Skocz do zawartości

Szum koło alternatora problem czy norma ?? Bmw e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu w swoim aucie mam taką sytuacje że jak się motorek nagrzeje to słychać taki szum ciężko to określić poniżej wstawiam filmik ten dźwięk który wydobywa się z okolic alternatora słychać w tle i występuje gdzieś w okolicach alternatora i tylko na ciepłym motorze na zimnym jest wszystko cichutko..Może ktoś coś podpowie czy jakias rolka jest do wymiany bądź do zdjęcia przesmarowania i ponownego założenia bo ten dźwięk jest trochę denerwujący na zewnątrz bardziej słychać to niż klekot diesla a może to jest norma..Dodam jeszcze że alternator ma elegancki ładowanie w zeszłym roku były wymieniane w nim szczotki

Link do filmiku

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podejrzewam że łożysko w alternatorze tak rzęzi i to nie ma wpływu na ładowanie,albo któraś rolka napinająca.Tak czy inaczej trzeba zdjąć pasek i pokręcić każdą rolką z osobna,powinno się wyczuć luz lub będzie słychać szumienie łożyska.
Opublikowano
A łożyska można oddzielnie dokupić czy trzeba z całymi rolkami ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
A łożyska można oddzielnie dokupić czy trzeba z całymi rolkami ??

 

Łożyska do alternatora można kupić,ale w praktyce robi się regenerację alternatora.Możliwe że gniazda są wyrobione i bieżnie na komutatorze.Co do rolek napinających to jest możliwość wymiany samego łożyska ale w oryginale występują tylko w komplecie razem z rolką.

Opublikowano
No dobra kolo 14 wpada wujas rozgrzeje motor zdejmiemy pasek i się sprawdzi która to tak hałasuje i ewentualnie się wymieni bo już te szumy są denerwujące bo tam szumieć może chyba tylko rolka lub łożyska w alternatorze lub rolka napinacza bo to gdzieś na ucho słychać koło alternatora.. Ale wujas obeznany w tych tematach to się sprawdzi dam znać co wyszło

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Daj znać jak Ci poszło, bo u mnie jest podobny dźwięk przy alternatorze (piszczenie, które u mnie słychać też na zimnym silniku, ale nasila się po rozgrzaniu) i też chcę się go pozbyć.
Opublikowano
Daj znać jak Ci poszło, bo u mnie jest podobny dźwięk przy alternatorze (piszczenie, które u mnie słychać też na zimnym silniku, ale nasila się po rozgrzaniu) i też chcę się go pozbyć.

 

popiskiwanie moze isc z rolki alternatora w którym jest sprzęgło jednokierunkowe i moze łożyskowanie w tej rolce zaczyna sie konczyć

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Moderatorzy
Opublikowano

To jest Tds i żadnego sprzęgiełka nie ma.Są 2 zwykłe rolki przykręcane na śruby- nawet mam gdzieś stare na stanie.

obstawiam altka.

 

PS.Kolego popraw tytuł tematu :mrgreen:

Zboczenie zawodowe :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No dziś pogoda nam nie pozwoliła na robote bo zaczęło padać i tylko posłuchaliśmy dźwięk na pewno wychodzi z alternatora więc w piątek będziemy go demontować i wymieniane będą łożyska które są w nim a chyba są dwa dobrze mówie ?? No chyba że okaże się że to rolka alternatora bądź napinacza .

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
ja jutro biorę sie za wymiane łozysk alternatora w swoim i przy okazji sprawdzenie szczotek regulatora bierzni komutatora itp.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
A kolego dowiadywałes się ile jest łożysk w alternatorze i jakie one są ?? Bo wujas mi mówił że większość alternatorów ma łożyska jakies typowe on mówił chyba 6203 i też mówił ze powinien mieć 2 łożyska z przodu i z tyłu, sprawdzałeś ?? A co wymieniasz bo masz takie same objawy ?? No u mnie szczotki były niedawno wymieniane jakieś rok temu więc powinny być ok a jak będą zużyte przynajmniej połowa to tez od razu zakupie żeby był spokój..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano (edytowane)

mam alternator bosh'a są 2 łożyska z przodu jedno i z tyłu, są róznej wielkosci. jak zmienialem rolke napinacza j pasek wieloklinowy to sprawdzalem wszystko i ruszajac rolką alternatora słyszalem juz hurgot i tez naciskąjąc ręką czuć luz. przy odpalonym silniku nic mi nie gwizda ani hurgotu nie slychac co nie zmienia faktu ze sa do wymiany, a nie chce zeby rozwaliło mi całego altka jak padna całkiem.

