Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tlumiki z m6 raczej robia tylko oko :wink: w standardzie mozna pokombinowac wystarczy go otworzyc wybebeszyc tylko ta koncowka jest stanowczo za mala :x powinno byc cos jak w audi rs-ach :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie chciałem mieszać tematu przepustnic z wymianą tłumika.

Mógłbyś podrzucić taki filmik? W sieci pełno 4.8 z klapami lub na przelotowej końcówce ale w X5 a tam wydech pewnie inny niż w szóstce...

Powiem Ci że taką modyfikację jestem w stanie przeprowadzić sobie sam, nie jest sztuką pospawać klika rurek z kwasówki, muszę jednak wiedzieć czy to przyniesie zadowalający skutek na razie bez rozbierania wydechu u siebie. Nie zależy mi na tym by być najgłośniejszym we wsi ale żeby to miało ręce i nogi.

Druga sprawa gdzie można wstawić taki bypass. Na pierwszym, końcowym a może na katach?

Opublikowano

Nie osiągniesz raczej nigdy oczekiwanego (jak mniemam) efektu Maserati, Lambo czy AMG to od razu ci mówię. Charakterystyczne głębokie bulgotanie AMG przykładowo wynika między innymi w tego że jest dość specyficzna konstrukcja silnika a dokładniej powierzchni tłoków do amplitudy ich ruchu i odpowiednia kompresja w porównaniu z BMW na przykład i tam łatwiej osiągnać ten efekt który mi się podoba. Maserati i inne sportowe auta mają podobny system otwierania zaworów w tłumiku o którym chyba myślisz. Tam (nie na guzik) a raczej w zależności od ciśnienia spalin czyli obrotów są w standardzie pewne rozwiązania ale inżynierowie w centrach badawczych spędzali długie miesiące czy lata nad tym żeby było to tak słychać.

Nie chcę cię zniechęcać do poszukiwań ale myślę, że druciarstwem nie osiągniesz efektu innego poza hałasem. Ja myślałem o tym i trochę się rozglądałem po świecie ale w sumie stanęło na tanim, polskim Ulterze i jestem bardzo zadowolony z efektu. W środku buczy do wytrzymania (a ja nie jestem wytrzymały na hałas) a na zewnątrz jak przyciśniesz to jest WOW a powoli jadąc jest kulturalnie.

Zresztą i tak właściwy dźwięk słychać tylko z tyłu, czyli na ulicy czy chodniku więc to wszystko de facto dla publicznosci a nie dla ciebie to po ch... dużo w to inwestować?

Opublikowano
Nie chciałem mieszać tematu przepustnic z wymianą tłumika.

Mógłbyś podrzucić taki filmik? W sieci pełno 4.8 z klapami lub na przelotowej końcówce ale w X5 a tam wydech pewnie inny niż w szóstce...

 

:mrgreen:
Opublikowano
Ja w swojej idę na całość i kasuje oba tłumiki końcowe wstawiając w ich miejsce zwykłe rury. Jaki jest sens kupować auto z V8 skoro wytłumia się to co w tych silnikach najlepsze, czyli ciężkie brzmienie tej wielkiej jednostki
Opublikowano

Nie chcę cię zniechęcać do poszukiwań ale myślę, że druciarstwem nie osiągniesz efektu innego poza hałasem. Ja myślałem o tym i trochę się rozglądałem po świecie ale w sumie stanęło na tanim, polskim Ulterze i jestem bardzo zadowolony z efektu. W środku buczy do wytrzymania (a ja nie jestem wytrzymały na hałas) a na zewnątrz jak przyciśniesz to jest WOW a powoli jadąc jest kulturalnie.

Zresztą i tak właściwy dźwięk słychać tylko z tyłu, czyli na ulicy czy chodniku więc to wszystko de facto dla publicznosci a nie dla ciebie to po ch... dużo w to inwestować?

:cool2: :cool2: Tak jak mówisz ULTER działa lepiej im mocniej depniesz pedał gazu. Przy spokojniej jeździe jest nawet aż za bardzo kulturalny. Jest rasowo a nie głośno.

