Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc chlopaki, mam cos takiego u siebie od lipca ;)

Pytalem tutaj o ultera z 4 koncowkami, ale poczytalem na zagranicznych forach i wywalilem wszystkie 3rezonatory, zamiast nich sa proste rury z kwasowy, polaczone jak najblizej przodu w H-pipe.....wybralem H zamiast X ze wzgledu na to ze podobno brzmienie upodabnia sie bardziej do aut amerykanskich, jest bardziej glebokie i basowe.

Za calosc z robocizna zaplacilem 400zl u goscia ktory zajmuje sie przerobka wydechow, nie bralem gotowcow z allegro, podobno maja ciensze scianki i sa mniej trwale.

Nie mam filmiku przed i po, ale zauwazalnie lepiej brzmi, jest tylko subtelnie glosniej, nadal za cicho jak dla mnie, ale na zewnatrz dzwiek zmienil sie zauwazalnie, jest tak jakby z wieksza "chrypka" i nie zaluje ze wycialem wszystkie 3rezonatory, bo przy wycieciu tylko centralnego efekt bylby prawie w ogole nie odczuwalny. Tak czy tak mamy przeciez w dalszym ciagu oryginalne katalizatory ktore zintegrowane sa wraz z kolektorami.

 

Wedlug mnie jest poprawa dzwieku w stosunku do serii o jakies 10%, w dalszym ciagu jednak bede rozgladal sie za koncowymi, prawdopodobnie ulter bo zalezy mi na jeszcze lepszym dzwieku i 4 koncowkach.

Wybebeszac koncowych raczej nie bede, bo to juz hardcore, a chce slyszec pasazerke i radio na trasie, zamiast nieprzyjemnego "klepania" wydechow.

Ogolnie ujmujac, polecam jak najbardziej, swiadomie wybralem H-pipe i taki tez wybralbym ponownie, ale szkoda ze nie mozna ustawic sie gdzies i porownac obu rownoczesnie :)

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Villain - wpadaj, porównamy ;) ja bym chętnie upolował do zestawu eisenmann-a dedykowanego

Gotowiec który podałem z allegro, już kiedyś miałem przetestowany przez rok użytkowania, ścianki 1,5mm i nic złego się nie działo. Całość wyszła mi tak 169 'x' z wysyłką, 2 rurki srednicy 55 lub 57 długości 1 metr po ok. 30/szt + 100 spawacze, razem: 330zl. Bez problemu wraca się do serii jeżeli jest taka potrzeba.

 

tniemy w całości tak, w miejsce tych dwóch 'x' lub 'h' (kto co woli) , reszta proste rury przelotowe (w miejsce tego większego) i tyle, gotowy przepis..

 

http://i36.photobucket.com/albums/e36/cartel23/e63%20rezonatory_zpstth9jgje.jpg

 

Opublikowano

no i teraz mam cholera dylemat.

Moje tłumiki końcowe nie są oryginalne, więc dźwięk jest już trochę podniesiony względem serii.

Miałem zamiar wstawić x-pipe zamiast tłumika środkowego a te dwa rezonatory zostawić.

Chcę uzyskać basowy pomruk, nie chcę żeby auto było mega głośne, to auto jest używane na co dzień - chcę słyszeć radio lub pasażerkę.

 

Czy jak wywalę wszystko (środkowy i rezonatory) nie będzie za głosno?

Zależy mi na podniesieniu jakości a nie głośności dźwięku

Opublikowano
Bass - zawsze można wrócić do tego co było ... a różnica wcale nie jest, aż tak wielka na seryjnym końcowym (przy wycięciu 3), radio i pasażerkę nawet w Twoim układzie słyszeć to napewno będziesz.
Opublikowano

Cartel- dzwiek eisenmann-a powalajacy, ale cena tez :wink:

Bassride- co tam masz zamiast oryginalnych koncowych? tak czy tak po wywaleniu rezonatorow, poprawia sie lekko barwa dzwieku i jest tylko subtelnie glosniej, wiec CI to nie zaszkodzi.

Co do ciecia calosci rezonatorow, to tak wlasnie u mnie to zostalo zrobione i tak jak mowisz w kazdej chwili mozna powrocic do serii..ale po co? jest tylko subtelnie lepiej, ale tak czy tak dzwiek nie powala, ulter mysle tu tez duzo nie zmieni, bo jego charakterystyka przynajmniej na filmikach z yt mnie srednio przekonuje, ale za okolo tysiaka raczej nie ma alternatywy, chyba ze dlubanie w oryginalnych koncowych.

 

Znalazlem jeszcze taki mod seryjnych tlumikow:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1417896

Mysle ze to w polaczeniu z wywalonymi rezonatorami daloby juz lepszy efekt, mialem cos podobnego robione w innym aucie i zdalo to egzamin, bylo lepiej od serii, ale bez hardcoru.

Opublikowano

dzięki Panowie

A Ty OBI125 jak oceniasz swoją modyfikację?

