Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zastanawiam się czy jak posiadam connected drive i mam opcje teleservice to czy układ diagnostyki X nie zauważy dodatkowego urządzenia typu box i nie zgłosi to do centrali serwisu jako usterka i dzięki temu nie stracę gwarancji jak zobaczą że X ma NADMOC :) ? Mam nadzieję :)
Opublikowano
Po montażu Hartge otrzymuje się niezależną gwarancje na silnik.
Opublikowano
Tylko czy montujac takiego boxa nie traci sie gwarancji na caly samochod , nie tylko silnik.
Opublikowano
Nie wiem ,jak jest w Europie... Ja niestety nie mogę założyć Hartge w 28i (niedostępny w Stanach do tego silnika) :cry:
Opublikowano

Zapytałem firmę montującą i otrzymałem odpowiedz, cytuję:

 

"Witam,

Zatem mamy następujące informacje, zarówno od Hartge jak i Manhart – obydwie firmy produkują performance box’y.

 

Z dotychczasowych doświadczeń każdy z producentów gwarantuje brak odzewu ze strony BMW ConnectedDrive po montażu chip power box’a. Nawet w tak skrajnym projekcie jak ostatnio budował Manhart – BMW M6 F13 wzmocniony do 740KM – również poprzez box, ale z licznymi towarzyszącymi modyfikacjami. Generalnie Hartge zapewnia, że punkty odczytów tele systemu są zdefiniowane od górnie i odczytywane jedynie w wybranym zakresie [klocki, olej, konieczność serwisowa wynikająca z przebiegu, kontrolka check engine]. Oni potwierdzają na 99% brak reakcji systemu BMW na ich boxy – więc ja nie mam podstaw aby im nie ufać.

Performance Power Box Hartge [LINK] wraz z profesjonalnym montażem oraz pomiarem na hamowni przed i po instalacji mogę zaproponować Panu w kwocie brutto wynoszącej 6 500,00 zł [netto: 5 284,55 zł (VAT: 1 215,45 zł)].

Warunki współpracy:

>>> Termin Realizacji: 5-7 dni roboczych

>>> Montaż: Instalacja – Warszawa

>>> Gwarancja: 3 Lata [realizowana przez MM-Performance] + Ubezpieczenie Hartge 6000EUR [NSA]

>>> Dokument Handlowy: Faktura VAT

>>> Warunki płatności: Przedpłata - faktura pro forma

W przypadku pytań lub wątpliwości, pozostaję do dyspozycji.

 

Z poważaniem" koniec cytatu.

 

Co myślicie? Warto w to "uderzyć"? Na BMW kit-a chyba się nie doczekamy? A tu mamy X3 2.5d :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gwarancję dają na co? na BOXa :mrgreen: czy na zespół napędowy? W "Rzeszy" Hartge przejmuje gwarancję BMW...

 

Tak na marginesie to te dodatkowe parę koni i nM - nie za bardzo się kalkuje za tę kasę... nie sądzicie?

 

A jak z demontażem? Za każdym razem trzeba jechać do Wa-wy by odłączyli, by jechać na przegląd?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Co do montazu i demontazu tez zadalem to pytanie. Czekam na odpowiedz.

Gwarancja jest na motor.

Co do ceny mysle ze nie jest zle. To tak jak z BMW, za cos konkretnego placisz. Nie jest to garazowa impreza tylko modul znanej marki. Jezeli jest dobry bezproblemu dziala i daja gwarancje to nie bedzie kosztowal 1000zl jak na allegro. Firma z pod Wawy jak wejdziesz na ich strone realizowala kilka ladnych projektow nie tylko BMW.

Jezeli chodzi o kucyki i moment, mysle ze jest rozsadny tak aby nie uszkodzic silnika i skrzyni bez dodatkowych zbednych modyfikacji silnika tak aby zachowac fabryczna gwarancje. A wiadomo nie kucykami a momentem sie jezdzi i przyspieszenie od 80-180km/h o 5,6s szybciej to cos :) . Spalanie tez mimo zwiekszego ma lekko spasc. Zreszta wiemy ze indywidualna mapa to nie to samo co fabryczna bo kazdy motor jest inny.

