Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolega bewan pozwoli że go zacytuję bo nie wiem jak inaczej sie wkleja cytat do odpowiedzi

 

"Nawiazuje do tematu,chociaz temat zalozony w2014 roku,wtedy wlasnie kupilem moja e70 3.0d,2009r.Wszystko hulalo az milo,wymienilem kilka eksploatacyjnych czesci,jak tarcze,akumulator,termostat,olej co cirka 10-12000km.jazda raczej spokojna z rodzina,czasem troche szybciej ale,raczej z dusza na ramieniu bo tutaj ostre kary,a ponad 30km/har wiecej,utrata prawka,slowem teoretycznie idealna eksploatacja. Wczoraj jechalem autostrada tak ok.130km/h,bez zadnych znakow i dzwiekow ostrzegawczych silnik zgasl,na chwile zapalila sie czerwona konewka oleju,i chwile potem kontrolka silnika zolta. Auto na lawete,warsztat i diagnoza rozrzad,czekam na wycene i informacje co do zniszczen.Tak wiec nie tylko 3,5 d albo 40d.Przebieg prawie 20000k.Myslalem ze mnie taka awaria niedotyczy, bo przebieg niewielki,poprzednie auta jezdzily bez problemow i to z dozo wiekszymi przebiegami i ta opinia o lancuchowych rozrzadach czekam i niewiem co zrobie"

 

Kolego pisze, że nabył autko teraz z 2009r. Więc nie widze tu nic do podsycani tematu. Poprostu do momentu jak go kolega kupił jest jakas historia serwisowa, a nie to że kolega wymienia olej co 8-12tys. Po 200tys wymieniania oleju jak ASO przykazał wymiana nawet co 5tys nic nie da. No i ten przebieg 200 tys może nie jest wielki ale też nie jest niewielki :D

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolega bewan pozwoli że go zacytuję bo nie wiem jak inaczej sie wkleja cytat do odpowiedzi

 

"Nawiazuje do tematu,chociaz temat zalozony w2014 roku,wtedy wlasnie kupilem moja e70 3.0d,2009r.Wszystko hulalo az milo,wymienilem kilka eksploatacyjnych czesci,jak tarcze,akumulator,termostat,olej co cirka 10-12000km.jazda raczej spokojna z rodzina,czasem troche szybciej ale,raczej z dusza na ramieniu bo tutaj ostre kary,a ponad 30km/har wiecej,utrata prawka,slowem teoretycznie idealna eksploatacja. Wczoraj jechalem autostrada tak ok.130km/h,bez zadnych znakow i dzwiekow ostrzegawczych silnik zgasl,na chwile zapalila sie czerwona konewka oleju,i chwile potem kontrolka silnika zolta. Auto na lawete,warsztat i diagnoza rozrzad,czekam na wycene i informacje co do zniszczen.Tak wiec nie tylko 3,5 d albo 40d.Przebieg prawie 20000k.Myslalem ze mnie taka awaria niedotyczy, bo przebieg niewielki,poprzednie auta jezdzily bez problemow i to z dozo wiekszymi przebiegami i ta opinia o lancuchowych rozrzadach czekam i niewiem co zrobie"

 

Kolego pisze, że nabył autko teraz z 2009r. Więc nie widze tu nic do podsycani tematu. Poprostu do momentu jak go kolega kupił jest jakas historia serwisowa, a nie to że kolega wymienia olej co 8-12tys. Po 200tys wymieniania oleju jak ASO przykazał wymiana nawet co 5tys nic nie da. No i ten przebieg 200 tys może nie jest wielki ale też nie jest niewielki :D

Tak,jak piszesz,ale wiem od kogo kupilem i wiem jak byl eksploatowany,nigdy niekupowalem auta sprowadzonego ktore sa tansze i maja opinie (zasluzona)samochodow z newiarygodnym przebiegiem.

