Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sprawa wygląda następująco: zwykłem po zakończeniu jazdy studzić autko i czasami podczas tego zabiegu po niecałej minucie od zatrzymania zaczyna puszczać niebieski dym. Czasem jest to lekka mgiełka, czasem solidna chmura, a czasem nic, nawet bączka. Nie ma reguły czy dzieje się tak po spokojnej jeździe, długiej trasie czy ostrzejszym przyciśnięciu. Raz jest chmura, a raz nie. Nie zauważyłem jakichś solidnych zaników oleju. Odma była wymieniana niecałe 15 tys. km temu.

Kopcenie zauważyłem po usunięciu DPF, później wycięty został katalizator i dalej to samo. Teraz wydech jest na całkowitym przelocie od turbo do końca. Jakieś sugestie?

Opublikowano

Najwazniejsze, ze nie dymi tak podczas jazdy ... Grunt ze nie masz juz problemow z DPF'em !

 

A zmienial Ci ktos program po kastracji ? Klapki tez masz wywalone ?

 

Wlasnie takich klopotow sie obawiam i tylko dlatego co chwila reanimuje to scierwo bo tak to dawno tez bym sie tego pozbyl :evil:

Opublikowano

Klapki usunął poprzedni właściciel. Ja się pozbyłem DPF i przy okazji program oraz wyłączenie EGR. Potem wycinka katalizatora. Krótko mówiąc moje autko mówi stanowcze "nie" ekologii. :wink:

Tylko to dymienie mnie zastanawia. Gdyby to było turbo, to chyba by cały czas kopciło?

Opublikowano
Klapki usunął poprzedni właściciel. Ja się pozbyłem DPF i przy okazji program oraz wyłączenie EGR. Potem wycinka katalizatora. Krótko mówiąc moje autko mówi stanowcze "nie" ekologii. :wink:

Tylko to dymienie mnie zastanawia. Gdyby to było turbo, to chyba by cały czas kopciło?

 

Czyli zostałeś nowym inżynierem BMW

klapki - SYF wyrzucone :duh:

DPF - niepotrzebny - wyrzucony :duh:

Katalizatory - SYF - wyrzucone :duh:

:nienie: :nienie:

A ty się dziwisz że Ci dymi :mad2:

brokat_
Opublikowano

Proponuję czytać ze zrozumieniem. :wink: Klapki usunął poprzedni właściciel, nie miałem na to wpływu (choć swoją drogą też jestem ich przeciwnikiem). DPF usunąłem, bo się zapchał i wtedy zauważyłem, że autko zaczęło kopcić. Katalizator to czysto mój wymysł, bo powyżej 200 tys. km i tak nie spełnia swojej roli w dieslu, a tylko dławi turbosprężarkę. Z tym, że będzie dymić po takich zabiegach oczywiście się liczyłem. Problem jest taki, że raz dymi, a raz nie. No i niebieski dym jest wynikiem przepalania oleju, przynajmniej tak mi się wydaje- jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. :)

Wydaje mi się też, że to nie usunięcie DPF spowodowało dymienie. DPF ma za zadanie nie dopuścić do jakiegokolwiek kopcenia więc choćby wtryski lały paliwo, a turbo rzucało olejem, to dymka nie będzie. Dopiero po usunięciu filtra widać, że coś jest nie tak w silniku.

Opublikowano

Mi po wywaleniu klapek i dpf tez bardziej dymi zwlaszcza na wolnych obrotach i to po odpaleniu.Po wycince dpf nie dymil tak na wolnych co po klapkach.Koleś miał Leona Cupre po dużych modach.Wolny przelot zero ekologi i jak depnoł to pocisk ale i dym za autem.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Wydaje mi się też, że to nie usunięcie oDPF spowodowało dymienie. DPF ma za zadanie nie dopuścić do jakiegokolwiek kopcenia więc choćby wtryski lały paliwo, a turbo rzucało olejem, to dymka nie będzie. Dopiero po usunięciu filtra widać, że coś jest nie tak w silniku.

Mylisz sie nawet jak bedziesz miał dpf i kat to bedzie biały dym jesli turbo bedzie puszczalo i wtryski lady. Po wymianie nowego turbo ustąpiło dymienie miałem tak po postoju 5-10 min

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Odme sprawdzal / wymianial ?