Powyżej 150 troszkę buczy ale da się wytrzymać.

Jeśli wam zależy na tym żeby było głośno to wystarczy pogrzebać w wydechu końcowym i będzie o niebo lepiej niż w serii małym kosztem.

Opublikowano

Pogrzebalem troche w seryjnym wydechu i podsumowujac wszystko:

Wersja 4.4 benzyna

 

-wywalenie wszystkich trzech rezonatorow w zamian za to wstawienie prostych rur i H lub X-Pipe(ja wybralem H), przy odpalaniu pojawila sie chrypka, przy gwaltownym dodawaniu gazu rowniez, ale absolutnie wydech nie chodzi glosniej, a juz na pewno nie slychac tego w srodku, mozna mowic szeptem a i tak wydech nas nie zagluszy, te auto jest poprostu nadspodziewanie dobrze wygluszone-mod jak najbardziej polecam, ale jest on symboliczny, dla osob slyszacych auto przed i po prawie nie do odroznienia.

 

-pogrzebanie w seryjnych puchach, okazalo sie ze w srodku wyglada to znacznie inaczej niz w wersji z silnikiem 4.8l, ogolnie w kazdym z tlumikow sa trzy komory z czego kazda wyglada inaczej porownujac lewa jak i prawa strone(prawa znacznie bardziej rozbudowana) ale laczy je jedno..wata wytlumiajaca w srodkowej komorze i biegnaca przez ten odcinek podziurkowana rura.

Operacja wyglada tak ze wate zostawiamy, a rurke albo wycinamy i wstawiamy w to miejsce "pełną" (duzo roboty i ciezki dostep do calego obwodu rurki) albo owijamy obecną i to na tyle. Calosc spawamy i po robocie, czas operacji 30min na sciagniecie wydechu, 15min na wyciecie okienek w puszkach i 30min na staranne zaslepienie owych podziurkowanych rur.

 

Efekt taki ze dzwiek jest znacznie bardziej rasowy, "chrypka" jest znacznie bardziej wyrazna, ale calosci nadal we wnetrzu nie uslyszymy, no moze delikatnie przy mocniejszym depnieciu i wyciszeniu radia i osob w aucie... po uchyleniu okna jednak slychac ze gada to znacznie grozniej, lecz nie basowo i bez drona, jest ciut podkreslam ciut glosniej, ale na zewnatrz, w srodku nadal błoga cisza.

 

Podsumowujac pierwszy mod zbyt malo "wnoszacy do tematu" jednak w polaczeniu z drugim modem nabralo to "ręce i nogi"

Koszty prawie zerowe, a efekt jest no i nie ma wiochy z klepiacym wydechem na wycietych tlumikach. Gdybym mial to robic raz jeszcze, zrobilbym dokladnie tak samo, tyle ze oba mody na raz, do serii sie nie umywa, a jest bardziej rasowo i z pazurem.

 

Pzdr.

Opublikowano
Ciekaw jestem porównania "face to face" z Ulterem. Mówisz, że koszty zerowe ale chyba tak nie do końca, przecież samemu się tego nie zrobi trzeba wymontować cały układ, puszki rozciąć i wszystko porządnie pospawać. To jednak jest też trochę godzin. Montaż Ultera trwał 30 minut i wszystko kosztowało brutto mniej niż 1000 zł.
Opublikowano
He he grubo :twisted: ja przy okazji wymiany na ultera też próbowałem bez końcowych się powozić, ale to nie dla mnie wrzask niesamowity :shock: a ludziska zamiast się oglądać z podziwem pukali się w :duh: głowę

