Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam pytanie. Wymieniłem rolki , napinacze itd ( na alternatorze również ) i dalej delikatnie rzecz ujmę słyszę takie małe grzechotanie jakby --- Podstawa Wiskozy lub Pompa wody.Jakieś łożysko czy co ? No i tu mam pytanie w jaki sposób objawia się luz na tej rolce od pompy wody. Czy jest to właśnie taki delikatny jakby grzechot :shock:
Opublikowano
Ciężko tak z opisu ale pasuje do pompy wody. Ostatnio powoli, sukcesywnie zaczęło coś grzechotać, też pomyślałem o rolkach napinacza. Tyle,że były one wymieniane w tamtym roku. Mechanik stwierdził pompę, po wymianie cisza. Marki pompy nie znam, cena 442 zł. Miała być nie chińska,jakaś lepsza. Cena też wyższa bo pompa u mnie po lifcie i ma miejsce na termostat. Nie wiem czy taka sama w Twoim roczniku. Pozdrawiam.
Opublikowano

Tez kolego obstawiam ze to tylko i wylacznie pompa wody.

Jakie masz auto przed ,czy po lifcie???.

Opublikowano
olorob X5 - Autko jest jeszcze przed liftem. Natomiast co do Pompy koledzy to ja również mam takie przeczucie że to ona hałasuje.Najwyżej jak nie będzie to pompa to wymienię jeszcze wiskozę :) a jak dalej będzie taki delikatniutki grzechotnik to nie wiem ( runę jak stary komin ) A co sądzidzie o pompie Firmy Kraft Automotive.
Opublikowano

Ja mam tą http://www.motointegrator.pl/produkty/1192515-pompa-cieczy-chlodzacej-evr-65023

w sumie nie mam pojęcia czy dobra czy zła. Znalazłem coś takiego na temat tej firmy.

Firma Ruville, założona w 1922 roku przez jednego z pionierów niezależnego rynku części zamiennych Egona von Ruville, od początku swojego istnienia zasłynęła z wysokiej jakości produktów. Ta wieloletnia tradycja sprawiła, że nieustannie udoskonalane przez doświadczonych specjalistów komponenty zawieszenia oraz układów napędowych, wykonane ze starannie dobranych materiałów, wykorzystywane są obecnie do pierwszego montażu między innymi w samochodach marki BMW i Volkswagen.

 

Szczególną popularnością wśród klientów cieszą się produkowane przez firmę Ruville części układów rozrządu – rolki, paski, łańcuchy oraz napinacze i inne elementy niwelujące drgania. Szeroki asortyment firmy umożliwia dobór komponentów odpowiednich dla wybranego modelu samochodu.

Opublikowano
No i po zabiegu :D . Pompa miała delikatny luz na rolce ( łożysko ) ale nie jest to tak istotne ponieważ dalej słyszę takie delikatne grzechotanie. Ten grzechot słychać na wolnych obrotach ( jak stoi ) i nie jest to stukanie. Natomiast zauważyłem że grzechotania nie ma po zdjęciu paska wieloklinowego jak auto pracuje ( silnik równiutko pracuje bez żadnego grzechotania ) . I tu się robi problem ponieważ wymieniłem rolki , napinacze , alternator i teraz pompę wody. Po dociśnięciu paska wieloklinowego na wolnych obrotach ten dźwięk ustaje. Mam pytanie Panowie ponieważ widzę że występują dwa paski wieloklinowe i być może tu tkwi problem. Jeden jest 5PK 2060 a drugi 5PK 2020 może ktoś z was orientuje się który powinien się znaleźć na tych rolkach. Aktualnie mam 5PK 2060 na rolkach również nowiusieńki ale coś mi się wydaje że powinien być ten krótszy ( jeżeli w ogóle ten krótszy pasek wejdzie ) wtedy chyba będzie bardziej to wszystko napięte. Bo wygląda to tak jakby ten pasek wpadał w jakiś rezonans. No chyba że to pompa wspomagania :shock: Co myślicie koledzy. :mad2:
Opublikowano
Nie chce Cie kolego martwic ,ale z roznymi długościami paskow testowal mój mechanik odnosnie pisku przy gaszeniu i odpalaniu samochodu i raczej dlugosc jego nie powinna mieć wlywu na niepokojące dzwieki chrobotania, no chyba ze jakies lozysko jest walnięte.U mnie wystarczylo kupic oryginalny pasek w serwisie BMW by pisk ustał , bo zmiany paskow na dluzsze bądź krótsze nic nie wnosila ( co najwyżej zbyt napięty pasek szybciej uszkodzi lozyka lub rolki) ,wiec w Twoim przypadku raczej nie doszukiwałbym się problemu w dlugosci paska.
Opublikowano
Usterka usunięta. Trochę nerwów napsuła.Jak się okazało jednak problem tkwił w pasku wieloklinowym.Nie wiem jak to się stało ale miałem założony pasek 2060 a powinien być 2020. Ten 2060 jest podobno do aut ze skrzynią manualną a pasek 2020 do aut ze skrzynią automatyczną. Po zmianie paska grzechot ucichł autko pracuje cichutko :D Nie przypuszczałem że ciut ciut dłuższy pasek wieloklinowy powoduje właśnie takie objawy jak delikatne grzechotanie.Jak KubaBrzesko napisał to faktycznie zwątpiłem bo też nie chciało mi się wierzyć że to pasek. Jednak cały czas chodziło za mną to żeby to sprawdzić i ewentualnie wyeliminować bo to naprawdę śmieszne koszta a wiedza ogromna. No i udało się na szczęście.Po drodze wymieniłem pompę wody która tak naprawdę miała delikatne luzy na tym łożysku. No ale czego się nie zrobi byle tylko ślicznie dalej chodziła. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.