Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj po przejażdżce silnik w mojej buni zaczął wydawać dziwny dźwięk.

 

http://:

 

Częstotliwość stukotu zwiększa się w miarę wzrostu obrotów. Może to popychacz ? Czy już mój silnik po prostu się kończy ?? Proszę o pomoc !!!

Opublikowano
Na zimnym i na gorącym to samo ? stawiam na rozrząd ,ale mogą być popychacze zaworowe ,kiedy oliwa zmieniana czy stało się to nagle ? daj więcej opisu,ciśnienie na garach sprawdzane ? zacznij od podstaw .
Opublikowano
Na zimnym i na ciepłym jest to samo. Samochod zrobił trasę 550 km i było wszystko ok. nastepnego dnia przejechane było 20 km i zaczął być słyszalny ten dźwięk. Olej wymieniany 7 tys km temu. Cisnienia nie znam i nie sprawdzę bo beti została w domu rodzinnym 500 km ode mnie :P
Opublikowano
No to witaj w klubie.Ten sam dzwięk miałem u siebie.Najpierw leciutko potyrkotało i był spokój jeden dzień.Potem jak u Ciebie hałas jak stary rozklekotany diesel.Rozebrałem osłonę łańcucha rozrządu i okazało się,że główny ślizg się rozleciał,a dokładnie jego okładzina taka teflonowa.Jest to bolączką naszych V8.Niby łańcuchy bezobsługowe ale ślizgi już nie.Wymieniłem wszystkie ślizgi i przy okazji łańcuch i mam spokój.Pamiętaj aby robił to ktoś,kto ogarnia V8 BMW a nie pan Kazio w garażu :nienie:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
No to witaj w klubie.Ten sam dzwięk miałem u siebie.Najpierw leciutko potyrkotało i był spokój jeden dzień.Potem jak u Ciebie hałas jak stary rozklekotany diesel.Rozebrałem osłonę łańcucha rozrządu i okazało się,że główny ślizg się rozleciał,a dokładnie jego okładzina taka teflonowa.Jest to bolączką naszych V8.Niby łańcuchy bezobsługowe ale ślizgi już nie.Wymieniłem wszystkie ślizgi i przy okazji łańcuch i mam spokój.Pamiętaj aby robił to ktoś,kto ogarnia V8 BMW a nie pan Kazio w garażu :nienie:

 

Ile taka naprawa moze kosztować ??

Opublikowano
Teraz nie pamiętam dokładnie,bo robiłem to jakieś 3 lata temu i płaciłem niecałe 3000 pln.Robiłem u gości w Wejherowie,co zajmują się tylko Bmw.Nie wiem skąd jesteś ale może znajdziesz taniej.Sprawdz czy aby napewno dzwięk dochodzi z okolic rozrządu.Widzę,że nie masz vanosów jak ja.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Vanosow nie ma i jak dla mnie to zaleta. A nie myslisz ze to może być popychacz bo wg mnie ten dziwny dźwięk dobiega tak raczej z boku silnika.
Opublikowano
No niestety z filmiku nie jest dokładnie słychać.Stary sposób (podobno) jest taki,że bierzesz jakiś pręt,lub długi śrubokręt,przykładasz do ucha i dotykasz silnika i wsłuchujesz się jak w stetoskop u lekarza skąd dochodzi ten dzwięk.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

W tych silnikach nie był problem odkręcającej się śruby od pompy oleju?

Ślizgi też przypadają raz na jeden żywot tego motoru :)

 

Oczywiście nie działo się to po jakimś katowaniu auta? Stało się to z dnia na dzień? Opisz to dokładniej

Opublikowano

Oczywiście te śruby od pompy oleju zostaną sprawdzone. Nie było jakiegoś wielkiego katowania tego autka normalna jazda. Pytam tylko czy ktoś może z czymś podobnym się spotkał. Autko zostało w moich rodzinnych stronach bo praca wywiała mnie 500 km od domu :) W tym tygodniu auto i tak idzie na warsztat ale zawsze lepiej spytać kogoś kto może mieć pojęcie o tym silniku .

