Skocz do zawartości

330Xi M54 problem z układem chłodzenia


Awruk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mój mechanik walczy od jakiegoś czasu układem chłodzenia w mojej 330Xi M54. Zaczęło się od wywalania płynu chłodniczego przez korek i twardnieniu węży. Najpierw został wymieniony czujnik płynu chłodniczego bo pokazywał - 48 stopni. Niestety to nie pomogło i kolejną diagnozą był uszkodzony komputer silnika. Cały czas pokazuje - 48 stopni a po odłączeniu czujnika temperatury wyświetla brak czujnika. Kupiłem już trzy komputery na allegro i na każdym jest ten sam problem. Auto pracuje normalnie, nie brakuje mocy, wskaźnik temperatury silnika stoi pionowo, z nawiewów leci ciepłe powietrze i auto normalnie się nagrzewa. Zamontowana jest instalacja LPG, ale z nią też nie ma problemów.

Czy ktoś z wam ma jakiś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awruk witaj !

Jesteś skromny w opisie twojej usterki, piszesz

Zaczęło się od wywalania płynu chłodniczego przez korek i twardnieniu węży.

Czy w zbiorniczku sprawdzałeś mały przelew ?

Czy sprawdzałeś duży przelew ?

Czy korek Ci działa prawidłowo ?

Czy niema przedmuchów spalin ?

Czy pozom w zbiorniczku jest prawidłowy ?

Czy wentylator chłodnicy sie załącza kiedy trzeba ?

Bo widzisz to że

czujnik płynu chłodniczego bo pokazywał - 48 stopni
to mogą być oddzielne sprawy co odkryłeś przez przypadek.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EM51&mospid=47676&btnr=11_2169&hg=11&fg=15

Bardzo możliwe te to ten termostat

http://www.ebay.com/itm/13621433076-BMW-Water-Temperature-Sender-E39-E60-E65-66-/120601346594

To co Ci tu piszemy to nic nie jest na mur beton , jedynie mając auto do w warsztacie to można sie porwać na prawdziwą diagnozę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis mało dokładny bo wiem tylko to co mi przekazał mechanik

 

Wentylator się włącza

Korek był wymieniany na inne i efekt taki sam

Poziom w zbiorniczku prawidłowy, ubywa tylko tyle co wyleci przez korek

Co do termostatu został założony inny i jest trochę lepiej, ale daleko do ideału

 

co do pozostałych rzeczy to nie wiem czy sprawdzał, ale auto stoi u niego z tego powodu już od ponad dwóch tygodni i wiele rzeczy zostało przejrzanych.

 

Zdaje sobie sprawę, że możecie tylko zasugerować jakaś przyczynę, ale mojemu mechanikowi kończą się pomysły i może tutaj jest ktoś kto miał podobny problem albo ma pomysł co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy w e39 prócz -48 stopni i kompa, a też wymieniałem wszystko jak leci nawet sprawną pompę wody wymieniłem wraz z viscozą, a okazała się że całą zabawę z silnikiem winna była uszczelka pod głowicą a nic nie pokazywało objawów na uszczelkę. Taka ukryta opcja była
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio pisałem :

Czy niema przedmuchów spalin ?

Jeśli chodzi o uszkodzenie uszczelki pod głowicą to najlepiej zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodzenia oraz analizę spalin.Taka analiza to grosze tylko jak w to jest wyposażony warsztat.

Z tego to by wynikało że sam nie ogarniasz tego tematu i poprzez forum zbierasz wiadomości aby dać instrukcje mechanikowi, hmm... chyba nic z tego nie wyjdzie bo to będzie działać jak głuchy telefon, np nam piszesz że został wymieniony czujnik temperatury

Ten koło chłodnicy, na nim pokazuje - 48 stopni
trochę wątpię czy mechanik ten wymienił bo to jest raczej od wentylatora, ale Cie rozumiem bo tyle wiesz co on Ci powie .

