Skocz do zawartości

E39 - 528 - ABS - cały czas się wzbudza


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Pojawił mi się ostatnio dość dziwny problem.

Przy ostrym hamowaniu jak i przy ruszaniu ABS i ASC działa, jednak na pedale nawet jak stoje na światłach, czuje że pompa abs mi się wzbudza. Widać to nawet po światłach (przygasają). Po otwarciu maski słychać ewidentnie prace (takie cykanie) modułu ABS.

 

Narazie do kompa sie nie podpiąłem bo walcze z INPĄ (pewnie na dniach uda mi się skonfigurowac poprawnie), ale jedyne co podejrzewam teraz to padający moduł ABS - jednak objawy nie pokrywają się i opisami innych uzytkowników którym właśnie padł poduł ABS - czyli nie zapalają mi się kontrolki błędu ABS i ASC i systemy działają poprawnie.

 

Żeby w między czasie nie męczyć pompy postanowiłem wyciągnąć bezpiecznik 30, lub 31, lub 17 zgodnie z rozpiską bezpieczników - ale pomimo że zapaliy się kontrolki ABS i ASC, to dalej pompa ABS się wzbudzała i to mnie zastanowiło.

Co sądzicie o tym?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najmniej roboty było by z tym żeby podpiąć pod kompa i zobaczyć czy nie wali błędami. Jak masz problem z Inpą to może chociaż Carsoft? ;)

Dwóch srok za ogon nie chce łapać - mam nadzieje że INPA odpali i zobacze czy to czujniki syfią czy może inna przyczyna.

 

Jakieś jescze sugestie gdzie szukać?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spotkałem się z tym że pompa ABS chodzi cały czas, winny był sterownik, jak wyjęcie bezpieczników nie pomaga, to zostaje ci odłączenie tej dużej kostki przy samej pompie pod maską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcie kostki to znów inny problem, brak prędkościomierza, ekonomizera, i dziwna/inna reakcja na wciskanie gazu, brak hamowania silnikiem - wole tak nie jeździć. Szukam zdrowego rozwiązania. Diagnoza to w tym momencie podstawowy problem. Dalej męczę się z INPĄ, pozatym nie wiem czy INPA pokaże mi prędkości każdego z kół podczas postoju przy wzbudzającym się ABSem, tak abym wykluczył że nie jest to czujnik. Ale wydaje mi się że gdyby to był czujnik to dość szybko wchodziłby w tryb awarii ABS.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
według mnie to albo sterownik albo cos co steruje pompą abs < zapewne przekaźnik sklejony>
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się w końcu połączyć z modułem za pomocą INPY - oto rezultaty

 

Jak widać czujnik z tylnego prawego koła podaje cały czas różną prędkość. Od 18 sekundy ewidentnie słychać pracującą pompe ABS - komp leżał na silniku.

 

Jeżeli chodzi o błąd to taki znalazłem - 14 - valve-relay Error

Error frequency: 239

 

Pytanie tylko czy uszkodzony moduł tez tak może pokazywać.

Zamawiam nowy czujnik i wymieniam, zobaczymy czy coś się zmieni

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodam że właśnie prawy tylni czujnik został niedawno wymieniony, ale na jakiś tani zamiennik, może to powód moich problemów. Wcześniejszy czujnik raz mi kiedyś zgłosił błąd i dlatego go wymieniłem

 

Tanie czujniki-zamienniki mogą narobić różnych niespodzianek.

I właśnie ten czujnik na filmiku robi jakieś dziwne odchylenia.

Badanie INPĄ robiłeś na biegu jałowym-zauważ,że pozostałe czujniki są ok i pokazują stałe wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz dopatrzyłem się na swoim filmiku, że błąd idzie z tylniego lewego :duh: a tani zamiennik był montowany na tylnym prawym kole.

Zamówiłem Getza - taki sam jak wymieniłem w prawej strony. Czekam - relacja z wymiany i pomiarów po wymianie już niedługo - licze na to że moduł jeszcze pożyje - błąd z tą cewką mógł wyskoczyć jak bezpieczniki wyciągnąłem. Tak czy siak zaczynam od rzeczy najprostszych - wymiana czujnika.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę

 

Akurat mam podobny problem jak u ciebie...

 

Tylko u mnie wygląda to następująco, jakiś czas temu strzelił mi czujnik ABS TL ( przestał działać licznik) podłączyłem pod komputer od razu wywaliło błąd tego czujnika.

Kupiłem zamiennik Delphi ( dlaczego? ) bo z przodu też na taki kiedyś wymieniłem i jeżdżę już około roku i jest ok.

Założyłem go, błędy wykasowałem i niby wszystko gra ale właśnie wzbudza mi się abs tak poniżej prędkości 40km/h tak jak by było ślisko...

Więc znowu podłączenie pod komputer i co się okazało niby wszystkie czujniki pokazują taką sama prędkość obrotową, ale jak się bliżej przyjrzymy co jakiś czas czujnik TL ( ten który wymieniłem ) pokazuje inną prędkość niż inne...

Więc w tej chwili zamówiłem oryginał ( używkę ) i będę wymieniał...