Czy teraz wycinałbyś wszystko czy nadal zostałbyś tylko przy wycinaniu środkowego?

pozdo

Opublikowano

Szczerze to z chęcią zobaczyłbym jak chodziłaby bez nich :wink: jest głośniej- to na pewno. Nie ma jakiejś diametralnej różnicy ale jednak już przy wycięciu środkowego czuć delikatną różnicę.

Co masz zrobione z końcowymi? Przelotowe?

 

ps. widzę, że jesteś z Krakowa, więc możemy się spotkać i sam ocenisz :)

Opublikowano
obi- uwazam ze czujesz tą roznice glownie ze wzgledu na to ze masz wydechy MG, sam oprocz srodkowego wyciete mam jeszcze dwa pozostale rezonatory i na seryjnych wydechach naprawde szalu nie robi, jest troche lepiej, ale naprawde tylko troche, brakuje jednak zmiany koncowych wydechow.
Opublikowano
Villain- oczywiście. Po mimo tego, ze mam mg to wielikiej różnicy nie ma. Mysle, ze śmiało można robić cały środkowy układ jako przelotowy i nie bedzie za głośno :)
Opublikowano

obi, moje autko teraz zimuje u znajomego pod Krakowem. Chętnie się spotkam po zimie :)

Muszę tam podjechać i przeczytać co jest napisane na tych tłumikach końcowych, sam jestem ciekawy co to za model.

 

Po Waszych postach chyba jednak zdecyduję się na wycięcie wszystkich trzech tłumików

pozdro

 

PS. Podsumowując - zamawiam ze stali nierdzewnej, średnica 2,5 cala, prawda?

Opublikowano
Ja mieszkam na Krowodrzej Gorce, jak bywasz w okolicy to daj znać :) Tak jak mówi Cartel- 2,25 to średnica oryginalnych rur. Jezeli chcesz dospawać "do czoła " to bedzie idealnie. Jednak jezeli dasz większy (2,5) to również nic sie nie dzieje-oryginalna rurę możesz "wsunąć" w x-pipe i wtedy zaspawac. Duzo osób za granica montuje wlasnie 2,5". Śmiało możesz wycinać wszystkie 3, przy samym środkowym nie ma diametralnej różnicy ;)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
nie nie x jest nowy plany co do wydechu troche sie zminily :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
nie nie x jest nowy plany co do wydechu troche sie zminily :wink:
rikooo

No to pochwal się co zamierzasz :?: bo ja też na tę chwilę wstrzymałem się z X-em czekałem na więcej opinii. :think:

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano
Narazie zbieram fundusze :wink: mysle nad supersprintem badz eseimanem moze uda sie znalesc jakas dobra uzywke w rozsadnej cenie :)

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Ja to polecam Ultera. Jest tani a fajnie gra. Jeśli komuś za cicho można przecież troszkę pogrzebać w tym wydechu i będzie głośniej.

Wydawanie kroci na Eisenmanna moim zdaniem mija się z celem. Za tą różnicę można kupić ładne felgi i okleić auto na fajny kolor.

Opublikowano
ma ktos moze foto jak wyglada wydech z M6 przy zwyklym zderzaku :?:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Witam

Chciałbym przełamać w swojej 650i ciągłą ciszę...

Zarówno basowy bulgot V8 na wolnych obrotach jak i zachrypnięty ryk wysokich obrotów to miód na duszę...

Zastanawiałem się nad tłumikami sportowymi a konkretnie firmą Ulter Sport opisaną na forum.

Ciągły hałas bedzie męczący dlatego pomyślałem nad aktywnym wydechem sterowanym z pilota ale produkowane przez renomowane firmy to niestety wydatek co najmniej kilku tysięcy.

Tańszym rozwiązaniem będzie zakup dwóch przepustnic i wstawienia bypassów na tłumiki końcowe lub w innych miejscach.

Podobnie jak przy aktywnym wydechy mamy dwa tryby: głośno i cicho.

Eksperymentował ktoś już z przepustnicami?

Nie jestem ekspertem ale nie sądzę żeby niekorzystnie wpłynęło to na silnik.

Opublikowano
Nie wiem czy wydech z V10 bedzie dobrze gadal w V8...gdzies nawet natknalem sie na filmik z taka modyfikacja w e63 i nie gralo to za fajnie, bynajmniej jak na moj gust, wiadomo kazdy ma inny...wiadomo eisenmann to klasa, ale nizszym kosztem mozna uzyskac zadowalajace efekty dlubiac w oryginalnym, wedlug mnie nawet lepsze niz dzwiek z ultera
Opublikowano

Przeciez jest temat o wydechu w V8, mogles tam napisac :wink:

Nikt raczej u nas czegos takiego nie robil, co do ultera nie jest glosny, a co do aktywnego ukladu, to widzialem na yt juz cos takiego montowane w e63, ale to robila jakas prywatna firma gdzies daleko i nie na nasz rynek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.