Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam BMW e90 320i 170 KM z 2007 roku. Autko ma przejechane 100 000 km - przebieg udokumentowany. Przy kupnie samochodu 80 000 km - lato, silnik minimalnie trząsł na zimnym ale było to prawie nie zauważalne, naprawdę trzeba było wyłączyć nawiewy i radio i dokładnie się wsłuchać w pracę silnika, żeby to zauważyć. Po przejechaniu 20 000 km, zimą gdy temperatura zewnętrzna spadała do - 10 C, trzęsienie silnika powiększyło się tak mocno że odnosi się wrażenie że silnik chodzi na 3 cylindry i wypada błąd - wypadanie zapłonu z pierwszego cylindra. Po przejechaniu 2 km silnik chodzi pięknie nie ma się do czego przyczepić, spalanie w normie. Obecnie temperatury są już wyższe i jak odpalam samochód rano przy np. +5 C jest o wiele lepiej, samochód się lekko trzęsie ale nie na tyle żeby błąd wyskakiwał. Wymieniłem cewkę na 1 cylindrze i nic nie pomogło, wypada ten sam błąd w komputerze, po wymianie świec dokładnie tak samo jak było wcześniej. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie tym temacie to proszę o pomoc. W serwisach straszą mnie już zrobieniem rozrządu (a jest na łańcuchu), remontem zmiennych faz rozrządu i wymianą wtryskiwaczy. Nie dodałem jeszcze że samochód kupiłem w Niemczech i przebieg mam udokumentowany a samochód był podbity przez DEKRE. W serwisie BMW wszystkie wpisy w książkach się zgadzają, więc przebieg na pewno jest realny. No więc nie chce mi się wierzyć że przy takim przebiegu trzeba będzie robić takie remonty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli to 320si to niestety... zdarza się że te 100 000 to końcówka silnika ;)
Opublikowano
jeśli to 320si to niestety... zdarza się że te 100 000 to końcówka silnika ;)

 

 

Darcyn, jak ja nie lubie Twojego podejscia :duh:

 

On posiada 2 litrowa benzyne na bezpośrednim wtrysku które były robione od końca 2006r. Jest to lift silnika 150 konnego.

 

Kolego, sprawdz wtryski na komputerze, bo były wadliwe w tych silnikach. Dodatkowo sprawdz cewki i świece bo te rzeczy cały czas ulegają usterce.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a może czujnik temperatury silnika? Skoro problem jest tylko na zimnym silniku. Warto sprawdzić i jego wskazania, może pokazuje jakąś wartość z kosmosu i mapy wtrysków szaleją...
Opublikowano

Mi tez na zimnym (ale jak temp były minusowe) szarpało silnikiem i zarejestrowany błąd to 10703 czyli niskie cisnienie wtrysku na 3-cim cylindrze(czy cos w tym rodzaju).

Po zamianie wtrysków 3 na 1 i wyższych temp. zewnetrznych problem na razie zniknął,czekam na kontrolke silnika i nie moge sie doczekac. :(

ps.z historii napraw wynika iż rok temu wymieniono cewki X4 i wtryskiwacz X1 ale niestety nie wiadomo który.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A propos wtrysków w silniku N43, czy po wymianie (lub np. zamianie z jednego cylindra na inny cylinder) trzeba coś kodować?
Opublikowano
A propos wtrysków w silniku N43, czy po wymianie (lub np. zamianie z jednego cylindra na inny cylinder) trzeba coś kodować?[/quote

W moim nic mi nie kodowali(sam nie zamieniałem)cala akcja zamiany trwała ok 20 minut.

Opublikowano

trzeba wpisac dwie wartosci do DME, ktore sa nadrukowane na wtrysku. w inpie to 10 sekund.

oczywiscie po kazdym mieszaniu w cewkach i wtryskach kasowanie adaptacji.

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
trzeba wpisac dwie wartosci do DME, ktore sa nadrukowane na wtrysku. w inpie to 10 sekund.

oczywiscie po kazdym mieszaniu w cewkach i wtryskach kasowanie adaptacji.

 

Możesz szerzej opisać. Dokładnie gdzie (krok po kroku) zmienić wpis, oraz jak skasować adaptację. Z góry dziękuję.

 

A przy okazji jaka jest średnia trwałość wtrysków.

Opublikowano

Objawy ktore opisujesz moga byc sprowokowane przez wadliwe wtryski jak opisuja koledzy powyzej ale... ale jezeli niska temperatura zwieksza dolegliwosc i komputer nie wskazuje bledow wtrysku to ja bym raczej stwierdzil problem zwiazany z olejem czyli w tym przypadku cyrkulacji oleju bo przy niskich temeraturach olej gestnieje.

 

A wiec mozesz grac w kasynie i stawiac na wtryski no bo jak jest problem w silniku z wtryskiem bezposrednim to generalnie musza byc to zawsze te cholerne wtryski tak jak by silniki z wtryskami byly pozbawione innych wad... lub zrobic analize problemu i logicznie sprawdzic czy masz prawidlowa cyrkulacje oleju chociaz prawda jest ze komputer nie jest nieomylny i moze nie widziec jeszcze problemu wtrysku.

 

Sprawdz odme i weze doprowadzajace albo ja wymien prewentywnie wraz z wezamy bo z tego co pamietam to w twoim modelu jest zalecana wymiana odmy co 100 K KM/120 k km MAX.

