Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jako,że nie znalazłem żadnego tematu o chip tuningu w 318TDS zakładam nowy temat.Silnik ten jest chyba najsłabszy w BMW e36 i nie ukrywając brakuje mu trochę mocy.Myślałem o chip tuningu i chciałem się was zapytać czy ktoś kupował chip do tego silnika i czy to w ogóle coś dało.Wymieńcie jakie są wady/zalety,jak jest ze spalaniem i żywotnością silnika.
Opublikowano

Ja chipsowałem ten silnik w mojej poprzedniej E36. Chip robił mi Bagor - poszukaj, to znajdziesz. Generalnie powiem tak: zmiana urywa dupę, mimo, iż sam silnik dupy nie urywa. Po prostu chip zmienia diametralnie zachowanie silnika, pozwala normalnie się poruszać. Ja dodatkowo podniosłem ciśnienie doładowania do 1.4bara, bo na tyle pozwalał mi komputer - i co tu dużo mówić, różnica była kolosalna. Wrażenia z jazdy były jak w passacie AFN 110 koni, tylko brutalniej, silnik dostawał pierdolca w okolicy 1800 rpm i cisnął bez zadyszki do 4000. Apetyt na paliwo - tego nie wiem, ile wlałem tyle spalił, nigdy ani więcej ani mniej ;D. Ogólnie przez pierwsze tygodnie jak cieszyłem się z silnika, to spalanie podchodziło pod 11 litrów w mieście, ale potem wyluzowałem i spokojnie 7,5 w mieście, w trasie zazwyczaj 5,5 - 6 litrów.

 

Co do żywotności - nie wiem, zrobiłem na chipie około 40000 km i sprzedałem auto, znam właściciela, auto nadal jeździ, tylko wymieniał uszczelkę pod deklem zaworowym i jakiś simmering zdaje się, i wał napędowy, bo strzelił krzyżak. A tak poza tym spoko.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo trzeba przeprogramować kompa jakoś (ogólnie więcej zabawy) 318tds nie ma common rail.W samochodach w których jest zastosowana ta technologia wystarczy podpiąć chip pod kostkę.
Opublikowano

Mądrala...

 

Chipa się nie dopina, to nie jest osobne "chujwieco", tylko chip to popularna nazwa ingerencji w mapę sterującą, czyli tylko oprogramowanie.

 

I w przypadku 318 tds masz to zaszyte w kości pamięci ROM, która jest w kompie DDE, i jest wlutowana. Zamawiasz więc "chipa", przychodzi CI kość ROM, musisz wytargać kompa DDE poza auto, wylutować oryginalny ROM, wlutować odpowiednią podstawkę, i w tę podstawkę wsadzić nowy rom z "chipem".

 

Generalnie 15 minut zabawy jeśli ktoś wie co robi, albo makabra z uwalonym kompem jak ktoś nie wie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

W sterownikach silników TD/TDS w 95% przypadków chipy są w podstawkach. Wystarczy wtedy tylko wyjąć stary chip z podstawki i włożyć nowy. Podstawka wygląda tak: http://oi60.tinypic.com/fdhycw.jpg

 

W pozostałych przypadkach chip jest przylutowany - procedura jest taka jaką opisał carl0s, czyli należy wylutować stary eprom, wlutować podstawkę (zawsze ją dołączam gratis) i włożyć w podstawkę nowy chip. Jednak jak wspomniałem, przylutowany chip występuje rzadko.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czyli z tego co rozumiem wystarczy wsadzić nową kość do podstawki,zmontować i ogień ? czy trzeba potem coś jeszcze przeprogramować na kompie ?
Opublikowano
Czyli z tego co rozumiem wystarczy wsadzić nową kość do podstawki,zmontować i ogień ? czy trzeba potem coś jeszcze przeprogramować na kompie ?

Zgadza się. Nie potrzeba przeprogramowywać ani wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Odczyt oryginału w tym starym sterowniku jest zbędny, bo każdy soft z tym samym numerem jest w środku identyczny. Wystarczy tylko podmienić kość.

Opublikowano
A mógł byś mi jakiś link podesłać gdzie można dostać taką przerobioną kość ? Na allegro jakoś słabo z tym chipem.Albo nie wiem jak to dokładnie wpisać.
Opublikowano
A znacie może kogoś kto bawi sie w takie przerabianie w woj podlaskim albo w okolicach ? Przeczytałem to co masz w podpisie właśnie i w moim przypadku 318 TDS po prostu przysłał byś mi zaprogramowane chipy a ja miał bym je tylko wlutować i wszystko powinno śmigać ?
Opublikowano
Przeczytałem to co masz w podpisie właśnie i w moim przypadku 318 TDS po prostu przysłał byś mi zaprogramowane chipy a ja miał bym je tylko wlutować i wszystko powinno śmigać ?

Tutaj jest odpowiedź na Twoje pytanie: viewtopic.php?p=1798131#p1798131

 

W większości przypadkowy nie trzeba lutować, tylko wystarczy wyjąć stary chip i włożyć nowy.

Opublikowano
Tak to rozumiem.Chodziło mi o to czy wysyłasz przeprogramowane kości i czy samochód by chodził normalnie czy trzeba i tak było by jechać do kogoś kto jeszcze wszystko wyreguluje ?
Opublikowano
Tak to rozumiem.Chodziło mi o to czy wysyłasz przeprogramowane kości i czy samochód by chodził normalnie czy trzeba i tak było by jechać do kogoś kto jeszcze wszystko wyreguluje ?

Na to pytanie też już Ci odpowiedziałem :) Tutaj: viewtopic.php?p=1820672#p1820672

 

Po prostu podmieniasz kość i to jest wszystko co musisz zrobić

Opublikowano
Dobra nie mam więcej pytań hahaha Myślę,że w niedługim czasie się do Ciebie odezwę jak trochę pieniędzy narobię :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.