Nie znam twoich układów z mechanikiem ale ja bym zmienił mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik to świetny fachowiec bo łączy ogromną wiedzę z pasja a do tego sam jeździ BMW :) Jutro odbieram auto bo sam przyznał, że on już nie wie co robić a bez sensu żeby stało.

 

Przez te trzy tygodnie padł pomysł uszczelki pod głowicą, ale mój mechanik z niego zrezygnował, bo nie był pewny a nie chciał mnie naciągać na niepotrzebne koszty.

 

Co do czujnika temperatury płynu chłodniczego koło chłodnicy pokazuje -48 stopni, został wymieniony później zauważył że komputer nie odczytuje z niego zawsze tą samą temperaturę więc padło na komputer i w tą stronę poszedł mechanik. Obstawił, że tutaj leży problem i przez błędny odczyt powstaje tak duże ciśnienie, że wywala płyn chłodniczy korkiem.

 

Wiem, że bez auta to wróżenie z fusów, ale jestem już trochę zdesperowany. Auto przygotowuje dla siebie bo niedawno kupiłem i została do rozwiązania tylko ta jedna a może jak pisze Faliszewice dwie sprawy. Jutro mam wolne więc będę szukał kogoś kto pozna się na tym problemie. Zacznę od jakiegoś warsztatu, który wykona test na obecność CO2 i to co pisaliście jest dla mnie pomocne bo miałem zaczynać od elektromechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie wywalania korkiem wlewu wszystko wskazuje na uszczelke pod głowicą albo na głowice i będzie rozbierana góra silnika.

 

Ciagle pozostaje problem z temeperaturą na wyjściu chlodnicy. Mam troche więcej informacji, bo miałem czas żeby dokładniej pogadać z mechanikiem. Wydruk z diagnostyki:

 

Temperatura płynu chłodzącego silnik: 12 stopni

Temperatura płynu chlodzącego, wyjście chłodnicy: -48 stopni

Temperatura oleju, silnik: 11 stopni

temperatura wlotu powietrza: 10 stopni

 

Czujnik wymieniany, 3 komputery kupione na allegro i ciągle ten sam problem. Kable sprawdzone, komputer był nawet podłączany na krotko do czujnika i dalej -48 stopni. Inne BMW zachowują sie normalnie a w mojej ciągle jest z tym problem. Po odłączeniu czujnika komputer od razu zgłasza, że nie widzi czujnika. Do tego wąż przy chłodnicy jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wrzuć screen podczas odczytu błędu. Myślę że to wyjaśni trochę sprawę.

 

Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable rozebrane, czujnik był podłączany na krótko, termostat sprawny i ciągle to samo

 

W momencie kiedy wszystko jest podłączone nie rzuca żadnym błędem, wszystko jest dobrze tylko temperaturę pokazuje -48 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy walczysz z prawidłowym czujnikiem, niby widzę czarno na białym że napisałeś

Temperatura płynu chlodzącego, wyjście chłodnicy: -48 stopni
oraz
temperatura wlotu powietrza: 10 stopni

Czy to przypadkiem nie wskazania (-48) od czujnika wlotu powietrza ?

Albo co już podejrzewałeś braku komunikacji z czujnikiem widziałem podobny wątek ale nie podano rozwiązania problemu.

viewtopic.php?f=48&t=172593

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bmw e-46 w benzynie 1.9 z 1998r. i mam taki sam problem z twardym wężem i wyrzucaniem płynu przez korek tylko u mnie płyn wyrzuca wtedy jak silnik dobrze się zagrzeje i zgarze silnik wtedy wyrzuca płyn przez korek a nie w trakcie chodzenia silnika i też wymieniłem czujniki termostaty ,jedni mechanicy mówią że to uszczelka albo pęknięta głowica,a idni że to nie uszczelka i pęknięta głowica,jurz sam nie wiem co mam z tym autem zrobić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faliszewice wszystko jest tak jak napisałem, nie pomyliłem i staram się przekazać najdokładniej jak potrafię. Czujnik na wyjściu z chłodnicy cały czas pokazuje tylko taka temperaturę (-48). Nie miałem dostępu do skanera więc przepisałem wartości z wydruku. Pozostałe czujniki pokazują temperatury, ich wartości się zmieniają a na tym jednym czujniki cały czas -48 stopni. Temperatura nie zmienia się, nie rośnie wraz z innymi temperaturami. Po odłączeniu oczywiście pokazuje brak czujnika.