Co do tuningu chipowego i boxowego rozmawialem kiedys z Chojnackim Motor Sport z Nadarzyna i stwierdzil ze kilka firm polskich, zazwyczaj majacych korzenie IT , nie samochodowe podaje niestworzone wartosci dodanej mocy tak aby przyciagnac klienta. On takich ludzi studzi.

Wydaje mi sie ze taki przyrost mocy i momentu jets dla 2.0d OK i mu nie zaszkodzi.

Mam zamiar troche nim pojezdzic i miec takie sobie seudo 2.5d w cenie 2.0d :)

Opublikowano

tak naprawde to na obecną chwilę nie ma alternatywy dla boxów, bo indywidualnej mapy do serii F nie zrobisz...

Jak chcesz podniesc moc to nie ma co sie zastanawiac za PLN 6.5k...

 

Hartge jest ok ale sprawdziłbym na Twoim miejscu jeszcze box od AC Schnitzer, bo ACS jest rowniez podpiety do CAN, takze ogarnia wiecej parametrow.

Opublikowano
Ja też uważam ,że warto :D Na pewno pojawi się problem przy przeglądach (demontaż) ? ale zawsze można znaleźć serwis ,,który będzie przymykał oko'' :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale cena jest z kosmosu :) za sam box - pamietaj iz to co wypisuja z przyrostem mocy i Nm jest fikcja no chyba jak zamontujesz dodatkowo za jakies 15 tys.zl sportowy wydech i intercooler to moc jest do uzyskania ta podawana katalogowo.

 

Sam testowalem kilka box-ow na moim silniku i pomiary sa takie iz :

 

Acshnizer-a box wyplul max. z 302KM na 339KM cena 13 tys.zl z instalacja

Zip box - 302KM na 336KM cena 1800EURO sam instalujesz

V-tech - 302KM na 325KM cena 1800 zl z pomiarem przed i po instalacji

 

czy warto placic 7 tys za to iz dostaniesz jakies 10% wiecej mocy - lepiej daj zarobic w PL i poczekac na normalny chip indywidualny

 

co do gwarancji to sam mialem problemy z silnikiem po zainstalowaniu ACS box-a i ile musialem sie nameczyc aby mi oddali kase to :) ( prawie 3 miesiace czekalem na zwrot pieniedzy przy zatwierdzeniu usterki modulu przez producenta ) ... a co myslicie jak bedzie cos ze silnikiem i tak latwo wszystko pojdzie ..... . :?: :norty:

 

troche jest opisywane na forum viewtopic.php?f=103&t=209775

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pełni podzielam uwagi przedmówcy... samo życie.

 

Póki wszystko będzie działać to ok, ale jak się coś zepsuje to zabaczycie jak to będzie gładko szło. PL firemka sceduje odpowiedzialność na Hartge, który jest na zachodzie Niemiec i będziecie się bujać...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Panowie (wodzik2, maja22) troche demonizujecie temat...Problem polega na tym, że indywidualne mapy do serii F nie są dostepne od 2009...a dzisiaj mamy 2014 i na razie nie zanosi się, żeby problem został rozwiązany...a do tego BMW skąpi na Performance power kitach...nie ma alternatywy do box'ów...

 

@maja22: rozumiem, że po wtopie z box'em ACS przesiadłeś się na zip tuning i v-tech? napisz coś więcej o odczuciach i czy nadal ich używasz?

Opublikowano
No to sasialiscie u mnie ziarno niepewnosci. Jak bylem prawie zdecydowany, teraz mam coraz wieksze watpliwosci. Gdyby nie ta akcyza napewno kupilbym 3.0d. A tak nie ma kit, box nie pewny czyli d..a blada :(
Opublikowano

Nie wiem ,czy nie pewny :?:

Ja Hartge brałbym w ciemno ,tylko w Stanach nie mogę dostać boxa do swojego silnika. Sprowadzonego nie chcą montować i kółko się zamyka :(

Niby tuner z Bostonu obiecał ,że w tym roku będzie miał ,ale w ubiegłym mówił to samo :wink:

Przed ew. zakupem warto sprawdzić sprzedającą firmę bezpośrednio w Hartge ,co powinno pozwolić uniknąć kłopotów w przyszłości...

