Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam następujący problem z chłodzeniem - stale zimny jest wąż który idzie dołem od chłodnicy do termostatu.

 

Byłem zdania, że to termostat nie otwiera dużego obiegu. Niedawno musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą i wymieniłem też termostat (na behr-a), ale problem dalej sie pojawia. Pompa wody działa, bo strumień po odkręceniu korka widać (może daje za małe ciśnienie?), wskazówka od temp. na desce rozdzielczej stoi pionowo. Układ chyba nie jest zapowietrzony.

Dziś przejechałem w trasie ok. 35 km i po powrocie wąż dalej był zimny.

Czy miał ktoś podobny przypadek? Nie chcę przegrzać silnika, zwłaszcza, że mam nowa uszczelkę pod głowicą.

Opublikowano

U mnie zimny nie jest, jest letni. Do cueplego mu daleko i tak jest chyba ok;) Tamtedy wraca do glowicy plyn wiec nie ma obaw.

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Opublikowano
ja mialem problem z termostatem w zime slabiej sie nagrzewal a w czasie jazdy wskazowka spadala na niebieskie pole i lecialo zimne powietrze.na postoju sie nagrzewal i znowu w czasie jazdy spadala temp.zmienilem termostat i wszystko wrocilo do normy.
Opublikowano

Jak masz pion to co się martwisz? Sprawdź jaką temp utrzymuje w teście nr 7. U Ciebie temp otwarcia to chyba powyżej 100st (sprawdź jak masz wybite na termostacie)

Jak będą wyższe temp to sprawdź czy chłodnica się nagrzewa i odpowietrz profilaktycznie porządnie układ. Ogrzewanie działa? Jak wskazówka jest w pionie powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze.

Opublikowano

Wskaźnik stoi pionowo i jest strasznie dziadowski. Kiedyś się zdenerwuje i zamontuje sobie termometr. Ta wskazówka szybko wstaje do pionu i musi się nieźle przegrzać, zeby z niego wyszła, a jak wyjdzie to leci na czerwone pole bardzo szybko. Temp. otwarcia termostatu to 105 stopni, wiec nie ma go jak sprawdzić w wodzie. Powietrze leci oczywiście ciepłe.

Jest jedna rzecz której nie rozumiem - czujnik temperatury który uruchamia wiatrak jest na tym właśnie wężu i uruchamia wiatrak przy 93 stopniach. Tyle że przy 93 stopniach termostat jest zamknięty i nic tamtędy nie płynie, więc żeby te 93 stopnie osiągnąć to musi się nagrzać przy 'stojącym' płynie

Opublikowano

Widac chlodnica jest na tyle wydajna, ze nie pozwoli podgrzac plynu do tej temperatury podczas jazdy;) Co jakis czas kontroluj temprature w tescie 7, tylko nie wpadnij w nalog jezdzenia z testem wlaczonym nonstop;)

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Opublikowano

Chłodnica to zamiennik Nissensa, stara ori wybrzuszyła się od dołu. Generalnie ze starego układu została nagrzewnica, węże i zawór od nagrzewnicy oraz pompa wody. Pozostałe króćce, zbiornik i węże są nowe. Rano zobaczę ten test 7, ale coraz bliżej jestem wstawienia termometru w ten wąż.

tymczasem polecam: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=914109

najbardziej podoba mi się sposób odpowietrzania. Lać płyn dopóki bąble nie przestaną wychodzić.

 

Poza tym, czy można ten termostat wymienić na jakiś który otworzy się po chrześcijansku przy 90 stopniach? 105 to jednak trochę dużo.

Opublikowano
Wskaźnik stoi pionowo i jest strasznie dziadowski. Kiedyś się zdenerwuje i zamontuje sobie termometr. Ta wskazówka szybko wstaje do pionu i musi się nieźle przegrzać, zeby z niego wyszła, a jak wyjdzie to leci na czerwone pole bardzo szybko. Temp. otwarcia termostatu to 105 stopni, wiec nie ma go jak sprawdzić w wodzie. Powietrze leci oczywiście ciepłe.

Jest jedna rzecz której nie rozumiem - czujnik temperatury który uruchamia wiatrak jest na tym właśnie wężu i uruchamia wiatrak przy 93 stopniach. Tyle że przy 93 stopniach termostat jest zamknięty i nic tamtędy nie płynie, więc żeby te 93 stopnie osiągnąć to musi się nagrzać przy 'stojącym' płynie

 

Nie jest dziadowski każde BMW tak ma :) Wytłumaczę Ci dokładnie,

 

Pion masz już od 75st więc szybko osiągnie pion. Utrzymuje się on aż do 115st więc bardzo blisko temp pracy bo silnik ten pracuje nawet w granicach 110st Więc mały problem z układem chłodzenia i pion szybko opuszcza wskazówka.

Termometru nie musisz zakładać bo jak go dasz do głowicy? Zresztą masz ukryte testy i tam możesz sobie włączyć test temp.