 

Mój mechanik jako winowajce podaje komputer silnika i chyba będzie trzeba się rozejrzeć za czwartym ECU. Może tym razem uda się kupić sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik jako winowajce podaje komputer silnika i chyba będzie trzeba się rozejrzeć za czwartym ECU. Może tym razem uda się kupić sprawny.

Hmm... ECU może i są sprawne ale sprawa programacji , adaptacji itd.

Może tu ktoś wpadnie od elektroniki albo zamieść wątek w innym dziale?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli instalacja do sterownika jest ok a chyba jest jak po wypięciu czujnika jest błąd to masz zły czujnik. Do e39 np.są dwa rodzaje. Zamiast czujnika wstaw na chwilę rezystor o odpowiedniej wartości i się przekonasz. Nic tam nie trzeba adaptować, programować. Jaki masz nr czujnika, jakiej firmy?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zamontowana jest instalacja LPG, ale z nią też nie ma problemów.

Czy ktoś z wam ma jakiś pomysł co to może być?

 

Jaki masz zamontowany reduktor do LPG? Ja mialem MagicJet 3 - mialy wade fabryczna i puszczaly gaz do ukladu chlodzenia. W efekcie twarde weze, wywalanie plynu przez korek, w koncu pekl krociec przy chlodnicy.

Skonczylo sie na wymianie chlodnicy, dwoch wezy i nieszczesnego reduktora na ACR205

 

Jak to sprawdzic jesli?

Pojezdzic i odkrec korek zbiorniczka plynu chlodzacego - jesli zasmierdzi gazem to masz winnego.

Ew. mozesz odkrecac z zapalona zapalka (ale wylacz silnik wczesniej) - gaz sie pali wiec jesli zbyt duze cisnienie w ukladzie spowodowane jest obecnoscia LPG to plomien na zapalce zdecydowanie sie zwiekszy :)

--

japu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wprowadziłem was w błąd, po odpieciu czujnika dalej pokazuje -48 sropni. Kazdy kto oglądał auto wskazuje na komputer, inne możliwości zostały wyczerpane jeśli chodzi o ten problem.

 

Tomferm czujnik wymianiany na własciwy, sprawdzone na realoem jaki miał numer zamontowany fabrycznie i taki włożony.

 

Japu, parownik do KME Silver i w najblizszych miesiącach bedzie wymieniany na coś lepszego (chyba na Prinsa się zdecyduje). Auto stoi rozebrane, głowica oddana do sprawdzenia i jak będzie szczelna to dalej planowanie i skladanie do kupy.

 

Czy ktoś z was ma pojęcie czy czymś różnia się te sterowniki? Wszystkie to DME MS43, ale z róznych lat produkcji

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7551616-sterownik-glowny-dme

 

Mój to pierwszy montowany w M54 czyli 7 509 942 i zastanwaiam się czy jak kupie którys z produkowanych w późniejszym okresie to czy bedzie działał? Oczywiście całe oprogramowanie zostanie zgrane z mojego i wrzucone na nowy sterownik. A może ktoś na forum zajmuję się sprzedaża elektroniki do BMW? Potrzebuje sterownik w 100% sprawny a na allegro o taki cięzko :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem test co2 wymieniłem termostat i dalej to samo na teśćie co2 diagnosta muwił że spaliny są tak czyste że można nimi oddychać morze silnik jest zapowietrzony ,czy odpowietrzenie silnika polega na tym jednym odpowietrzniku co jest u góry koło wlewu płynu do chłodnicy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.