Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przyzwoicie, ale nie idealnie :wink: Wnerwiały mnie ślady po kamyczkach na zderzaku, masce i błotnikach - zabiegi kosmetyczne tego nie usuwały. Poza tym po 3 zimach w PL blacha na dołach drzwi zaczęła się poddawać rudej - wołałem zwalczyć na samym początku niż później łatać dziury. A jak już się polakierowało dół drzwi i cały przód, to grzechem byłoby zostawić tył w starym lakierze, no a później poleciałem z drzwiami.
Opublikowano (edytowane)
To słusznie postąpiłeś. Miałem też ambicje pozostawienie wszystkiego w oryginalnej powłoce, ale eksploatacja to wyklucza na dłuższą metę. A propos softu, jest to ryzykowana operacja i jaki koszt? Przyjemniej się jeździ, tzn. konkretnie parametry mocy czy momentu są zmieniane? Edytowane przez zent
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W normalnym kraju, normalni ludzie jak kupują używany samochód od normalnych ludzi i dostają informację, że jest druga powłoka lakiernicza, bo stara miała mankamenty, to się cieszą z nowego lakieru, a w Polsce mamy Januszy mierników, którzy zobaczą 300um i "łooo panie z ilu toto było składane?". Zazdroszczę nowego lakieru, dobra decyzja.
Opublikowano
Masz rację, ale zmiana lakieru to również ryzyko, że lakiernik gdzieś popełni błąd i coś połamie, nie zabezpieczy antykorozyjnie. Przykład z mojego bmw. Lakiernia w ASO w ramach cieniowania błotników, nie zdjęła nadkoli tylko zawinęła chamsko o błotnik w miejscu trzech kołków rozporowych. Efekt zdeformowane nadkole które wymieniam oraz lekka korozja w tym miejscu po 5 latach od operacji i teraz trzeba ponownie lakierować ale cały błotnik. Niestety maska po 5 latach eksploatacji z nowym lakierem, czyli ekologicznym ponownie nadaje się do lakierowania.
Opublikowano
Masz rację, ale zmiana lakieru to również ryzyko, że lakiernik gdzieś popełni błąd i coś połamie, nie zabezpieczy antykorozyjnie. [...] Niestety maska po 5 latach eksploatacji z nowym lakierem, czyli ekologicznym ponownie nadaje się do lakierowania.

Dlatego skorzystałem z poleconego lakiernika, zobaczę jak to będzie wyglądać po jakimś czasie. Ale na etapie polerowania zauważyłem, że aktualnie używane lakiery są miękkie - łatwo się polerują, ale po kilku miesiącach znowu mam mnóstwo malutkich rysek, nawet od mikrofibry, mimo przestrzegania wszystkich reguł detailngowych.

 

Nadwozie jest po prostu idealne, oby nowy lakier służył jak najdłużej. Gratuluję nowego zakupu i życzę radości z V8ki :)

 

Dzięki wielkie! Zdrowe V8 daje sporo frajdy :twisted:

Opublikowano
Ale na etapie polerowania zauważyłem, że aktualnie używane lakiery są miękkie - łatwo się polerują, ale po kilku miesiącach znowu mam mnóstwo malutkich rysek, nawet od mikrofibry, mimo przestrzegania wszystkich reguł detailngowych.

:

 

i tego nie ogarniam,

mikrorys widocznie nie da się uniknąć na żadnym lakierze, ani nowym od lakiernika, ani oryginalnym powiedzmy z BMW 2000rok. :mad2:

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, chciałbym się mylić :P

Opublikowano
A propos softu, jest to ryzykowana operacja i jaki koszt? Przyjemniej się jeździ, tzn. konkretnie parametry mocy czy momentu są zmieniane?

Zent, co do kosztów - szczerze, nie pamiętam, jeśli znajdę fakturę za całość prac wykonanych w serwisie, to napiszę. Z tego, co kojarzę to spodziewałem się znacznie wyższej kwoty (coś ok. 1k) i byłem mile zaskoczony. Ryzyko żadne - soft został wgrany oryginalny BMW, dedykowany do mojego auta, w profesjonalnym warsztacie - http://ptakbmwserwis.pl/, polecam. Mocy raczej nie zmieniono, mam wrażenie, że lepiej ciągnie od dołu. I teraz mając porównanie ze znacznie mocniejszym silnikiem V8, powiem, że przesiadając się z 750i do 330i, to e46 również potrafi dać sporo frajdy - oczywiście mówię tu o swoich odczuciach.

Opublikowano
W normalnym kraju, normalni ludzie jak kupują używany samochód od normalnych ludzi i dostają informację, że jest druga powłoka lakiernicza, bo stara miała mankamenty, to się cieszą z nowego lakieru, a w Polsce mamy Januszy mierników, którzy zobaczą 300um i "łooo panie z ilu toto było składane?".