Opublikowano

Tak widziałem ,ale serwis łatwiej przełknie modyfikacje ,jeśli będą od tutejszego tunera niż z mojego garażu... Już ich testowałem :wink:

Jedyne ,co mnie powstrzymuje to ew. konieczność demontażu przy serwisie.

Jeśli chodzi o firmę wspomnianą w linku ,to warunki gwarancji wyglądają bardzo dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie (wodzik2, maja22) troche demonizujecie temat...Problem polega na tym, że indywidualne mapy do serii F nie są dostepne od 2009...a dzisiaj mamy 2014 i na razie nie zanosi się, żeby problem został rozwiązany...a do tego BMW skąpi na Performance power kitach...nie ma alternatywy do box'ów...

 

@maja22: rozumiem, że po wtopie z box'em ACS przesiadłeś się na zip tuning i v-tech? napisz coś więcej o odczuciach i czy nadal ich używasz?

 

 

co do innych boxow to roznica czy dam 13 000 a 1800 zl jest prawie zadna. we wtorek zakladam v-techa ( deklarowane + 25 KM )od nowa podobno cos znienili w oprogramie - dam wykresy co i jak sie zmienilo na forum serii 5 f10 - ale ciagle czekamna normalny chip.

 

Co do gwaracji panowie odpuscie sobie ze jak cos jest nie tak to pojdzie jak bulka z maslem jak w ogole sie uda - sam wiem co przeszedlem to nikomu nie zycze aaa ten modol ACS ( uszkodzony ) zostal sprzedany ponownie w PL - dlatego czekalem az 3 miesiace na zwrot kasy .....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Box to nędzna namiastka, programu (nowej mapy silnika)... jak każdy z Was wie działanie boxa opiera się na "oszukiwaniu" podstawowego sterownika. Czyli de facto działanie wbrew temu co wymyślił (i przetestował) producent... proste box - zmuszają tylko do wtrysku większej ilości paliwa niż to jest przewidziane... ale na pewno nie robi tego HARTGE i inni znani tunerzy...

 

Każdy silnik różni się (niewiele) parametrami, wieć mapa będzie lepsza, bo dobrana indywidualnie do parametrów... box traktuje wszystkie silniki tak samo. Co więcej mapy dają lepsze wykresy nM (tuning wpływa na spłaszczenie i wydłużenie krzywej wykresu momentu, co więcej daje niż więcej KM).

 

Warto wziąć pod uwagę, że każdy box ma wpływ negatywny na żywotność silnika... nie bez przyczyny BMW podnosząc moc w 2.0d zmienia kolektor i jeszcze parę drobiazgów nie ograniczając się mapy silnika...

 

BOX to ostateczność, niestety i mus w naszym przypadku... jak ktoś chce mieć więcej nM i KM w 2.0d. Jak już miałbym się skusić na boxa to tylko jeśli tuner zrobiłbym testy na hamowni z moim 2.0d bez i z boxem, by mnie przekonać co się naprawdę zmieniło.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2: 100% racji
Opublikowano
PL firemka sceduje odpowiedzialność na Hartge, który jest na zachodzie Niemiec i będziecie się bujać...

A ja bym był ostrożny z tego typu proklamacją, nie wszyscy działają w identyczny sposób :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak TERAZ jest? Coś się zmieniło?

 

Jeśli tak, tzn. że juz widocznie nie są tak pewni swego dzieła. Korespondowałem z nimi i taką deklaracje otrzymałem mniej wiecęj rok temu.

 

W takim wypadku warto zobaczyć do konkurencji, np. do AC Schnitzer, jeśli nadal jesteście zwolennikami BOXa... Oni do dzisiaj deklarują przejęcie gwarancji na napęd.

 

Tak przy okazji, kto przy zdrowych zmysłach kupi magiczne pudełko, które może (ale nie musi) być powodem uszkodzenia jak producent czy dostawca nie gwarantuje, że to sie nie stanie?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.