Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam ostatnio problem ze światłami w moim e39. Posiadam lampy xenon oryginalne, hella, na długich zwykłe żarówki. Nie świeci mi prawy xenon i lewe światło mijania. Dodatkowo podświetlenie zegarów też przygasa a jak np. zapale długie to gasną całkiem. Zmierzyłem napięcie i na tych co świecą normalnie jest ok 12V, przy tych co nie świecą ok 5V. Gdzie szukać rozwiązania tego problemu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Xenon sprawdź zamieniając miejscami prawy z lewym.

Długie też możesz przełozyć żarówki.

 

Jeśli okaże się , że nie świeci to wtedy trzeba posprawdzać masy przy lampach a jeśli sa ok to winny będzie pewnie LCM < a dokładnie BTS-y w nim.>

 

Co do podświetlenia to nim też steruje LCM więc może być to powiązane ale 100% pewności nie mam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No właśnie zamieniałem xenony stronami i zarówno żarniki jak i przetwornice są w porządku. Da się jakoś sprawdzić ten LCM? Czy jeżeli jest uszkodzony to komputer powinien go wykryć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

komp nie wykryje.

LCM albo podmieniasz na próbę < na identyczny>

Albo w ciemno zmieniasz BTS-y < opcja według mnie lepsza i solidniejsza.>

 

Jeszcze posprawdzaj wtyczki przy lampach czy łączą.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wtyczki są ok. Dodatkowo zabrakło ASC i ABS. Nie ma też przeciwmgielnych, lewego kierunku z przodu, prawego kierunku z tyłu. Nie otwiera tez się bagażnik a gdy naciska się przycisk otwierania bagażnika to słychać jak cyka jakiś przekaźnik pod schowkiem i na zmianę zapalają się i gasnął lampeczki sygnalizujące spalone żarówki w prawej przedniej i lewej tylnej lampie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie masz ładowanie?

Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki, przez nią potrafią się dziać takie cuda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie cyrki to przeważnie brak masy.

Ale to już nie wina LCM.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Co do ładowania to na razie nie mam jak sprawdzić. A w jaki sposób sprawdzić tą kostkę stacyjki? Brak masy? tzn?

Sprawdziłem jeszcze raz pod Inpą i wyszły następujące błędy:

Z ABS/ASC:

14 valve-relay Error

Error ferquency : 255

Vehicle speed 2.75 km/h

ASC passive
ABS-control passive
stop light swirch off
ASC-control passive
-------------------------------

71 engine relay

Error ferquency : 255

Vehicle speed 2.75 km/h

ASC passive
ABS-control passive
stop light swirch off
ASC-control passive
-------------------------------

Błędy są też w LCM II:

31 control of Q21/Q22 HVA

Error frequency :1

Error present
----------------------------------------
32 control of Q11/Q12 HVA

Error frequency :1

Error present
----------------------------------------

Szukałem tych błędów w internecie, błąd numer 14 oznacza podobno zawór elektromagnetyczny przekaźnik i należy sprawdzić bezpieczniki 17 i 33. Bezpiecznika 33 nie mam, 17 w porządku. O błędzie 71 nic nie znalazłem ale wydaje mi się, że ten błąd już wcześniej się kiedyś pojawiał. Błędy 31 i 32 dotyczą jakiegoś sterowania Q21/Q22 HVA oraz Q11/Q12 HVA ale co to jest to już nie mam pojęcia. Widziałem, że te błędy są spotykane, nawet jeden temat był z tym na naszym forum lecz żadnego rozwiązania nie znalazłem. Wie ktoś może o co w tym chodzi?

Opublikowano
Dodam jeszcze, że ostatnio był też problem z jeżem albo kablami od niego, bo czasem prawie całkiem znikał nawiew ale po odpięciu i wpięciu wtyczki od jeża nawiew powracał ale nie wiem czy może to mieć jakiś związek.
Opublikowano
Jakie masz ładowanie?

Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki, przez nią potrafią się dziać takie cuda.

Kostka stacyjki wygląda jak najbardziej w porządku. ładowanie sprawdziłem na zegarch, pokazuje 13.5 V czasami skacze na 13.6 lub 13.3.

Opublikowano
Altek to wyjęcia. MOże szczotki może regulator napięcia do wymiany, ale pewnie to i to. Bo jak padł prawdopodobnie regulator napięcia to przy okazji szczotki też przyda się wymienić bo znacznie będą zużyte.
Opublikowano
Jednak to nie wina alternatora, alternator jak najbardziej w porządku, problem musi leżeć gdzieś indziej. Chyba zamówię LCM i podmienie, jak pomoże to super, jak nie to najwyżej jakoś może odsprzedam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.