 

Co do tego jak to się stało to pisałem wcześniej. Trasa 500 km nic nie było slychać nastepnego dnia mała wycieczka 20 km i po powrocie już ten dźwięk .

Opublikowano

Oczywiście olej w normie?

Ja obstawiam albo tą pompę albo bardziej na rozrząd. Miałeś wielkiego pecha że akurat trafiło na Ciebie w tak krótkim czasie, ale to jest loteria kiedy padnie :)

 

Podejrzewam, że ceny się zmieniły i są niższe niż 3 lata temu i zrobisz to taniej.

 

Kontrolka od ciśnienia szybko gaśnie po odpaleniu? Sprawdź w razie co ciśnienie oleju.

Opublikowano
Kiedy jest zimny kontrolka właśnie dosyć długo się pali i gaśnie. Myśłałem że to wina oleju bo było rano dosyć zimno i autko na dworze stoi więc myślałem że olej zgęstniał. Czyli popychacze, wał korbowy odpadają ?? A jest jeszcze szansa na uratowanie tego silnika ??
Opublikowano
Oczywiście,że jest szansa uratowania tego silnika.Trzeba tylko zdjagnozować usterkę.O ile pamiętam to pompy olejowe rozkręcały się przy 530 V8,chyba że się mylę.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Czyli działo się to tylko w e34? Bo e39 nie miało chyba 3.0l v8.

Dobrze by było gdybyś nagrał filmik z tą kontrolką ciśnienia oleju po ilu sek gaśnie dokładnie. Bo jeśli to problem z pompą to lepiej nie jeździć tym i rozbierać. Jeśli to tak jak kolega zauważył tylko rozrząd to trzeba zrobić i cieszyć się dalej autem :)

Opublikowano
Chłopaki to rozrząd siedzi. Ja nawet wiem, że napinacz padł z tą fajką ten od strony pasażera przykręcony do obudowy. Mechanik uszczelnił Ernestowi pokrywę rozrządu itd. i prawdopodobnie nie wiedział jak ją zdjąć. Daję sobie rękę uciąć. Na tym właśnie napinaczu jest taka fajka przez którą leci olej i napina łańcuch. Przy zdejmowaniu pokrywy trzeba wsadzić palec przez dziurę po śrubie w obudowie i popchnąć ten napinacz i dopiero schodzi pokrywa. Ślizg w kształcie U ten główny jest w 100% dobry bo jest nowy. Sam wymieniałem. Zresztą koledze Ernestowi wysyłałem zdjęcia. Tak to jest jak się jeździ do pseudo fachowców. Pzdr.
Opublikowano
Ba bo jak upieprzył ten mechanik tą fajkę to olej będzie leciał i leciał po obudowie i taka sytuacja będzie. Zresztą Ernest powinien to wiedzieć bo wcześniej tego zjawiska nie było.
Opublikowano
Ja już mu dałem nawet namiary. No ja wymieniłem ten największy i najdroższy. A ten napinacz co padł nie kosztuje bóg wie ile. Dla mnie pomyłką jest, że rozrząd jest na łańcuchu a na końcach ślizgów plastiki :duh:
Opublikowano

To jest chyba teflon taki mi się wydaje, ale to i tak słaby materiał.

Trzeba się i tak cieszyć że nie pękają łańcuchy jak w nowszych BMW. To dopiero jest porażka. Co z tego, że jest łańcuch jest się go wymienia za krocie przy przebiegach trochę większych niż pasek.

 

Dlatego mówię, że już z górki bo ten ślizg tzw uśmiech to największy koszt. A jak nie zrobi to zobaczy co to remont V8 :mrgreen:

Opublikowano
Nie no ten ślizg musi wymienić bo normalnie wiadomo, że łańcuch z rana jest luźny, ale pod wpływem ciśnienia zaraz się napina. Natomiast w tej sytuacji jest cały czas luźny co grozi przeskoczeniem i wiadomo do czego to doprowadzi... Do do ślizgów nie wiem z czego są ale moim zdaniem Bmw to spieprzyło i to strasznie. Weź Daniel zobacz rozrządy na łańcuchach teraz, a kiedyś. Brak jakiegokolwiek porównania :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.