Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W ciągu najbliższych kilku miesięcy planuję zmianę obecnego auta (Toyota Avensis) na coś ze stajni BMW. Początkowo celowałem w BMW 5, ale o dziwo bardziej podpasowała mi 3 GT (przestronniejsze, bardziej sportowe, nie mam wrażenia, że jestem o 10 lat za młody na takie auto :) no i także tańsza). Jakość wnętrza w 5 faktycznie na znacznie wyższym poziomie, ale na razie priorytetem jest dla mnie przestronność (pierwszy bobas w drodze), a tutaj w 3 GT jest lepiej. Spędziłem bite kilka godzin przy konfiguratorze i optymalnie wyszło mi takie coś (pomijam rzeczy w standardzie):

 

 

 

328i xDrive Gran Turismo

biel mineralna met

Sport Line

 

Opcje wyposażenia zewnętrznego i tapicerka

biel mineralna met (Część z Sport Line) P0A96

Tkanina Track antracytowy, szary akcent (Część z Sport Line)

 

Wyposażenie dodatkowe

Sportowa automatyczna skrzynia biegów S02TB

Listwy ozdobne szlifowane aluminium (Część z Sport Line) S04AD

Pakiet Sight S0ZPS

Pakiet Drive Comfort S0ZPD

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M S02VF

Zmienny, sportowy układ kierowniczy S02VL

Dostęp komfortowy S0322

Rezygnacja z emblematu modelu S0320

Rezygnacja z dodatkowego oznaczenia zewnętrznego S03DZ

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne S0420

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie (Część z Pakiet Sight) S0431

Sportowe fotele przednie (Część z Sport Line) S0481

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich (Część z Pakiet Drive Comfort) S0488

Pakiet dodatkowych schowków S0493

Ogrzewanie foteli przednich S0494

Podłokietnik z przodu, przesuwany S04AE

Listwa akcentowa: czarna, błyszcząca (Część z Sport Line) S04DL

Spryskiwacze reflektorów S0502

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu S0508

Czujnik deszczu z automatyczną kontrolą (Część z Pakiet Sight) S0521

Reflektory biksenonowe S0522

Reflektory adaptacyjne (Część z Pakiet Sight) S0524

Regulator prędkosci z funkcja hamowania (Część z Pakiet Drive Comfort) S0544

Asystent świateł drogowych (Część z Pakiet Sight) S05AC

Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound S0688

Pełna, bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB (Część z Pakiet Drive Comfort) S06NS - O ile będzie działac z Iphone 5

Sterowanie CCC S06VB

Kierownica sportowa M, skórzana (Część z Sport Line) S0710

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km S07NH

Polska wersja językowa S08A1

Polska instrukcja obsługi S08AT

Rezygnacja z pakietu BMW ConnectedDrive S0ZDX

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie S06WA

Pakiet dodatkowego oświetlenia S0563

 

Co mnie raczej nie interesuje:

-nawigacja - sorry, ale płacenie 10k PLN za w sumie dość średnią nawigację (ta w Toyocie bije tą z BMW na głowę) nie bardzo mi się uśmiecha. Dysk 20gb jest fajnym akcentem, ale równie dobrze mogę sobie wrzucić na stałe pendrive z muzyką...

- skóry - może i fajnie wyglądają na zdjęciach, ale na żywo więcej kłopotu niż pożytku z tego. Jak zmienię zdanie zawsze mogę obić na własną rękę, taniej i w skórę lepszej jakości.

 

Liczę na podpowiedzi forumowiczów mające praktyczne doświadczenie z tym samochodem (może nie koniecznie w wersji GT :)). Czy coś byście dołożyli? Coś z tego w ogóle jest nie przydatne? Ta druga opcja fajniejsza bo nie ukrywam, że chętnie zszedłbym coś z ceny :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jaka masz nawigacje w avensis ale w Rav4 2012 rocznik to jest po prostu tragedia w stosunku do bmw :shock:
Opublikowano
Ile kilometrów i w jakich warunkach robisz? Na jak długo planujesz zostawić sobie to autko? Może lepsza jest opcja 20d? I tak z dzieciakiem nie będziesz szalał a potem będzie łatwiej sprzedać i mniej spali. :wink:
Opublikowano

Randall - Avensis mam tą po lifcie i powiem Wam, że ma najlepszą seryjną nawi jaką widziałem. Żona ma Mini Countrymana S i tamta nawi jest po prostu tragiczna. Tak czy siak - 10 tys pln to pomyłka, wolę kupić porządniejszą nawi Tomtoma lub innej firmy z Automapą za 1000 zł, będzie lepsza.