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Ryk jest niesamowity. Niestety chyba się starzeje bo mi zwyczajnie przeszkada. W kabinie dudni trochę za mocno jak dla mnie. Będę zakładał stary wydech spowrotem
Opublikowano
Całe szczęście że przeprowadziłeś to doświadczenie tak cenne dla ludzkości. Wnioski niech pomogą innym. Ufam, że też nie będą zatruwali życia społeczeństwu, bo to wcale nie jest fajne. Z tego powodu nienawidzę Harleyów i im podobnych wynalazków z wolnym wydechem zwłaszcza jak nie mam dachu nad głową. :duh:
Opublikowano
I tu się z Tobą do końca nie zgodzę, W motocyklach wolny wydech spełnia nie tylko efekt akustyczny, ale także dodatkowe środki bezpieczeństwa. Ponieważ motocykle są nie wielkie w porównaniu do samochodów i poruszają się dość żwawo, muszą być dobrze słyszalne dla kierowców "puszek" i to z daleka. Przekonuje się o tym co sezon, a zwłaszcza na wiosnę :cry2: . Sam jestem motocyklistą i wiem co potrafią wyprawiać niektórzy kierowcy aut :evil: Oczywiście motocykliści też nie są święci :pray: :twisted2:

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Ciekaw jestem porównania "face to face" z Ulterem. Mówisz, że koszty zerowe ale chyba tak nie do końca, przecież samemu się tego nie zrobi trzeba wymontować cały układ, puszki rozciąć i wszystko porządnie pospawać. To jednak jest też trochę godzin. Montaż Ultera trwał 30 minut i wszystko kosztowało brutto mniej niż 1000 zł.

 

Wiesz co, wystarczy ogarnac tylko spawacza ktory albo zaslepi ową rurke albo wspawa pełną+zaspawa wyciete puszki, u mnie calosc wyniosla 150zl, wiec 10x mniej od obecnych kosztow ultera, ale po filmikach wnioskuje ze jest to zupelnie inna barwa dzwieku, mniej basowa i bardziej chrapliwa.

Caly uklad zwalalem sam na kanale+wycinalem puszki jednego wieczoru, rano zawiozlem do pospawania i na wieczor po pracy juz montowalem wszystko spowrotem takze z dnia na dzien mialem zrobionego moda i faktycznie slychac roznice, wiadomo brakuje jeszcze 4kominow, ale narazie nie chce wydawac kasy na Ultera, a to co mam mi obecnie wystarcza.

Mam tez oczywiscie filmik przed i po modzie, takze mozna miarodajnie ocenic :D ale musze to jakos ogarnac i wrzucic, na pewno dla dobra tematu to niedlugo uczynie :cool2:

Opublikowano
sorki za pytanie może troche offtop. Podoba mi się tylni zderzak od M6 i chciałbym mieć 4 końcówki. Co trzeba zmienić w wydechu aby to wszystko pasowało? Czy wystarczy zmienić same tłumiki końcowe/końcówki czy jest dużo więcej spawania/gięcia?
Opublikowano
sorki za pytanie może troche offtop. Podoba mi się tylni zderzak od M6 i chciałbym mieć 4 końcówki. Co trzeba zmienić w wydechu aby to wszystko pasowało? Czy wystarczy zmienić same tłumiki końcowe/końcówki czy jest dużo więcej spawania/gięcia?

 

Rozumiem, że uważasz na ten moment, że zderzak od M6 różni się wyłącznie kształtem pod wydechy więc sobie kupisz na allegro i w godzinkę wymienisz. To nie jest jednak bułka z masłem i wsadził/wyjał bo są inne mocowania , oba nadkola tylne itp. itd.. ale to nie tutaj miejsce na tutorial. Druga część pytania jest niejasna. Jak chcesz koniecznie to wymień całe tłumiki końcowe na m6 ale po co to ma być zrobione? Jak chcesz podwójne końcówki to każdy profesjonalny warsztat dospawa ci podwójne końcówki do tłumika nawet w Seicento i nie jest to problem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ulter drozeje :lol:

W zeszlym roku z 4owalnymi kominami kosztowal na stronie 1440zl do sprzedania po uzgodnieniach mailowych za 1250zl.

Obecnie 1650zl...... bez najmniejszych negocjacji, z uwagi na to ze "od nowego roku ceny wszystkiego poszly do gory".

Przy obecnej cenie wedlug mnie wydech ten jest kompletnie nieoplacalny jak i sam fakt 400zl roznicy za ten sam element wydaje mi sie przesadzony i jest zwyklym naciaganiem.

Opublikowano

Ulter może i podrożał ale moim zdaniem warty ceny.