Tak ze niepociesze nikogo to moze sie zdarzyc w kazdym aucie nawet wzorowo serwisowanym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazdy samochod / kazda czesc ma sie prawo zepsuc. Rozciaganie odosobnionych problemow z rozrzadem na wszystkie samochody nie ma sensu. Nie slyszalem, aby 35d/40d mialy generalnie problemy z rozrzadem, w przeciwienstwie do np. silnikow N47.

 

Przykladowo, ja mam w chwili obecnej wymieniany silnik na nowy w serwisie BMW. Zaczal wydawac dziwne dzwieki, zdiagnozowano problem z "rod bearings" (nie znam polskiego tlumaczenia). Poszukalem w sieci - wydaje sie, ze jest to problem, ktory niezbyt czesto wystepuje w X5. Jednoczesnie, BMW ma w chwili obecnej proces w USA w zwiazku z silnikami M3 i problemem "rod bearings".

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ASO części: 2.300 - 2.900zł (dane z 2016 roku)

ASO robocizna 11.300zł (dane z 2016 roku)

 

Niezależny warsztat znajomego (w którym serwisuje BMW od wielu lat)) (rozrząd FAI TCK74C+kilka części z ASO (uczczelka pokrywy zaworów i pompa wody) - razem: 3.000zł (dane z 2016 roku).

 

Tak wyglądało u mnie bo na ASO się nie zdecydowałem ze względu na wycenę robocizny :)

 

Myślę, że średnio zależy na jakich częściach można się zamknąć w 3,5-4 tyś.

 

Zdecydowałeś się na rozrząd FAI???

Kto Ci to polecił przecież to najgorsze i najtańsze gówno jakie jest a oszczędzasz kilkaset zł względem febi/swag (ok 300zł) czyli tego co masz oryginalnie i otrzymał byś części z zeszlifowanym nr oryginału. Patrząc całokształt robocizny i części przy tej operacji to taka oszczędność jest głupotą. Zmień tego mechanika jak najszybciej nikt normalny znający markę nie włoży takiego dziadostwa zwłaszcza w tak ważnym miejscu jak rozrząd.

Opublikowano

Do Bono,

Jaki silnik ma twoja x5d?

Jeśli w stanach mają problem z "rod berings' to chyba chodzi raczej o benzyniaki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
diesel

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano (edytowane)
ASO części: 2.300 - 2.900zł (dane z 2016 roku)

ASO robocizna 11.300zł (dane z 2016 roku)

 

Niezależny warsztat znajomego (w którym serwisuje BMW od wielu lat)) (rozrząd FAI TCK74C+kilka części z ASO (uczczelka pokrywy zaworów i pompa wody) - razem: 3.000zł (dane z 2016 roku).

 

Tak wyglądało u mnie bo na ASO się nie zdecydowałem ze względu na wycenę robocizny :)

 

Myślę, że średnio zależy na jakich częściach można się zamknąć w 3,5-4 tyś.

 

Zdecydowałeś się na rozrząd FAI???

Kto Ci to polecił przecież to najgorsze i najtańsze [bAD] jakie jest a oszczędzasz kilkaset zł względem febi/swag (ok 300zł) czyli tego co masz oryginalnie i otrzymał byś części z zeszlifowanym nr oryginału. Patrząc całokształt robocizny i części przy tej operacji to taka oszczędność jest głupotą. Zmień tego mechanika jak najszybciej nikt normalny znający markę nie włoży takiego dziadostwa zwłaszcza w tak ważnym miejscu jak rozrząd.

 

Nie zgadzam się z Tobą i nie zamierzam zmieniać mechanika. A tym bardziej słuchać osoby, która hejtuje prawie w każdym poście.

 

Po 1: Nie jest to najtańszy zestaw zresztą sprawdź sobie ceny i porównaj z febi/swag

Po 2: Zobacz w czym się firma FAI specjalizuje.

Po 3: Jakieś argumenty przedstawisz skoro tak oceniasz rozrządy tej firmy czy po prostu piszesz tak bo 1 raz o niej słyszysz?