 

Dorth - Kilometrów dużo nie robię, 10-15 tys w roku. Nie wykluczam, że po narodzinach dziecka zwyczaje w domu mogą się zmienić (więcej podróży po kraju/Europie niż dalekim świecie), więc wartość ta może się zmienić. Co do silnika to jest element którego jestem pewien. Przed Avensiską jeździłem Imprezą WRX 265 KM. Głównym powodem zmiany auta jest brak mocy/prowadzenia w obecnym, także wymiana na 2.0 bociana na pewno nie wchodzi w grę. Jeździłem nawet dziś takim na jeździe testowej i niestety - dla mnie to za słaby motor. Poza tym - nie będę zawsze i wszędzie jeździł z dzieciakiem. Lubię prowadzić, sprawia mi to przyjemność, dlatego też wybór padł na 28.

 

Auto będę najprawdopodobniej w systemie BMW Comfort Lease z możliwością wykupu po 3 latach. Znając życie wtedy obecne auto już mi się znudzi i wezmę coś nowego :)

Opublikowano

Powiem szczerze, że tak samo podchodziłem do tematu w kwestii silnika i też było mi mało mając 2.0d 177KM ale w połowie sierpnia dostałem służbowe Clio 1.5dCi 75KM i kurde (jak to mówi Kiepski) do sprawnego poruszania wystarczy i nawet można trochę poszaleć. :roll: Ostatnio wracając z Kołobrzegu (darmowe służbowe paliwko :twisted: ) leciałem za Porsche Cayenne 140-150km/h i dawałem radę aż gość sam nie dowierzał bo jak to mówią nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika :norty: . :mrgreen: Wiadomo, że przyjemność z jazdy nie ta ale może już dorastam i te 184KM w dieslu spokojnie wystarczą na "polskie drogi". Nie mówię tu oczywiście o autostradach bo tam to 200KM to dopiero przyjemna jazda. :roll:

Uwierzcie, że miesięcznie robię ok. 7-8 tys. km i osoby wyprzedzające mnie na normalnych drogach to pojedyncze jednostki. Niestety ale pewnych prędkości się nie przeskoczy na drogach lub nie jest to warte naginania przepisów i nerwów nie mówiąc już o kwestii spalania.

 

Osobiście wybrałbym 325 xd. :wink: Mocy wystarczająca ilość, na stacji nie "boli" jak się patrzy na dystrybutor a dobre 11 tys. zostaje w kieszeni. :cool2: Podejrzewam, że w trasie gdzie ważne jest przyspieszenie w wyprzedzaniu czyli 90-130/100-140 wystarczy w zupełności. :D

Opublikowano

ja bym sie zastanowil nad skora lub M-Pakietem. Niestety w Sport Line material to kawal zwyklej szmaty i wg mnie wyglada to dosc slabo. Mam skore, jest ok, choc ma swoje wady. Chyba wolalbym M-Pakiet ze materialem i alcantara.

 

Co do navi... nie wiem jak w PL, ale u mnie jest to 'opcja obowiazkowa' i jakos nie wyobrazam sobie miec kabli i dodatkowych pierdol np navi (mam bardzo minimalistyczne podejscie). Fakt 10k PLN jest to calkiem sporo i update'y tez tanie nie sa - cos ok 700-1000 PLN, a w PL drog przybywa, wiec luki sie szybko pojawiaja.

 

Jesli masz ograniczony budzet to ta navi jest zbednym dodatkiem - zgadzam sie. Wyrzucilbym adaptacyjny uklad kierowniczy i zastanowil sie nad adaptacyjnym zawieszeniem. HK tez nie jest zadna rewelacja a jest dosc drogi. (ide tokiem rozumowania - lepiej szmata i skore samemu kiedys zalozyc i lepiej kupic tom-toma zamiast Navi Pro). Dostep komfortowy? da sie bez tego zyc.

Na pewno bym nie zrezygnowal z kierownicy M, adaptacyjnych swiatel (bi-xenon i asystent dlugich), bo te sa genialne :)

 

ps. staram sie byc racjonalny, wiec nie odbieraj tego jak jakies zlosliwosci z mojej strony.

 

 

Zgadzam sie zas, ze 325d GT xDrive bylby moze i fajniejsza opcja - ale tu zalezy co lubisz.

