Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie mogę połapać się w interpretacji opcji, które odpowiadają za twardość zawieszenia. Przykładowo, czy wybierając sportowe zawieszenie M i ASB sportową, twardo będzie non-stop, bez względu na ustawienia skrzyni, natomiast wybierając konfigurację zawieszenia standardowego mamy efekt "kanapowca"? Czy tylko opcja adaptacyjnego zawieszenia sportowego M pozwala regulować twardość zawieszenia? W konfiguracji serii F10/11 jest jeszcze EDC którego nie ma na liście wyboru w F30/31? Niestety na stronie bmw.pl nie znalazłem wyczerpujących informacji. :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F30 nigdy nie ma efektu kanapowca. :) Generalnie nawet standardowe zawieszenie na 17 calowych felgach jest dość sztywne. No ale to trzeba się przejechać i samemu ocenić, bo nie wiem jak bardzo twarde jest dla Ciebie odpowiednie.
Opublikowano

pozostaje zawieszenie adaptacyjne.

 

Zawieszenia standardowe oraz sportowe M to sa zwykle zawieszenia, bez mozliwosc regulacji przyciskiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3ka ma zdecydowanie mało komfortową charakterystykę zawieszenia, w porównaniu do np serii 5. Jeździłem na 16" zimowych runflatach kilka dni temu i zawieszeniu sport, nie było za wygodnie. Na drodze prostej jak stół daje piękne wyczucie samochodu. Niestety na słabej nawierzchni jest uciążliwe i jeśli po prostu chcesz w spokoju i jako takim komforcie dojechać do celu, to tylko zawieszenie adaptacyjne wchodzi w grę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przypadkiem elektroniczna regulacji twardości zawieszenie to nie zupełnie co innego co adaptacyjne? Adaptacyjne z tego co kojarzę, to tzw aktywne zawieszenie zapobiegające przechyłom nadwozia. Ta pierwsza opcja to tylko usztywnianie zawieszenia, to co jest od wielu lat np. w Golfie (jako opcja).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zle sie wyrazilem, chodzi o to zawieszenie z konfigurowalną charakterystyką. Adaptacyjnym BMW nazywa wersję z Dynamic Drive (zapobieganie przechyłom na bok).
Opublikowano

ja chyba jestem jakis "inny"-

40 lat w tym roku a obnizam M-Zawieche bo za wysoko stoi... :lol:

i "20 wjezdzaja w piatek na auto :cool2:

jechalem ostatnio seria i kanapa taka ze strach wejsc w zakret :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej normalne drogi. W DE jeżdżę tylko w trybie sport i przy 19" na runflatach w piątce jest tak wygodnie, że aż sie chce 21" założyć.

 

A potem wjeżdżam do nas i zastanawiam się, czy jednak 16" na standardowych oponach nie są jedynym sensownym rozwiązaniem :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze możesz mieć specjalny zestaw kół do wyjazdów do Polski. :mrgreen:
Opublikowano
Nie przesadzajcie już z tym stanem polskich dróg. IHMO w tej chwili takie narzekanie jest zasadniczo bez sensu. A do off-roadowej aktywności są inne auta niż BMW:)
Primator
  • 4 lata później...
Opublikowano
Panowie, jak rozpoznać jakie zawieszenie siedzi u mnie? Mam koło lewarka przełącznk (komfort, eco, sport). Mam wrażenie, że samochód jest twardszy na sporcie, ale może to tylko placebo :-) Jak się upewnić? Czy przełącznik przy lewarku oznacza regulowane zawieszenie?
bmw.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano

To w sumie jest ciekawy temat bo ja według listy wyposażenia nie posiadam adaptacyjnego zawieszenia a ewidentnie po wybraniu trybu sport auto staje się twardsze i nie przechyla go tak w zakrętach. Zakodowałem sobie również opcje konfiguracji trybu sport i mogę teraz włączyć sport tylko z utwardzonym zawieszeniem. Sprawdza to się super na zakręty i na duże prędkości na autostradzie.

IMG-7327.jpg

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz zawieszenia adaptacyjnego, to nie ma opcji żeby się utwardzało. Usztywnia się układ kierowniczy i to powoduje takie złudzenie.
Opublikowano
Jest możliwość doposażenia auta w adaptacyjne zawieszenie? Jutro będę na wymianie oleju w xDrive to zapytam mojego mechanika może będzie w stanie ocenić czy auto jest w nie wyposażone. Nie jestem pewien czy tylko usztywniony układ kierowniczy jest w stanie dać wrażenie nieprzechylania auta na boki.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jaki sposób wg Ciebie zwykłe zawieszenie można regulować za pomocą elektroniki? :shock:
  • Moderatorzy
Opublikowano
To efekt placebo, jeśli nie ma w VIN adaptacyjnego zawieszenia to go nie posiadasz. W każdej F30 to menu wygląda tak samo obojętnie czy jest adaptive czy nie.
Opublikowano
W jaki sposób wg Ciebie zwykłe zawieszenie można regulować za pomocą elektroniki? :shock:

 

Oczywiście że się nie da :) zastanawiałem się czy da się auto doposażyć doprowadzić wiązkę do amortyzatorów i wsadzić nowe.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.