Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Właśnie stałem się właścicielem BMW typoszeregu E90, auto jest bardzo zadbane, z pewnych rąk, bezwypadkowe i ze śmiesznym przebiegiem 86000 km, wersja 318d silnik M47N2. Chciałbym autko utrzymać w takim stanie, w jakim zostało przeze mnie przejęte, większość czynności obsługowo-naprawczych mam zamiar przeprowadzać we własnym zakresie, stąd pierwsze pytanie - jakich producentów filtry (powietrza, mikrofilter, paliwa, oleju), odma i olej są najbardziej polecane (cena nie gra roli) ? Co do oleju - auto posiada filtr cząstek stałych, więc na pewno trzeba stosować olej LL04, pytanie tylko jakiego producenta (nie ukrywam, że oleje marki castrol raczej mnie nie przekonują) można polecić, jaka lepkość kinematyczna oleju jest zalecana, ile oleju powinno się wlać ? No i ostatnie pytanie związane z filtrem cząstek stałych - dotychczasowy użytkownik auta nie miał żadnych problemów z tym urządzeniem, auto było użytkowane głównie w cyklu miejsko-podmiejskim, cotygodniowy krótki wypad za miasto+sporadycznie dłuższa trasa. Czy można w jakiś sposób, bez podpinania komputera sprawdzić stan filtra (czy nie wymaga regeneracji wymuszonej) ? Czy jest coś jeszcze, o czym warto wiedzieć serwisując silnik M47N ? Dodam tylko, że turbosprężarka jest oryginalna, koło dwumasowe nie było wymieniane :)
Opublikowano

Filtry MANN lub KNECHT - są powszechnie doceniane.

Olej Long Life 04, dobrze byłoby gdybyś dowiedział się na jakim producencie auto jeździło do tej pory i zachował ciągłość. Mnie wchodziło chyba coś pomiędzy 4 a 5 L. Osobiście używałem Castrola.

Zrobiłem na nim ponad 100tys km i byłem zadowolony.

Koło dwumas to kwestia przy przebiegu ok. +150tys . Jeżeli zaczniesz czuć szarpanie i wstrząsy podczas ruszania pod górę to znaczy, że dwumas umiera.

Sprawdź czy turbo nie ma zbyt dużego luzu ale na ogół w 318d są wytrzymałe.

Przy takim przebiegu DPFem się nie przejmuj. Wystarczy, że raz na jakiś czas "przegonisz" go na szybszej trasie i powinno być git.

Oczywiście można zainicjować wymuszone wypalanie ale pytanie po co...

Ogólnie rzecz biorąc jeździłem 318d przez 4 lata i poza wiatrakiem klimy nie zepsuło się nic...

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdro

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Autko erstzulassung ma wbite 09.2006, produkcja też dwa-sześć rok. Rozumiem, że obie firmy MANN i KNECHT są równie doceniane i kierować się wyłącznie ceną ? Czy może warto pojechać do ASO BMW po te filterki ? Auto na codzień będzie miało możliwość aktywnego wypalenia filtra, bo będzie użytkowane głównie poza miastem i będzie przejeżdżało bez gaszenia 30km w jedną stronę, oczywiście dłuższe trasy kilka razy w roku też się zdarzą ;) O dwumasie słyszałem, że jest to bolączka tego modelu, na szczęście do silnika M47 kosztuje 700 zł, także wliczam to w koszty późniejszej eksploatacji, mam tylko nadzieję, że turbosprężarkę uda mi się utrzymać w obecnej, bardzo dobrej kondycji (w planach program, ale to chyba przy poprawnej eksploatacji nie będzie miało negatywnego wpływu na trwałość). Mam jeszcze jedno pytanie, auto posiada radio BUSINESS, czy jest możliwość "zakodowania" tak, aby widziało złącze AUX-IN, czy pozostaje tylko wymiana na PROFESSIONAL (+czy trzeba tego professionala kodować) ?

 

Btw, dziękuję za obszerną wypowiedź :cool2:

Opublikowano

:duh:

2006 rok i 86000 km.

Naprawdę w to wierzysz?

Nie obrażaj się bo nie to mam na celu ale 8 letni diesel z takim przebiegiem to mniej niż "mało prawdopodobne".

