Skocz do zawartości

[523i] brak prądu w zapalniczce


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

jakis miesiac temu mi wlasnie siadło gniazdo zapalniczki, nie ukrywam ze czesto mi sie wylewal redbull w jej okolicu bo akurat w tym miejscu dali przytrzymywacz kubkow który cienkie puszki trzyma słabo, w kazdym razie nie dziala. sprawdziłem wszelkie mozliwe bezpieczniki jakke odpowiadaja bo juz czytalem ze jest ich wiele

 

w schowku bezpiecznik nr 7 39 i 21 -przekaznik zapalniczki a w zasadzie i tak oblecialem wszystkie, przy okazji zmienilem bezpieczink 39 na 7,5A bo byl 5A

 

w bagazniku liczac od przodu auta 7ma pozycja a i wszystkie w bagazniku sa sprawne, nie ma ich duzo w zasadzie, az zrobilem foto. jedynie na necie pisza iz bezpiecznik 51 w bagazniku jest 30A a u mnie jest 20A max bo nie podpisany.

 

http://e-fotek.pl/images/05354370504272416491.jpg

 

zostaje mi wiec sama zapalniczka zxa która nie bardzo wiem jak sie zabrac.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pod tunelem jest taka biała kostka na 3 przewody, którą właśnie idzie prąd do zapalniczki, jak wyciągniesz mieszek lewarka, to w lewym górnym rogu powinieneś ją zobaczyć.

I na niej posprawdzaj sobie napięcie, możesz użyć małej żaróweczki, tylko uważaj które piny zwierasz, masz się wpiąć między + a masę, trzeci to podświetlenie, prawdopodobnie będzie sporo cieńszy od pozostałych.

Jak tutaj wszystko jest okej, to coś przy samej oprawce padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
sprawdziłem, odpiąłem kostke i niestety nie dochodzi prąd, zaroweczka zapaliła sie tylko jak dalem + na podswietlenie (faktycznie duzo cienszy kabelek) na dwóch od zapalniczki niestety nie. podpiąłem natomiast przy okazji prąd z prostownika do wtyczki zapalniczki i gniazdo jest dobre bo ładowarka samochodowa sie zapalila. a wiec juz wiem ze nie ma pradu tylko bezpiecziki sprawdzilem wszystki z nia zwiazane chyba z 10x.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sosna, zapalniczka jest pod numerem 52 w bagażniku, 51 to chyba to gniazdo które opcjonalnie było w bagażniku na prawej ściance montowane.

Oba te bezpieczniki mają mieć wartość 30A, tak jest w rozpisce i tak też mam u siebie.

Zostało ci sprawdzenie po kolei wiązki, bo chyba nic więcej tam się popsuć nie mogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to który to na zdjęciu u góry? bo opisane sa tyko w schowku a w bagazniku juz nie, choc sprawdzilem wszystkie, zaden z nich nie ma 30A raczej ale nawet jesli bylby 10A to dzialac powinna.

 

wlasnie zostaje raczej po kolei wiazka ale prosciej by było polaczyc na krótko, puszczenie prądu od podswietlania zapalniczki bedzie raczej za slabe czyz nie?

 

ewentualnie jestem ciekaw któredy idą kable bo ostatnio jak zmienialem fotele zagladalem tez pod wykładzine od pasazera tam jest rozdzielnik prądu co idzie głowny z akumulatora z tylu. i jeden wydawal sie zasniedzialy jakby. ale musialbym miec jakas rozpiske który od czego.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy istnieje gdzies opis calej instalacji elektrycznej do bmw?

 

bezpieczniki sprawdzone wszystkie nie ma opcji ze ktorys jest zly, zapalniczka jest dobra bo na krótko smiga a prądu nie ma,

 

ktos orientuje sie skąd idzie prąd? czy pod podłoga po stronie pasażera gdzies rozdziela sie prąd z aku idzie prosto na zapalniczke?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

masz rozdzielnię przy akumulatorze i w niej sa bezpieczniki dużej mocy.

Masz tez rozdzielnie pod fotelem pasażera.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wiem, domyslalem sie ze zapalcznika bierze prąd z rozdzielni pod pasażerem i chyba zostało mi tylko isc po kabelku i dosc dlaczego pradu nie ma. albo jechac do elektryka i zaplacic i miec z głowy, ale z taka pierdolą to bym sobie nie wybaczył wiec rozbiore pół auta i musze dojsc
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w jednym warsztacie to mowi ze musieliby sprawdzac po kabelku i rozbierac moze pol auta a cena by tez wyszla kosmiczna za takie cos i ze lepiej juz na krótko podpiąc, skad najszybciej podciagnac? nikt nic nie wie i nigdy nie mial problemu z pradem w zapalniczce?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież zwykłym miernikiem można sprawdzić kable nic nie trzeba rozbierać... na kable nie trzeba się patrzeć wiec nie zawsze jest potrzeba demontażu... wszystkiego...