Edytowane przez boba
Opublikowano
Diesel to paliwo które lejesz do baku. Pytałem o silnik. Myłślę, że inni formowicze też by chcieli się dowiedzieć detale twojego silinka co nadaje sie do wymiany. Po to jest to forum/klub żeby podzielić się trochę dokładniej swoimi doświadczeniem. W przypadku padaczki silnik ważne jest chyba trochę wiecej napisac co to za konik. 3.0, 4,0, 5,0 to ta sama pojemność ale parametry inne. Inne obciążenia itp. Model autka tez nie zaszkodzi podać czy np jest to e70 czy inny. I tak na koniec - co to jest ten w stanach silnik M3 o którym piszesz. Wszystko co było M3 było chyba benzyniakiem. Może się mylę, ale po to jest forum by wyprowadzać też z zasłyszanych błędów i plotek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co się goraczkujesz? Zapytales o silnik sugerując benzyniaka, więc ci odpisałem, że mój silnik to diesel. M57 w LCI z 2011, gdyż w us 40d nie występowal.

 

Odnośnie M3 przeczytaj mojego posta ze zrozumieniem. Nie sugeruje w nim, że M3 to diesel... sorry, silnik wysokoprężny.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ASO części: 2.300 - 2.900zł (dane z 2016 roku)

ASO robocizna 11.300zł (dane z 2016 roku)

 

Niezależny warsztat znajomego (w którym serwisuje BMW od wielu lat)) (rozrząd FAI TCK74C+kilka części z ASO (uczczelka pokrywy zaworów i pompa wody) - razem: 3.000zł (dane z 2016 roku).

 

Tak wyglądało u mnie bo na ASO się nie zdecydowałem ze względu na wycenę robocizny :)

 

Myślę, że średnio zależy na jakich częściach można się zamknąć w 3,5-4 tyś.

 

Zdecydowałeś się na rozrząd FAI???

Kto Ci to polecił przecież to najgorsze i najtańsze [bAD] jakie jest a oszczędzasz kilkaset zł względem febi/swag (ok 300zł) czyli tego co masz oryginalnie i otrzymał byś części z zeszlifowanym nr oryginału. Patrząc całokształt robocizny i części przy tej operacji to taka oszczędność jest głupotą. Zmień tego mechanika jak najszybciej nikt normalny znający markę nie włoży takiego dziadostwa zwłaszcza w tak ważnym miejscu jak rozrząd.

 

Nie zgadzam się z Tobą i nie zamierzam zmieniać mechanika. A tym bardziej słuchać osoby, która hejtuje prawie w każdym poście.

 

Po 1: Nie jest to najtańszy zestaw zresztą sprawdź sobie ceny i porównaj z febi/swag

Po 2: Zobacz w czym się firma FAI specjalizuje.

Po 3: Jakieś argumenty przedstawisz skoro tak oceniasz rozrządy tej firmy czy po prostu piszesz tak bo 1 raz o niej słyszysz?

 

Nie musisz się zgadzać a wiem to z doświadczenia prowadząc sklep z częściami do bmw oraz serwis.

Dla mnie to zwykły tani produkt z nikąd chińczyk którego nie polecił bym nawet do astry. Wystarczy mieć w ręku produkt FAI i oryginał różnicy nie sposób nie zauważyć.

Wycieraczki możesz sobie kupić najtańsze bo zmienisz to w 2 minuty i jak się popsują nic się nie stanie ale dla mnie rozrząd musi być oryginał lub produkt bliźniaczy a FAI to tani produkt i tyle samo warty. Jednym z pierwszych dystrybutorów FAI w polsce była firma MotoProfil i była na to masa reklamacji. Firma FAI do reklamacji wymagała dołączenia próbki oleju z silnika i zawsze na tej podstawie odrzucali reklamacje żenada.

Możesz mi nie wierzyć ale w branży mechaników i hurtowni FAI nie jest lubianym produktem i nie bez powodu.

