Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Więc wymieniłem olej w skrzyni i misę z filtrem około 8tys km temu.

Nic poza tym nie ruszałem - mechatronic pozostał bez interwencji.

Później adaptacja.

Ale od tego czasu zauważyłem, że skrzynia lubi szarpnąć podczas zrzucania biegu na niższy, oraz kiedy bez gazu wytracam prędkość, później dodaję gazu, również czasem szarpnie.

Podczas dohamowywania na światłach czuć też wibracje - na 100% nie pochodzą od hamulcy.

Sprawa tyczy się przede wszystkim niższych biegów i prędkości, głownie w mieście. Na trasach przelotowych jest ok. Na pełnym gazie skrzynia zmienia biegi dobrze.

 

Macie jakieś podejrzenia?

Z tego co do tej pory udało mi się wyczytać może to być:

- mechatronik w skrzyni i jakieś tulejki

- konwerter(sprzęgło hydrokinetyczne) (Tyle, że krążą opinię, iż te sprzęgła są niemal niezniszczalne...)

- łącznik i podpora wału...?

- poziom oleju (ale ledwie co był wymieniany)

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Zrób najpierw adaptację , raz jeszcze . Skasuj ją , i zacznij jeździć po mieście powoli .

 

Jeżeli nadal będzie szarpać to tak jak napisałeś , możliwe do wymiany tulejki gumowe w mechatronicu .

Na pewno zaraz się wypowiedzą specjaliści i Ci doradzą bardziej, lecz zacznij od ponownej adaptacji .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już któryś z kolei przykład, gdzie po zmianie oleju w automacie zaczęły się problemy. Może jednak BMW ma rację...? :mrgreen:
Opublikowano
To już któryś z kolei przykład, gdzie po zmianie oleju w automacie zaczęły się problemy. Może jednak BMW ma rację...? :mrgreen:

To nie jest dywagacja na temat zasadności wymiany oleju w skrzyni przyjacielu ;)

Jest problem a ja szukam podpowiedzi i rad jak go rozwiązać :think:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opis wskazuje na mechatronikę i tłoczki z tego co kojarzę. Zacznij od adaptacji, przez pierwsze KM powinno być gładko a po jakimś czasie problem wróci to da 100% diagnozę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój post był raczej przewrotny...

Jaki masz przebieg? Z tego co kojarzę to pod 200tys km, więc nie ma co oczekiwać, że skrzynia będzie działać jak nowa. Poza tym każdy inaczej odbiera szarpanie. Nigdy nie jechałem autem, w którym biegi zmieniane są W KAŻDYCH WARUNKACH niezauważalnie. W gazetach piszą, że np. dwusprzęgłówki zmieniają super, a dla mnie te skrzynie są nerwowe i nieharmonijne. Z moich doświadczeń skrzynie w BMW "szarpią" np. w momencie niezdecydowanego operowania pedałem gazu (w momencie gdy komputer daje sygnał do zmiany biegów my odpuszczamy gaz) oraz kiedy po ostrej jeździe zaczniemy jechać spokojnie (skrzynia ma w pamięci szybką jazdę i przez chwilę zmienia biegi jak podczas takiej właśnie jazdy)

Można oczywiście spróbować łagodzić zmianę przełożeń wymianą oleju, zmianą oprogramowania oraz wymianą tłoczków mechatronika, ale według mojego kolegi, zajmującego się zawodowo naprawą skrzyń, nie zawsze to pomaga.

Jeśli zdecydujesz się więc ruszać mechatronikę to znów czeka Cie wymiana miski, więc koszty będą spore, a i efekty niepewne.

Tyle merytorycznie ode mnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.