Mam takie wrażenie że z zamiennikami to jest loteria raz trafisz dobry a drugim razem jakiś kit..

Dam znać czy problem zniknął...i też mam nadzieje że nie-strzelił mi cały moduł ABS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Pomimo że po wymianie czujnika już nie skacze prędkość od czujników, to zaczęły się świecić już lampki ABS, ASC i w dalszym ciągu występują spadki napięcia, spowodowane jak przypuszczam pracą pompy ABS. Pomimo świecących się lampek ABS, ASC - brak błędu. To chyba wyrok na moduł.

Jak zdążę to go dzisiaj wyciągnę i chciałbym się nim pobawić w domu. Czy ktoś zna i może podać jakieś dobre źródło informacji jak naprawić moduł?

Może jakiś filmik instruktażowy...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam modułu nie naprawisz, ścieżki wewnątrz są niewiele cieńsze od włosa, więcej uszkodzić możesz, a nie każdy elektronik podejmie się naprawy sterownika w którym ktoś już grzebał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam, miałem na myśli brata, który takimi rzeczami zajmuje się zawodowo - ma profesjonalny sprzęt i myślę że jedyne co mu potrzeba to jakiejś instrukcji, wskazówek co najczęściej jest przyczyną.

Właśnie wyciągnąłem moduł, tzn, chyba to jest moduł, jak patrze od strony przodu, to po lewej stronie przy pompie ABS.

Jak rozumiem trzeba odciąć cześć plastiku i wewnątrz postępować zgodnie ze wskazówkami z linku https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=451633

 

A znacie kogoś z okolić śląska kto się tym zajmuje na codzień?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne doniesienia

Zawiozłem sterownik do gościa który to robi na codzień - (Częstochowa) - ku mojemu zdziwieniu ( po rozcięciu i pomierzeniu) powiedział mi że moduł jest sprawny. I mam wielka zagwozdkę - czyżby pompa ABS mi padła.

Miał ktos taki przypadek?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna spadków napięcia znaleziona :P

Ponieważ jestem niecierpliwy, to jeszcze raz dzisiaj powędrowałem do garażu. Zamontowałem moduł ABS, ale go jeszcze nie zapiąłem. Po zapaleniu samochodu w dalszym ciągu występowały spadki napięcia co ewidentnie wykluczyło pompę ABE :!: :!: . I tutaj nastąpił zwrot w akcji. Intuicja podpowiedziała mi sprawdź klemy (ostatnio mechanik zmieniał mi pasek klinowy, rolki i wymieniał uszczelkę pod filtrem oleju i musiał odpinać akumulator) - i to był strzał w dziesiątkę. Klema plusowa była luźna, po dokręceniu wszystko wróciło do normy.

 

Nałożenie się dwóch zdarzeń - "awarii" czyli uszkodzony czujnik ABS i wzbudzająca się pompa ABS, jak również spadki napięcia, które myślałem że występują właśnie przez pracującą wadliwie pompę, nakierowały mnie trochę w złą stronę. Przyczyna była prosta. Mam dużo szczęścia bo luźna klema może powodować spustoszenie w elektronice (skoki napięcia), uszkodzenie alternatora itp.

Wszystko dobrze się skończyło. Dla potomnych, PAMIĘTAJCIE O DOKRĘCANIU KLEM NA AKUMULATORZE.

 

Temat do zamknięcia.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam Kolegę

 

Akurat mam podobny problem jak u ciebie...

 

Tylko u mnie wygląda to następująco, jakiś czas temu strzelił mi czujnik ABS TL ( przestał działać licznik) podłączyłem pod komputer od razu wywaliło błąd tego czujnika.

Kupiłem zamiennik Delphi ( dlaczego? ) bo z przodu też na taki kiedyś wymieniłem i jeżdżę już około roku i jest ok.

Założyłem go, błędy wykasowałem i niby wszystko gra ale właśnie wzbudza mi się abs tak poniżej prędkości 40km/h tak jak by było ślisko...

Więc znowu podłączenie pod komputer i co się okazało niby wszystkie czujniki pokazują taką sama prędkość obrotową, ale jak się bliżej przyjrzymy co jakiś czas czujnik TL ( ten który wymieniłem ) pokazuje inną prędkość niż inne...

Więc w tej chwili zamówiłem oryginał ( używkę ) i będę wymieniał...

Mam takie wrażenie że z zamiennikami to jest loteria raz trafisz dobry a drugim razem jakiś kit..

Dam znać czy problem zniknął...i też mam nadzieje że nie-strzelił mi cały moduł ABS...

 

 

 

Witam

 

Niestety wracam z tematem, po wymianie czujnika TL( oryginał) oraz dwóch piast PP oraz PL ( mocno było słychać łożyska) w dalszym ciągu mam problem z samoczynnym wzbudzaniem się abs poniżej 40 km/h..

 

Wyskakują mi takie błędy może ktoś jest w stanie je odczytać ( niestety w necie za wiele na ich temat nie znalazłem)

 

14 ventilrelais Fehler

error frequency: 255

 

6 Drehzahlfuehler vorne rechts

error frequency: 251

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.