Po prostu powinieneś sobie uświadomić, że gdyby to była prawda to samochód rocznie przejeżdżałbym ok. 10 tys. km. czyli 800 km miesięcznie :roll:

W 2008, kiedy w Niemczech kupowałem swoją póltoraroczną 318d, miała 70 tys przebiegu...

 

A co do dwumasu to źle słyszałeś.

Jeszcze rok temu kosztował ponad 2 tys.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Apropo przebiegu - auto kupione roczne (2008) w Niemczech w systemie BMW premium select z przebiegiem 14tkm, od tej pory eksploatowane przez dobrze mi znaną osobę, głownie dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę, więc nie wiem dlaczego przebieg miałby być nierealny. Gdybym wydał na autko najniższą rynkową 28kzł to bym się spodziewał i 300tkm realnych, ale to auto znam i przebiegu jestem pewien w 100%. Tak apropo ceny dwumasu : http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-luk-e90-e91-318-320-d-e60-e61-520-d-i3948822259.html Domyślam się, że chodziło Ci o zestaw dwumas+sprzęgło, tylko nie zawsze zużyte koło dwumasowe oznacza, że konieczna jest wymiana sprzęgła, jeśli okładziny cierne nie noszą śladów przegrzania a ich grubość pozwala na bezproblemową dalszą eksploatację.
Opublikowano
:duh:

 

 

A co do dwumasu to źle słyszałeś.

Jeszcze rok temu kosztował ponad 2 tys.

 

Ja rok temu wymieniałem dwumas w m47 i kosztował też ok. 700 zł. Teraz też tyle kosztuje.

Opublikowano
Ja mam dwumas od nowosci przebieg 254000 :D

 

Ich auch :mrgreen:

 

Co do złącza aux to w biznesie jest normalnie widoczne w opcjach "rozrywka" . Oczywiście jesli masz idrivea :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Tak jak wspominałem, auto to tzw "bieda wersja" i nie ma iDrive. Ponawiam więc pytanie, czy istnieje możliwość zakodowania radia business tak, żeby widziało złącze ? Jaki może być koszt takiej operacji ? Zawsze pozostaje wymiana na Professional, ale jeśli się da zrobić w ten sposób niedużym kosztem, to pozostałbym przy seryjnym business.
Opublikowano
:duh:

2006 rok i 86000 km.

Naprawdę w to wierzysz?

Nie obrażaj się bo nie to mam na celu ale 8 letni diesel z takim przebiegiem to mniej niż "mało prawdopodobne".

Po prostu powinieneś sobie uświadomić, że gdyby to była prawda to samochód rocznie przejeżdżałbym ok. 10 tys. km. czyli 800 km miesięcznie :roll:

W 2008, kiedy w Niemczech kupowałem swoją póltoraroczną 318d, miała 70 tys przebiegu...

 

A co do dwumasu to źle słyszałeś.

Jeszcze rok temu kosztował ponad 2 tys.

 

 

SA TAKIE AUTA Z MALYM PRZEBIEGIEM http://suchen.mobile.de/auto/bmw-318-diesel.html?useCase=MiniSearch&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=2007-12-31&maxMileage=80000&ambitCountry=&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&frequence=DAILY

Opublikowano
Oczywiście że są, wystarczy odpowiednio zapłacić. Z resztą jeśli ktoś nie uwierzy dopóki nie zobaczy to zapraszam, stan samochodu potwierdzi w stu procentach przebieg :)
Opublikowano
Tak jak wspominałem, auto to tzw "bieda wersja" i nie ma iDrive. Ponawiam więc pytanie, czy istnieje możliwość zakodowania radia business tak, żeby widziało złącze ? Jaki może być koszt takiej operacji ? Zawsze pozostaje wymiana na Professional, ale jeśli się da zrobić w ten sposób niedużym kosztem, to pozostałbym przy seryjnym business.

 

Może coś znajdziesz w tym poście dla siebie viewtopic.php?f=70&t=236204

Opublikowano
Ok, już wszystko chyba mniej więcej jasne, radyjko zrobione, AUX śmiga aż miło a uśmiech nie schodzi z ust :) Pozostaje dokupić felgi aluminiowe, zrobić program i cieszyć się bezproblemową eksploatacją :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.