Opublikowano
Jeżeli to nie tajemnica to napisz jaki jest koszt raty miesięcznej przy takiej konfiguracji. :wink: Sam się przymierzam to zmiany z e92 na właśnie 3GT lub 4 ze względu na ojca, który musiałby mieć automat.
Opublikowano

Problem z dieslem jest jeszcze jeden - jeżdżę głównie po mieście, chciałbym uniknąć problemów z zapychającym się DPFem. Ogólnie to mam chyba jakiś uraz do diesli :) Zdecydowanie wolę silniki benzynowe, spalanie nie jest dla mnie praktycznie żadnym wyznacznikiem. Gdyby nie akcyza, pewnie patrzyłbym za 335 :)

 

Temat nawigacji chyba można odpuścić, nie puściłem kuponu w Lotka także dziś na pewno kumulacji nie zgarnę, wobec czego na głupoty 10k wydawać nie będę.

 

ps. staram sie byc racjonalny, wiec nie odbieraj tego jak jakies zlosliwosci z mojej strony.

 

Absolutnie tego tak nie odbieram. Specjalnie założyłem tutaj temat aby wypowiedzieli się ludzie, którzy mają/mieli styczność z tym autem. Dużo bardziej cenię wiedzę praktyczną niż opowieści sprzedawców i obrazki w katalogu.

 

Rozprawiając dalej:

Adaptacyjny układ kierowniczy to 800 zł, także koszt marginalny. Seryjne audio gra bardzo źle, model wyższy (BMW HiFi) kosztuje 2600, HK 5200. Oszczędność na tym elemencie może wynieść zatem ok 2600, czyli znów nie są to wielkie pieniądze. Silnik nie będzie mi niestety pięknie grał, to niech chociaż audio gra dobrze - słyszałem HK w 3 i jak dla mnie grało to fajnie. HK zostaje.

 

Dostęp komfortowy faktycznie jest komfortowy, ale zdecydowanie można bez niego żyć.

 

 

 

Odnośnie Sport Line i M-pakietu. Dziś na jazdach miałem 3 GT w MPaku, z kolei w salonie stała 3 w Sport Line. Wnętrze M było faktycznie lepsze, będę musiał zwrócić jeszcze raz uwagę na środek w Sporcie (na szczęście nie odrzuciło mnie jak tam wsiadłem więc chyba nie jest tak źle :)). Przekonfiguruję sobie za moment jeszcze raz, dodam Mpak, wywalę komfortowy dostęp i zobaczymy jak wyjdzie to cenowo.

 

 

Na koniec powiem jeszcze jedną rzecz - na auto w przedstawionej konfiguracji będzie mnie stać. Nie jest to zakup, który spowoduje konieczność sprzedaży nerki :), aczkolwiek jeśli osoby posiadające to auto/mające z nim styczność powiedzą mi "nie bierz tego i tego bo jest beznadziejne, na zmianę weź to i to" na pewno będę się nad tym zastanawiał. Wiadomo, każdy chce zapłacić jak najmniej :)

 

Co do raty - jutro (mam nadzieję) będę miał wycenę na swój egzemplarz. Pod poniższym linkiem masz przykładowe kalkulacje BMW:

http://www.bmwfs.pl/Comfort_Lease/przykladowe_kalkulacje.php

 

Dla tego co tam jest, koszt wychodzi na poziomie 113-114%, czyli tyle co przeciętny leasing. Dla mnie ten produkt finansowy jest naprawdę świetny, w razie czego nie muszę się martwić o sprzedaż auta po leasingu a wykupić go zawsze też mam możliwość.

 

EDIT:

 

Przypomniałem sobie, że w MPacku nie ma też tego koloru, który mnie interesuje - pozostaje standardowy biały. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze... Idę do konfiguratora! :)

Opublikowano
Z perspektywy ojca dwóch 5cio-letnich brzdąców :wink: radziłbym Ci jednak dodać skórę. Nie wiem co zrobiłbym gdyby "mokre wypadki" zdarzały mi się na tapicerce materiałowej :mrgreen: Zresztą spróbuj na szybko wyczyścić błoto itp. z tapicerki skórzanej i materiałowej. Do dzieci najlepiej w BMW pasuje twarda Dakota :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Te kalkulacje są dla wersji bieda z silnikiem 18d. :roll: Dlatego jeżeli to nie tajemnica to podaj okolicę swojej raty dla celów czysto informacyjnych.

 

@Jacko

Ma rację bo jednak szybka reakcja na zanieczyszczenie (głupi soczek) nie powoduje takich strat. Szybkie wytarcie i nie ma tematu a w przypadku zwykłej tapicerki to niestety Karcher wita. :cry2:

Opublikowano
Polecam ogrzewanie siedzeń z tyłu. Dla żony i maluchów w zimie znakomite rozwiązanie. Ostatnio zamawiałem F30 dla żony do wożenia brzdąców i dorzuciłem po dobrych radach Forum :cool2: Zresztą mam u siebie w F10 i gdy były mrozy po prostu ciepełko w pupcie prawie natychmiast :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Dorth - jak tylko symulację leasingu od dealera, napiszę jakie wychodzą raty.