 

Co do czujnika temp na wężu. Ta woda, która odpuszcza głowicę nie ma już 105 st. Jak masz już duży obieg to na tym wężu na wejściu do chłodnicy gdyby było te 93st to w głowicy masz już ponad 105. W wężu gdy masz 93st to w chłodnicy już masz już na pewno 80st z małym hakiem. Gdyby wentylator miał się włączyć w temp 105st (temp na wężu) to w głowicy miał byś już przegrzanie.

Temperatury opisałem w przybliżeniu żeby wytłumaczyć o co chodzi :)

 

Jeszcze jedno. Korek zbiorniczka masz nowy?: Najczęściej działa tylko oryginał. Zamienniki robią balona z chłodnicy. CZęsto ale nie zawsze.

Opublikowano

Piszesz

Pompa wody działa, bo strumień po odkręceniu korka widać

A może widzisz przelew tylko z małego obiegu?

Przelew z małego obiegu to powinno być widać zaraz na zimnym a dopiero jak sie odpowiednio nagrzeje to termostat otwiera duży obieg i można zobaczyć duży przelew.

I Tak jak tu Ci radzą sprawdź temperaturę w ukrytym menu co nie jest wyrocznią bo czujnik może źle odbierać.

Przeanalizuj punkt po punkcie zasadę działania układu chłodzenia a dla jasności to sobie możesz narysować aby wizualnie sobie wyobrazić jak to działa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jeszcze jedno. Korek zbiorniczka masz nowy?: Najczęściej działa tylko oryginał. Zamienniki robią balona z chłodnicy. CZęsto ale nie zawsze.

 

Korek jest nowy, ori. Zbiornik (też ori) również musiałem nowy kupić, stary ciekł.

 

Sprawdzałem dziś układ z włączonym testem 7 i ta wskazówka od temp. ustawia się pionowo mniej więcej w zakresie temperatur, o których pisałeś. Musiałem porządnie grzać auto, dopiero wtedy wąż robi się ciepły, wiatrak (też z resztą mam nowy, stary miał padnięty moduł) dmucha.

Spróbuję ją jeszcze dziś odpowietrzyć, bo mam wrażenie że jakiś bąbel jeszcze jest (nawiewy są ciepłe), pojeżdżę parę dni z włączonym testem i poobserwuję temperaturę. Generalnie problem wynika chyba z mojej nadgorliwości, ale nie chciałbym ryzykować przegrzania

 

Przeanalizuj punkt po punkcie zasadę działania układu chłodzenia a dla jasności to sobie możesz narysować aby wizualnie sobie wyobrazić jak to działa.

Rysowałem. Zupełnie serio, bo miałem niezłe przeboje z tym układem - większość rzeczy musiałem wymienić, bo po kolei ze starości sypały się króćce(ten z tyłu z bloku), węże, zbiornik, chłodnica i wiatrak.

Pompa na 99% daje dobre ciśnienie. Swoją drogą, trochę ją już słychać, więc pewnie niedługo będę musiał kupić nową (najchętniej ori, bo mimo ceny boję się, że mi zamiennik padnie i gdzieś w trasie zostanę na drodze)

Opublikowano

Wydaje mi się że masz wszystko ok. Już masz auto z układem który jest wysokotemperaturowy i dużo termostat się nie otwiera żeby lekko zbić temp dlatego wąż masz chłodny albo ciepły. Termostat przy tych temp otwiera się na chwilę i zaraz zamyka bo w przeciwnym wypadku silnik by miał poniżej 100st a normalna temp pracy jest ponad 100st.

 

Ale dobrze że będziesz jeźdizć przy włączonym teście. Zaufasz układowi :mrgreen: Ja zanim kupiłem auto naczytałem się o przegrzewaniu się, głowicach itd i do dzisiaj w trasie jakieś większej włączam test 7 :D

Opublikowano
W systemie chłodzenia wysoko temperaturowym musimy pamiętać aby na wodzie nie jeździć bo się wcześniej woda zagotuje zanim się termostat otworzy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Bardzo dobry artykulik.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ok, po kilku dniach wygląda to tak:

 

W mieście osiąga 106 i po chwili otwiera się termostat

W trasie trzyma 108 i nie otwiera termostatu, chociaż temperatura otwarcia wynosi 105.

 

Jakie temperatury w trasie i w mieście mają wasze M43?

Opublikowano
Miałem problem w zesżłym roku z za niską temperaturą. Po wymianie termostatu na oryginalny Behr temperatura po nagrzaniu w teście wskazuje cały czas 108 stopni. Czytając opinie innych użytkowników tego silnika jest to normalna sprawa.
  • 9 lat później...
Opublikowano

Witam jakiś czas temu wymieniłem termostat w moim E39, przedwczoraj zauważyłem że wąż górny co leci od termostatu od chłodnicy zsuną się z termostatu i płyn się wylał, już przy zakładaniu węża gdy zmieniałem termostat zauważyłem że ten wąż wchodzi z oporem na ten termostat ale mocno go wsunołem założyłem zabezpieczenie i było wszystko dobrze. Co może być przyczyną? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.