Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam takie pytanko czytalem patrzalem ale nie znalazlem jasno napisanego.

Przytrzymuje 5s wylaczenie trakcji gasnie przechodze na skrzynie na manual i myslalem ze bedzie launch control dzialac autko mam z 2013 z kwietnia. Jak to uruchomic i czy trzeba kodowania zmieniac czy moze cos nie tak robie?

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a masz nowa skrzynie sportowa? (ta ktora sie rozni nie tylko lopatkami)

 

wg mnie w kwietniu jeszcze byla stara skrzynia sportowa, wiec bez launch control i bez wybiegu

Opublikowano

Czy przypadkiem wybieg nie jest w każdym automacie od 2013 ? Zdecydowanie mam to u siebie a automat mam raczej standardowy sportowy S02TB jaki montowano w zeszłym roku w każdej 5er.

Ponadto zauwazyłem że w jednym z naszych słuzbowych 525d ze zwykłym automatem wybieg tam również działa. Zjazd z Wilanowkiej w kierunku Dolinki, lekko z górki, noga z gazu, obroty spadają do wartości postojowej czyli ok 800/min a auto toczy się swobodnie jak na luzie :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

a jak jest w Twoim F30? Ja mam F30 z maja 2012 i nie mam wybiegu. (moze w F10 bylo to troche wczesniej wprowadzone? moze Wasze auta sa z list/gru 2012?)

 

Jesli zwykly automat ma wybieg, to za co jest taka doplata do sportowego automatu? wylacznie launch control? Jak bralem swoja to roznica w cenie byla wylacznie 320CHF (dochodzil inny drazek + manetki, ale skrzynia de facto ta sama... no i tryb sport+). Dzis patrze i roznica w cenie to 2970CHF (ok 10k PLN) - taka przepasc za launch control tylko? Troche slabo to wyglada w cenniku, gdy roznica w cenie miedzy skrzynia manualna a sport. automatyczna to ponad 12% (mowie o cenie wyjsciowej za np 320d)

Opublikowano

Wydawało mi się że to normalne ze wybieg jest u mnie w 550d, mam auto z pazdziernika 2013 ale skrzynia jest chyba "zwykla" sportowa. Ale slużbowa 525d LCI ze stycznia ma zwykly automat i tez wybieg jest :cool2:

 

W czwartek odbieram brzdącowóz dla żony F30 320xd ze sportowym automatem i zastanawiam się czy też wybieg tam będzie :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
troche namieszali z ta skrzynia sportowa. Patrze wlasnie na konfigurator 4er GC i tam roznica miedzy aut. a sport. aut. wynosi 350CHF (ciekawe czy rzeczywiscie brak Launch Control)
Opublikowano
mam takie pytanko czytalem patrzalem ale nie znalazlem jasno napisanego.

Przytrzymuje 5s wylaczenie trakcji gasnie przechodze na skrzynie na manual

 

i w tym miejscu w instrukcji piszą: lewa na hamulec, prawą gaz do oporu i powinna się pojawić flaga - ale AFAIR launch control pojawiło się od lipca 2013r.

 

http://s6.ifotos.pl/img/launchcon_erhhnwn.jpg

 

to co prawda instrukcja z mojej jedynki, ale zakładam że tekst jest wspólny dla wszystkich skrzyń

 

i myslalem ze bedzie launch control dzialac autko mam z 2013 z kwietnia. Jak to uruchomic i czy trzeba kodowania zmieniac czy moze cos nie tak robie?
Opublikowano
Zaraz, zaraz ....czyli u mnie w "zwykłym" automacie sportowym z października 2013 może być Launch Control :think: :?:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziłeś ? Masz te lunch control ?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Sprawdziłem dziś w F30 wybieg i ....jest. Działa tak samo jak u mnie. Automat zwykly sportowy dostepny w konfiguratorze dla F30.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

czyli musial byc jakis 'silent release' w BMW. Ja mam automat sportowy z maja 2012 i jeszcze wybiegu sie nie doszukalem. Sadze, ze jednak u mnie nie ma.

 

ps. jest jakas specjalna procedura, aby skrzynia przelaczyla sie na wybieg? U mnie we wszystkich 4 trybach, po puszczeniu pedalu gazu, obroty nie spadaja momentalnie do obrotow biegu jalowego. Wg mnie auto pozostaje na biegu, choc samochod hamuje silnikiem bardzo powoli.

Opublikowano

jest wszystko w ustawieniach eco pro. Trzeba pogrzebać w menu, tam gdzie ustawiasz, przy jakiej prędkości wyskakuje komunikat, ze już nie jest eco, włączasz/wyłączasz klimatyzacje eco i ustawiasz czy chcesz używać opcji biegu jałowego czy nie.

Tylko pytanie, po co używać jałowego, skoro przy hamowaniu silnikiem spalanie jest 0.0, a przy biegu jałowym coś koło 2l?