Miałem okazję jechać teraz stockową 6er.

Gdyby nie fakt że miałem otwarte oczy wsiadając bym nie powiedział że to 6er.

Ulter robi robotę co słychać na zewnątrz jak i w środku.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A miał ktoś styczność z całym wydechem od Magnaflow do 645Ci / 650i montowanym bez przeróbek ?

Koszt już niemały bo cena samego wydechu to ponad 5 tys. ale od lat chodzi mi po głowie aby coś przerobić, a zawsze to połowa ceny Eisenmanna i tym podobnych, do tego teoretycznie miałby podejść bez cięć i różnej rzeźby.

Opublikowano
Ulter drozeje :lol:

W zeszlym roku z 4owalnymi kominami kosztowal na stronie 1440zl do sprzedania po uzgodnieniach mailowych za 1250zl.

Obecnie 1650zl...... bez najmniejszych negocjacji, z uwagi na to ze "od nowego roku ceny wszystkiego poszly do gory".

Przy obecnej cenie wedlug mnie wydech ten jest kompletnie nieoplacalny jak i sam fakt 400zl roznicy za ten sam element wydaje mi sie przesadzony i jest zwyklym naciaganiem.

 

Nie polecam zamawiania przez ich sklep bo wychodzi drogo. Ja kupowałem przez firmę specjalizującą się w wymianie tłumików i wraz z montażem wyszło mniej niż w sklepie firmowym sam produkt. Tacy odbiorcy mają inne ceny jak myślę.

Opublikowano

No ja kupiłem też przez jakiś sklep na allegro i wyszło 1100 zł z przesyłką chyba no i za robociznę ze 300 zł skasowała firma która mi po to potem montowała..

Sklep Ulter miał wyższą cenę a teraz to kosmos.

Tutaj w lepszej jakości mam mojego Ultera

Opublikowano

Witam

 

Odgrzewam swojego kotleta :mrgreen: , niestety byłem zmuszony poczekać z zabawą w wydech do teraz.

 

Podobnie jak wszyscy pozostali uważam że BMW zachowało się zbyt grzecznie projektując układ spalinowy w tym samochodzie.

Chcę poprawić dźwięk wydechu wstawieniem x-pipe oraz mieć możliwość wyboru między trybami pracy cywilnym i straszącym ludzi.

Podobał mi się "przelotowy" ryk zaprezentowany przez kolegę Iskariota wcześniej ale zgadzając się z większością podzielam zdanie że tak się nie da żyć. Skłamałbym pisząc że nigdy nie pokrzyczę na przelocie ale bardziej pociąga mnie basowy bulgot podczas leniwego wożenia się po mieście.

 

Plan jest następujący:

-usunięcie trzech rezonatorów

-wstawienie w mejsce rezonatorów x-pipe z niniejszej aukcji:

http://allegro.pl/x-pipe-v8-wersjausa-stal-nierdzewna-304-najtanszy-i6753751068.html

-wstawienie przepustnic wydechowych przed tłumikami końcowymi i wyprowadzenie ich po (bypass)

 

Wspawanie x-pipe będzie łatwym zadaniem ale jak rozwiązać sprawę obejścia tłumików gdzie między nimi a końcówkami wydechu jest tyle miejsca co kot napłakał i nie ma gdzie rury poprowadzić? Przecież pod tłumikiem nie polecę z rurą bo to będzie agrotuning stopień ekspert. :mad2:

Wpadłem na szalony pomysł żeby rozciąć tłumiki i wewnątrz pociągnąć rurkę "dokopując" się do wylotu. Plan dziwny ale do zrobienia. Końcówki wydechu zostają seryjne żeby było bardziej "cywilnie" tym bardziej że są shadow line. Nie ukrywam że przydało by się jakieś zdjęcie otwartego tłumika od 4.8 650i bo ponoć różni się od pozostałych wersji.

 

Pozostaje jeszcze pytanie jak modyfikacje wpłyną na żywotność silnika i jego pracę? Opinie słyszałem skrajne od tego że wpływu brak po teksty typu ,,już szukaj części na remont". Kto mówi prawdę a kto się nie zna? :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.