Jeżeli sam nie masz pojęcia z tego co widzę .. to weź lepiej zmień warsztat i jedz do dobrego elektromechanika który ci to w 30 min sprawdzi i może nawet naprawi.

dobry znaczy taki który zna instalacje bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz schemat proszę Ciebie zapalniczki:

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/svg/sp/SP0000008932.svgz

 

Ze schematu wynika, że zasilanie biegnie z bagażnika z bezpiecznika nr 52 (na schemacie od modułu świateł biegnie tylko prąd dla podświetlenia więc tym się nie przejmuj Ciebie interesuje tylko pin2 i pin1)

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_024026.png

 

Natomiast masa wychodzi stąd (prawa strona po stronie pasażera z przodu auta, pod dywanem) z wtyczki x490:

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_325130.png

 

Kupujesz miernik za 10zł. Ustawiasz na sprawdzanie ciągłości obwodu i sprawdzasz jeden koniec kabelka od bezpiecznika i drugi koniec kabelka na zapalniczce pin2. Tak samo z masą przykładasz jeden koniec miernika do pinu 1, drugi gdziekolwiek do gołej blachy i jak ci pokaże, że obwód jest ciągły to ok, jak nic sie nie zmieni to masz przerwe.

 

Możesz na początku sprawdzić czy wogóle na samym bezpieczniku jest prąd. Przykładasz jedną końcówkę miernika ustawionego na 12V do bezpiecznika, a drugą do masy (lub swoją żaróweczkę zamiast miernika) i patrzysz czy sie pali/pokazuje napięcie. Jeżeli na bezpieczniku nie ma prądu to prąd do bezpiecznika nr 52 biegnie z bezpiecznika oznaczonego jako F102 z tego miejsca (prawa strona bagażnika więc wszystko obok siebie):

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_325024.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Mati o to mi wylasnie chodziło nalezy Ci sie wirtualny browar :cool2: , miernik gdizes taki miałem ale znalesc nei moge wiec kupie na alledrogo i sie biore, ostatnio jak zmienialem fotele to zagladalem pod wykladziene, troche mialem mokro z mojego zaniedbania bo sniegu od holery a ja bez wycieraczek jezdzilem zima i namokło, wysuszyłem tam wszystko jak trzeba, troche wd40 psiknąłem wiec zajrze tam jeszcze raz.

 

u mnie wygladalo to tak,

 

http://e-fotek.pl/images/50609476416576305198.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masakrycznie ta podłoga wygląda, jeszcze ten styropian :shock:

Zrób coś z tym, jak nie chcesz zgubić pasażera po kolejnej zimie :mrgreen:

 

A skrzynka bezpieczników rudzieje, masa zaśniedziała, tak to nic nie będzie ci działać. :roll:

Ogarnij sprawę, bo jak coś się urwie to może zwarcie zrobić, a później wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masakrycznie ta podłoga wygląda, jeszcze ten styropian :shock:

Zrób coś z tym, jak nie chcesz zgubić pasażera po kolejnej zimie :mrgreen:

 

A skrzynka bezpieczników rudzieje, masa zaśniedziała, tak to nic nie będzie ci działać. :roll:

Ogarnij sprawę, bo jak coś się urwie to może zwarcie zrobić, a później wiadomo...

 

 

A tam, 19-tki ważniejsze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkiego przy kupnie auta nie sprawdzisz, na czescie pierwsze nie rozbierzesz. dopiero miesiac temu zmienialem fotele i zajrzalem poraz pierwszy pod podłoge, po lewej stronie od kierowcy jest taka zielona twarda gąbka z logo bmw cos ala styropian a w prawej niestety ktos zamontowal styropian, lewy próg zdrowy, prawy bierze ruda, a wiec ktos komus wczesniej drift nie wyszedł.

 

poszlo duzo wd 40, troche czernila do konserwacji spodu auta. wyszuszylem wszystko bo wilgoc to moja sprawka no i kupilem porządne\brzydkie wycieraczki gumowe ktore trzymaja wode.

 

takiego oryginalego wygluszenia juz nie kupie raczej czyż nie?

 

jutro biore sie za tą zapalniczke dzięki Mateuszowi. zobacze jak tam tez sytuacja po miesiacu czy juz ladnie wyschło pod fotelem.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
takiego oryginalego wygluszenia juz nie kupie raczej czyż nie?

Jak nie. Napisz w dziale części do chłopaków i kupisz za niewielkie pieniądze. Jest sporo chłopaków co rozebrali angole na graty.

wycieraczki gumowe ktore trzymaja wode.

Jeżdżę całym rokiem na wycieraczkach materiałowych gumowanych od spodu i wilgoci nie mam żadnej.Może gdzieś leje Ci się spod drzwi?

Co do zapalniczki to znajdź gdzieś plus i podciągnij przewód i po sprawie. Lepsze to niż cudować i pi*****ć się z tym pół roku :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.