 

Ogrzewanie na tył dobry pomysł, dorzucam, przyda się. Co do tych skór to niestety nie jestem do końca przekonany. Jedyne jakie wchodzą w grę to w tym momencie jasne. Czerwone wyglądają jak z domu publicznego, czarne w lato to mordęga (niestety nie ma możliwości wstawienia wentylowanych), a na jasnej skórze brud widać (wiem, bo taką mam w Toyocie teraz i jak psa wpuszczę na tył to ciężko to potem domyć). Pranie tkaniny/alcantary od czasu do czasu nie powinno być problemem.

 

Skonfigurowałem wersję z Mpakiem i cenowo wychodzi to samo, zostaje fajniejszy środek i gorszy kolor. Felgi bardzo podobne. Pod koniec lutego będę jeszcze raz w salonie, tym razem zaprzyjaźnionym (Premium Arena w Łodzi), to popatrzę dokładniej na wnętrza obydwu wersji. Postaram się też wydębić od nich na dzień 3 GT do pojeżdżenia normalnego po mieście, wstępnie mówili, że nie będzie kłopotu :).

Opublikowano

Jeśli planujesz wozić dzieciaki to rozważ jednak dostęp komfortowy. W poprzednich autach nie miałem i dopiero taraz widzę jak z pkt widzenia dzieciaków jest to znakomita opcja. Gdy szedłem do auta z żoną to jednego bliźniaka niosła żoncia a drugiego ja. Zawsze jakieś torby itp. Mając dostęp komfortowy kluczyk w kieszeni, machasz nóżką pod zderzakiem i klapa bagażnika w górę a Ty ładujesz bagaż/zakupy do bagażnika. Dzieciak nadal wisi Ci na szyi trzymany lewą ręką. Kluczyk w kieszeni i zwyklę po tej stronie po której masz dziecko co działa podświadomie :mrgreen: Nie przekładasz brzdąca na drugą stronę/rękę bo akurat sobie zasnął lub ma zły humor i nie chce :duh: Z dostępem komfortowym mając kluczyk w kieszeni pomacasz sobie klamkę i drzwi się otwierają. Ładujesz dzieciaka do fotelika, drugiego żona tą samą metodą a Ty za kierownicę nadal nie szukając po kieszeniach kluczyków odpalasz i jedziesz :cool2: A gdy będzie padał deszcz/śnieg, maluch marudzi, szukanie kluczyka, torbę z zakupami kładziesz na asfalcie lub w kałuży, małego przekładasz, maluch nie chce, marudzi ..... :wink: Pomyśl co Cię czeka i ile zyskasz zdrowia mając taki wygodny gadżet :norty:

 

Taką wygodę mam dopiero teraz w F10, do auta żony zamówiłem obowiązkowo :D

Tak z doświadczenia polecam Dostęp Komfortowy :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Hah, założyłem ten wątek żeby usłyszeć odpowiedzi:

wywal to, to i to, niepotrzebne, zaoszczędzisz

 

a tymczasem widzę, że to w drugą stronę chyba pójdzie :)

Opublikowano
Hah, założyłem ten wątek żeby usłyszeć odpowiedzi:

wywal to, to i to, niepotrzebne, zaoszczędzisz

 

a tymczasem widzę, że to w drugą stronę chyba pójdzie :)

 

Sądzę że powinieneś ustawić sobie priorytety co będzię niezbędne a co chcialbyś mieć.

Zestaw z budżetem i ... konfiguracja sama Ci wyjdzie :mrgreen:

W jedym się z Tobą zgodzę - jak zostaniesz Tatą priorytety z M-paku zmieniają się na komfort, wygodę i użyteczność :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

mi generalnie nie podoba sie zbytnio M-Pak, choc w 3GT to chyba najlepsza opcja - ale to rzecz gustu. Jednak jesli ktos chce uniknac skory, to wg mnie to jedyne rozwiazanie. Zwykly material wyglada tandetnie i wnetrze traci bardzo duzo. A zeby miec alcantare - choc tylko na boczkach i ta kratke na srodku foteli trzeba wziac M-Pak. Lub odpuscic kombinowanie i wziac skore.

 

ps. a czarna nie jest taka tragiczna latem ;) sam bylem zaskoczony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hah, założyłem ten wątek żeby usłyszeć odpowiedzi:

wywal to, to i to, niepotrzebne, zaoszczędzisz

 

a tymczasem widzę, że to w drugą stronę chyba pójdzie :)

 

Sądzę że powinieneś ustawić sobie priorytety co będzię niezbędne a co chcialbyś mieć.