Jakby te auta ktore sa na rynku do kupienia w wiekszosci faktycznie nie byly takimi ulepami to by i myslenie bylo inne. A tak niestety, uczciwego sprzedawce znalezc to ciezka sprawa wiec nie ma co sie dziwic, ze jak ktos slyszy o malowanym calym aucie to sie lampka w glowie zapala

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz rację, dlatego celowo nadużyłem trochę słowa "normalny", bo rynek aut używanych w PL na pewno taki nie jest i czerwona lampka, a raczej latarnia powinna się zaświecić. :cool2:
Opublikowano
Pakito, przede wszystkim dlatego, że nie miałem jeszcze czasu pochylić się nad lakierem i wnętrzem, na renowację czekają też niedawno zakupione felgi :wink: Ale może założę galerię, jak wszystko będzie gotowe na 100%.
Opublikowano
Widzę sporo zmian . Gratuluję nowego lakieru i kół s. 72. Jak dla mnie te koła są idealne do 330i e46. Bardzo mi się podobają.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dziś miałem okazję przejechać się tym autem i naprawdę robi wrażenie. A jeśli chodzi o całokształt to ja bym tylko fotele zmienił na w pełni elektryczne i więcej już do tego auta nie trzeba.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Długo mnie tu nie było, inne sprawy miały większy priorytet, ale też nic grubszego z samochodem się nie działo :) Sezon 2018 przebiegł raczej standardowo, z najciekawszych rzeczy to wsadziłem kierownicę m-pakiet i zmieniłem oświetlenie wewnątrz na ledowe. Nowe żarniki ksenonów Osrama znacznie poprawiły komfort i przyjemność z jazdy. Kierunki autostradowe zaprogramowane przez forumowicza @Yoshi82 również zaliczam do ogromnych zmian na plus w kwestii komfortu i moim zdaniem to opcja must-have :cool2: Z rzeczy przykrych, ale też zupełnie zrozumiałych i akceptowalnych - w tym roku po 15 latach i 280k km postanowiły się poddać oryginalne przewody hamulcowe i przednie amortyzatory. Autko oczywiście pod stałą kontrolą i ze wsparciem Marka 320SI (najlepsze wsparcie posprzedażowe, z którym kiedykolwiek się spotkałem, nie tylko w motoryzacji :cool2: ). Poniżej lista poczynań z 2018 i kilka aktualnych zdjęć.


- wymiana oleju Valvo 5w50 + filtr ori BMW

- wymiana filtrów powietrza i kabinowego (Mann)

- nowe podnośniki klapy bagażnika (tym razem Febi)

- nowa guma przy wlewie paliwa ori BMW

- nowe przewody hamulcowe na tylną oś ori BMW

- nowa pompa spryskiwaczy

- nowe żarniki ksenonów Osram D2S Cool Blue Intense 6000K

- wymiana pakietu oświetlenia wnętrza na LED

- nowa kierownica M-pakiet

- lakiernik: poprawienie progów, malowanie zderzaka tył, eliminacja rdzy przy zamku klapy bagażnika, lakierowanie bocznych tylnych listew Shadow Line

- nowe amortyzatory przód: amortyzatory Sachs + odboje i osłony Sachs, górne mocowania amortyzatorów Sachs

- wymiana wszystkich gumowych dolotów powietrza do silnika ori BMW

- wyczyszczenie DISA

- wymiana czujnika zasięgu świateł

- wymiana modułu świateł na nowszy, zaprogramowanie kierunków autostradowych (@yoshi82)

- czyszczenie i zabezpieczenie skór i plastików + wosk na karoserię na zimę


2926fddc71c6fec8gen.jpg

2f857d6d160abeb0gen.jpg

a85f3a66118f632agen.jpg

325e444359ffe7ddgen.jpg

504856c90b64aa3fgen.jpg

cd07cc064e3abd6agen.jpg

907255ecf7cfb99cgen.jpg

fdab0da75ea7e363gen.jpg

Edytowane przez edek.by
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:clap: super dbasz :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Sezon letni 2019 dopiero się rozkręca, ale bawarka jest już w pełni przygotowana. Jesteśmy świeżo po standardowym przeglądzie serwisowym, w ramach którego zrobiłem:

- wymiana oleju na Valvoline 5w50

- wymiana filtru olejowego ori BMW

- wymiana filtru powietrza na Hengst

- wymiana filtru kabinowego na Mann

- i z rzeczy niestandardowych - wymiana 2 sond za katem na Bosch, na które wskazał komputer diagnosty

- po sondach postanowiłem wymienić również przepływkę, ponieważ od czasu do czasu auto pluło checkiem, co mnie niesamowicie irytowało, a wszystko oprócz przepływki zostało sprawdzone i wymienione. Postawiłem na nową przepływkę Hella, zrobiłem na niej już ponad 1,5k km i wszystko na razie gra i buczy, także jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o przepłwykę :D


330-tka nadal daje sporo frajdy, uwielbiam ten samochód, ale podjąłem trudną decyzję o sprzedaży :cry: Obstawiam, że sprzedaż trochę potrwa, więc na razie autko nadal cieszy oko i serce:


82ef46aa26eeb948.jpg


d889110ab8219631.jpg


1fba58cda79fae77.jpg


8db5bfbeb0f008e4.jpg


370960da43e02616.jpg


e80a82ceb462706b.jpg


39c6fabdbd4dcfe3.jpg


8c0723b4dea7b90f.jpg

Edytowane przez edek.by
Opublikowano
Myślę, że też będę tego żałował, ale z jednej strony do sprzedaży bawarek trochę zmusza mnie sytuacja życiowa (trzeba dokończyć dom), a z drugiej strony - majaczy na horyzoncie nowy ciekawy samochód od Marka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym nie sprzedał, fortuny za to nie dostaniesz a drugiej takiej nie znajdziesz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.