Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Pokazał się błąd "2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor" - mam pytanie który to czujnik, lub inaczej gdzie go szukać. Miał ktoś taki problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problemu z nim nie mialem ale wiem gdzie go szukac :)

Powinien znajdowac sie od dolu miski olejowej. Jest uszkodzony albo masz problem z kontaktem wtyczki/kabla.

 

E91 320i

Nr. 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3722&hg=11&fg=10&lang=pl

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za informację. W katalogu obok nr katalogowego jest wpis - Uwaga! Proszę przestrzegać czynności PuMA 44286093. Co to oznacza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Puma to z tego co pamietam jakis bank danych bmw z typowymi usterkami i rozwiazaniami bez wgladu dla normalnych smiertelnikow :mrgreen:

 

Co znaczy PuMA

 

Produkt- und Maßnahmen-Management (PuMA)

System zażądzania produktem

 

Handlaze/dilezy na calym swiecie moga sprawdzić problemy własnych klientów w wewnetrznym/zewnetrznym i internetowym systemie zarządzania produktem w poszukiwaniu rozwiazan. Jeżeli nie ma danych w systemie, problem jest przekazywany do obróbki do lokalnego dystrybutora.

 

Dystrybutor odpowiada na temat wniosków przez system zaleceń dotyczących pojazdu dla danego sprzedawcy lub ogólnych środków, które są udostepnione on-line dla wszystkich dealerów, a więc mają działanie zapobiegawcze.

Przez system mozna również podjac kroki dla złożonych problemów, które sa dostarczone przez centrale dla firm dystrybucyjnych.

 

Zródło: http://www.ff-muenchen.de/projekte-puma-1.html

Przetlumaczone przeze mnie :wink:

 

 

Wiec szczegółów dowiesz sie w ASO BMW

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
podany nr pumy odnosi sie do mozliwych wycieków oleju pomiedzy miska a sensorem, wyglada jakby przyczyna byla uszczelka sensora - ale nie jest :) wycieki spowodowane sa osadzeniem szpilek mocujacych sensor w misce, rozwiazanie pumy to wyczyscic i odtluscic owe szpilki po demontazu sensora a nastepnie obkleic je Loctite Black Silicone 5970, nr czesci 83 19 0 404 517 - podobno zaden inny klej nie zadziala, to tyle PuMA :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie wracam z BMW, przy okazji pytalem sie o pume i gosciu z servisu sprawdzil ta informacje ale nie chcial powiedziec szczegolow ani dac wyciagu z pumy :? . Napomnial wlasnie tylko o nieczczelnosciach i nic wiecej :mrgreen:

 

H_A_R_T a mozna sie jakos dostac do tej PuMA bo szukam i szukam a informacje tylko z forum wyskakuja. Masz jakies dojscie :D

 

Ps. chyba sobie daruje ten angielski bo jakos mi nie wychodzi :mrgreen:

co do wyciekow to chyba przez to nie wyskakuje blad (chyba ze sa :lol: ) to pewnie czujnik walniety albo cos z kablami

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo wszystkim dziękuje za informacje i zaangażowanie, na pewno jest to spora dawka wiedzy.

W moim przypadku problem chyba rozwiązał się sam. A mianowicie błąd z sensorem sygnalizowany żółtą kontrolką silnika na liczniku pojawił się zaraz po tym jak pojawił się komunikat o zbyt niskim stanie oleju i konieczności dolania 1l oleju (standardowo). Ponieważ nie miałem ze sobą oleju na dolewkę, a miałem do załatwienia kilka spraw na mieście (niewiele kilometrów) zostawiłem uzupełnienie na później. Za pomocą aplikacji BMWHAT i telefonu sprawdziłem tylko jaki błąd się pojawił i skasowałem go. Po kilku km błąd wrócił wraz z komunikatem o niskim stanie oleju. Po powrocie do domu dolałem 0,7l oleju i odczytałem ponownie błędy INPA i nie wykazała nadmiernej temperatury silnika przy rejestracji błędu o temp. oleju (97 i 62 stopnie - krótkie przejazdy po mieście). Dziś przejechałem 70 km bez komunikatów, a stan oleju wynosi od 0,5 do 07 podziałki (w kliku pomiarach), zatem czujnik poziomu działa. Jak na ten moment moja konkluzja jest taka, że czujnik temperatury zwariował przy niskim stanie oleju.

Opublikowano
H_A_R_T a mozna sie jakos dostac do tej PuMA bo szukam i szukam a informacje tylko z forum wyskakuja. Masz jakies dojscie

mam pezproblemowe dojscie, jako technik - mechatronik z ASO :mrgreen: takze oficjalne dojscie, nie znam innego, ale jak masz pytania o pume do mozesz podbijac, najlepiej na pw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

H_A_R_T :cool2: dobrze wiedziec :D

 

multilab sprawdz na wszelki wypadek czy na pewno nic nie cieknie. 1l to troche sporo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.