 

Jezeli problem ustanie po wymianie odmy to moze znaczyc ze masz grubszy problem tak naprawde a wiec w sumie lepiej wtryski :/

 

Jezeli nie Odma to bym sprawdzil rownierz silniczki i elktrozawor Vanosow bo jego zle dzialanie moze prowokowac problem wypadania zaplonu a ze przez Vanos przeplywa olej to tak samo jego wyzsa gestosc moze wpywac bardziej na zepsuty Vanos.

 

caly problem polega na tym ze de facto zapchana odma mogla spowodowac zepsucie Vanosow a wiec... zaczniij od wtryskow i tak musisz je wymienic predzej lub pozniej bo potem to juz inne koszty.

 

AdrianCB podal ciekawa propozycje rownierz chociaz u ciebie sie to dzieje od startu a potem ustepuje a wiec raczej nie czujnik temperatury chociaz sprawdz na ukrytym menu nigdy nie zaszkoszi.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Mialem moze ten sam problem.Naprawa 2011/50 000 km

Auto na zimnym silniku lekko przerywalo i czasami zapalala sie kontrolka silnika (pomaranczowa).

Pojechalem rano do Service BMW po poludniu auto mialo byc gotowe,za pare godzin telefon auto do odebrania jutro.

Koszt naprawy ok.600€(gwarancja skonczyla sie dwa miesiace wczesniej)ale ze robie u nich wszystkie Service to koszty przejeli,zaplacilem tylko za swiece i cewki ( sto pare euro).

Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec).Dodatkowo zmienili soft,na ktorym wzroslo zuzycie paliwa o 0,5L(takie jest moje odczucie)

Opublikowano

Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec).Dodatkowo zmienili soft,na ktorym wzroslo zuzycie paliwa o 0,5L(takie jest moje odczucie)

 

ok nie chcieli powiedziec ale dostales fakture gdzie jest napisane co i jak.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec).Dodatkowo zmienili soft,na ktorym wzroslo zuzycie paliwa o 0,5L(takie jest moje odczucie)

 

ok nie chcieli powiedziec ale dostales fakture gdzie jest napisane co i jak.

 

Piszac ze "Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec)" jest jednoznaczne z tym ,ze nie dostalem zadnego dokumentu za naprawe.

Opublikowano

Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec).Dodatkowo zmienili soft,na ktorym wzroslo zuzycie paliwa o 0,5L(takie jest moje odczucie)

 

ok nie chcieli powiedziec ale dostales fakture gdzie jest napisane co i jak.

 

Piszac ze "Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec)" jest jednoznaczne z tym ,ze nie dostalem zadnego dokumentu za naprawe.

 

Fajne Aso nie chca kasy za ich robote :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Piszac ze "Do dzis niewiem co zrobili,albo co wymienili(nie chcieli powiedziec)" jest jednoznaczne z tym ,ze nie dostalem zadnego dokumentu za naprawe.

 

Fajne Aso nie chca kasy za ich robote :)

 

Ostatni raz odpisuje.

Sytuacja miala miejsce w DE

Kulanz-przejecie kosztow

Dbanie o klienta! :shock:

 

Pzdr.milego weekendu

Opublikowano
ah ok sorry nie zrozumialem

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

ten sam problem w tym temacie viewtopic.php?f=70&t=147869

wymienione wtryski, cewki, swiece, łańcuch rozrządu, vanosy. Na chwilę obecną check wyskakuje raz na 3 tygodnie i silnik pracuje nierówno. Odczytany błąd nierówna praca na 3 cylindrze. Kompresja na cylindrach prawidłowa zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Czy przyczyną może być łapanie lewego powietrza lub ODMA nadaje się do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten sam problem w tym temacie viewtopic.php?f=70&t=147869

wymienione wtryski, cewki, swiece, łańcuch rozrządu, vanosy. Na chwilę obecną check wyskakuje raz na 3 tygodnie i silnik pracuje nierówno. Odczytany błąd nierówna praca na 3 cylindrze. Kompresja na cylindrach prawidłowa zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Czy przyczyną może być łapanie lewego powietrza lub ODMA nadaje się do wymiany?

 

Ja pierdykam, ktoś (nie wiem czy to kolega który cytuje czy ktoś inny się tak wpakował) chyba włożył więcej kasy w ten silnik, niż warte auto...

Poza tym ciekawe gdzie robione, czy ASO tak chybiało co do wymiany...

Ja bym chyba nie wytrzymał i spalił auto, jeśli po tylu naprawach dalej byłby ten sam problem...

 

Generalnie wracając do tematu, oczywiście że lewe powietrze też będzie mieszać w pracy silnika!! A może sam soft ma jakąś niedoróbkę?

Opublikowano
tak kolego, pisałem w tamtym temacie. To nie ASO. Fakt, sporo rzeczy zostało wymienione, ale jak mówił mechanik czeka mnie jeszcze wymiana pompy olejowej która podobno w tych silnikach również lubi 'klęknąć'. Nie wiadomo co robić z takim autem czy sprzedać czy szukać dalej problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wspolczuje, pewnie jak bys pojechal do dobrego aso/mechanika nie topil bys dalej kasy, nie slyszalem zeby pompy olejowe klekaly w N43 ale moze sie nie znam, zmien mechanika bo ten Cie zrujnuje i skonczy sie na wymianie silnka plus osprzet na inny bo pewnie skoncza sie pomysly a auto i tak nie bedzie jezdzic ...
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.