Tak jak pisał- odmę wymieniał niecałe 15 tys. temu :wink: niedługo potem była wycinka DPF i wtedy zauważyłem dymienie.

 

panorafix mi po odpaleniu nie dymi, tylko jak studzę autko przed zgaszeniem okazyjnie się pojawia ta niebieska chmurka.

Opublikowano

Wydaje mi się też, że to nie usunięcie oDPF spowodowało dymienie. DPF ma za zadanie nie dopuścić do jakiegokolwiek kopcenia więc choćby wtryski lały paliwo, a turbo rzucało olejem, to dymka nie będzie. Dopiero po usunięciu filtra widać, że coś jest nie tak w silniku.

Mylisz sie nawet jak bedziesz miał dpf i kat to bedzie biały dym jesli turbo bedzie puszczalo i wtryski lady. Po wymianie nowego turbo ustąpiło dymienie miałem tak po postoju 5-10 min

 

Ale gdyby to było turbo, to powinien być biały dym ciągle, tak? Bo u mnie jest tak jak pisałem- czasami pojawia się niebieski dym.

Opublikowano
Ściągnij przewody od IC jeśli jest olej to wiadomo, i uważaj jeśli turbo puszcza olej a nie wesz kiedy może puścić wcale do układu dolotowego silnika wtedy może się skończyć tragicznie rozpędzić silnik i pozamiatane
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Rozmawiałem dziś z mechanikiem, który zajmuje się tylko BMW. Oczywiście zganił mnie za kastrację DPF i katalizatora. :wink: Ale odnośnie kopcenia mówił, że przy tych objawach według niego jest to wina uszczelniaczy zaworowych.
Opublikowano (edytowane)
A zajrzał wogle do dolotu IC? Bierze tobie olej ze taka diagnoza? Kolejny magik. Edytowane przez tomek1708
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Rozmawiałem dziś z mechanikiem, który zajmuje się tylko BMW. Oczywiście zganił mnie za kastrację DPF i katalizatora. :wink: Ale odnośnie kopcenia mówił, że przy tych objawach według niego jest to wina uszczelniaczy zaworowych.

 

o napewno ;) aale by mial roboty ;) uszczelniacze zaworowe :) co to jest polonez??

turbo sprawdz.... jak nie masz dpfa to jak turbo miales zmeczone to teraz juz tego oleju nie ma gdzxie dopalić. i wali na niebiesko.

sasiad mial taka akcje w astrze ;) 2.0T poki jechal wszystko ok jak stanął 10 min i smolensk sie zaczynal.

zmienil turbo i po temacie...

Opublikowano
Rozmawiałem dziś z mechanikiem, który zajmuje się tylko BMW. Oczywiście zganił mnie za kastrację DPF i katalizatora. :wink: Ale odnośnie kopcenia mówił, że przy tych objawach według niego jest to wina uszczelniaczy zaworowych.

 

o napewno ;) aale by mial roboty ;) uszczelniacze zaworowe :) co to jest polonez??

turbo sprawdz.... jak nie masz dpfa to jak turbo miales zmeczone to teraz juz tego oleju nie ma gdzxie dopalić. i wali na niebiesko.

sasiad mial taka akcje w astrze ;) 2.0T poki jechal wszystko ok jak stanął 10 min i smolensk sie zaczynal.

zmienil turbo i po temacie...

 

Ja nie jestem mechanikiem + 7 miesięczna córcia nie daje spać więc mogłem pokręcić o czym do mnie rano mówił :wink: Coś tam wspominał o zaworach, uszczelnieniu i zaglądaniu do głowicy :)

Opublikowano

zdejmij zimna rure dolotową do turbiny i pomacaj czy ma luz. popros o opinie innego mechanika... watpie ze padly uszczelniacze zaworowe w dieslu ;)

 

Ps. moja cora ma 14 miesiecy i tez daje czasem popalić poprostu trzeba sie uodpornic ;P

Opublikowano
:duh: jak mi CCC padło wiesz co mi powiedIeli w Aso ze to wina lasera w DVD a okazało się co innego i większości przypadkach pada płyta główna. Wiec brawo dla tego Specjalisty od bmw no chyba ze on cofa się w czasie.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź czy nie ma w turbosprężarce luzu wzdłużnego na osi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.