Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Co do wymiany rozrządu, to w 3.5d/ 3.0sd jest on z tyłu silnika. Pewnie nie za łatwo się tam można dostać...

 

3.0sd łańcuch z przodu silnika: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FF01&mospid=50541&btnr=11_3653&hg=11&fg=25

3.5d łańcuch również z przodu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW03&mospid=52205&btnr=11_3653&hg=11&fg=25

4.0d dopiero tu z tyłu silnika: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW61&mospid=52203&btnr=11_4089&hg=11&fg=25

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie a jak sie sprawa ma z 3.0d 235km ? to samo ? tzn urywa się ? Obecnie mam na blacie niecale 130k km ale zmartwiłem się ostro sprawą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie wrzuccie na luz , to jakies naprawde jednostkowe przypadki i to tylko w 35d :D

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
ale tak z ciekawżci to chciałbym wiedzieć ile jest roboty z wymianą rozrządu przy 40d ktury jest z tyłu, przecież tam ciężko coś wogule zobaczyć a co dopiero coś zrobić. Apropo ciekawe ilu forumowiczów posiadających e70 z 35d lub 40d przejechała 200tyś.km. bez awarii
Opublikowano

W E90 3.0d też poleciały lancuchy narazie slyszalem o przed liftowych silnikach 231km.

 

W E70 3.0sd dobilem teraz do 200tys km bez żadnych większych awarii.

Opublikowano
mam 195tys i zero problemów, auto kupiłem z przebiegiem 145 tys
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale tak z ciekawżci to chciałbym wiedzieć ile jest roboty z wymianą rozrządu przy 40d ktury jest z tyłu, przecież tam ciężko coś wogule zobaczyć a co dopiero coś zrobić. Apropo ciekawe ilu forumowiczów posiadających e70 z 35d lub 40d przejechała 200tyś.km. bez awarii

odsetek pękających łańcuchów jest na razie znikomy, profilaktyczna wymiana na oryginalnych częściach to około 3,5 tys

Opublikowano
W tym przypadku regularny serwis autka raczej nic nie da ,jedynie profilaktycznie wymienić łancuch albo nie przejmować się i jezdzić i luz.
Opublikowano

Profilaktyczna wymiana 3,5tys jak pęknie 10tyś...

Tak się zastanawiam, czy jeżeli producent nei przewiduje wymiany jakiejś częśći to czy to nie znaczy że daje na nią gwarancję wieczystą ? Np tak jak na karoserię 12 lat czy coś...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy mój przypadek był jednostkowy - raczej nie. Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicach stolicy i każdy miał już "doświdczenie" z tym modelem i zerwanym łańcuchem.

 

Generalnie coś jest na rzeczy z łańcuchami w BMW z lat 2007-2009. Zwłaszcza w serii e90 i silnikach 2.0d. Łatwo coś wyszperać w necie na ten temat (Dla dociekliwych google + 'broken timing chain'). Nie jestem mechanikiem ale podejrzewam że te silniki mają wiele wspólnych komonentów i wspólnej myśli technicznej.

Opublikowano
Troche sie slyszy o tych przypadkach zarowno w silnikach z jedna turbina i z dwoma ale i tak jest to znikoma ilość. Śmiem twierdzić, ze te egzemplarze w ktorych nastapily przypadki urywania sie łańcuchów albo miały realne przebiegi 300, 400 tys km o czym nie byli świadomi nastepni nabywcy albo byly tak zmeczone i skatowane, ze to skutkowało tymi usterkami-moge sie mylic to tylko domysly i spekulacje. Mozna powiedziec, ze solidne wykonania BMW skonczyly sie na serii E38, E39, E46. Ciekawe jak za kilka lat bedzie miala sie seria F, mydle ze będzie coraz gorzej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiej opcji aby bmw zrobilo auta na poziomie e38,e39,e46,e53...Ja ostatnio omijam e60 i szukam dobrej e39 530i, strasznie mi sie podobaja, w uk e39 wraca w laski w wielkim stylu...
Opublikowano

Dokladnie kkx5, ja tez ogladam sie za E39 M5 od 2001 rok i E46 M3, jezeli trafie ladna, bezwypadkowa z oryginalnym przebiegiem do 200 tys. :):):) to biore odrazu i trzymam juz do konca taki egzemplarz ale niestety na naszym polskim rynku sprzedazy aut, są to ogromne wymagania. Mentalność naszego narodu jest taka, zeby kupic najtaniej nie wazne czy kręcony czy skladany z dwóch liczy się cena :).