Opublikowano

Próbuję znaleźć jakieś złe opinie o rozrządach firmy FAI, ale jakoś nic oprócz wpisów użytkowników --==maly==-- i gorik79 nie widzę. Proszę zapoznać się z historią firmy i w czym się ta firma specjalizuje. A to, że w karcie gwarancyjnej jest wyraźnie napisane, że do reklamacji należy dostarczyć 120ml oleju to już takie prawo producenta. Każdy ma swój wybór ja dokonałem właśnie takiego. Ogólnie uważam, że temat jaki rozrząd włożyłem do swojego auta nie powinien podlegać zbędnej dyskusji, w której notabene poruszani są "biedni ludzie" i "właściciele Astry".

 

Ten wątek w dyskusji uważam za zamknięty.

Opublikowano
A jakiej firmy bierzecie/polecacie pompę wody? Nie chcę zakładać oddzielnego tematu :wink:
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Dolaczam do posta,

 

Przy 224tys caly rozrzad poszedl do wymiany, najprawdopodobiniej nawalil najpierw hydrauliczny napinacz, lancuch sporo rozciagniety o pol szerokosci ogniwa, zebatki tez juz byly postrzepione.

 

Symptomami bylo ewidentne metaliczne szorowanie, odwiedzilem paru mechanikow i w sumie zaden nie zdjagnozowal problemow z rozrzadem, wszyscy jak jeden tlumaczyli mi, ze rozrzad slyszalny bylby z tylu silnika a ty bylo wszystko slychac z przodu silnika po stronie pasazera. Generalnie w ASO tylko jeden mechanik od razu postawil sprawe jasno, ze rozrzad do wymiany.

 

ASO wyliczylo robote z czesciami za 10tys.

 

Auto kupilem jak mialo najechane 186tys ( wg ksiazki olej co 20tys wymieniany) od tego czasu olej co 15tys, po przeczytaniu calego posta stwierdzam ze to chyba brak szczescia moze sprawic ,ze trafiasz na takie problemy z "wiecznym lancuchem rozrzadu"

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wypowiadałem się w tym temacie na stronie 2 w 2014r przy przebiegu 140.000km X5 E70 3.0d 235KM.

Martwiłem się wtedy przy ówczesnym przebiegu a teraz martwię się jeszcze bardziej :)

Na chwilę obecną na budziku 266tyś km i jak się zastanawiałem przy 140k km tak i zastanawiam się teraz przy 266k km.


Latam na Motulu 5w30 zmienianym co 10.000km,


Na tą chwilę wywaliłem DPF i wymieniłem wszystkie wtryski z poważniejszych napraw.

Wystawiłem autko na sprzedaż bo chciałem uciec d wymiany rozrządu ale chyba je zostawię jak go już zmienię.

Jakiej firmy rozrząd polecacie i czy jakiś sprawdzony warsztat w małopolsce ?

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopię trochę temat, u mnie w E70 M57 235km serii Pękł łańcuch przy przebiegu 238000 km.

Więc niestety trzeba go traktować jako element eksploatacyjny .

Opublikowano

5W30 LL-04 do 160 tys przebiegu do 30kkm w serwisie bmw potem co 20 tysięcy km max. Chip był i to modyfikowany kilka razy, przez kilka ładnych lat.

Klap w kolektorze nie mam, nie wiem jak z egr czy dpf bo wcześniejszy właściciel modyfikował auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5W30 LL-04 do 160 tys przebiegu do 30kkm w serwisie bmw potem co 20 tysięcy km max. Chip był i to modyfikowany kilka razy, przez kilka ładnych lat.

Klap w kolektorze nie mam, nie wiem jak z egr czy dpf bo wcześniejszy właściciel modyfikował auto.

 

Te 30kkm go zabiło

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
280tys i pękł łańcuch :evil: , 286KM, olej wymieniany co 10tys. (Motul) , spokojna jazda i jebs......, zero wcześniejszych objawów (cisza, silnik pracował idealnie).
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.