czy kopcącej rury, ale do lepszych osiągów. To zresztą ogólnie znana wada wszelkich wzmocnień: cieszą przez jakiś czas tylko :-)

Żadnych niepokojących objawów nie stwierdziłem, żadnych szmerów, tłuczenia, kopcenia, szarpania i czego tam jeszcze.

Od zamontowania boxa udało mi się przejechać jakieś 2 tys. - tak pewnie pół na pół: miasto - trasa. Spalanie w normie, jeżeli nie wykorzystuje się 120% możliwości... Wydaje mi się, że spalanie przy jeździe spokojnej jest absolutnie na tym samym poziomie co poprzednio. Przy mocnym traktowaniu gazu rośnie, i to znacznie. Można "osiągnąć" 12l/100 (co pewnie przy 28i nie jest jakimś rekordem, ale jednak).

W piątek na A2 W-wa-Poznań na pierwszych 100 km średnia prędkość 139 km/h (czyli zgodnie z przepisami...), spalanie 7,4 l. Moim zdaniem super. Dla wątpiących zrobiłem nawet zdjęcie, tyle że nie za bardzo wiem, jak je tu wkleić. Poczytam i jak wiedzę przyswoję, to planuję zrobić z niej użytek :D

Opublikowano
Panowie a testowaliście przyspieszenia przy wyższych prędkościach, tak od 160km/h? i np. prędkości maksymalne po instalacji box'ów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.