Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Czy ktoś spotkał się z błędem w BMW E60/E61

skok wartości korekcji wtryskiwaczy czyli zły stosunek ilości paliwa do powietrza ?

Objaw jest następujący :

Auto jeździ na krótkich dystansach po mieście, termostaty pracują wzorowo, dpf nie jest zapchany (chociaż na postoju czuć chemię z wydechu), pali, przyspiesza bez zarzutu, nie leje.

Po odmuleniu go w pewnym momencie i gaz do dechy samochód rozpędza się okej, lecz przy nagłym zatrzymaniu np na światłach zaczyna się delikatne drżenie budą auta. INPA DIS nie wyrzuca żadnych pozostałych błędów oprócz tego j/w.

To samo jest na biegu P R N D/S. Koło pasowe w stanie bdb. Wtryski sprawdzone na rozgrzanym silniku, Znajomy, który b.dobrze orientuje się powiedział, że wszystko z wtryskami raczej jest okej mieszczą się w dopuszczalnej tolerancji i nie wyskakują poza czerwone pole, wszystko dopuszczalne na zielono...

 

Czy ktoś spotkał się z daną sytuacją? Objaw tylko jest wyłącznie przy mocnym depnięciu.

- filtr paliwa?

- filtr odmy ?

- wtryskiwacze ?

- Pompa wtryskowa ? paliwowa ?

 

ON leje na BP i na Orlenie. Przebieg auta 130 000 tys km. Salon Pl. ASO do samego końca...

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano (edytowane)

Niestety nie pamiętam. Kolega sprawdzał mi w INPIE.

Sam zachodzę w głowę co to może być...

Dodatkowo czuć bardziej chemię z rury wydechowej.

Wczoraj przegoniliśmy dwa auta o zbliżonej mocy... wynik zadowalający

Dzisiaj auto rozgrzałem i znów mocne odejście... i? NIC

Zero telepania, zero skoków silnikiem, szarpań

Jak były minusowe temperatury auto wzorowo odpalało i odpala, nic się nie działo...

Zastanawia mnie jedno... Może zmienić stację benzynową?

Kupiłem dzisiaj STP wleje do paliwa i zatankuje jakiś BP ultimate...

Edytowane przez lukae
BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
Miałem tak jak wirnik w turbo się blokował przy schodzeniu z obrotów, wówczas brakuje powietrza i drży silnik.
Opublikowano

BŁĄD o numerze P1278

 

Control Unit : 12 DME/DDE - D50M57E0 - Dieselelektronik DDE 5 6 Zylinder M57

Job Status : OKAY

Failure Place : 19216 0x4B10 - 4B10 (1278) Laufruheregler

Failure Symptom : 4249 Korrekturmenge zu hoch

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

P-Code : 4728 P1278 P1278 Laufruheregler - Korrekturmenge zu hoch

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 12

Logistic Counter : 40

Failure Kinds : 3

Failure K. 1 : 61 Fehler in Entprellphase

Failure K. 2 : 61 Fehler in Entprellphase

Failure K. 3 : 61 Fehler in Entprellphase

1. Data Set

Environment Amount : 10

Environment KM : 130336

Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 1/min

Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur °C

Environment Set 3 : 223 Raildruck Ist bar

Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge mg/Hub

Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder mg/Hub

Environment Set 6 : 145 Ladedruck Istwert mbar

Environment Set 7 : 135 Linearisierter APP1 %

Environment Set 8 : 147 Batteriespannung mV

Environment Set 9 : 229 Fahrzeuggeschwindigkeit km/h

Environment Set 10 : 184 Leerlaufreglermoment Nm

2. Data Set

Environment Amount : 10

Environment KM : 130392

Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 1/min

Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur °C

Environment Set 3 : 223 Raildruck Ist bar

Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge mg/Hub

Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder mg/Hub

Environment Set 6 : 145 Ladedruck Istwert mbar

Environment Set 7 : 135 Linearisierter APP1 %

Environment Set 8 : 147 Batteriespannung mV

Environment Set 9 : 229 Fahrzeuggeschwindigkeit km/h

Environment Set 10 : 184 Leerlaufreglermoment Nm

 

 

Wtryski po podłączeniu do INPY pokazują prawidłowe wartości.

Patrząc na forum niemieckim to nasi zachodni sąsiedzi wymieniali

- przewody podciśnienia

- Zawór EGR czyszczenie

- Przetwornik ćisnienia ( nie wiem o co chodzi tutaj)

- I wlewali środki chemiczne do paliwa

 

A przeglądając temat E46 320D były problemy z kolektorami i klapkami i wyskakiwał w/w błąd.

Kolektor ssący był wymieniany 23 000 tys km w serwisie BMW.

 

Jakieś rady? Pomysły ?

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano

Ja wyczytałem właśnie ze to klapki powodują ten błąd,w jednym przypadku całkowite jej urwanie i zatkanie kanału powietrznego na jednym cylindrze...

Może ściągnij kolektor ssacy i sprawdź ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem kolektory ssące w naszych modelach są na 80-100tys. km. Jeśli więc masz 130tys. km a ostatnio kolektor wymieniałeś nie przy powiedzmy 90tys. km a przy 23tys. km to...mogłeś urwać klapkę :D
Opublikowano (edytowane)
Auto kupiłem we wrześniu 2013 miało 123000 tys km. Dealer Bmw powiedział że przy 107 000 tys był wymieniany ssacy. To co? Kupiłem auto miało 123000 tys km zrobiłem 8000 tys km i rozwalil się ?Serwisant powiedział, że kolejna wymiana za 100 tys km Edytowane przez lukae
BMW - Radość z Jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niekoniecznie :) Z Twojego pierwszego wpisu można było wyciągnąć wniosek, że kolektor był wymieniany przy przebiegu 23tys. km a nie "23tys. km TEMU" :)
Opublikowano

u mnie ten sam blad wczoraj byl.Zaczelo telepac silnikiem,podpialem inpe i na dwoch cylindrach byly wartosci korekcji w granicach 5 :duh:

Pozniej wszystko sie ustabilizowalo.

Tak czy inaczej w poniedzialek zamawiam kolektor ssacy,gdyz mam na zegarze juz 120 tys i zapewne przyszedl tez jego czas...

Opublikowano

Kolektor kolektorem. Wymienić trzeba. Ale coś niepokoi mnie, że wtryski na 2 cylindrach były nagle pow 5...

W czymś innym wydaje mi się musi tkwić problem.

Wtryski jakby lały to non stop byłby taki efekt a nie tylko sporadycznie

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano

Dlatego myśle,ze to kolektor a raczej zacinajace się lub odpukać odpadające klapki,które blokują przepływ powietrza i komputer wyłapuje to jaka nagły skok korekcji...

Nie wiem,tak tylko gdybam...

Ewentualnie jeszcze zawór egr bądź nawalajaca pompa vacum przychodzi mi do głowy...

Postaram się tez zrobić w przyszłym tygodniu próbę przelewowa aby wykluczyć lub potwierdzić wtryski...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.