Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, podepne sie pod temat bo jak juz pisalem w innym poscie za 3 tygodnie czekam mnie wymiana calego kompletu. Jedno krótkie pytanie mam. O co chodzi z tym zaworem dlawiacym? Jak juz pisalem gdzie indziej to moj pierwszy traktor po wielu latach jazdy tylko benzynami i co chwila odkrywam cos nowego. Tak mysle ze jak wszystko będzie rozebrane to moze wymienic ten zawor tez... co on właściwie robi?
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Miałem to samo kończy się dwumas wymieniaj komplet szkoda skrzyni biegów...

 

Miales tak przy wcisnietym do dechy sprzegle?

 

Ma to jakis negatywny wplyw na skrzynie?

Opublikowano (edytowane)
Panowie, podepne sie pod temat bo jak juz pisalem w innym poscie za 3 tygodnie czekam mnie wymiana calego kompletu. Jedno krótkie pytanie mam. O co chodzi z tym zaworem dlawiacym? Jak juz pisalem gdzie indziej to moj pierwszy traktor po wielu latach jazdy tylko benzynami i co chwila odkrywam cos nowego. Tak mysle ze jak wszystko będzie rozebrane to moze wymienic ten zawor tez... co on właściwie robi?

 

Poczytaj tutaj:

 

viewtopic.php?f=70&t=157252

 

Generalnie jest to reduktor ktory wiekszosc zaleca albo rozwiercic albo wymontowac.

 

Osobiscie nie ruszalem ale zastanawiam sie nad tym.

Edytowane przez domelsnake
Opublikowano
Witam,

 

Od pewnego czasu ponownie pojawilo mi sie mrowienie na pedale sprzegla ale tylko i wylacznie po wcisnieciu go maksymalnie w podloge ale tez nie jest to regula.

 

Bywa ze zmieniam biegi lub czekam na swiatlach z wcisnietym sprzeglem i jest wszystko wporzadku.

 

 

Pisze "poniwnie" poniewaz 2 lata temu mialem to samo i po jakims czasie ustalo...

 

Zauwazylem takze ze przy otwartej szybie na postoju na biegu neutralnym w momencie wcisniecia pedalu sprzegla i wyczuwalnego mrowienia gdzies spod silnika (pewnie skrzyni) dochodzi dziwne chrobotanie.

 

Jak tylko popuszcze pedal sprzegla jakies 5-10mm i wcisne ponownie w podloge jesli mrowienie ustalo chrobotanie takze ustalo.

 

 

Nie zauwazylem zeby sprzeglo slizgalo lub bylo z nim cos nie tak.

 

 

Czy to moga byc objawy padajacego docisku czy moze jest to zwiazane kompletnie z czym innym?

 

 

 

 

Zauwazylem ze glownie dzieje sie to przy rozgrzanym silniku lub gdy tempteratura powietrza jest 10+

 

W zimie znacznie rzadziej - z czym moze miec to zwiazek?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta żeby nie tworzyć nowego tematu :lol:


Mam podobnie jak koledzy. Przy lekkim wciśnięciu sprzęgła (tak z 5cm) w BMW E87 05' M47D20 coś zaczyna dzwonić/hałasować. Niedawno miałem wymieniane łożysko oporowe i dwumas założyłem używany bo mój się rozpadł. Ale wtedy miałem hałas przy lekkim wciśnięciu gazu i przy gaszeniu. Rzucało autem. Teraz lekko hałasuje przy delikatnym wciśnięciu. Gdy puszczę sprzęgło jest cisza, gdy wcisnę na maxa też cisza, jak jadę też cisza. Hałas jest tylko przy lekkim wciśnięciu sprzęgła bez względu czy jadę czy stoję.


PS.

Wiem wiem nie wymienia się dwumasy na używkę. Teraz mam. Chytry dwa razy traci wiem wiem :evil: Ale wtedy musiałem bo miałem ważniejsze wydatki. Teraz chcę mieć pewność, że to to. Dużo osób miało ten sam objaw to może ktoś będzie w stanie potwierdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie tutaj są samonastawne sprzęgła nie można montować starej dwumasy do używanego sprzęgła chyba że macie przyrząd do zresetowania sprzęgła. Mechanik powinien Cię o tym poinformować.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Odgrzeję kotleta żeby nie tworzyć nowego tematu :lol:


Mam podobnie jak koledzy. Przy lekkim wciśnięciu sprzęgła (tak z 5cm) w BMW E87 05' M47D20 coś zaczyna dzwonić/hałasować. Niedawno miałem wymieniane łożysko oporowe i dwumas założyłem używany bo mój się rozpadł. Ale wtedy miałem hałas przy lekkim wciśnięciu gazu i przy gaszeniu. Rzucało autem. Teraz lekko hałasuje przy delikatnym wciśnięciu. Gdy puszczę sprzęgło jest cisza, gdy wcisnę na maxa też cisza, jak jadę też cisza. Hałas jest tylko przy lekkim wciśnięciu sprzęgła bez względu czy jadę czy stoję.