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tu jest z tym lepiej, wypadkowe maja kategorie do konca "zycia", krecenie nie bardzo bo w papiery od przegladu wpisywany przebieg z ostatnich 5ciu lat. Tez bym kupil e39 m5 ale nie byly w automacie a manuala nie chce...Troszke odbieglismy od tematu..
  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie wrzuccie na luz , to jakies naprawde jednostkowe przypadki i to tylko w 35d :D

Nawiazuje do tematu,chociaz temat zalozony w2014 roku,wtedy wlasnie kupilem moja e70 3.0d,2009r.Wszystko hulalo az milo,wymienilem kilka eksploatacyjnych czesci,jak tarcze,akumulator,termostat,olej co cirka 10-12000km.jazda raczej spokojna z rodzina,czasem troche szybciej ale,raczej z dusza na ramieniu bo tutaj ostre kary,a ponad 30km/har wiecej,utrata prawka,slowem teoretycznie idealna eksploatacja. Wczoraj jechalem autostrada tak ok.130km/h,bez zadnych znakow i dzwiekow ostrzegawczych silnik zgasl,na chwile zapalila sie czerwona konewka oleju,i chwile potem kontrolka silnika zolta. Auto na lawete,warsztat i diagnoza rozrzad,czekam na wycene i informacje co do zniszczen.Tak wiec nie tylko 3,5 d albo 40d.Przebieg prawie 20000k.Myslalem ze mnie taka awaria niedotyczy, bo przebieg niewielki,poprzednie auta jezdzily bez problemow i to z dozo wiekszymi przebiegami i ta opinia o lancuchowych rozrzadach czekam i niewiem co zrobie :mad2:

Opublikowano
tam gdzie jesteś koszty będą b. duże

Skad wiesz,masz jakieś doswiadczenia?wiem ile placil ktoś za audi a6,diesla wiem ze duzo ale niemam raczej wyboru niestety. Ciekawe ze najpierw wyswietlilo olej?czy z powodu teoretycznej padaczki pompy olejowej i z powodu braku cisnienia mogl przeskoczyc lancuch?tak sugerowal mechanik,nadal czekam jak na wyrok

Opublikowano
Spodziewam sie,ale myslalem ze nadzieja o czyms takim jak rozrzad bezkolizyjny,,czy takie codo o ktorym dawno slyszalem,niedziala?czy taki system to bjuda?teoretycznie zaplon odcielo czy musza byc duze szkody skoro zkechalem od razu,Sory za jakby naiwne pytania ale tak sie niepowinno dziac juz b.dawno znajomemu pekl pasek w audi i mowil ze na szczescie rozrzad bezkolizyjny mial,wiec o co tu chodzi?Zawsze myslalam ze rozrzad i problemy z nim nie dotyczy bmw.Nawet wczoraj kollega mowil ze on niemusi sie martwic bo w swojej hondzie ma lancuch,czyli pokutuje to przekonanie co do takiego rozrzadu moze jusz nieaktualne
Opublikowano
W internecie jest dużo tematów o pękających rozrządach przy ok 200k w BMW E70 3.0SD. Ja zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd a miałem przebieg 207k. Widziałem jak były łańcuchy rozciągnięte i napinacze, ślizgi też były nie do końca ok. Mi się udało, niektórzy nie mieli szczęścia no ale rozrządy łańcuchowe w nowoczesnych samochodach nie są takie trwałe jak kiedyś.
Opublikowano
Widzę,że coraz więcej ludzi zgłasza taką dolegliwość/wadę? Ciągle myślę o X6 4.0D....ale niepokój się wzmaga.
Opublikowano
Widzę,że coraz więcej ludzi zgłasza taką dolegliwość/wadę? Ciągle myślę o X6 4.0D....ale niepokój się wzmaga.

Dokladnie mysle o takim aucie rowniez,kilka juz ogladalem,mysle ze przepuscilem okazje,super auto i wizualnie i historia,ale za malo za moje dawac przy wymianie,wrzucilem wiecej na anons to x6 40d znalazla kupca,mailem jeszcze kilka na uwadze,ale za dlugo sie czailem jak widac wciaz czekam na wiesci od mechanika i place za wypozyczone auto :mad2:

Opublikowano
Spodziewam sie,ale myslalem ze nadzieja o czyms takim jak rozrzad bezkolizyjny,,czy takie codo o ktorym dawno slyszalem,niedziala?czy taki system to bjuda?teoretycznie zaplon odcielo czy musza byc duze szkody skoro zkechalem od razu,Sory za jakby naiwne pytania ale tak sie niepowinno dziac juz b.dawno znajomemu pekl pasek w audi i mowil ze na szczescie rozrzad bezkolizyjny mial,wiec o co tu chodzi?Zawsze myslalam ze rozrzad i problemy z nim nie dotyczy bmw.Nawet wczoraj kollega mowil ze on niemusi sie martwic bo w swojej hondzie ma lancuch,czyli pokutuje to przekonanie co do takiego rozrzadu moze jusz nieaktualne

 

Jak kolego? NA ile wycenili szkodę i co będzie do wymiany?? Obstawiam że nie tylko ja jestem ciekaw. Podziel się jeśli możesz. Czyli na to wychodzi że przy przebiegach około 200 tys trzeba wymieniać rozrząd?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.