Opublikowano

no to ja nie mam tej opcji w ustawieniach Eco-Pro.

 

Wlasnie tez mnie zastanawia co jest bardziej ekonomiczne - jazda na biegu i hamowanie silnikiem (wtedy spalanie 0.0) ale krotszy dystans pokonuje auto, czy jazda na biegu jalowym (wtedy jakies spalanie jest) ale dluzszy dystans zostaje pokonany.

 

u mnie jest tylko to (zrodlo google):

http://www.7-forum.com/news/2011/bmw_5er/eco_pro_p90084894-b.jpg

Opublikowano
Jazda na luzie w jedynie ma sens w starych gaźnikowych autach typu fiat 125p bo właśnie wtedy auto paliło 0,0. :mrgreen: Tylko i wyłącznie zdejmujemy nogę z gazu po kolei schodząc z biegami coraz niżej. Raz, że auto wtedy nic nie pali a dwa, że w razie czego bezpieczniej ponieważ można przyspieszyć. :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Apropo lunch control to ja w F15 sprawdziłem i mam :) Fajna zabawka !
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Jazda na luzie w jedynie ma sens w starych gaźnikowych autach typu fiat 125p bo właśnie wtedy auto paliło 0,0. :mrgreen: Tylko i wyłącznie zdejmujemy nogę z gazu po kolei schodząc z biegami coraz niżej. Raz, że auto wtedy nic nie pali a dwa, że w razie czego bezpieczniej ponieważ można przyspieszyć. :)

Ale moze nie zwróciłeś uwagi, ze nie mowimy o dojeżdżanie do skrzyżowania, ale jeździe w trasie np. Z górki , gdzie hamowanie silnikiem nie ma sensu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale moze nie zwróciłeś uwagi, ze nie mowimy o dojeżdżanie do skrzyżowania, ale jeździe w trasie np. Z górki , gdzie hamowanie silnikiem nie ma sensu.

 

Dlaczego nie ma sensu?

Opublikowano

Dlatego, ze hamując silnikiem wytracasz prędkość. Potem musisz znowu jej nabrać i spalić paliwo w ilości większej niz to co zaoszczedziles. Juz nie mówiąc o tym ze zwalnianie i przyspieszanie moze być dla innych denerwujące.

Jak myślisz po co BMW wprowadziło ten tryb pracy skrzyni gdyby hamowanie silnikiem było lepsze?

Korzystając z jazdy na luzie udało mi sie zejść do 2,5 /100 na dystansie ok 20 km z rozgrzanym wcześniej silnikiem (w e90 wg komputera)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dlatego, ze hamując silnikiem wytracasz prędkość. Potem musisz znowu jej nabrać i spalić paliwo w ilości większej niz to co zaoszczedziles. Juz nie mówiąc o tym ze zwalnianie i przyspieszanie moze być dla innych denerwujące.

Jak myślisz po co BMW wprowadziło ten tryb pracy skrzyni gdyby hamowanie silnikiem było lepsze?

Korzystając z jazdy na luzie udało mi sie zejść do 2,5 /100 na dystansie ok 20 km z rozgrzanym wcześniej silnikiem (w e90 wg komputera)

 

Nie do końca rozumiem. Czyli jadę po płaskim 90, to chwilę później z górki mam jechać szybciej czy hamować hamulcem nożnym?

Co dokładnie rozumiesz przez jazdę na luzie - skrzynia w położeniu "N"?

Opublikowano
Jedziesz z górki i puszczasz gaz. Skrzynia automatycznie przechodzi w rodzaj trybu N, nie hamuje silnikiem. To czy jedziesz równo, czy przyspieszysz czy nawet zwolnisz zależy od nachylenia górki. Dla efektywności jazdy należy w tym momencie jechać na luzie. Jesli dla kogoś jest niedopuszczalne by z większej górki sie rozpędzac to oczywiście lepiej hamować silnikiem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jedziesz z górki i puszczasz gaz. Skrzynia automatycznie przechodzi w rodzaj trybu N, nie hamuje silnikiem. To czy jedziesz równo, czy przyspieszysz czy nawet zwolnisz zależy od nachylenia górki. Dla efektywności jazdy należy w tym momencie jechać na luzie. Jesli dla kogoś jest niedopuszczalne by z większej górki sie rozpędzac to oczywiście lepiej hamować silnikiem.

 

Chyba że górka jest stroma, wtedy można przejść w tryb M/S.

Opublikowano
Mówiłem tutaj o przypadkach typu jedziemy i widzimy czerwone światło/przeszkodę/skrzyżowanie gdzie skręcamy. Dla mnie to jasne, że nie zwalniamy jadąc z górki by potem przyspieszyć. :lol: Chodzi mi o sposób wytracania prędkości czyli nie luz a bieg coraz niżej. Raz jadąc na luzie autem ojca (gazzzzzz) niemiło się zdziwiłem jak silnik zgasł podczas nagłego hamowania na luzie. :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.