Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem dokładnie o tym ale chciałbym pobawić się troszeczkę w tjunera a kupić gotowca jeszcze zdążę :mrgreen:

Oryginalny wydech zostawiam a pod przeróbki szukam czegoś używanego i nasuwa się kolejne pytanie. Czy wydech z 650 różni się od przedliftowego 645?

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Orientuję się ktoś czy istnieje możliwość w naszych e63 zmodyfikować tak wydech aby przy redukcji bądź zmianach biegów były te fajne wystrzały ?

Nie oczekuję efektu jak np w a45 ale chociaż troszkę coś

Opublikowano

 

Jeżeli chodzi ci o coś takiego to jak najbardziej. Generalnie wywalasz rezonatory, katalizatory i jakiś sportowy tłumik bądź też straight pipe i masz.

Ja u siebie po wywaleniu samych tłumików miałem juz podobny efekt

 

Jeżeli chodzi ci o konkretne marchewki to raczej nie masz szans bez zmieniania składu mieszanki, a co za tym idzie wywalenia katalizatorów

Opublikowano
Takie fajerwerki to najszybciej w manualu lub SMG i w jak najbardziej uwolnionym wydechu. Ja właśnie u siebie wywaliłem rezonatory i środkowy. Zainstalowałem X-pipe i dalej rury fi 54 czyli 2" zewnętrzna jak w oryginale, żeby nie poprawiać inżynierów BMW :wink: no i oczywiście na końcach Ultery. Wrażenia są mieszane, na pewno dżwięk się bardziej spłaszczył i wyrównał i jest bardziej basowo, wręcz bucząco. Poprzednio lekko bulgotał i chrapotał. Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. Co do strzałów, fajerwerków, wodotrysków itp. :D to jak będzie chwila nagram filmik porównawczy i sami ocenicie :norty:

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. :norty:

Warto by te subiektywne wrażenia słuchowe potwierdzić dokładnymi badaniami empirycznymi. Myślę, że ta wściekłosć to głównie skutek hałasu... Na profesjonalnym stoperze byłby kłopot z uchwyceniem różnicy. To tak jak z motorami. Te wyjące japońskie 600tki wydają sie szybkie a ja moim 1200 (oczywiscie BMW) po cichutku je wyprzedzam. :D

Opublikowano
W seryjnych wydechach motocykli jest stosowany zawór exup, który ma za zadanie utrzymywać wysoki moment obrotowy zarówno w dolnym jak i w górnym zakresie obrotow. Jednakże chłopcy sportowcy wyrzucają ze środka wszystko co się da aby było jak najgłośniej ,oczywiście także ze względów bezpieczeństwa (głośno oznacza słyszalne z daleka). Efektem takich zabiegów jest utrata mocy w dolnym zakresie.Więc głośno nie zawsze oznacza szybko. Ogólnie X-pipe ma za zadanie szybsze opróżnianie spalin z cylindrów co prowadzi do łatwiejszego napełniania ich mieszanką co poprawia osiągi. Czy jest głośniej ... chyba nie, jest innaczej

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Takie fajerwerki to najszybciej w manualu lub SMG i w jak najbardziej uwolnionym wydechu. Ja właśnie u siebie wywaliłem rezonatory i środkowy. Zainstalowałem X-pipe i dalej rury fi 54 czyli 2" zewnętrzna jak w oryginale, żeby nie poprawiać inżynierów BMW :wink: no i oczywiście na końcach Ultery. Wrażenia są mieszane, na pewno dżwięk się bardziej spłaszczył i wyrównał i jest bardziej basowo, wręcz bucząco. Poprzednio lekko bulgotał i chrapotał. Przeróbka poskutkowała na pewno lepszą dynamiką w dolnym zakresie obrotów, zbiera się jak wściekły jest szybsza reakcja na gaz. Co do strzałów, fajerwerków, wodotrysków itp. :D to jak będzie chwila nagram filmik porównawczy i sami ocenicie :norty:

 

Turek, masz więc wręcz odwrotnie niż u mnie- najwidoczniej dzwięk w takim wypadku zależy od koncowych tłumików - u mnie MG Motorsport. Ja co prawda rezonatory jeszcze posiadam, ale po wstawieniu X-pipe zamiast środkowego dzwięk stał się bardziej metaliczny, jakby wyższy. Przed operacją był bardzo basowy.

Co do "strzałów" - wydaje mi się, że to ma związek z mieszanką. U mnie na rozgrzanym silniku, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez kilka pierwszych przyśpieszeń (zapewne do póki komp nie ustawi skłądu mieszanki) strzela w wydechy jak szalona :wink:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po przerwie


Długo ryczałem że będę robił u siebie wydech i w końcu znalazłem przyzwoity towar dla modyfikacji, dla bezpieczeństwa dobrałem dokładnie taki jak mam pod autem.


Jak wygląda sprawa z wydechami u Was? Udało się komuś uzyskać strzały przy zmianie biegów lub chrypę po odpuszczeniu gazu? Może jakieś marchewki się pokazały? :D


Zastanawiam się co kupić.

Na pewno x-pipe...

Wleci również 2x przepustnica do ominięcia tłumików końcowych...


Przyglądając się pogiętej rurze którą mam zamiar zbeszcześcić, zastanawiałem się co przebudować i które elementy za co odpowiadają oraz co jest w środku tych wszystkich puszek...


Reasumując... Od strony katalizatorów.

2x okrągła puszka... Odprężniki? Rezonatory?

1x płaska puszka. Pusta w środku? Rozbierał ktoś?

2x tłumik końcowy... Miałem gdzieś zdjęcie otwartego ale zginęło. Fotka pomogłaby zorganizować miejsce dla bypassu. Posiada ktoś?


Planuję zostawić symetryczne elementy na początku, płaską puchę zastąpić x-pipe a przy końcowych tłumikach zrobić przepustnice z bypassami.


Miejska legenda głosi że im bliżej silnika montuje się x-pipe tym lepiej ale co to poprawia, nie wiem... Słyszałem że niektórzy montują 2x x-pipe, czemu to pomaga?


Co o tym sądzicie? Testował ktoś konkretne modyfikacje?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,



"2x okrągła puszka... Odprężniki? Rezonatory? " - Rezonatory, wtnij bez zastanawiania się- u mnie zostały najdłużej a bez nich dziwęk diametralnie na plus.

"1x płaska puszka. Pusta w środku? Rozbierał ktoś?" - środkowy tłumik, z tego co pamiętam nie jest przelotowy- ja w jego miejsce wstawiłem x-pipe.

"2x tłumik końcowy... Miałem gdzieś zdjęcie otwartego ale zginęło. Fotka pomogłaby zorganizować miejsce dla bypassu. Posiada ktoś?" - u mnie w tym miejscu wydechy MG Motorsport.


Podsumowując, po takim zabiegu auto na niskich obrotach jest basowe, w środku nie męczące jednak słychać je. Na wyższych obrotach dzwięk bardzo zbliżony do M6, moim zdaniem przyjemniejszy dla ucha. Co do strzelania w wydechy- robi to zawsze przy schodzeniu z obrotów, gdzieś w okolicy 4tys :) :wink:

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.