Zestaw z budżetem i ... konfiguracja sama Ci wyjdzie :mrgreen:

W jedym się z Tobą zgodzę - jak zostaniesz Tatą priorytety z M-paku zmieniają się na komfort, wygodę i użyteczność :mrgreen:

 

Ja tam tata jestem i razem z synem nie wyobrażamy sobie BMW bez m paka:)

Opublikowano

Ja tam tata jestem i razem z synem nie wyobrażamy sobie BMW bez m paka:)

 

Ja też przywykłem do mojego Mpaka i moi 5-letni synowie mówią "wyścigówa" na F10 :mrgreen:

 

Ale mając bobasa takie kwestie schodzą na bok. Gdy jesteś na etapie wożenia wózka/spacerówki, zapasów mleka i pieluch to podejście jest odrobinę inne. No oczywiście jak kto lubi :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Dorth - zgodnie z obietnicą wrzucam wyliczenia BMW dla Comfort Lease. Wycena została zrobiona dla modelu ciut innego niż przedstawiłem w 1 poscie - zamiast Sport Line M Pack, inny kolor, ale ogólnie kwotowo bardzo podobnie. Liczone bez żadnych zniżek.

 

Wariant 3 lata, 20 tys przebiegu rocznie

Z konfiguratora wartość pojazdu- 240 977 brutto

Opłata wstępna 20% - 48 195,40 brutto

36 rat po 3 328,52 brutto

po 3 latach możliwy wykup za 106 626,83 brutto (wartość rezydualna 44,21%)

całkowity koszt leasingu - 113,93%

 

Wariant 2 lata

Z konfiguratora wartość pojazdu- 240 977 brutto

Opłata wstępna 20% - 48 195,40 brutto

24 raty po 3 969,61 PLN brutto

po 2 latach możliwy wykup za 122 974,70 brutto (wartość rezydualna 51,03%)

całkowity koszt leasingu - 110,56%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co wasze dzieci robią w aucie, że potrzebujecie skórę wokół nich ;) A co do dostępu komfortowego to mojego syna bardziej bawiło otwieranie auta z pilota i wsunięcie go potem do stacyjki :lol:

Ogrzewanie na tylnej kanapie nie będzie służyło dziecku, które siedzi w foteliku/nosidle. Jeśli już to ogrzewanie postojowe, tyle że to ostatnie nie jest chyba dostępne w F34 :duh: Możesz zawsze pomyśleć o późniejszym dołożeniu, zaoszczędzając pieniądze na grzaniu przednich i tylnych siedzeń.

Kubek- sprawdziłeś czy złożony wózek zmieści się w poprzek bagażnika 3GT?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Na dłuższe oględziny będę szedł dopiero pod koniec lutego jak 3 GT dotrze do mojego dealera. Wtedy też porobimy dokładne przymiarki, chociaż przykładowy wózek będę musiał pożyczyć :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro masz "zaprzyjaźniony" salon to wydębisz auto na weekend i spokojnie sprawdzisz pod sklepem który wózek pasuje.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Co do dost komf: nie wyobrazam sobie nowego bmw bez tej opcji. Ost jezdzilem nowiutka 535d w pelnej opcji poza ta wlasnie. Fura za 400k a pod sklep grzebiesz po kieszeniach. No way. Inna sprawa, ze czasami szwankuje: sa miejsca, zwlaszcza przy sklepach, stacjach, gdzie nie dziala:/

 

Navi: nie dla samej nawigacji bym bral ale dla bajerow dosatkowych, connected drive etc jak najbardziej. A ze drogo? C'est la vie:)

 

Sportowy uklad kierowniczy tez wg mnie obowiazkowo + kierownica mpak + zawoeszenie m lub edc no i oczywiscie wisienka na torcie czyli sport 8A

 

Skora - zgadzam sie z autorem watku.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
widze w konfiguratorze (DE), ze w 3er GT jest juz ten nowy sportowy automat, wiec duza za niego doplata, ale wydaje sie byc swietna opcja. On ma dodatkowo Launch Control i wybieg.
Opublikowano

BMw Connected - dokładnie, jest to bajer. Wszystko to praktycznie mam w telefonie :)

 

Panowie, prośba. Wytłumaczcie mi, laikowi BMW co to jest "sport 8A" i czym cechuje się ta nowa skrzynia automatyczna sportowa. W starej wersji dopłata między automatem a automatem sportowym jest symboliczna (ok 1000 zł), w niemieckim konfiguratorze wychodzi 2 tys euro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.