PS.

Wiem wiem nie wymienia się dwumasy na używkę. Teraz mam. Chytry dwa razy traci wiem wiem :evil: Ale wtedy musiałem bo miałem ważniejsze wydatki. Teraz chcę mieć pewność, że to to. Dużo osób miało ten sam objaw to może ktoś będzie w stanie potwierdzić.

Obstawiam że docisk tak hałasuje. Wymień cały komplet a na pewno będzie luks. U mnie w lipcu też pojawił się ten dźwięk przy lekkim wciśnięciu sprzęgła, byłem pewny że dwumas, okazało się że to docisk, a dwumas w bardzo dobrym stanie. Zmieniony caly komplet aby uniknąć podwójnej roboty za jakiś czas.

Opublikowano
Ludzie tutaj są samonastawne sprzęgła nie można montować starej dwumasy do używanego sprzęgła chyba że macie przyrząd do zresetowania sprzęgła. Mechanik powinien Cię o tym poinformować.

 

Nic mi nie mówił. Zakładam, że nie resetował ustawień bo nic mi o tym nie mówił. Dlatego pewnie siadło. A co gdy kupię nową dwumasę a używany (prawie nowy) zestaw (tarcza+docisk)? I co z łożyskiem jak w lutym kupowałem nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wykonaną usługę jest gwarancja. Ile razy masz zamiar płacić za tą robotę?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Na wykonaną usługę jest gwarancja. Ile razy masz zamiar płacić za tą robotę?

 

Gwarancja ma się nijak do montażu używanych rzeczy mimo, że pewnie miałbym rację.


Może ktoś podpowiedzieć jak zresetować docisk? Jest jakiś sposób bez odpowiedniego sprzętu?

Opublikowano

Obejrzałem sobie film. Wszystko jest teraz jasne i można rzec proste. Dzięki wielkie Focus!!! Bardzo mi pomogłeś jak i reszta chłopaków.


PS.

W komentarzach był film jak zrobić samemu narzędzie do resetu:



oraz dorzucam instrukcję montażu skrzęgła:

https://chomikuj.pl/lukasz.m-b/Dokumenty/instrukcja+monta*c5*bcu+tarczy+sprz*c4*99g*c5*82a.luk_tech_sac_pl_pl,6961832689.pdf


EDIT:

Po wymianie kompletu i resecie docisku na prasie wg filmu wszystko chodzi pięknie. Mięciutko i idealnie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć ponownie temat.

Od jakichś kilku set km w mojej e91 318D z 2008 roku pojawiło się zgrzytanie (takie mielenie) w rejonie skrzyni / dwu masy ciężko to dokładnie określi ( wydaje mi się że z biegiem kilometrów robi się coraz gorzej)

Jak auto pracuje na luzie na postoju to zgrzytanie i delikatne pukanie jest ciche mało wyraźne po wciśnięciu sprzęgła cichnie całkowicie.

Na 1,2,3 biegu jest już bardzo głośne przy prędkości jednostajnej i przy przyśpieszaniu, jak ściągam nogę z gazu zanika prawie całkowicie

Po zmianie na 4-ty bieg całkowicie zanika to zgrzytanie

Na 5 i 6 biegu zgrzytanie się pojawia lecz jest mniejsze niż na 1,2,3.

Wszystkie biegi wchodzą idealnie, w skrzyni na wszelki wypadek olej został wymieniony lecz to nic nie poprawiło. Sprzęgło nie szarpie i się nie ślizga.

Zapewne wyjdzie to dwu masa ale chciałem się wcześniej upewnić, bo trochę to dla mnie dziwne że na 4 biegu samochód pracuje idealnie 0 hałasów, więc proszę o jakieś rady osoby mające o tym większe pojęcie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.