 

co do tego jakies są to nie wiem, ale wyciagne stare i mam sklep gdzie są wszelkiego typu i sobie dobiorę, gorszej jakosci po 15zl lepszej po 20zł. a jak pojechalem do serwisu to mi powiedzieli 120zl wiec poradze sobie sam sciągacz mam i nie takie rzeczy sie robilo ;]

Edytowane przez Sosna91
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Moderatorzy
Opublikowano

Łożyska na pewno są 2 i kupisz je w każdej hurtowni łożysk.

Co do szczotek to czy czasami to nie jest komplet z regulatorem napięcia???

Rozbierz altka i zobacz czy czasami nie są luźne w obudowie czy jak to się fachowo zwie.Widziałem już parę takich alternatorów.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Też mi się wydaje że są z regulatorem. I tak chyba wszystkie nowsze auta mają.

Ja też chcę się profilaktycznie zabrać za wymianę łożysk i regulatora żeby się na trasach nie denerwować. Koszt nie jest duży części, a zawsze to człowiek spokojniej jedzie bo pewnie od nowości altek był nierozbierany.

 

Szkoda tylko że ściągacza nie mam

Opublikowano
No u mnie wujas sciągacz ma więc z tym dobrze :) Bo chyba demontaż alternatora nie jest trudna... No i jestem ciekaw jak te szczotki będą wyglądać ale jak rok smigaja to bardzo nie powinny się zużyć ale to się okaże w piątek... No u mnie objawy są takie jak na filmiku jak stanie się dalej od auta jak jest ciepłe nie słychać klekotu tylko ten hurgot/szum i jest to denerwujące zrobić i będzie spokój bo wreście padną do końca i będzie alternator do wymiany

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano (edytowane)

Szczotki można kupić osobno bez regulatora napięcia,ja u siebie wymieniałem same szczotki za 10zł.Trzeba tylko wy lutować stare i wlutować nowe.Robota prosta i sporo kasy zostanie w kieszeni. :D

Ten szum to na pewno nie jest od szczotek,nawet jak bieżnia na komutatorze jest wyrobiona.To wina łożysk.

Edytowane przez bogi124
Opublikowano
Dokładnie jak pisze bogi :) U siebie też lutowałem i cała impreza kosztowała mnie 10 zł szczotki i piwko dla kolegi który użyczył mi lutownicy :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
To może któryś z kolegów niech zrobi fotorelacje :) sam skorzystam :mrgreen: Przyda się na forum bo wszystkie silniki mają chyba podobny altek nie licząc v8 po lifcie.
Opublikowano
Bo sciągał ktoś z was alternator ?? Łatwe to jest ogólnie ?? :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No ja właśnie tez dziś patrzyłem bo wreście po zimie ogarnełem motor cały poczyścilem podłużnice itd jednak ta sól to wszędzie wejdzie...A na koniec Mr Plak :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie robiłem alternator jakiś czas temu.

Wiem , że alternatory boscha daja sie regenerować bo można do nich dokupić wszystkie potrzebne części < szczotki komutator oczywiście łożyska>

Ale są też alternatory valeo i tu z tego co się dowiedziałem sprawa nie jest juz taka prosta.

 

Co do łożysk to najlepiej kupić łożyska w klasie C3. Będa na długo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Na dwóch długich śrubach ale trzeba odkręcić rolkę pod alternatorem bo nie dojdziesz kluczem do łba śruby.Zacząć trzeba od odłączenia aku. następnie filtr paliwa i jego obudowę wraz z wężem powietrznym, wisko trzeba odkręcić,zdjąć obudowę chłodnicy,potem pasek i tą rolkę pod altkiem.

To dotyczy silnika M57.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.