Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam takie dwa pytanka

 

1.opony mam 205 55 r16 i na słupku piszę przód 2.1 a tył 2.4 to czy to jest opytmalne rozwiązanie czy np lepiej na przód dać 2.2??

 

2.Generalnie jedno pytanie odnośnie jazdy dieslem... czy jadąc trasą i mając np na 4,5 obroty powyżej 2100 powinienem już zapodać 6stke??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Ja w touringu mam 2.3 i 2.7.

2. Jeżeli jedziesz ze stałą prędkością możesz wbić 6, ale mocne przyspieszanie z tak niskich obrotów daje w kość dwumasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli opytmalna zmiana biegów to 2500 tys obrotów tak?

 

generalnie chodzi mi o to,że np lecę 100km/h i mam 5tke wbitą a wskazówka prędkościomierza na około 2200 i tu pytam czy w takiej sytuacji pasuje 6 zapodać? czy można mieć te 2200obrotów na 5tce i sobie lecieć? generalnie chodzi o to czy jadąc autem stałą predkością i mając przekroczone 2tys obrotów pasuje dać redukcje by obroty były do 2tys a nie powyżej??(podczas jazdy)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem, jak utrzymujesz stałą prędkość możesz już wbić 6, jak przyspieszasz to redukcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ja tam nie wrzucam na sile 6b, jak lece 100km/h i mam te 2tys obr to lepiej dla silnika, skrzyni, sprzegla wyzszego biegu nie zapinac

2300obr to na upartego 6b mozna wrzucic, ja tam na 5b lece do 2500obr i dopiero 6 wrzucam, spalić i tak mniej nie spali a zamulanie nie ma sensu

ogolnie to na 6b trzeba zapierd alać tak ze 130km/h minimum ;) i tak też robię :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Optymalna zmian biegu jest przy maksymalnym momencie obrotowym.

Tak, tylko że w benzynie.

W dieslu zaryzykowalbym stwierdzenie, ze najlepiej aby PO zmianie biegu na kolejnym trafiac w okolice maksymalnego momentu..

Opublikowano

Sampras nie ma co ryzykować, tak właśnie powinno się jeździć dieslem ze stajni BMW, Puzonn również ma rację :) ........... ale każdy jeździ jak chce/ma fantazję itd..

 

Na kulturę pracy R4 prawie wszyscy narzekają ............ więc może lepiej odciążyć "wszystko" i trochę później zmieniać biegi :roll: .

Opublikowano
Optymalna zmian biegu jest przy maksymalnym momencie obrotowym.

Tak, tylko że w benzynie.

W dieslu zaryzykowalbym stwierdzenie, ze najlepiej aby PO zmianie biegu na kolejnym trafiac w okolice maksymalnego momentu..

 

Nie ma żadnej rożnicy diesel czy benzyna. Zasady są te same.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.