Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W bmw e46 320d 2000 rocznik to są 2 takie same eletrozawory po stronie turbiny i EGR ? Bo chciałbym zakupić 2 nowe oryginalne a z tego co znalazłem na Real OEM to mają takie same numery:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 część numer 1 turbina

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45 część numer 1 AGR

W grudniu czyściłem EGR na błysk oraz kolektor ssący, chłodniczkę spalin, wymieniałem przewody podciśnienia tam gdzie trzeba itp. i rozbierałem te 2 elektrozaworki i je czyściłem , ale z tego co pamiętam to jeden elektrozawór miał metalowe zapięcie a drugi już nie i się różniły obudową,..

BMK-a kopa takiego jakiego chce nie ma, słabo ciągnie a powinno być odejście według mnie...

Paliwo(ropę) ciągle leje z SHELL-a to najlepsze V-POWER.

Błędów żadnych nie ma na komputerze z przepływomierzem itp. więc myślę, że trzeba te elektrozaworki powymieniać.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Zgadza się nr identyczne, ale ze swojego doświadczenia wiem, że:

- turbinowy jest bez metalowego kołnierza uszczelniającego, tj cały czarny.

- EGR jest z metalowym kołnierzem uszczelniającym.

 

Przy zamianie miejscami oba działają identycznie. Dlaczego i po co taka "różnica" w ich wyglądzie to tego wyjaśnić nie potrafię.

Opublikowano

no właśnie :) dzięki za odpowiedź.

z tego co patrzę to jedna sztuka nowa oryginalna kosztuje 450 zł, powiem, że nie mało :D

A jeszcze mam pytanie bo z tego co czytam w książce do BMW e46 320d to ten model najwyższy moment obrotowy 330nM ma przy 2000 obr. minute i wtedy najlepiej biegi zmieniać ?

I jak dobrze można przetestować działanie turbiny ?? Chciałbym przeprowadzić test, przy ilu obrotach na minutę turbina się załączy teoretycznie na drugim biegu, na innych biegach tak samo jest ???

Opublikowano
sztuka nowa oryginalna kosztuje 450 zł, powiem, że nie mało :D

odsyłam do nowych części w rozsądnej cenie ---> http://allegro.pl/listing/listing.php?string=bmw+n75&search_scope=&buyNew=1

ten model najwyższy moment obrotowy 330nM ma przy 2000 obr. minute i wtedy najlepiej biegi zmieniać ?

Wskazany obszar max momentu nie dotyczy sygnału dla zmiany biegów. Biegi zmieniamy kiedy uznamy, że wybrany moment da najbardziej płynne przejście na wyższy czy też niższy bieg. Czyli działanie intuicyjne.

jak dobrze można przetestować działanie turbiny ??

Poprzez logowanie auta pod obciążeniem za pomocą choćby INPA.

Chciałbym przeprowadzić test, przy ilu obrotach na minutę turbina się załączy teoretycznie na drugim biegu, na innych biegach tak samo jest ???

Nie ma czegoś takiego jak "załączenie się" turbiny. Ona pracuje stale,a wyczuwalne silne doładowanie po przekroczeniu 2tys obr to przekroczenie bariery bezwładności turbiny w niskich partiach obrotowych silnika. Dlatego wszelkie działania diagnostyczne odbywają się w różnych warunkach obciążeniowych i precyzyjnie wykazują czy turbina osiąga pełną wydajność.

Opublikowano
Poprzez logowanie auta pod obciążeniem za pomocą choćby INPA.

Możesz rozwinąć tą myśl ? Jak to zrobić za pomocą INPA ??

 

Z tego co czytałem na forum to lepiej kupić oryginalną część niż zamiennik bo zamienniki do tych elektrozaworów są bardzo słabe i gorsze nawet od używanych części...

Opublikowano

Murarz witaj !

Piszesz

BMK-a kopa takiego jakiego chce nie ma, słabo ciągnie a powinno być odejście według mnie...

Może masz rację albo i nie , tego to my nie wiemy ale jak byś pojechał na hamownie i zamieścił tu wyniki to by było jasne .

A Ty masz jakiś katalizator ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj morarz slabo ty to forum czytasz. Tematow o tych zaworkach jest milion. Bmw bierze zaworki od firmy Pierburg. Jezeli kupisz je przez autoryzowany serwis kosztują 450zl, jesli ominiesz serwis 140zl z przesylka. Podobnie jest z wieloma innymi czesciami.
Opublikowano
no właśnie :) dzięki za odpowiedź.

A jeszcze mam pytanie bo z tego co czytam w książce do BMW e46 320d to ten model najwyższy moment obrotowy 330nM ma przy 2000 obr. minute i wtedy najlepiej biegi zmieniać ?

 

330 niutków ma 150 konny motor, Twój 136 konny ma 280@1750rpm

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
A Ty masz jakiś katalizator ?

pewnie jakiś mam :)

Oj morarz slabo ty to forum czytasz. Tematow o tych zaworkach jest milion. Bmw bierze zaworki od firmy Pierburg. Jezeli kupisz je przez autoryzowany serwis kosztują 450zl, jesli ominiesz serwis 140zl z przesylka. Podobnie jest z wieloma innymi czesciami.

tego nie wiedziałem :)

Podjadę któregoś dnia na hamownię i wszystko będzie wiadomo.

Opublikowano
Poprzez logowanie auta pod obciążeniem za pomocą choćby INPA.

Możesz rozwinąć tą myśl ? Jak to zrobić za pomocą INPA ??

Wchodzisz w wartości analogowe i masz wszystkie niezbędne pomiary. Interesuje Cię ciśnienie doładowania oczekiwane i rzeczywiste. Rózne obciążenia silnika czyli np jazda pod górkę dają rózne wymagania co do wydajności turbiny. Porównujesz czy daje ciśnienie, którego oczekuje ECU bez większych strat.

 

Z tego co czytałem na forum to lepiej kupić oryginalną część niż zamiennik bo zamienniki do tych elektrozaworów są bardzo słabe i gorsze nawet od używanych części...

Nie ma zamienników tych zaworków. Są to części firmy PIERBURG i takie Ci podesłałem w normalnej kasie. Jeśli jednak twierdzisz, że zakup 3x droższego identycznego zaworu da Twojemu auto więcej verwy to Twój wybór :wink:

Opublikowano
yoshimura dzięki masz rację, a znacie jakis sklep który ma duży wybór oryginalnych części do BMW po niskich cenach właśnie jak na allegro tamten sprzedawca ma ten elektrozawór, bo chciałem jeszcze poduszki pod silnik kupić lamforder oraz czujnik poziomu oleju. ???
Opublikowano

Ja jak zobaczyłem cenę 140 zł to się skusiłem i zamówiłem elektrozaworek.

Dziś go wymieniłem z tym od turbiny i banan na twarzy znów ukazuje się po każdym wciśnięciu pedału gazu, jak za starych, dobrych czasów.

Polecam wszystkim :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie, padło na to że ja też muszę wymienić ten eletrozaworek turbiny. Moje auto to 320d 2002 rok. Jaki dokładnie to ma być bo widziałem kilka numerów Pierburg.
Sprzedam:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.